Barbamama

De skøre kælenavne

41 indlæg i dette emne

Nu er jeg igen kommet til at kalde Valdemar for en svane, fordi han hvæste surt af mig (han gad ikke have sin bluse på :rolleyes) - måske ikke det mest typiske kælenavn :whistling

Han bliver også tit kaldt "Fjeder-Åge" fordi han hopper med benene, når vi holder ham :D

Han bliver selvfølgelig også kaldt nus, pusser, lille skat, mus og alt det andet... Men den her tråde er til de lidt mere skøre og mærkelige kælenavne - hvilke skøre navne kalder I jeres børn? :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har åbenbart kaldt Tilde for Mulle så mange gange, at hun selv kommer og fortæller mig, at hun er min Mulle :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nok et par mindre søde kælenavne til Camille.. også mange søde: Mille mus, skatte osv..

Men oftest er hun Skide-Rikke eller Gylpe-Rikke :whistling

Eller TroldeRikke :rolleyes

Vi kalder hende og strit, fordi hendes hår altid stritter..

Flere sagde også at hun da skulle have heddet Rikke - og jeg er blevet helt forelsket i navnet nu :7himmel

Men oftest bliver hun altså kaldt prinsesse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, Anna er jo stadig min lille Pariserlinse :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hysse - gæt hvorfor ;) Melusen - det 2 bruger jeg ret ofte ;)

Ellers er der også Skide-Marie, Troldmus, skatter, pusser, puller ect. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kalder Alberte for mini-musen.

Af de knap så pæne må det være øffe, for hun lyder som en gris når hun græder og går lidt i selvsving :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herlige navne :D

Åh ja, Valdemar er jo også min lille prutkanon, Gylpefrans, Flyv-babyen, Flits-babyen og når han er rigtig sur kalder jeg ham Syrling eller "dit sure spøgelse" (udtalt som min mormor ville gøre det: Spåjls)

Det meste af tiden herhjemme hedder han dog Fryns. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kadler også Camille for vores Øf :rolleyes Fordi hun øffer sådan..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Anna er mobset og/eller brokker sig, så er hun mit lille Sure Løg! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Zoey er sur bliver hun kaldt umuligmus . Ellers går hun oftest under BoBo :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gylpemus, surling, gladebabyen, truttemus..... Hmm, det er vist det underligste jeg kan komme op med :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mælkefjæs, skiderrik (hun skider ret meget), bølle-mis (tja det kalder vi vores katte og så kom det ligesom helt naturligt en dag og det hænger ved). Men mest er hun bare min lille mus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vores dejlige nullermus :loveshower

Mælkemonster, gylpemus, skidefrans - afhængigt af situationen.

En gylpefrans er så en stofble/gylpeklud eftersom vi bruger stofbleer til måsen, så farmand skal vide med sikkerhed hvad man beder om :rolleyes

Når hun har "drenget" tøj på, kalder jeg hende for Søren... det er en intern joke fordi fremmede tit kommer og spørger hvad ens dreng hedder, også selvom hun er i kjole, lyserødt og lign. <_<

Hmm... min niece er en nullergås.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ofte kalder vi hende Trutter, derudover lille Buddha (da hun er en lille basse) eller sut-Agnes (når hun skal ammes).

Og så et utal af søde kælenavne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går vore basse (!) under navne som Basse (!), pruttemaskine, smukke dreng, babyen (lyder så upersonligt når han nu er ude af maven) og Buddha :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja så kalder vi hende grøffedyret og når hun nægter at falde i søvn: din-lille-røv-med-ører (med et kærlig glimt i øjet).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise hedder fise-lise (når hun prutter), tisse-lise (gæt hvornår), skiderik (når hun skider) og ellers bare sure løg, glade banan, lillefisen og prutfisen - og nå ja, når hun har været rigtig strid er hun blevet kaldt møgungen :D .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kalder hende især for lille dame, men også stinky, spunk og springloppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, vi har SÅ mange skøre navne.

Når hun har pruttet er hun gerne prutprinsessen. Ellers hedder hun lillefis, mindstemus, minimås, puttepige, pretty-prinsess, og mange andre..

Hun kan også godt være en skildpadde eller en frø, når hun putter på maven (engang lå hun med armene ude til siden og benene oppe uder sig, så der var hun en jesus-frø :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nåja glemte helt at jeg plejer at sige hun er min bøllefrø :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom i tanke om nogle flere vi bruger :D Savlefrans (fordi hun seriøst savler som en sindssyg. Hun bruger ca. 3 savlesmække i timen) og Lisefisen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mar bliver også kaldt "banan" (forkortelse for : Din stride banan - når han er sur) og Balama (fordi både Brian og jeg stadig synes den der joke med at fynske lamaer, der laver ballade må være ba-la-ma'ere er mega sjov :D)

Åh, vi har SÅ mange skøre navne. Når hun har pruttet er hun gerne prutprinsessen. Ellers hedder hun lillefis, mindstemus, minimås, puttepige, pretty-prinsess, og mange andre.. Hun kan også godt være en skildpadde eller en frø, når hun putter på maven (engang lå hun med armene ude til siden og benene oppe uder sig, så der var hun en jesus-frø :D)

Jesus-frø :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Agnes er også min skildpadde-prinsesse, da hun strækker halsen på den sødeste måde hvor hun med sine store kinder og lille hage ligner en skildpadde.

Og så hedder hun barbelut-sofie i ammesituationer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg tror næsten der mærkeligste er at jeg kalder Erica for "søster" - for det er hun jo ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bliver Johan kaldt Johanski, Johanske, bassemand, nullergøj, skattebasse, mors lille baby, guldklump :loveshower Min mand kalder ham også bøllefrø og lille pirat og i vennekredsen bliver han kaldt "Ham den lille" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER