Barbamama

Ammehjerne på forskud...

23 indlæg i dette emne

Puha... Er der andre end mig, der allerede i graviditeten er blevet riiiiiiiiiiiigtig dårlige til at huske og riiiiiiiiiiiigtige gode til generelt at have hovedet under armen? :oops

Jeg vidste godt at "ammehjerne" ikke behøvede være afhængigt af om man ammede eller ej, men jeg troede altså først at det skulle komme efter fødslen trods alt... Men jeg synes virkelig at jeg er ramt. :blink

Forleden spurgte jeg min mand "om han egentlig overhovedet havde nogle spil til sin PS3?" Og så kiggede han meget mærkeligt på mig, og gjorde mig opmærksom på kassen under konsollen, hvor der nok er 10 spil i :oops

Det er nærmest daglig rutine, at jeg spørger flere gange efter aftensmaden "Øhhh, fik jeg egentlig sagt tak for mad?" :blush

I mandags, da vi kiggede bryllupsbilleder var det pludselig HELT VÆK for mig, hvad Brians ene tante hed. :huh

Render tit frem og tilbage, fordi jeg har glemt, hvad jeg gik efter...

Jeg har åbenbart smidt vores saks væk... Brian holder i hvert fald stædigt fast på at det ikke er ham, fordi han kun bruger den i køkkenet, og der er den ikke længere. Og jeg kan ikke gennemskue, hvor jeg skulle have lagt den :unsure

OSV!!!!! Og jeg plejer faktisk at have ry for at have såkaldt "klæbehjerne". Men jeg skal da lige love for at det er slut :huh :blink

Er det kun mig, eller går I andre også rundt med hovedet under armen? :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det i perioder - når min mand kigger på mig med det dér "HALLO" blik så ved jeg at jeg inden for de sidste 10 min har stillet det samme spørgsmål OG fået svar! Men jeg har haft det sådan on off de sidste 6 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er vist ikke alene! :whistling Jeg gik forleden i flere dage hvor jeg ikke kunne huske min farfars navn! Men i det mindste kan man sige at det er ammehjerne og ikke alderen der er skyldneren :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sad forleden og kunne ikke huske hvad en skov hed...... <_< Mange ting siger jeg på engelsk, fordi jeg ikke kan huske det danske udtryk for det... Hmf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også ramt af ammehjerne, og har været det et stykke tid...whistling.gif

Jeg har glemt tidspunkter for aftaler og er kommet for sent.... det skete ALDRIG før jeg blev gravid!!!!

Jeg spørger også manden om de samme ting flere gange, jeg kan godt huske jeg har spurgt før, men jeg kan ikke huske hvad han svaredelol_hitting.gif

Jeg lægger planer for min dag, med hvad jeg skal nå, og skal alligevel tage mig selv i flere gange, at rende rundt om mig selv, og kan ikke huske hvor jeg kom tilhuh.gif

Jeg håber virklig ikke det bliver værre efter fødslen, for så ramler det da helt for mig!!! Det er godt jeg har en kalender, så skal jeg bare huske at kikke i den, det kan jeg også glemmeoops.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej du er ikke alene.

Har normalt også klæbehjerne, super overblik og kan have masser af bolde i luften, men jeg endte med at blive deltidssygemeldt fra mit arbejde. Kunne slet ikke overskue det (havde også ret travlt), men kunne ikke huske fra næse til mund. Kunne rejse mig for at gøre noget og så glemme det igen. Dobbelttjekkede alt for jeg glemte lige nogle småting osv.

Hjemme er det ikke meget bedre navne smutter tit, indimellem også beskeder. Jeg kan tage min jernpille, gå i seng og så tænke "hmm tog jeg nu min pille?"

Har sagt at jeg faktisk har haft en nem graviditet men er blevet småtosset og glemsom af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også fundet ud af at jeg faktisk spørger min mand flere gange dagligt, om han har haft en god dag på arbejde... Han har så åbenbart bare været sød og svaret som om det var første gang hver gang. :blush Indtil han en dag spurgte om jeg egentlig overhovedet var interesseret i hans dag, siden jeg glemte svaret :badgirl Og det ER jeg jo. Ellers ville jeg ikke spørge. Jeg glemmer bare, at jeg har spurgt. Men så får jeg godt nok en underlig deja-vu følelse, når han fortæller :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej du er ikke alene.

Har normalt også klæbehjerne, super overblik og kan have masser af bolde i luften, men jeg endte med at blive deltidssygemeldt fra mit arbejde. Kunne slet ikke overskue det (havde også ret travlt), men kunne ikke huske fra næse til mund. Kunne rejse mig for at gøre noget og så glemme det igen. Dobbelttjekkede alt for jeg glemte lige nogle småting osv.

Hjemme er det ikke meget bedre navne smutter tit, indimellem også beskeder. Jeg kan tage min jernpille, gå i seng og så tænke "hmm tog jeg nu min pille?"

Har sagt at jeg faktisk har haft en nem graviditet men er blevet småtosset og glemsom af det.

Hehe, lige med pillerne, der er jeg MEGET glad for min pilleboks... Sådan en med et rum til hver dag, og hvor der står "ma", "ti", "on", "to", "fr", "lø", og "sø" på hvert rum. Jeg husker ikke altid pillerne af den grund, men jeg er i det mindste aldrig i tvivl om jeg har taget dem. :) Hold da op, hvis jeg ikke havde den boks, så var der da gået HELT ged i mine kosttilskud! :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh, yes, jeg kender det.

Jeg bruger meget af tiden på kreaprojekter til den lille, for det kan jeg gøre siddende ;) Men jeg har mistet min ene (og eneste gode) hæklenål og alle mine knappenåle i processen. Og de er ikke bare gemt væk under et eller andet - de er forsvundet. Pist væk. Har kun brugt dem ved sofabordet, men de er ikke til at finde nogle steder. Så nu har jeg bestilt 12 nye hæklenåle fra ebay, så må der da være en at finde, når jeg skal bruge en.

I morges tog jeg mig selv i at ville stille havregrynene i køleskabet. Og mens jeg rystede på hovedet over, at jeg kunne være så åndsvag, sørme om jeg ikke var ved at gøre det samme med sukkeret :lolhit Har fundet mange mærkelige ting i køleskabet. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha - det er ikke så slemt for mig endnu, men jeg er dog glad for at jeg kan gå på barsel 8 uger før, så ingen på arbejde oplever mig sådan! Jeg har nemlig total klæbehjerne og bliver kaldt autisten på arbejde, fordi jeg kan huske/gense alt muligt mærkeligt.. Og ville faktisk have det lidt dårligt med det, hvis jeg pludselig bliver helt modsat - hvordan skal jeg så kunne udføre mit arbejde ordentligt! Hurra for at jeg kun har 4,5 uge til ferie og efter ferie kun 2 uger tilbage inden barsel :whistling

Men det jeg egentligt ville skrive er at en af lægerne på mit arbejde fortalte, at under og efter graviditeten (og især efter, når man ammer - hence ammehjerne) danner man mere oxytoxin (som også kaldes kærlighedenss hormon), som faktisk nedsætter aktiviteten i flere centre i hjernen, der ikke lige er nødvendige for overlevelse i den specifikke situation - så f.eks. er det ikke vigtigt at vide hvor saksen/hæklenålen er, for man er i gang med at gro et barn og det kan man alligevel ikke bruge hverken saks eller hæklenål til :lolhit (det er også hormoner, der dannes når man er forelsket, især hos kvinder, så mænd er bare glemsomme fordi det er de, hvilket jo også giver mening)..

Der er lavet studier, hvor man har MR skannet folk der får indsprøjtet oxytoxin i blodet og der kunne man se at der var virkelig stor forskel på hjerneaktiviteten i nogle hjernecentre efter man havde fået det :whistling

Nå, det var bare lige lidt nørdede fun-facts :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, hvor godt. "Nej skat, jeg er ikke glemsom, jeg har bare nedsat hjernefunktion lige for tiden" :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha - det er ikke så slemt for mig endnu, men jeg er dog glad for at jeg kan gå på barsel 8 uger før, så ingen på arbejde oplever mig sådan! Jeg har nemlig total klæbehjerne og bliver kaldt autisten på arbejde, fordi jeg kan huske/gense alt muligt mærkeligt.. Og ville faktisk have det lidt dårligt med det, hvis jeg pludselig bliver helt modsat - hvordan skal jeg så kunne udføre mit arbejde ordentligt! Hurra for at jeg kun har 4,5 uge til ferie og efter ferie kun 2 uger tilbage inden barsel :whistling

Men det jeg egentligt ville skrive er at en af lægerne på mit arbejde fortalte, at under og efter graviditeten (og især efter, når man ammer - hence ammehjerne) danner man mere oxytoxin (som også kaldes kærlighedenss hormon), som faktisk nedsætter aktiviteten i flere centre i hjernen, der ikke lige er nødvendige for overlevelse i den specifikke situation - så f.eks. er det ikke vigtigt at vide hvor saksen/hæklenålen er, for man er i gang med at gro et barn og det kan man alligevel ikke bruge hverken saks eller hæklenål til :lolhit (det er også hormoner, der dannes når man er forelsket, især hos kvinder, så mænd er bare glemsomme fordi det er de, hvilket jo også giver mening)..

Der er lavet studier, hvor man har MR skannet folk der får indsprøjtet oxytoxin i blodet og der kunne man se at der var virkelig stor forskel på hjerneaktiviteten i nogle hjernecentre efter man havde fået det :whistling

Nå, det var bare lige lidt nørdede fun-facts :whistling

:sc ha ha... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes yes. Herhjemme har den efterhånden været gal et godt stykke tid. Faktisk ret ubehageligt til tider. Er blevet nødt til at skrive alt jeg skal huske ned. Til at starte med skrev jeg det ned på et stykke papir men hvad filan nyttede det når jeg ikke kunne huske hvor jeg havde lagt papiret. Så nu bliver alt skrevet ned på telefonen. Den kan vi i det mindste ringe til hvis den bliver væk :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha - det er ikke så slemt for mig endnu, men jeg er dog glad for at jeg kan gå på barsel 8 uger før, så ingen på arbejde oplever mig sådan! Jeg har nemlig total klæbehjerne og bliver kaldt autisten på arbejde, fordi jeg kan huske/gense alt muligt mærkeligt.. Og ville faktisk have det lidt dårligt med det, hvis jeg pludselig bliver helt modsat - hvordan skal jeg så kunne udføre mit arbejde ordentligt! Hurra for at jeg kun har 4,5 uge til ferie og efter ferie kun 2 uger tilbage inden barsel :whistling Men det jeg egentligt ville skrive er at en af lægerne på mit arbejde fortalte, at under og efter graviditeten (og især efter, når man ammer - hence ammehjerne) danner man mere oxytoxin (som også kaldes kærlighedenss hormon), som faktisk nedsætter aktiviteten i flere centre i hjernen, der ikke lige er nødvendige for overlevelse i den specifikke situation - så f.eks. er det ikke vigtigt at vide hvor saksen/hæklenålen er, for man er i gang med at gro et barn og det kan man alligevel ikke bruge hverken saks eller hæklenål til :lolhit (det er også hormoner, der dannes når man er forelsket, især hos kvinder, så mænd er bare glemsomme fordi det er de, hvilket jo også giver mening)..Der er lavet studier, hvor man har MR skannet folk der får indsprøjtet oxytoxin i blodet og der kunne man se at der var virkelig stor forskel på hjerneaktiviteten i nogle hjernecentre efter man havde fået det :whistling Nå, det var bare lige lidt nørdede fun-facts :whistling

Ej hvor interessant! :sc

Haha, hvor godt. "Nej skat, jeg er ikke glemsom, jeg har bare nedsat hjernefunktion lige for tiden" :lol

Eller "Nej skat, jeg er ikke glemsom, jeg er bare fuld af kærlighed" :loveshower

Yes yes. Herhjemme har den efterhånden været gal et godt stykke tid. Faktisk ret ubehageligt til tider. Er blevet nødt til at skrive alt jeg skal huske ned. Til at starte med skrev jeg det ned på et stykke papir men hvad filan nyttede det når jeg ikke kunne huske hvor jeg havde lagt papiret. Så nu bliver alt skrevet ned på telefonen. Den kan vi i det mindste ringe til hvis den bliver væk :-/

Og gudskelov for at man kan det! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha du er ikke alene!!!

Jeg har haft "ammehjerne" siden jeg blev gravid med min søn .... og nu skal han være storebror til september 2012... dvs. har næsten gået med "ammehjerne" i 2½år eller sådan... Pyha...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg fik ammehjerne flere år før min graviditet, men jeg insisterer stadig på, at det er derfor jeg glemmer ting. :D :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke det er såå slemt endnu, men der er også over 2 mdr endnu. Men jeg om det med oxytocin i ''du bliver en skøn mor'' og tænkte ahh!! så er det en forklaring. Men når jeg siger til manden det bare er ammehjerne, kigger han på mig og siger ''Det er altså først når du har født og ammer'' så prøver jeg at forklare ham det med at oxyticinen stiger. Men kan ser på ham han ikke købet den :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft det siden starten af graviditeten... Jeg kan intet huske mere og det er frustrerende når man er vant til at være kloge-åge.

Min mand finder det f.eks. Hysterisk morsomt at jeg flere gange i graviditeten har kaldt en umbrako-nøgle, for en ruko-nøgle :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er ikke kun dig :) jeg er vildt ramt. kan pege på noget tænke det rigtige men noget helt andet kommer ud af min mund.

glemmer ting, bliver fjern fra omverden... den er helt gal <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha har efterhånden ikke tal på alle de dummerter, jeg har lavet på den konto.

Den anden aften, da vi spiste aftensmad, havde jeg hældt vand i begge vores glas... hvorefter jeg pludselig vender mit glas på hovedet og hælder vand ud over hele bordet. Jeg var simpelthen i et kort sekund pludselig overbevist om, at jeg havde sat glassene på hovedet, så selvfølgelig skulle mit glas vendes om, så jeg kunne hælde vand i :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også måtte skrive mine koder til mine kort ind i på telefonen, fordi jeg har glemt dem, når jeg har skulle bruge mine kort. :whistling

Og så glemmer jeg konstant alt omkring mig. I går ringede C for at bede mig finde noget frem til han kom hjem. Da han lagde på havde jeg allerede glemt, at jeg skulle finde det frem. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha har efterhånden ikke tal på alle de dummerter, jeg har lavet på den konto.

Den anden aften, da vi spiste aftensmad, havde jeg hældt vand i begge vores glas... hvorefter jeg pludselig vender mit glas på hovedet og hælder vand ud over hele bordet. Jeg var simpelthen i et kort sekund pludselig overbevist om, at jeg havde sat glassene på hovedet, så selvfølgelig skulle mit glas vendes om, så jeg kunne hælde vand i :whistling

Sidder her paa anden nat og ikke kan sove kl er naesten 4 og jeg har taarer trillende ned af kinderne af grin :) stakkels dig men for f... Det er sjovt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det alt for godt - planlaegger samtale med chefen paa mandag jeg er simpelthen ikke laengere I stand til at varetage mit arbejde. er leder saa skulle helst vaere den med overblikket men lige nu husker jeg intet og varst af alt jeg begynder at lave fejl I det arbejde jeg ellers sagtens kan jeg HADER det. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER