LMB

Lovforslag - hvad betyder det for Jer?

50 indlæg i dette emne

Jamen så er det vel kun medicinen du skal betale for, hvis i bare skal lave hjemmerul.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen så er det vel kun medicinen du skal betale for, hvis i bare skal lave hjemmerul.

Men sådan var det også med Magnus, men trode bare at det var lavet om det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men sådan var det også med Magnus, men trode bare at det var lavet om det hele.

De kan jo aldrig sige i skal betale for at dyrke sex hjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan jo aldrig sige i skal betale for at dyrke sex hjemme ;)

Det ville da ikke komme bag på mig, hvis de kom med det forslag... :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan jo aldrig sige i skal betale for at dyrke sex hjemme ;)

Nej, men jeg skal stadig scannes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, men jeg skal stadig scannes.

Det hører jo under "konsultation"...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hører jo under "konsultation"...

Okay det viste jeg ikke om det gjorde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay det viste jeg ikke om det gjorde.

og så er det gratis...

Så det eneste i skal er kun at betale for medicinen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ikke ansat i et fertilitetscenter, men har været i praktik der...faktisk samme sted hvor vi skal i behandling..

Jeg har bare fulgt meget med i alt det her...

Det ser ud som følger (hentet fra facebookgruppen "behandling af barnløse skal være gratis)

1. Egenbetaling på medicin op til 15.000 årligt

2. Betaling for inseminationsbehandling: ca. 1271 kr. + betaling for evt. donorsæd

3. Betaling for IVF/ICSI: 5.000 kr pr. behandling

4. Betaling for fryseægsoplægning: 3.000 kr.

5. Fortsat kun hjælp til barn nr. 1 i offentlig regi

Hvad mener du med at man kun får hjælp til barn nr 1 i offenlig regi?

Hvis man selv betaler kan de vel være ligeglade med om det er barn nr 1, 2 eller 8.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mener du med at man kun får hjælp til barn nr 1 i offenlig regi?

Hvis man selv betaler kan de vel være ligeglade med om det er barn nr 1, 2 eller 8.

Jeg tænker, at der menes, at der hjælpes til, hvis eks. medicin udgifterne overstiger de 15000 kr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det betyder faktisk at reglerne for at få hjælp i det offentlige er de samme som i dag. Du kan kun få hjælp til barn nr. 1 også slvom vi selv skal betale.

Derudover har jeg fundet ud af, at de kommer til at snyde os her det første år.

Vores ctr saldo mht fertilitetsmedicin bliver nemlig nulstillet pr 1/1. Det betyder at selvom vi allerede (som i vores tilfælde) har købt for 8.000 kr i medicin siden 1/9 ja så tæller det ikke med i de 15,000 regeringen siger er loftet. Det fik jeg at vide på apoteket. De kan ikke i systemet håndtere at overføre vores nuværende forbrug til den nye konto der bliver oprettet (håndteringsmæssigt får vi 2 kontoer en til fertilitet og en til alt det andet.

Men det betyder også, at vi kommer til at bruge rigtig rigtig meget mere på medicin i forhold til hvad regeringen lovede <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det betyder faktisk at reglerne for at få hjælp i det offentlige er de samme som i dag. Du kan kun få hjælp til barn nr. 1 også slvom vi selv skal betale.Derudover har jeg fundet ud af, at de kommer til at snyde os her det første år. Vores ctr saldo mht fertilitetsmedicin bliver nemlig nulstillet pr 1/1. Det betyder at selvom vi allerede (som i vores tilfælde) har købt for 8.000 kr i medicin siden 1/9 ja så tæller det ikke med i de 15,000 regeringen siger er loftet. Det fik jeg at vide på apoteket. De kan ikke i systemet håndtere at overføre vores nuværende forbrug til den nye konto der bliver oprettet (håndteringsmæssigt får vi 2 kontoer en til fertilitet og en til alt det andet.

Men det betyder også, at vi kommer til at bruge rigtig rigtig meget mere på medicin i forhold til hvad regeringen lovede <_<

Lige præcis - det var lige det jeg mente..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mener du med at man kun får hjælp til barn nr 1 i offenlig regi?

Hvis man selv betaler kan de vel være ligeglade med om det er barn nr 1, 2 eller 8.

Nej

For det koster jo en hel del mere end det beløb man selv betaler nu

Så barn 2-3-4 osv er HELT på egen regning, og det er et lidt andre beløb end dem det offentlige gir tilskud til,

Det er rigtigt synd for jer der rammes af det og i yderste konskvens må vælge det fra :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej nu må jeg altså reagere og sætte tingene lidt i perspektiv. Det er muligt at det kun er mig der har den holdning, men som jeg kan se af de priser der bliver oplyst tidligere i tråden, så er det jo altså ingen herregård. Ja 5000 kr for IVF/ISCI er da penge, men på privatklinikkerne giver du omkring 25.000 for ét forsøg.

Jeg tænker også at hvis man ikke har råd til at give 5000 kr for en behandling, har man så overhoved råd til at have et barn. Alene vuggestue koster her hvor jeg bor 3500 kr om måneden og det opvejes på ingen måde af børnepengene.

Desuden er der jo flere der får tvillinger og så er et forsøg nok.

Så drop alle de beklagelser over at der nu er indført brugerbetaling og glæd jer over at det trodsalt er meget meget billigere end på privatklinikkerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej nu må jeg altså reagere og sætte tingene lidt i perspektiv. Det er muligt at det kun er mig der har den holdning, men som jeg kan se af de priser der bliver oplyst tidligere i tråden, så er det jo altså ingen herregård. Ja 5000 kr for IVF/ISCI er da penge, men på privatklinikkerne giver du omkring 25.000 for ét forsøg.

Jeg tænker også at hvis man ikke har råd til at give 5000 kr for en behandling, har man så overhoved råd til at have et barn. Alene vuggestue koster her hvor jeg bor 3500 kr om måneden og det opvejes på ingen måde af børnepengene.

Desuden er der jo flere der får tvillinger og så er et forsøg nok.

Så drop alle de beklagelser over at der nu er indført brugerbetaling og glæd jer over at det trodsalt er meget meget billigere end på privatklinikkerne.

Øhh... Men oveni kommer der jo så også lige medicin for 8-12.000 kr?! Og der er ikke engang 50% sandsynlighed for det lykkes i første forsøg. Så med bare to forsøg rammer man altså nemt 25.000 kr. og det er under antagelse af, at begge forsøg bliver lavet indenfor samme år. 25.000 kr. er godt nok mange penge for langt de fleste.

Lad vær med at komme med sådan nogen meget direkte og angribende indlæg før du har lavet en ordentlig research.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej nu må jeg altså reagere og sætte tingene lidt i perspektiv. Det er muligt at det kun er mig der har den holdning, men som jeg kan se af de priser der bliver oplyst tidligere i tråden, så er det jo altså ingen herregård. Ja 5000 kr for IVF/ISCI er da penge, men på privatklinikkerne giver du omkring 25.000 for ét forsøg.

Jeg tænker også at hvis man ikke har råd til at give 5000 kr for en behandling, har man så overhoved råd til at have et barn. Alene vuggestue koster her hvor jeg bor 3500 kr om måneden og det opvejes på ingen måde af børnepengene.

Desuden er der jo flere der får tvillinger og så er et forsøg nok.

Så drop alle de beklagelser over at der nu er indført brugerbetaling og glæd jer over at det trodsalt er meget meget billigere end på privatklinikkerne.

Den her kommentar irriterer altså mig lidt, men sidder på arbejde lige nu, så vender tilbage med en kommentar senere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej nu må jeg altså reagere og sætte tingene lidt i perspektiv. Det er muligt at det kun er mig der har den holdning, men som jeg kan se af de priser der bliver oplyst tidligere i tråden, så er det jo altså ingen herregård. Ja 5000 kr for IVF/ISCI er da penge, men på privatklinikkerne giver du omkring 25.000 for ét forsøg.

Jeg tænker også at hvis man ikke har råd til at give 5000 kr for en behandling, har man så overhoved råd til at have et barn. Alene vuggestue koster her hvor jeg bor 3500 kr om måneden og det opvejes på ingen måde af børnepengene.

Desuden er der jo flere der får tvillinger og så er et forsøg nok.

Så drop alle de beklagelser over at der nu er indført brugerbetaling og glæd jer over at det trodsalt er meget meget billigere end på privatklinikkerne.

undskyld mig, men dette indlæg gør altså noget ved mig. Jeg synes lidt at du træder på folk, som i forvejen ligger ned. Måske er det dyrer på privatklinikkerne, men derfor er det altså dyrt for nogle, at skulle betale for behandlingen, især når du ikke har medregnet det forbrug, som der er på medicin i forløbet, og det af at der oftes skal flere behandlinger til for at få gevindst. Derudover er det jo mange penge, som skal ligges overni akt babyudstyret osv, hvis man bliver gravid, de penge som behandlingen koster kunne jo netop være gået til at tilgodese barnet....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej nu må jeg altså reagere og sætte tingene lidt i perspektiv. Det er muligt at det kun er mig der har den holdning, men som jeg kan se af de priser der bliver oplyst tidligere i tråden, så er det jo altså ingen herregård. Ja 5000 kr for IVF/ISCI er da penge, men på privatklinikkerne giver du omkring 25.000 for ét forsøg.

Jeg tænker også at hvis man ikke har råd til at give 5000 kr for en behandling, har man så overhoved råd til at have et barn. Alene vuggestue koster her hvor jeg bor 3500 kr om måneden og det opvejes på ingen måde af børnepengene.

Desuden er der jo flere der får tvillinger og så er et forsøg nok.

Så drop alle de beklagelser over at der nu er indført brugerbetaling og glæd jer over at det trodsalt er meget meget billigere end på privatklinikkerne.

Du havde nok forventet at folk ville reagere ud fra din besvarelse.. :rolleyes

Det kan da godt være et enkelt forsøg i det offentlige KUN koster 5.000 kr - MEN som der bliver skrevet skal der jo også hormoner til - og der er nogen af os der bruger for rigtig rigtig rigtig mange penge per forsøg for og kunne få kroppen til at reagere....

Derudover så er et forsøg ikke nok for en stor del.. og det handler både om insemination, reagensglas og fryseforsøg...!

Jeg selv skal har lige et par fryseæg jeg skal betale for og ja er ellers i det private nu - MEN jeg har så os været igennem 5 x hjemmerul - 5 x inseminationer - 1 x ivm - 3 x ivf.... BUM BUM BUM... den kan du jo så selv regne på.... <_<

Det er bund og grund også fuldstændig ligemeget om et barn kostede 100.000 eller ej - man ville sgu nok finde råd på et tidspunkt - MEN vi er jo ikke sikret et barn når vi har betalt!!!

Og det kan da godt være en vuggestue koster 3500kr om måneden hvor du bor - men nej folk begynder og komme i penge problemer hvis de FØRST skal betale en formue for og "få" barnet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej nu må jeg altså reagere og sætte tingene lidt i perspektiv. Det er muligt at det kun er mig der har den holdning, men som jeg kan se af de priser der bliver oplyst tidligere i tråden, så er det jo altså ingen herregård. Ja 5000 kr for IVF/ISCI er da penge, men på privatklinikkerne giver du omkring 25.000 for ét forsøg.

Jeg tænker også at hvis man ikke har råd til at give 5000 kr for en behandling, har man så overhoved råd til at have et barn. Alene vuggestue koster her hvor jeg bor 3500 kr om måneden og det opvejes på ingen måde af børnepengene.

Desuden er der jo flere der får tvillinger og så er et forsøg nok.

Så drop alle de beklagelser over at der nu er indført brugerbetaling og glæd jer over at det trodsalt er meget meget billigere end på privatklinikkerne.

prøv lige at sætte dig ordentlig ind i tingene før du kommer med dine spydigheder mod os.

Det koster jo ikke kun 5000 kr for et forsøg - du glemmer medicinen osv... En vuggestueplads kan absolut ikke sammenlignes med et behandlingsforsøg. Du er jo garanteret en vuggestueplads, men du er ikke garanteret at et forsøg lykkes og derfor skal der jo tit flere forsøg til og det er jo lig med at der skal bruges flere penge..

Så slap dog lige af med at sige at vi beklager os. Det gør vi langt fra - vi fortæller bare hvad det kommer til at betyde,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad det betyder for os?

Vi burde kunne nå et par gratis IUI forsøg så længe det fortsat er gratis hos speciallægen (indtil 28. februar). Jeg er p.t. i gang med mit 6. forsøg.

Herefter skal vi så betale for IVF hos privatklinik for det offentlige vil ikke behandle mig. Så for mig ændrer det egentlig ikke rigtig noget - vi skulle alligevel have været videre til IVF hos privatklinik.

Heldigvis er jeg medlem af Danmark, så der er hjælp at hente der med dækning af medicinudgifterne.

Jeg synes absolut ikke om den nye lov, men jeg tror ikke det betyder at mange vælger børn fra. Nogen venter måske lidt og prøver selv i en periode, andre finder pengene etc. etc. Vi har ikke pengene, så vi må låne dem.

Rigtig mange kan jo finde pengene hvis de vil - men jeg havde da foretrukket at det havde været anderledes. :-) Men nogen steder skal der jo desværre spares (jeg kunne så godt komme med et par andre forslag som jeg synes er bedre)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og så er det gratis...

Så det eneste i skal er kun at betale for medicinen

det var det samme som første gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej nu må jeg altså reagere og sætte tingene lidt i perspektiv. Det er muligt at det kun er mig der har den holdning, men som jeg kan se af de priser der bliver oplyst tidligere i tråden, så er det jo altså ingen herregård. Ja 5000 kr for IVF/ISCI er da penge, men på privatklinikkerne giver du omkring 25.000 for ét forsøg.

Jeg tænker også at hvis man ikke har råd til at give 5000 kr for en behandling, har man så overhoved råd til at have et barn. Alene vuggestue koster her hvor jeg bor 3500 kr om måneden og det opvejes på ingen måde af børnepengene.

Desuden er der jo flere der får tvillinger og så er et forsøg nok.

Så drop alle de beklagelser over at der nu er indført brugerbetaling og glæd jer over at det trodsalt er meget meget billigere end på privatklinikkerne.

Puha FruP, det er lidt farligt at skrive det i et forum som dette :)

Begge vores unger er lavet på klinik.. Den første i det offentlige og nummer to på privatklinik..

Hvis man nu antager at det IVF og ICSI og 7 IUI forsøg skulle betales som det ser ud nu, så behøver man ikke regne meget ud andet end man ved det vil blive et pænt stykke over 5000 kroner :)

Vi fandt pengene til en privatklinik fordi min mand tog 6 måneders udsendelse med forsvaret, men det er jo langt fra alle der har den mulighed..

Hvis man blot var garanteret et barn hvis man betalte de 5000 kroner + medicin, så er jeg helt overbevist om at de fleste nok skulle finde de penge, men sådan hænger det desværre ikke sammen i behandlingsverdenen :( Vi kan lægge 200.000 i forsøg og stadig ikke være garanteret noget, andet end en masse penge der er "spildt".. Det skal man lige huske :) Desuden så er det en benhård verden og når folk kommer med sådan nogle udtagelser kaster man lige lidt mere salt i såret og det er ikke fair for dem der står i det lige nu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu synes jeg jo ligesom ikke jeg mangler reseach da jeg er igang med min 6 isci behandling med friske æg. og har 2 frosne forsøg bag mig også.

De sidste 3 forsøg har været i privat regi, og jeg har selv skulle betale for medicin. Da der er loft på medicinudgifter og staten giver tilskud, så har jeg i denne omgang skulle "kun" betale 3000 i medicin. Og ja det er da mange penge men hvis man vil have børn så er det altså prisen. Du får jo heller ikke en ny bil bare fordi du ikke gidder cykle.

Jeg bliver sgu lidt ærgerlig når nogen mennesker ikke kan forstå at det offentlige ikke kan betale for alt. Det betyder jo at der er noget andet som bliver dyrer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu synes jeg jo ligesom ikke jeg mangler reseach da jeg er igang med min 6 isci behandling med friske æg. og har 2 frosne forsøg bag mig også.

De sidste 3 forsøg har været i privat regi, og jeg har selv skulle betale for medicin. Da der er loft på medicinudgifter og staten giver tilskud, så har jeg i denne omgang skulle "kun" betale 3000 i medicin. Og ja det er da mange penge men hvis man vil have børn så er det altså prisen. Du får jo heller ikke en ny bil bare fordi du ikke gidder cykle.

Jeg bliver sgu lidt ærgerlig når nogen mennesker ikke kan forstå at det offentlige ikke kan betale for alt. Det betyder jo at der er noget andet som bliver dyrer.

Nu er jeg jo ikke selv ramt af dette, men synes du skriver det meget hårdt, og hvis du vil, så kan vi også sagtens tage den politiske debat omkring emnet også. Men jeg synes ikke det er fair, at det her er et af områderne, som sparres væk bl.a. fordi vi har en regering, som siger, at vi skal få flere børn, men det er åbentbart kun dem, som har råd til behandlingen, hvis man er ufrivillig barnløs, som har ret til at få børn?

Ja det koster penge at have børn, men når man nu skal bruge så mange penge på behandlingen, som ellers kunne hvade været gået til børnene..

Jeg synes ikke at du kan samligne det, at få en bil, fordi man ikke gider cykle. Fordi det handler jo ikke om, at man ikke gider, folk som er ufrivillig barnløse har jo et stort ønske om at få børn, men nogle må simpelthen opgive drømmen, fordi de selv skal betale for forsøgene og derudover for det medicin som skal til, hvilket kan løbe op i ret mange penge, som igen kunne være brugt på barnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu synes jeg jo ligesom ikke jeg mangler reseach da jeg er igang med min 6 isci behandling med friske æg. og har 2 frosne forsøg bag mig også.

De sidste 3 forsøg har været i privat regi, og jeg har selv skulle betale for medicin. Da der er loft på medicinudgifter og staten giver tilskud, så har jeg i denne omgang skulle "kun" betale 3000 i medicin. Og ja det er da mange penge men hvis man vil have børn så er det altså prisen. Du får jo heller ikke en ny bil bare fordi du ikke gidder cykle.

Jeg bliver sgu lidt ærgerlig når nogen mennesker ikke kan forstå at det offentlige ikke kan betale for alt. Det betyder jo at der er noget andet som bliver dyrer.

En del af lovforslaget betyder jo også, at du nok ikke var sluppet med 3.000 kr. for medicin, da staten kun betaler udgifter ud over 15.000 kr. om året... Så dem kan du lægge oveni de 6 icsi-behandlinger - pr. år vel at mærke. Hvad havde dine egne behandlinger så kostet? 45.000? 60.000? Det er immervæk noget lidt andet end 3.000! Ville du have fundet de mange penge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER