Unknown

Vis mig din(e) dåbskjole(r) / Tøj

16 indlæg i dette emne

Jeg har ikke helt besluttet hvad Zoey skal døbes i. Men er ret sikker på jeg ender med 2 sæt. 1 til kirken og 1 til festen.

Vis gerne jeres dåbstøj og gerne flere sæt hvis i skifter i løbet af dagen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

altså havde jeg nu selv kunne lave et barn, så havde vi valgt at bruge den dåbskjole, som min mormor i sin tid hæklede, jeg aner bare ikke lige, hvor i familien, den befinder sig, og jeg har intet billed af kjolen.

Men nu er det jo sådan, at vores Koreatrold, jo automatisk vil være noget ældre end normalt ved en dåb, så vi regenr med et jakkesæt eller en fin kjole bliver løsningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maja skal døbes på søndag. Hun skal have den dåbskjole på, der blev syet ud af min mors brudekjole :)

DSC01396.jpg

og så skal hun have denne MOLO kjole på om eftermiddagen :)

Molo-babybluse-Cathleen-Cats-p.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

430630_10150597937872685_954932412_n.jpg :7himmel

Om eftermiddagen havde hun bare en mørkelilla trøje og bukser med hvide/lilla tern. Jeg havde ikke købt noget særligt til det, så det var det hverdagstøj jeg synes var sødest til hende på det tidspunkt. Jeg har (af uransagelige årsager) ikke rigtig puttet hende i kjole :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

430630_10150597937872685_954932412_n.jpg :7himmel

Om eftermiddagen havde hun bare en mørkelilla trøje og bukser med hvide/lilla tern. Jeg havde ikke købt noget særligt til det, så det var det hverdagstøj jeg synes var sødest til hende på det tidspunkt. Jeg har (af uransagelige årsager) ikke rigtig puttet hende i kjole :rolleyes

jeres dåbskjole er ildt flot, er det en som går i arv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeres dåbskjole er ildt flot, er det en som går i arv?

Ja, den er fra Sørens farmors yngre søstre - brugt første gang i 1926 og Anna var nr. 12 der bar den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippas dåbskjole syet af min brudekjole:

post-399-023955600 1343677594_thumb.jpg

Da vi tog kjolen af hende, havde hun bare den hvide body og hvide strømpebukser på, som hun havde på under dåbskjolen. Der var varmt, hvor vi holdt dåbsfesten og hun var ked det meste af tiden (:(), så hun var flere gange ude og sove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dåbskjolen Elina skal have på :)

post-1605-045801800 1343824856_thumb.jpg

Efter dåben får hun noget andet tøj på, men det er ikke besluttet hvad endnu - Hun skal jo også lige til verden først :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dåbskjolen Elina skal have på :)

post-1605-045801800 1343824856_thumb.jpg

Efter dåben får hun noget andet tøj på, men det er ikke besluttet hvad endnu - Hun skal jo også lige til verden først :rolleyes

Hold da op hvor er den bare smuk! Er vild med blomsten istedet for en sløjfe :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dåbskjolen Elina skal have på :)

post-1605-045801800 1343824856_thumb.jpg

Efter dåben får hun noget andet tøj på, men det er ikke besluttet hvad endnu - Hun skal jo også lige til verden først :rolleyes

Wauv hvor er den flot.. Ville ønske at Sørens familie ikke havde sådan en arve en, for så var det lige sådan en at jeg hille vælge.. Men men, nu er Mille jo også døbt i den, så skal lillebror selvfølgelig også..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dåbskjolen som Wilja skal have på. Dog med flaskegrønt bånd og under kjole <3 dette er hendes storesøster Sofia.

77N7d.png

vp5Cs.png

Hun skal have denne på bagefter

VCbyA.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva havde vores families dåbskjole på. Den er lavet af min mormors søsters brudekjole og alle fra hendes børn og ned af i familietræet er blevet døbt i den. (Pånær min brors børn)

Min mor, moster, storebror, lillesøster og jeg er døbt i den, sammen med en masse andre på de andre grene.

Så den kjole skulle det bare være :)

Efter dåben fik hun bare en body, strømpebukser og en lille trøje ud over.

Jeg undskylder for det ikke så flatterende billede, men det er det eneste, hvor man kan se dåbskjolen godt på.

378378_10150459601813905_1674199060_n.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

m

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev Zoey døbt og jeg kan flashe tøjet.

Der var ingen af os der havde et ønske om hun skulle døbes i en arvekjole. Og jeg har altid sagt at hvis jeg fik en dreng skulle han døbes i matrossæt (synes bare de er så søde)

Så Zoey skulle heller ikke døbes i en alm dåbskjole.

Hun blev døbt i denne prinsesse kjole

post-2393-049598100 1346230325_thumb.jpg

Efterfølgende fik hun en sommerdragt på fra "Ej sikke Lej" Det var mega varmt den dag så dåbskjolen kom af så snart vi ankom til feststedet

post-2393-054136300 1346230370_thumb.jpg

Hvor er hun da bare skøn i den prinsessekjole - super dejlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev Zoey døbt og jeg kan flashe tøjet.

Der var ingen af os der havde et ønske om hun skulle døbes i en arvekjole. Og jeg har altid sagt at hvis jeg fik en dreng skulle han døbes i matrossæt (synes bare de er så søde)

Så Zoey skulle heller ikke døbes i en alm dåbskjole.

Hun blev døbt i denne prinsesse kjole

post-2393-049598100 1346230325_thumb.jpg

Efterfølgende fik hun en sommerdragt på fra "Ej sikke Lej" Det var mega varmt den dag så dåbskjolen kom af så snart vi ankom til feststedet

post-2393-054136300 1346230370_thumb.jpg

Hvor er hun smuk i det dåbstøj, jeg var lige lidt sent ude da jeg ville have anbefalet dig at klikke ind på www.ylledylledolle.dk og kigge.

Der kan man nemlig finde det yndigeste dåbstøj, lange og korte dåbskjoler til piger og dåbsdragter / jakkesæt til drenge og diverse tilbehør til hoved og fødder :-) Men som sagt lidt sent ude, og heldigvis gør det ingenting, for hun kunne ikke være mere yndig. Dejlige billeder du har postet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sif's barnedåbskjole... Den blev købt til mig i 1988... Derfor den meget 80'er inspirerede krave!

post-3681-090670500 1349534918_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER