LMB

Lovforslag - hvad betyder det for Jer?

50 indlæg i dette emne

Jeg har lige et enkelt spørgsmål!

Hvad betyder det for Jer at loven om fertilitetsbehandling er trådt i kraft? Jeg står godt nok med en noget tom fornemmelse i maven!

LMB

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det betyder for os, at vi må udsætte behandlingerne til sommer pga. vi skal flytte til marts...

Vi kan ikke bruge penge på begge dele her og nu - så nu må vi nok vente sådan cirka 6 mdr mere end vi havde planlagt.

Ved ikke om det var sådan noget du var ude efter. Vi har indtil nu fået af vide, at vi nok kan nøjes med IUI - derfor mener vi at vi kan spare op til det hurtigt, når vi har overstået det der flytning.

Men ja jeg har også en tom fornemmelse i maven pga. jeg synes det er så træls at sådan noget skal være styret af penge nu - vi kan jo ikke gøre ved at vi ikke kan blive gravide naturligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os betyder det at vi må udskyde baby projektet på ubestemt tid, da vi ik vil ha råd til behandling. Vi skal jo os kunne leve ved siden af. Jeg håber lidt på at lægen går med til at prøve nogle måneder bare på hormoner og hjemmerul, ellers bliver projektet sat i bero til jeg er udlært og får en ordenlig indtjening. Synes det er unfair at regeringen skal bestemme hvem der har "ret" til et barn

Talemåden "de rige har mange glæder, de fattige har mange børn" gælder i hvert fald ik mere! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os betyder det at vi må udskyde baby projektet på ubestemt tid, da vi ik vil ha råd til behandling. Vi skal jo os kunne leve ved siden af. Jeg håber lidt på at lægen går med til at prøve nogle måneder bare på hormoner og hjemmerul, ellers bliver projektet sat i bero til jeg er udlært og får en ordenlig indtjening. Synes det er unfair at regeringen skal bestemme hvem der har "ret" til et barn

Talemåden "de rige har mange glæder, de fattige har mange børn" gælder i hvert fald ik mere! :(

Regeringen bestemmer på mange flere områder hvem som skal ha børn, udover hvem der har råd. Homoseksuelle har ikke måtte "få børn", overvægtige osv....

Synes det er helt forfærdeligt for jer....vi var heldige at lave Emilie selv, efter jeg var blevet afvist hos gynækologen pga overvægt :( F*ck dem allesammen!! :(

:bearhug:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ved endnu ikke hvad det kommer til at betyde for os, da vi endnu ikke har kunnet få af vide hvad prisen bliver. Vores gyn. er så sød så jeg fik en respet på ekstra homoner som jeg kunne få købt i dec. og få tilskud til det.

Jeg trøster mig med at jeg har været gravid en gang uden nogen form for hjælp, så der er da håb endnu.

Mie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det ikke i nu, da jeg slet ikke kan finde ud af alt det nye.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen for os kommer det jo nok til at betyde, at flere vælger fertiliteten fra og går videre til adoption, hvilket vil sige længere behandlingstider der inden man er endeligt godkendt som adoptanter, og længere ventelister hos afgiverlandene....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen for os kommer det jo nok til at betyde, at flere vælger fertiliteten fra og går videre til adoption, hvilket vil sige længere behandlingstider der inden man er endeligt godkendt som adoptanter, og længere ventelister hos afgiverlandene....

Den vinkel havde jeg ikke lige tænkt på :huh

Men det koster vel også en sjat at adoptere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den vinkel havde jeg ikke lige tænkt på :huh

Men det koster vel også en sjat at adoptere?

ja det koster omkring de 100000- 140000 kr at adoptere, og derfor er jeg sikker på, at der er nogle, som tænker, at de ikke har råd til både behandling og efterfølgende adoption, og derfor går direkte til adoption, hvor du jo oftes ender ud med at få et barn i sidste ende. Og prisen som jeg nævner, det er kun fra når man tilmelder sig en af organistationerne, og videre derfra. Udover skal du regne med en 5000-10000 kr. i godkendelsen, for lægeerklæringer, kurserne og andre lægepapir, som skal indhentes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det koster omkring de 100000- 140000 kr at adoptere, og derfor er jeg sikker på, at der er nogle, som tænker, at de ikke har råd til både behandling og efterfølgende adoption, og derfor går direkte til adoption, hvor du jo oftes ender ud med at få et barn i sidste ende. Og prisen som jeg nævner, det er kun fra når man tilmelder sig en af organistationerne, og videre derfra. Udover skal du regne med en 5000-10000 kr. i godkendelsen, for lægeerklæringer, kurserne og andre lægepapir, som skal indhentes.

Wow det er godt nok ikke så lidt det koster :o

Føler virkelig med alle jer der blir ramt af den nye lov :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det koster omkring de 100000- 140000 kr at adoptere, og derfor er jeg sikker på, at der er nogle, som tænker, at de ikke har råd til både behandling og efterfølgende adoption, og derfor går direkte til adoption, hvor du jo oftes ender ud med at få et barn i sidste ende. Og prisen som jeg nævner, det er kun fra når man tilmelder sig en af organistationerne, og videre derfra. Udover skal du regne med en 5000-10000 kr. i godkendelsen, for lægeerklæringer, kurserne og andre lægepapir, som skal indhentes.

Hold da op - det er meget mere end jeg umiddelbart gik og troede!

Er der ikke noget med man får lidt tilbage? Eller bliver det også berørt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow det er godt nok ikke så lidt det koster :o

Føler virkelig med alle jer der blir ramt af den nye lov :(

ja det er jo ikke en billig affære, ¨når man ikke på naturens side kan få børn....

Hold da op - det er meget mere end jeg umiddelbart gik og troede!

Er der ikke noget med man får lidt tilbage? Eller bliver det også berørt?

Indtil nu får man stadig tilbagebetalt 40000 kr af staten, når man har fået barnet hjem. Men du skal jo så oveni det, som det koster at blive godkendt, adminstration pengene for at adoptere, lægge penge til rejsen ud efter barnet. Det er kun i Sydkorea, at der ikke kræves udrejse efter barnet, men det koster så pt 18000 kr at få barnet bragt til lufthavnen i Kastrup. Så nej det er ikke en billig løsning at adoptere, men når ønsket om et barn er så brændende, som det er hos os, så må vi jo betale...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er jo ikke en billig affære, ¨når man ikke på naturens side kan få børn....

Indtil nu får man stadig tilbagebetalt 40000 kr af staten, når man har fået barnet hjem. Men du skal jo så oveni det, som det koster at blive godkendt, adminstration pengene for at adoptere, lægge penge til rejsen ud efter barnet. Det er kun i Sydkorea, at der ikke kræves udrejse efter barnet, men det koster så pt 18000 kr at få barnet bragt til lufthavnen i Kastrup. Så nej det er ikke en billig løsning at adoptere, men når ønsket om et barn er så brændende, som det er hos os, så må vi jo betale...

Ja penge er ikke alt ... selv om de er en ganske væsentlig faktor!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja penge er ikke alt ... selv om de er en ganske væsentlig faktor!

som afrunding af adoptionsafdelingen i dette emne, så kan jeg kun sige, at vi er jo heldige, at vi kan tage os råd til at adoptere, og at det heldigvis er beløb, som skal falde i etapper, så det gør det lidt nemmere for os, at sparre op til det... Men alle de penge, som vi kan os frie af, de ryger ind på adoptionskontoen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heldigvis fået at vide, at vi som udgangspunkt kan prøve med IUI først og da det 'kun' koster 2.000 kr. pr. forsøg, så prøver vi nok en gang eller to. Hvis vi skal videre til IVF/ICSI, så sætter vi projektet i bero og håber på en ny regering inden årets udgang, der holder hvad de lover! Vi kunne godt prioritere at finde pengene til et eller to IVF-forsøg, men vi synes virkelig det er mange penge og vi har 'kun' prøvet i 7 mdr. så vi giver øko-baby en chance mens vi venter, hvis IVF kommer på tale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes jo, at det er skrækkeligt, at lovforslaget, som nu er gennemført er skyld i, at så mange må opgive/udskyde behandling, da de ikke har økonomi til den...

og især, når vi har en regering, som netop har sagt, at vi kvinder skal få flere børn, så vi kan bære ældrebyrden senere... For mig giver det ikke mening

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle der kan fortælle mig hvid det vil komme til at koste os, for kan slet ikke finde rundt i alt det her.

Lige nu er vi på OUH igen, hvor jeg bliver scannet, får recepter på hvad for noget medicin jeg skal have, det er det ind til vider.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler med jer alle sammen. De nye regler er slet og ret forkastelige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

[..] især, når vi har en regering, som netop har sagt, at vi kvinder skal få flere børn, så vi kan bære ældrebyrden senere... For mig giver det ikke mening

Nej der står jeg altså også af :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle der kan fortælle mig hvid det vil komme til at koste os, for kan slet ikke finde rundt i alt det her.

Lige nu er vi på OUH igen, hvor jeg bliver scannet, får recepter på hvad for noget medicin jeg skal have, det er det ind til vider.

Det kommer jo an på hvilken behandling du skal ha - IUI, IVF eller ICSI...

Medicinen skal man selv betale indtil loftet som er 15.000. Er du medlem af Danmark, så kan du vist få tilskud til medicinen - men du skal jo stadig lægge pengene ud selv først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer jo an på hvilken behandling du skal ha - IUI, IVF eller ICSI...

Medicinen skal man selv betale indtil loftet som er 15.000. Er du medlem af Danmark, så kan du vist få tilskud til medicinen - men du skal jo stadig lægge pengene ud selv først.

du er meget inde i det hele og så vidt jeg husker er du laborant i et fertilitetscenter, eller hvad det hedder. Men hvad koster de forskellige behandlinger pr. 1/1 2011?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du er meget inde i det hele og så vidt jeg husker er du laborant i et fertilitetscenter, eller hvad det hedder. Men hvad koster de forskellige behandlinger pr. 1/1 2011?

Er ikke ansat i et fertilitetscenter, men har været i praktik der...faktisk samme sted hvor vi skal i behandling..

Jeg har bare fulgt meget med i alt det her...

Det ser ud som følger (hentet fra facebookgruppen "behandling af barnløse skal være gratis)

1. Egenbetaling på medicin op til 15.000 årligt

2. Betaling for inseminationsbehandling: ca. 1271 kr. + betaling for evt. donorsæd

3. Betaling for IVF/ICSI: 5.000 kr pr. behandling

4. Betaling for fryseægsoplægning: 3.000 kr.

5. Fortsat kun hjælp til barn nr. 1 i offentlig regi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ikke ansat i et fertilitetscenter, men har været i praktik der...faktisk samme sted hvor vi skal i behandling..

Jeg har bare fulgt meget med i alt det her...

Det ser ud som følger (hentet fra facebookgruppen "behandling af barnløse skal være gratis)

1. Egenbetaling på medicin op til 15.000 årligt

2. Betaling for inseminationsbehandling: ca. 1271 kr. + betaling for evt. donorsæd

3. Betaling for IVF/ICSI: 5.000 kr pr. behandling

4. Betaling for fryseægsoplægning: 3.000 kr.

5. Fortsat kun hjælp til barn nr. 1 i offentlig regi

åhhh så huskede jeg forkert, men tak for det fyldstegørende svar...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhhh så huskede jeg forkert, men tak for det fyldstegørende svar...

Jamen det var da så lidt.

Det er jo også svært at holde styr på hva folk laver:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer jo an på hvilken behandling du skal ha - IUI, IVF eller ICSI...

Ikke noget af den, da jeg fåer medicin og så orden vi det selv.

Medicinen skal man selv betale indtil loftet som er 15.000. Er du medlem af Danmark, så kan du vist få tilskud til medicinen - men du skal jo stadig lægge pengene ud selv først.

Ja jeg er medlem af Danmark i gruppe 5.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER