TakForDenneGang

Terminsscanning

11 indlæg i dette emne

Jeg har i dag testet positiv :balloon og i følge termins beregneren er jeg i dag 5+1, men jeg tror ikke, at jeg er så langt henne, da jeg ikke kunne teste positiv i fredags, hvor jeg i følge beregningen var 4+4... Med min søn var testen bragende positiv 3+?.. Min mens har også været meget uregelmæssig efter sidste graviditet. Jeg skal til lægen på tirsdag og har tænkt mig, at høre hende om en scanning for, at fastslå hvor langt jeg er henne, men er det noget I har erfaringer med, at lægerne er flinke til, at henvise til eller skal jeg gå helt til NF før jeg finder ud af hvor langt jeg er? :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved min første graviditet henviste min læge mig til terminsscanning ca 14 dage efter jeg testede positivt, (mistede desværre) og her anden gang kom jeg til terminsscanning 5 dage efter jeg testede positivt, så min læge har ihvertfald været rigtig god til at sende til scanning tidligt så man ikke skal gå og bekymre sig for meget :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes der er rigtig mange i min terminsgruppe (maj) som har været til terminsscanning, prøv evt at læse derinde.

(desværre) var min cyklus meget stabil så jeg kan nok ikke overbevise min læge om en terminsscanning :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest: Stort tillykke :loveshower :loveshower

Jeg fik ikke en terminsscanning hos min læge.

Jeg fik en tid til NF efter sidste mens, og den fungerede så som terminsscaninng, da jeg kun var 10+0.

Men prøv da at snakke med dem, det kan jo være de er flinke nok. Ellers koster sådan en vist kun omkring 4-500 kr i det private.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :) Min mand og jer har allerede aftalt, at hvis jeg ikke kan blive scannet før NF, så betaler vi selv.. Har ikke lyst til, at gå og tænke på hvor langt jeg er :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror helt sikkert at du bliver henvist til en terminsscanning, når der er tvivl om det. Jeg blev selv henvist i forhold til hvornår diverse blodprøver og fx nf skal foretages!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror helt sikkert at du bliver henvist til en terminsscanning, når der er tvivl om det. Jeg blev selv henvist i forhold til hvornår diverse blodprøver og fx nf skal foretages!

Det håber jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg betalte selv for jeg var virkelig i tvivl om hvor langt jeg var. Bestilte tid så snart jeg testede posstiv - men det viste sig kun at være hos sygeplejeske og kunne først komme til læge 14 dage senere og det ville jeg ikke vente på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger.. Har bestilt tid på tirsdag :) kan ikke vente til, at hører om lægen ville sende mig til scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev henvist til en terminsscanning, fordi der var tvivl om hvor langt jeg var henne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er usikker på min termin, men jeg må vente til NF scanning på mandag. I følge lægen er jeg nu 11+2. Hvis min termin bliver rykket er der kun en vej og det er længere ude i fremtiden, så jeg i realiteten er kortere henne end jeg går og tror. Jeg håber det kommer til at passe nogenlunde. Kan ikke holde tanken ud om at blive flyttet to uger tilbage.

Håber du har bedre held hos din læge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER