Jackie

Hvornår skal man fortælle familien det??

17 indlæg i dette emne

Jeg har SÅ meget lyst til at fortælle vores forældre og søskende, at der kommer en lille ny til familien! Og vi har ikke helt besluttet os for hvornår de skal have det at vide.

Hvornår (og hvordan?) vil i fortælle det?? :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ved heller ikke endnu hvornår vi fortæller det. Det virker som laaaang tid til efter NF!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter med at fortælle det til resten af familien til efter NF

Vores forældre får det nok afvide meget snart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på besøg ;)

Det er jo noget i skal finde ud af i fællesskab, dig og din mand. Her var vi begge enige om at vi ville vente til efter NF. For vi (jeg ) ville ikke kunne kaperer, at skulle dele 'nedturen' med hele verden, hvis jeg aboterde. Jeg havde et par veninder og min mand havde et par kammerarter der fik det af vide. Og svigermor spurte selv om der havde været gevinst, hun vidste vi prøvede. Og her var der ingen af os der kunne fortælle en lille hvis ;) men hun respekterede vores ønske om at vi først ville offentliggøre det efter NF.

Jeg synes bare det er vigtigt at man er enige om hvem og hvornår de skal have det afvide ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er helt enige om, at vi ikke venter til efter NF. Det ligger simpelthen bare aaalt for langt ude i fremtiden! :D Tror det bliver helt offentliggjort i midten af oktober omkring min fødselsdag!

Og ja selvfølgelig skal man være enige om det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også lige på besøg.

Første gang gjorde vi en bitter erfaring som gjorde at denne gang fik den nærmeste familie det at vide hurtigt, resten efter NF. Kort sagt, dem vi ville dele sorgen med hvis det gik galt igen

Det er lige nøjagtigt det jeg tænker. Jeg vil egentlig gerne vente til efter NF men da jeg umuligvis ville kunne holde det for mig selv og ikke dele og få omsorg af mine forældre hvis det går galt bliver det inden NF.

Dog bliver det først på 10+6 men det skyldes at vi vil fortælle det samtidigt til mandens forældre som er i danmark der.

Men ihhhh hvor jeg glæder mig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også lige på besøg.

Første gang gjorde vi en bitter erfaring som gjorde at denne gang fik den nærmeste familie det at vide hurtigt, resten efter NF. Kort sagt, dem vi ville dele sorgen med hvis det gik galt igen

Ja jeg kunne forestille mig, at det må være hårdt at have offentliggjort det og så går det galt derefter.. :( Derfor offentliggør vi det heller ikke til ALLE før efter NF. Men vores familie og venner får det at vide inden min fødselsdag i oktober. Jeg holder stor fest (bliver 25) og mon ikke nogen kan regne noget ud, hvis jeg ikke drikker der :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har alle gangene også denne gang fortalt det ret tidligt til vores nærmeste familie.

De har så fået at vide at vi ikke ønsker at de fortæller det videre før efter første skanning og skulle de alligevel fortælle nogen de så står de selv for at fortælle hvis vi skulle miste. Vi ville ikke kunne skjule det for familien alligevel hvis vi skulle miste.

Og denne gang er jeg heller ikke sikker på hvorlænge jeg kan skjule det på arbejdet, med den fart mavsen har på med at vokse og ikke mindst med den ulidelige kvalme som har meldt sig de sidste dage... Synes ikke den har været så slem de andre gange <_<

Hvornår regner i andre med at fortælle det på arbejde? ( jeg har jo været under uddannelse de andre to gange så har ikke stået med det før)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil virkelig gerne vente med at fortælle det til arbejde til efter NF og så kun til min chef og HR. Så kan jeg sammen med min chef finde ud af hvor og hvordan vi fortæller det til min afdeling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til familie og naermeste venner med det samme og saa raabte svigermor det ude i gaden, saa landsbyen blev informeret laugh.gif

Det ville jeg goere igen, men bede svigermor om ikke at raabe hoejt om det wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Vores familier ved det allerede, vi har været igennem et insemination så det var ligesom naturligt. Min chef ved det også, hun har hele vejen igennem støttet mig, så det er rigtig positivt :) . Jeg har det også fint med at de ved det, for hvis det skulle gå galt så kan vi dele det med dem.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sidder i selv samme situation. Min søster og to gode og tætte veninder ved det nu, men ingen andre :-) Vi har planer om at fortælle mine svigerforældre det på lørdag, eftersom hun har fødselsdag :-) hun får en lille pakke med et krus hvorpå der står "Verdens bedste farmor" :-) det er da en dejlig overraskelse.. Men vi er SÅ meget i tvivl, for TÆNK nu hvis... Er bare så dårlig til at holde tæt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vi fortæller det til svigerforældrene i dag :loveshower

Hvis det går galt vil jeg gerne have vores forældre ved det, så jeg vil helst nå at fortælle dem det mens det stadig er en glædelig nyhed.. Ikke fordi jeg tror det går galt.. Men så kan jeg i hvert fald ikke længere se en grund til at vente :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til min mor, mormor og bror i går, 6 efter jeg testede positiv.

jeg har ikke engang været til læge endnu, men for mig ville det være meget unaturligt ikke at sige det med det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

JEg er jo desværre ikke gravid mere, men kan ikke lade være med at følge med herinde :whistling

Vi ville fortælle vores forældre det, første gang vi så dem. De eneste der vidste det var min storebror (som vidste det lige fra jeg testede positiv) og så min mands veninde. Resten havde vi ikke nået at fortælle det, heldigvis kan man sige. Men vi har fortalt alle (når vi har mødt dem) at jeg HAR været gravid.

Vi ville fortælle venner, som vi ikke kunne undgå at fortælle det fordi det ville være underligt hvis jeg ikke drak, men offentliggørelsen til resten af verden ville vi vente med til NF

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er så svært denne gang, fordi jeg er så usikker på hvor det bære hen med det lille myr.

Vi var i sommerhus med min svigerforældre weekenden efter at jeg testede positivt. Vi er gode til at drikke et lille glas rødvin til maden og vi vidste at de straks ville lugte lunten. :) Så vi fortalte dem det som de første og det var rigtig rart at kunne sige det :loveshower

Jeg ved at de ikke kunne drømme om at sige det videre i modsætning til min egen mor, som ikke kunne ;) Min mor og mand er bortrejst indtil 30. oktober, men jeg ved ikke om jeg kan holde tæt indtal da..

Det hele står og falder nok lidt med beskeden på fredag.. Om der er sket en udvikling og hvordan det ser ud med blodansamlingen...

Da det er nr. tre vi venter, så ved jeg heller ikke hvor længe jeg kan skjule maven :loveshower :whistling

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lidt nysgerrig.. jer med flere børn.. hvornår har i/vil i fortælle dem det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER