Peter Plys

kransekage

34 indlæg i dette emne

er der nogen her som har prøvet at bage kransekage selv

skal prøve til nytår men er jo spændt på om det er svært

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg skal prøve for første gang i år, fik af vide det var rigtig nemt så det skal prøves.

Fik et tip om at putte en tom bageplade lige under den hvor kransekagen ligger på når den skal bages da det forhindre/gøre det mindre nemt at brænde på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det ér nemt. Bare pas på med ikke at få for meget æggehvide i blandingen - så bliver det noget værre noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ér nemt. Bare pas på med ikke at få for meget æggehvide i blandingen - så bliver det noget værre noget!

tak for tippet laver du massen selv eller køber du der færdigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver den selv - der får du klart mest for pengene... Men det kommer selvfølgelig an på, hvor meget du skal lave, om det kan betale sig at lave det selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

skal kun lave til 2 voksne og 3 børn så det er ikke så meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver også altid selv.. synes det meget hyggeligere.. jeg har altid sprøjtet den ud.. ved ikke om jeg skulle begive mig ud at forme i år.. måske evt. et horn.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så prøver jeg selv. Fandt en opskrift på kogebogen.dk

er det forsent at lave det på fredag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så prøver jeg selv. Fandt en opskrift på kogebogen.dk

er det forsent at lave det på fredag

Det er ikke for sent at lave fredag, men den bliver bare bedre af at "få lov til at trække" en dag eller to - og endda gerne et smut i fryseren!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak jamen så må jeg jo se om jeg får tid i morgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede Blomsterbergs opskrift, og jeg kom 20 gram mindre æggehvide i, og alligevel flød de helt ud under bagningen. Desuden smagte det slet ikke godt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede Blomsterbergs opskrift, og jeg kom 20 gram mindre æggehvide i, og alligevel flød de helt ud under bagningen. Desuden smagte det slet ikke godt :(

det er ikke den jeg vil prøve. Du kan evt google kogebogen.dk der fandt jeg en som havde mange tips og råd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg bruger denne og den virker! Kransekagetop

Skal prøve den samme i år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bager ikke kransekage selv, for jeg bryder mig nemlig ikke specielt meget om det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså når jeg laver kransekage så bruger jeg ren marcipan intet andet.

jeg ruller den ud i lange stænger og den første er 8 cm, så 10 cm så 12 cm og så videre. de bliver samlet til ringe.

Den bliver bagt med ca 180-200 grader til den er gyldenbrun.

ikke så meget dikkedar, super nemt og så samles den med royal icing (glasur lavet på æggehvide)

GODT NYTÅR

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det har jeg prøvet at lave selv - men et par år siden... Men jeg synes det gik nemt nok...

Jeg så også Det søde liv i går og jeg synes at hun fik det til at se nemt ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg lavede selv den kransekage, som vi fik til vores bryllup udover bryllupskagen, og nej det er ikke svært. det søde liv har lige vist, hvordan man kan gøre. Prøv at kigge på dere hjemmeside, mener den hedder detsodeliv.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg lavet vores kransekage :) Første gang og den blev ret go, mangler dog at ligge den sammen

brugte denne opskrift :

500 g marcipan

150 g flormelis

1 æggehvide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-725-040374600 1293916087_thumb.jpg

sådan her så vores kransekage ud i år. Det er min datter på 10 der har lavet dem. De er drysset med sølvglimmer og pyntet med glasur tal og stjerner...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er de fine

fik også bagt kransekage det er nemt og smager meget bedre end det vi kan købe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig selv prøvet det, men min mand gjorde det for nogle år siden.

:lolhit

Kan næsten ikke vise billede her inde af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede kransekage selv sidste år...dvs jeg købte kransekagemassen færdigt nede i Brugsen, og så noget nougat og noget pistaciemarcipan. Så kan det ikke gå galt og det smagte fantastisk! :)

Halvdelen af det blev rullet med nougat indeni og lidt af resten fik pistaciemarcipan indeni...mums, og så 2 bageplader...glasur på når det er kølet af.

Jeg lavede den også til denne her nytår, men den var ikke lige så god i marcipan-smagen....denne her gang var det en stor rulle færdig kransekagemasse i en sølvindpakning...den fra sidste år var en gennemsigtig sprøjtepose fra Odense.

Jeg synes de kransekager man køber færdigt smager så dårligt af sukker...Så hellere bage dem selv - så smager de af marcipan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OG så kan man jo lave kransekage på diabetiker maner - OG det smager STADIG af kransekage.. MUMS

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER