Myliona

De unge mødre.

193 indlæg i dette emne

Jeg mener, der er forskel på at snakke om dem, i forhold til at kalde dem noget og diagnostisere dem.

Okay....

Jeg holder mig altså ikke tilbage for at kalde diverse deltagere af reality shows for dumme, hjernedøde m.m.

Amalie, Sidney Lee m.m.

Jeg taler min mening om det jeg ser i tv om det så er positivt eller negativt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

skal vi ikke lade være med at diskutere i denne tråd??? jeg synes altså det ødelægger debatten herinde.

Og bare fordi man skriver grimmer på et andet forum om deltagerne, så behøver vi jo ikke synke ned på det niveau.

Når det er sagt, så er denne tråd jo til at snakke om dagens/aftnens udsendelse. Og som jeg skrev før, så synes jeg det virker som om programmet har valgt, at tage nogle lidt mere almindelige unge mødre med, frem for kun at tage nogle med, som skal forage... Det er helt sikkert et plus for mit vedkomne

Fuldstændig enig :) Til det med blåt

Og jeg synes faktisk også det virker som om, at de unge mødre som nu bliver valgt til programmet, er mødre som mere eller mindre har styr på det, og som du skriver - ikke bliver valgt så de kan forage.

Det er rart at se unge mødre, som godt kan finde ud af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spioler indlæg, har for mig ALTID kun ment at man fortæller at NU skriver man noget, som det måske IKKE er alle der ved noget om! Så det var IKKE ment negativt overhovedet (Hvis i googler det, kan i se mange henvisninger til tråde hvor der både står "spoiler" og "spoiler free" på nettet og det var altså ment på den måde - da jeg selv er ret øv over nogen gange at komme til at læse noget, som jeg hellere ville ahve set i tv)

Jeg skriver " moden tjah.." så det var ment som i "tjah, det ved jeg ikke om man kan vurdere". Men for filan da - manden har en HJERNESKADE - det er da yderst sjældent at man bliver klogere af at få det vil jeg mene!

Hvis din kæphest går på MIG og MIT indlæg, så lad være at ødelæg en HEL tråd - så meld da det ene indlæg du mener går over grænsen.

Jeg står fuldt ud ved mine udtalelser, og jeg synes på ingen måde de var nedladende - de var i hvert fald ikke ment sådan!

Jeg brugte netop "skarp", fordi jeg ikke mener han er dum, uintelligent eller mindre værd - Jeg mener bare han ikke er særlig skarp - altså hurtig eller at han er sløv :) Det synes jeg faktisk ikke der er noget galt i at skrive, når manden er hjerneskadet og selv står ved at være det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så I mener altså begge to, at det er helt fint herinde at blive kaldt "ikke helt skarp" og sige, at Nanna har en diagnose, som hun ikke selv mener, hun har og så gøre sig til dommer for, at det har hun, fordi en kan se lignende træk hos sig selv?

Hvis hun ikke selv har udtalt det, eller den er sikker, synes jeg ikke, det er nogens lod at diagnostisere andre på den måde.

I forhold til hendes diagnose, så synes jeg faktisk det er okay at udtale man er enig med lægerne. Altså.. Bare fordi hun selv måske ikke har sat sig 100% ind i sygdommen, og mener hun ikke fejler noget (Hvem har lyst tila t have en psykisk sygdom) så ER der altså nogle læger og psykologer der mener hun har det - er det så ikke okay at skrive at jeg lige netop kan genkende nogle ting og derfor mener de læger måske har ret? Hænger hende jo ikke ud og siger "derfor derfor og derfor" - kan godt se jeg fik det sagt "meget" som om "det har hun" - men den eneste jeg "hængte ud" var da mig - Altså, jeg siger jo bare det samme som lægerne, og bygger på min egen sygdom??

JEG føler mig UDHÆNGT, og JEG føler at en "næse" til mig, bliver taget "offentligt" herinde og DET synes jeg faktisk IKKE er okay - overhovedet. Og jeg er virkelig skuffet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu sidder jeg altså tilbage med en trist følelse over at bringe den tråd op igen. Jeg startede med at kommentere det omtalte par, fordi jeg synes at hun virker mest moden trods alders forskellen. Meen han har også en hjerneskade, som netop gør, at han reagere på de måder, som han gør.

Ditlev siger selv i programmerne at han ikke er den skarpeste kniv i skuffen, og heller ikke var det i de yngre dage, for så havde han ikke taget de steorider, som nu er skyld i den hjerneskade. Derimod ønsker han, at være og at andre oplever ham som en kærlig far/mand. Hvilket Myliona jo faktisk også påpeger.

Og når man vælger at være på tv og vise sit liv så intimt, som der bliver gjort hos De unge mødre, så vælger man også at få sit liv til debat, og at der vil kunne komme både negative og positive kommentarer. Selvfølgelig bør vi inde på bk ikke være laveste fællesnævner og svine parrene til, men det synes jeg heller ikke, at der bliver gjort i denne tråd.

Lige nu synes jeg egentlig, at der bliver gået efter Myliona og hendes udtalelser, hvilket ikke var meningen med denne tråd.

Min tanke er lidt, om vi ikke skulle få lukket denne tråd og slette den, og så starte en ny, hvor der ikke er diskussioner, men kun snak omkring de unge mødre??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu sidder jeg altså tilbage med en trist følelse over at bringe den tråd op igen. Jeg startede med at kommentere det omtalte par, fordi jeg synes at hun virker mest moden trods alders forskellen. Meen han har også en hjerneskade, som netop gør, at han reagere på de måder, som han gør.

Ditlev siger selv i programmerne at han ikke er den skarpeste kniv i skuffen, og heller ikke var det i de yngre dage, for så havde han ikke taget de steorider, som nu er skyld i den hjerneskade. Derimod ønsker han, at være og at andre oplever ham som en kærlig far/mand. Hvilket Myliona jo faktisk også påpeger.

Og når man vælger at være på tv og vise sit liv så intimt, som der bliver gjort hos De unge mødre, så vælger man også at få sit liv til debat, og at der vil kunne komme både negative og positive kommentarer. Selvfølgelig bør vi inde på bk ikke være laveste fællesnævner og svine parrene til, men det synes jeg heller ikke, at der bliver gjort i denne tråd.

Lige nu synes jeg egentlig, at der bliver gået efter Myliona og hendes udtalelser, hvilket ikke var meningen med denne tråd.

Min tanke er lidt, om vi ikke skulle få lukket denne tråd og slette den, og så starte en ny, hvor der ikke er diskussioner, men kun snak omkring de unge mødre??

Helt enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men for at få snakken tilbage på de deltagende i De unge mødre.

Hvad synes i om de nye mødre, som er med i programmet?

Jeg synes faktisk, at det er lidt spændende at følge med i, hvordan det går Nanna og Ditlev, fordi de ud over at være nybagte forældre også står med problemstillingen med hans hjerneskade.

Jeg synes det er spændende med er det Line Sofie hun hedder hende, som skal til at læse til læge. Er ret imponeret over, hvordan hun kan klare både mor-jobbet, at blive alene og alligevel scorer topkaraktere på en HF eksamen.

Line som er mor til 2, og nu overvejer at få et barn mere med et homoseksuelt par, synes jeg også er lidt spændende, og jeg er imponeret over hendes vægttab, for hun var da godt rund under graviditeten, og nu har hun bare en super flot figur

Nadja- hende den kræftramte, hold fast de må have det hårdt personligt, og alligevel formår de bare at gøre det rigtige.

Camilla: solstrålepigen, som nu har fundet KÆRESTEN

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I forhold til hendes diagnose, så synes jeg faktisk det er okay at udtale man er enig med lægerne. Altså.. Bare fordi hun selv måske ikke har sat sig 100% ind i sygdommen, og mener hun ikke fejler noget (Hvem har lyst tila t have en psykisk sygdom) så ER der altså nogle læger og psykologer der mener hun har det - er det så ikke okay at skrive at jeg lige netop kan genkende nogle ting og derfor mener de læger måske har ret? Hænger hende jo ikke ud og siger "derfor derfor og derfor" - kan godt se jeg fik det sagt "meget" som om "det har hun" - men den eneste jeg "hængte ud" var da mig - Altså, jeg siger jo bare det samme som lægerne, og bygger på min egen sygdom??

JEG føler mig UDHÆNGT, og JEG føler at en "næse" til mig, bliver taget "offentligt" herinde og DET synes jeg faktisk IKKE er okay - overhovedet. Og jeg er virkelig skuffet.

Du skal virkelig ikke føle sådan, jeg ser dine indlæg herinde som værende ikke negative... det bliver for mig at se blæst op i noget der er helt unødvendigt.

Jeg forstår udmærket hvad du mener, og når man vælger at deltage i et tv-program, så vælger man også at folk i hele Danmark vil komme til at have en holdning omkring en...især når det gælder De Unge Mødre. Det være sig positive meninger som negative.. og sådan er det altså bare, BUM <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay....

Jeg holder mig altså ikke tilbage for at kalde diverse deltagere af reality shows for dumme, hjernedøde m.m.

Amalie, Sidney Lee m.m.

Jeg taler min mening om det jeg ser i tv om det så er positivt eller negativt.

Hjernedød synes jeg i den grad overskrider mine grænser for, hvad du offentlig kan tillade dig at kalde personer, der rent faktisk ikke har diagnosen hjernedød, så det vil jeg ikke se dig skrive herinde. Du kan for min skyld godt mene, at en person er hjernedød og ved da selvfølgelig godt, at det bliver brugt i flæng, men det er et meget grimt ord at anvende om andre. Håber du kan se det rimelige i dette.

:tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TS har bedt om at tråden kommer tilbage på sporet.

Er det ikke på tiden den det istedet for det her mund huggeri.

Lad nu tingene ligge og brug jeres energi og ressurcer på noget andet :balloons

Ha en fantastisk dag og weekend allesammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men for at få snakken tilbage på de deltagende i De unge mødre.

Hvad synes i om de nye mødre, som er med i programmet?

Jeg synes faktisk, at det er lidt spændende at følge med i, hvordan det går Nanna og Ditlev, fordi de ud over at være nybagte forældre også står med problemstillingen med hans hjerneskade.

Jeg synes det er spændende med er det Line Sofie hun hedder hende, som skal til at læse til læge. Er ret imponeret over, hvordan hun kan klare både mor-jobbet, at blive alene og alligevel scorer topkaraktere på en HF eksamen.

Line som er mor til 2, og nu overvejer at få et barn mere med et homoseksuelt par, synes jeg også er lidt spændende, og jeg er imponeret over hendes vægttab, for hun var da godt rund under graviditeten, og nu har hun bare en super flot figur

Nadja- hende den kræftramte, hold fast de må have det hårdt personligt, og alligevel formår de bare at gøre det rigtige.

Camilla: solstrålepigen, som nu har fundet KÆRESTEN

Gud har ikke fuldt med et stykke tid, men tror jeg skal til det igen. Det er da en ret spændende måde hende Line vælger på.

Langt væk fra min hverdag, men spændende at se og høre hvordan andre gør :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I forhold til hendes diagnose, så synes jeg faktisk det er okay at udtale man er enig med lægerne. Altså.. Bare fordi hun selv måske ikke har sat sig 100% ind i sygdommen, og mener hun ikke fejler noget (Hvem har lyst tila t have en psykisk sygdom) så ER der altså nogle læger og psykologer der mener hun har det - er det så ikke okay at skrive at jeg lige netop kan genkende nogle ting og derfor mener de læger måske har ret? Hænger hende jo ikke ud og siger "derfor derfor og derfor" - kan godt se jeg fik det sagt "meget" som om "det har hun" - men den eneste jeg "hængte ud" var da mig - Altså, jeg siger jo bare det samme som lægerne, og bygger på min egen sygdom??

JEG føler mig UDHÆNGT, og JEG føler at en "næse" til mig, bliver taget "offentligt" herinde og DET synes jeg faktisk IKKE er okay - overhovedet. Og jeg er virkelig skuffet.

Jeg er ked af, at jeg ikke kendte begrebet SPOILER INDLÆG, så sofistikeret er jeg altså ikke.

Jeg har ikke haft til hensigt at give dig en næse, men bare appeleret til, at du ikke skriver nedladende til andre.

Det har jo så heller ikke været hensigten viser det sig - hvilket jeg er glad for.

Så jeg undskylder, at jeg har troeet du havde en anden hensigt med dit indlæg, men husk bare at det er SÅ svært at tolke andre, når man ikke kender dem privat og så ovenikøbet sidder bag en skærm og skriver sammen.

Så godt ord igen alle de damer - denne tråd skal tilbage på rette spor nu.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud har ikke fuldt med et stykke tid, men tror jeg skal til det igen. Det er da en ret spændende måde hende Line vælger på.

Langt væk fra min hverdag, men spændende at se og høre hvordan andre gør :balloons

Jeg glæder mig også til at vi flytter, så jeg har det at følge med i igen.. Sluger det råt når jeg er hos min mor og læser gerne om det i blade osv..

Ham, Camilla's nye gut, er der ham der var med i Norge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig også til at vi flytter, så jeg har det at følge med i igen.. Sluger det råt når jeg er hos min mor og læser gerne om det i blade osv..

Ham, Camilla's nye gut, er der ham der var med i Norge?

ja det var ham, som var med i Norge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hende Line, som overvejer barn med homoseksuelle par, hun ønsker et regnbuebarn :) Og synes det lyder ret spændende, og hun er lige startet på Rudolf Steinerseminariet :) Tror hun bliver spændende at følge, sammen med hendes som skal læse til læge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes hende der skal læse til læge er så kedelig - altså der sker jo ikke rigtig noget med hende andet end det.

Til gengæld kan jeg rigtig godt lide ditlev og nanna, synes bare de er så søde sammen.

Og camilla sophia med liam og snart leander kan jeg også godt lide at følge.

Og så hende der har silke (har glemt hendes navn). De er mine favoritter :glad

Elsker at se de unge mødre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes hende der skal læse til læge er så kedelig - altså der sker jo ikke rigtig noget med hende andet end det.

Til gengæld kan jeg rigtig godt lide ditlev og nanna, synes bare de er så søde sammen.

Og camilla sophia med liam og snart leander kan jeg også godt lide at følge.

Og så hende der har silke (har glemt hendes navn). De er mine favoritter :glad

Elsker at se de unge mødre :)

Synes heller ikke rigtigt der sker så meget med hende Line Sofie - andet end hun skal læse til læge.

Tror også Søs (som har Silke) er min favorit - det er hende jeg er blevet mest positivt overrasket over. Synes hun er SÅ fornuftig, og sådan en god mor. Ikke at så unge mødre ikke kan være gode mødre - men jeg forventer det ikke må jeg indrømme :rolleyes

Kan egentlig også godt lide at følge Camilla Sophia, men er noget uenig i den - i min verden meget forhastede beslutning det var at blive gravid med Rasmus efter 2 måneders kæresteri. Men synes ellers hun klarer det rimelig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan så godt lide Camilla Framnes, synes hun klare det hele godt med vægttab og børn på trods af en svær skilsmisse. og hendes børn virker bare så velopdragne :loveshower

men den jeg egentlig følger mest er Nadja, hun er så sej altså, det må jo være mega hårdt at leve med den sygdom også ha 2 børn, men også hendes kæreste kan jeg godt li, synes egentlig tit at problemet i De Unge Mødre er mændene, det er ikke dem alle sammen der er klar til det ansvar det er at have børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan så godt lide Camilla Framnes, synes hun klare det hele godt med vægttab og børn på trods af en svær skilsmisse. og hendes børn virker bare så velopdragne :loveshower

men den jeg egentlig følger mest er Nadja, hun er så sej altså, det må jo være mega hårdt at leve med den sygdom også ha 2 børn, men også hendes kæreste kan jeg godt li, synes egentlig tit at problemet i De Unge Mødre er mændene, det er ikke dem alle sammen der er klar til det ansvar det er at have børn.

Også mine favoritter.. Absolutte forbilleder for mange..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bryder mig ikke om Camilla Famnes. Synes hun er for meget. Jeg er helt vild med Nadja og elsker også når der er tilbageblik på nogle af de "gamle"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker også, når der er tilbageblik med de gamle :)

Har lige læst andetsteds, at Stine fra Holbæk har fået Isabella hjem igen, Benjamin er hjemme, når han ikke er i aflastning. Hun har fået en ny mand og venter nr. 3 til januar.

Desuden har Hannah vist også fået Cecilya hjem igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt li at tonen i programmet har ændret sig, Det er ikke længere "scummy-mommies", der allesammen er på kontanthjælp, tror at pomfritter er grøntsager og ikke holder øje med, når deres børn kravler rundt i vindueskarmene. Til gengældt har vi fået nogle mødre, der tager nogle flotte uddannelser med gode resultater, er gode til at stå på egne ben og generelt viser et bredere og mere nuanceret billede af det, at være ung mor.

Til gengæld synes jeg det er vildt skræmmende hvor mange af dem, der har kommunen inde over. Så skræmmende, at jeg selv troede at der ville blive "hold lidt mere øje" med os, da jeg kun er 22. Det har jeg dog overhovedet ikke oplevet - heldigvis da :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hvor Silke bare ligner sin far på en prik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker også, når der er tilbageblik med de gamle :)

Har lige læst andetsteds, at Stine fra Holbæk har fået Isabella hjem igen, Benjamin er hjemme, når han ikke er i aflastning. Hun har fået en ny mand og venter nr. 3 til januar.

Desuden har Hannah vist også fået Cecilya hjem igen.

Ej hvor er det dejligt at høre det om Stine :loveshower har tænkt så meget på hende siden jeg så den special udsendelse om kun hendes situation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så starter De Unge Mødre snart op igen :)

Sæsonstart på tirsdag :yay

Andre end mig der skal se med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER