kategeorina

Spontan abort - hvordan føles det?

18 indlæg i dette emne

Hej med jer,

Hvordan føles en spontan abort?

Skulle være i omkring uge 9.

Jeg har været gravid 2 gange uden problemer.

Men siden natten til mandag har jeg haft "ondt" i underlivet ... dvs ikke rigtig ondt, men føles som når man havde plukveer sent i graviditeten og livmoderen er stram ... føles dog ikke hårdt at trykke på maven ... føles måske lidt som menstruation eller blærebetændelse, men er blevet tjekket for det sidste og ikke umiddelbart nogle bakterier i urin ...

syntes at huske at ligamentsmerterne ikke er så centralt beliggende, som dette føles. Hmm har ikke en god fornemmelse ved dette og skal først skannesom 4 uger!!

Del gerne jeres erfaringer tak ...

Kh Kategeorina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har aldrig haft en abort, så lige dét kan jeg ikke svare på. Jeg havde dog menslignende smerter i starten af graviditeten, så mon ikke det bare er fordi, det hele er ved at give sig derinde :) Jeg krydser i hvert fald fingre for at alt er vel :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at folk oplever det forskelligt. Men jeg oplevede det som en kraftig menses (pletblødte først og fik så ondt) og en fornemmelse der sagde, at det var en abort. Jeg fik desværre ret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg begyndte først at bløde - derefter fik jeg ondt. Men så længe du ikke bløder, er det vel gode tegn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik brunligt udflåd, men havde ikke rigtig ondt. Først da fosteret røg ud og der begyndte jeg også først at bløde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lidt ondt i maven og begyndte senere at bløde friskt rødt blod, jeg tog så til læge som undersøgte mig indvendigtog som ikke lige umiddelbart kunne se at debat noget galt, men hun sørgede alligevel for at jeg kunne komme ind til scanning dagen efter.

Min mavesmerter udviklede sig lidt henover aften henimod kraftige menssmerter, og blødningen blev ved hele natten igennem. Da vi dagen efter var på vej til scanning havde jeg pludselig fornemmelsen af at det tyngede nedad på min bækkenbund,og da jeg så skulle ud af bilen styrtblødte jeg og så var der ingen tvivl om at det var slut.

Håber det bedste for dig. Det er Ikke en oplevelse jeg vil ønske mig for nogen anden, selvom jeg godt ved at det desværre sker dagligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde menssmerter hele dagen, om aftenen kom der brunligt udflåd når jeg tørrede mig og om natten begyndte jeg så at bløde ligesom en kraftig mens. Det gjorde ondt ligesom menssmerter, dog lidt kraftigere end normalt.

Jeg var så kun i 5. uge, så det var jo tidligt, og jeg mener at have hørt at man har flere smerter jo længere henne man er når det sker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer,

Tak for jeres svar. :rolleyes

Afventer og ser hvad der sker. Det er ikke umiddelbart blevet værere.

Forsøger at tage den lidt med ro.

Men lidt svært med to børn på 3 og 6år :loveshower

Kh Kategeo'en

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa hvordan går det ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

bedre tak ... ikke konstant ondt, men har det ind i mellem som om jeg allerede får plukveer ... så hmmm men jeg afventer og ser hvad der sker ... skal til lægen på torsdag og have taget blodprøver og alt det der, så snakker med hende om det der ... der var ikke noget i urinprøven i hvertfald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv. blev scannet i dag og fosteret gået til ... livmoderen vokset som den skal og var rigtig størrelse ... men intet foster. I stedet var der en vand polyp også ... skal have udskrabning i fuld nakose i morgen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv det jeg rigtig ked af at læse :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er så det der hedder "missed abortion" :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det er jeg ked af at høre. :( :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv det er jeg ked af at høre :(

:kram til dig det må være utrolig hårdt dels at skulle igennem i morgen og dels med to børn i forvejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres tanker og kram :loveshower

Kom ind i går kl 8 fastende på hospitalet og kom først til udskrabning efter kl 22 da der kom så meget akut! Det var en hård dag selvom de var søde og rare derinde.

Havde kun lige en krise der omkring kl 14 hvor nogen af de andre patienter blev sendt hjem fordi de ikke kunne tage dem og der kom flere akutte ind foran i køen. Jeg var selv begyndt at bløde pga abort-pillerne og var så sulten og tørstig. Aldrig har en smørrebrødsmad og et glas kold rød saftevand smagt så godt som til midnat da jeg måtte spise igen!

Nu er jeg bare lidt vemodig ... :boo

Knus K

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha sikke en omgang :kram til dig.

Håber det lykkes snarest for jer igen at stå med de II streger :goodluck

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg rigtig ked af på jeres vegne.

Øv altså. Sikke en omgang i møllen, du har fået.

Jeg krydser fingre for 2 streger hurtigt igen, og sender dig et par varme tanker og en krammer bearhug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER