Miltons mor

Gode råd mod kvalme??

8 indlæg i dette emne

Jeg døjer simpelthen så meget med kvalme, og har gjort det i 3 uger efterhånden. Ikke bare morgenkvalme, men 24 timer i døgnet kvalme!

Jeg skal helst spise hele tiden, ellers bliver det meget værre, men det er svært at finde noget mad jeg kan få ned (udover junkfood :whistling ).

Så jeg ville lige høre jer medgravide kvinder om I har nogle gode råd eller fif mod kvalmen, som virker for jer??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mariekiks ved sengekanten :rolleyes (råd fra min veninde der også døgede med det som du)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også gerne kvalme hele dagen hvis jeg ikke sørger for at spise ofte og små portioner. Det er jeg heldigvis blevet bedre til.

Som mellemmåltid spiser jeg gerne en håndfuld mandler. Det holder lige maven og kvalmen hen indtil næste måltid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kvalme har heldigvis været forsvundet den sidste uge :loveshower

Mens den var der, der syntes jeg at hindbærsodavand hjalp - jeg troede egentlig bare, det var en skør ide, men så læste jeg et sted at hindbær faktisk indeholder noget, der modvirker kvalme :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde altid æbler i nærheden. Jeg synes det friske og let sure var rigtig rart mod kvalmen. Hav lidt mad liggende ved sengekanten, så hvis du vågner i løbet af natten, kan du tage en bid mad der. Så vågner du ikke sulten med kvalmd.

Ellers er ingefær også godt - bare ikke som kaplser, da mængden af ingefær er så høj, at det kan være skadeligt. Du kan bruge det i madlavning eller smootihies.. Vi fik meget wok i den periode ;)

Jeg var rigtig glad for mine sea-bands :) De var alle pengene værd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I mine første to gravidtitet døgede jeg også med kvalme og opkast hele døgnet de første fire måneder.

Denne gang da kvalmen meldte sig og den første dag med opkast kom, susede jeg i matas og købte seaband. Det tager på de gode dage det hele, men andre dage tager det lige toppen så det er til at holde ud.

Og så har jeg fundet ud af at søvn dæmper det, MASSER af søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ellers snak med din læge om det er muligt at få akupunktur der hvor du skal føde.. Jeg er blevet henvist i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER