Barbamama

Hvordan fungerer jeres mødregrupper?

19 indlæg i dette emne

Jeg er så småt ved at starte i mødregruppe - dvs. vi har hilst på hinanden os SP'en og skal mødes inde i byen om noget tid og finde ud af, hvad vi så skal :)

Da vi sådan snakkede om, hvor tit vi skulle ses, og hvad "niveauet" skulle være (hvor meget/fint mad man skulle byde på og sådan...) virkede det lidt som om at vi alle følte os på bar bund - og jeg gjorde i hvert fald. :blush

Så jeg tænkte, at det kunne være godt lige at høre jer, der er i gode etablerede mødregrupper, hvordan det fungerer hos jer?

Hvor tit mødes I, hvornår mødes I, hvor mødes I, hvor længe mødes I, hvad har I af "regler", mødes I også uden børn, hvad bliver der typisk serveret, osv?

Fortæl fortæl? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg ikke startet endnu, men når vi mødes i mum-gruppen herinde fra har vi en turnus ordning:

-Den der holder det dækker bord og laver kaffe og the

-en tager brød med (alt fra hjemmebag til krydderboller er ok)

-en tager smør og 3 slags pålæg med

-en tager noget lækkert med (alt fra hjemmebagt kage til en pose slik er ok)

-en tager drikkevarer med (juice og kakao)

-en tager udskåret frugt med

-resten er buffer i tilfælde af afbud.

Vi var ret enige om at det ikke skulle være en konkurrence i hjemmebag men at det skulle være det man havde overskud til og det går rigtig fint.

Vi har lavet en facebook gruppe hvor vi melder ind hvad man tager med - min søsters mødregruppe har så en mere fast turnus hvor den der holdte det sidst står for brød og pålæg, den der holder det står for kaffe og the.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

V mødes en gang i ugen hos hinanden skiftevis

Skiftes til at have brød med (det gjorde vi dog ikke i den anden)

Der er "afsat" to timer (det bliver tit til mere)

Vi tager til foredrag og lign i stedet ind imellem..

Og ja, så handler det bare om børn og hygge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ikke så etablerede endnu, men vi er blevet enige om at mødes hjemme hos hinanden og så er det oppe af formiddagen til brød og te/ kaffe.

Vi er også enige om ikke at have en kageordning, men at vi skiftes til at tage frugt eller noget lækkert grønt med i stedet :) De fleste har et par graviditetskilo de skal af med, og så nytter det ikke med en kageklub ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg jo kun et et mødregruppebesøg tilbage, men kan da godt dele hvordan det har fungeret hos os:

* Mødes hver tirsdag kl. 11:30. Intet fast sluttidspunkt - nogen gange skal man noget, andre gange har man et barn der er på tværs og nogen gange kan man blive hængende til kl. 16 :)

* Vi er på skift hos hinanden. Ikke nogen fast rækkefølge, men vi har været gode til at dele det lige.

* Den man er hos sørger for forplejning. Det kan være alt fra brød fra bageren, hjemmebagte boller, hjemmelavet koldskål, småkager, kiks, frisk frugt, kage osv.

* Det har vitterligt aldrig været en konkurrence og det er SÅ skønt! Nogen gange har man bare mere overskud end andre...

* Vi har ikke prøvet at mødes uden børn, men jeg ved nogen af de andre havde gang i at gå til noget løb sammen - ved dog ikke hvad det blev til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mødes kl. 10 en gang i ugen. Den der ligger hus til sørger for alt. Men vi får bare formiddagskaffe. Fransbrød, juice og kaffe. Vi fungere rigtig godt, så den bliver henad tre inden vi bryder, for så er det tid for flergangsmødrene at hente børn :) Vi skal afsted idag og vi glæder os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er 6 i min mødregruppe: Vi mødes fast hver 2. uge :)

Dog er vi 3, som ses hver uge, da vi går til salmesang sammen :)

Udover det, følges vi også til åben hus osv. Der er også nogen der har været i babybio sammen - der var jeg syg <_<

Vi aftaler på sidste møde, hvornår næste møde skal være: DET er dog trælst, så vi er nogle stykker somg erne vil have en langsigtet plan ;)

Vi skiftes til at mødes ved hinanden, og den man er ved "sørger" for lidt frokost :) Vi mødes kl 11 (plus minus 30 min) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mødes hver torsdag (det er tit rart at man har fast dag og tidspunkt så man ved at den dag er afsat. Vi mødes kl 10 og den der holder det står for morgenbrød af en art. Som regel nogle boller eller brød og pålæg samt juice kaffe mm. Nogen gange er der en der bager kage eller køber basser, men det er meget op til den enkelte hvor meget man lægger i det.

Vi kører nogenlunde på skift, men ikke mere end at man selv kan byde ind hvornår det passer en. Vi er 5 i mødregruppen, men det er sjældent at vi er fuldtallige som regel er vi 4, da der ofte kommer noget i vejen, men synes at det fungerer fint på den måde :)

Det er tit at jeg ser et par af dem også til salmesang og en gang har der været arrangeret tur til foredrag hos hende lola fra godmorgen danmark

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mødes stadig med Ibens mødregruppe, selvom ungerne efterhånden er blevet 3 1/2 år. :biglove

Nu mødes vi selvfølgelig ikke så tit mere, men da vi alle var på barsel mødtes vi hver 14. dag om formiddagen, og den der lagde hus til stød for brød, pålæg, te, kaffe og hvad man nu ellers lige havde lyst til. Det var egentlig ikke noget vi som sådan aftalte, sådan blev de bare efter vi mødtes første gang og hende der lagde hus til havde lavet morgenmad.

Jeg synes nu ikke at det var noget pres overhovedet at sjkulle stå for det hele. Det var på ingen måde nogen "konkurrence i hjemmebag", det var alt fra hjemmebagte speltboller og lun leverpostej til ristet toastbrød og trestjernet salami, der var bestemt ingen der følte sig presset tila t skulle præstere eller bevise noget. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mødes hver onsdag kl 11 (+/- 30 min). Den det ligger hus til står for alt der bliver proppet i hovedet. Det synes jeg er rart, fordi vi er 8 i mødregruppen, så der er længe til man skal stå for det igen.

Det er bestemt ikke en konkurrence om hvem der bager mest osv, man styrer selv hvad man har overskud til.

Vi aftaler fra gang til gang hvem det er hos næste gang. Samtidig aftaler vi hvem der er back up. Back up'en kan man ringe til hvis man har glemt noget, har brug for hjælp pga lorte nat eller lign.

Vi har aftalt at folk skal være ude af døren senest ved 15 tiden, sådan at værten ikke skal smide nogen ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mødes hver anden tirsdag ved 10 tiden og der er intet fast slut-tidspunkt. Den har været 13-14 de sidste to gange. Nogen af de andre ska hente store børn hen af eftermiddagen.

Vi skiftes til at være hos hinanden og den vi er hos, sørger også for mad og det. Der er ikk noget med konkurrence i forhold til hjemmebag. Det er op til den enkle selv, hvad hun vil servere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mødes kl 9 ca hver torsdag, på skift hos os, det er den der "står" for ugens MG der har mad, kage, drikke osv klar., vi er helt selv om hvor meget vi vil deske op med, hvis overskuddet ikke er der køber man en pakke krydderboller eller beder en anden køre forbi bageren.

Vi er meget åbne i vores MG og vi klinger helt fantastisk, flere af os mødes også udenfor MG tiden.

Oftest bliver vi faktisk hængende til kl 14-15 stykker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er 6 i min MG. Vi mødes hver tirsdag kl. 12 og det kører på skift imellem os hvem det er hjemme hos. Der er intet sluttidspunkt - man tager afsted når man skal et eller andet eller bare ikke gider mere. Som oftest bliver den 15-16 stykker.

Den det holdes hos sørger for drikkelse og dækker bord med pålæg, frugt, kaffe, the osv - præcist hvad man dækker op med og hvor meget er helt op til den enkelte.

Så er der en der tager brød med og en anden der tager kage med. Nogle gange er det hjemmebag, andre gange er det lige købt i supermarkedet på vejen. Begge dele er helt fint, det er efter hvad man har overskud og evner til.

Vi har lavet en lukket gruppe på FB, hvor vi kan koordinere hvis vi ikke har fået aftalt hvem som tager hvad med - og hvor vi også bare hyggesnakker lidt og ligger billeder ud som man har taget af ungerne ved møderne.

Så er vi 4 af os der går til babysalmesang sammen om torsdagen og derudover skriver/ringer vi nogle gange sammen, resten af ugen hvis vi keder os og vil mødes på en cafe eller andet. Jeg har også været i svømmehallen med den ene af dem og haft besøg om aftenen af en af dem fordi hun ellers skulle være alene hjemme. Og så har vi haft arrangeret en tur i babybio et par gange.

Så ved jeg også at 2 fra MG'en som bor lige ved siden af hinanden løber fast sammen 2-3 gange om ugen.

Vi har også haft mødes et par fredage, hvor vi hjalp hinanden med at male lærreder og lave hånd- og fodaftryk på. Så var der nogen der passede unger mens 2 mødre lavede aftryk med et barn. Vi tog kun 2 unger hver gang, da det var et lidt omfattende arbejde og ungerne skulle i bad bagefter - så det tog hurtigt flere timer.

Vi har endnu ikke haft lavet noget uden børn (bortset fra de 2 der løber), men jeg har snakket med den ene fra MG om at vi skal have fundet en dag, hvor mændene passer og vi smutter i bio, på cafe eller andet.

Vi klinger rigtig godt sammen allesammen og håber meget at vi kan finde ud af at holde sammen og stadig ses, når vi alle starter arb igen og ungerne bliver større.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mødes hver 14 dag hvor vi skiftes i mellem os...Vi er 5 i min mødregruppe og vi har det rigtig hyggeligt sammen.. Den som holder det søreger for kaffe og te og så skiftes vi til at have brød og frugt med...

Vi mødes kl. 10 og det er meget forskelligt hva tid vi slutter...Sidst der var kl. 16 inden vi sluttede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger! Vil helt sikkert tage jeres erfaringer med til vores første mødregruppemøde, så vi kan få startet godt op også :gp

Synes især at det er en god idé med fast dag, alt er ok i forhold til "niveau" og idéen med en back-up (hvis alt pludselig sejler)! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt du kunne bruge svarene :) i onsdags var jeg i hvert fald glad for back up'en. Tigeren var på besøg, kunne ikke overskue at bage brød, og synes det man kan købe flere dage i forvejen er for kedeligt, og kunne i hvert fald ikke overskue at skulle forbi bageren onsdag inden de kom, så back up'en købte brød med :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt du kunne bruge svarene :) i onsdags var jeg i hvert fald glad for back up'en. Tigeren var på besøg, kunne ikke overskue at bage brød, og synes det man kan købe flere dage i forvejen er for kedeligt, og kunne i hvert fald ikke overskue at skulle forbi bageren onsdag inden de kom, så back up'en købte brød med :super

Det er det smarte hos os ved at det aldrig er den der ligger hus til som giver kage eller brød. For så kan man altid smutte ind forbi en bager eller supermarked på vejen til mødet, hvis man ikke liiiige har fået bagt selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det smarte hos os ved at det aldrig er den der ligger hus til som giver kage eller brød. For så kan man altid smutte ind forbi en bager eller supermarked på vejen til mødet, hvis man ikke liiiige har fået bagt selv.

Det er faktisk lidt smart. Den kunne jeg godt finde på at foreslå også. Evt. kombineret med back-up, så kan det aldrig gå helt galt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det smarte hos os ved at det aldrig er den der ligger hus til som giver kage eller brød. For så kan man altid smutte ind forbi en bager eller supermarked på vejen til mødet, hvis man ikke liiiige har fået bagt selv.

Sådan har vi det også.. Rigtig god løsning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER