TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Her sover Karla heller ikke lange lure om dagen, så det er op af bakke. Til gengæld sover hun godt om natten (antijinx), men det tror da f.... når hun ikke har sovet mere om dagen/aftenen.

Ja, det gjorde Storm også indtil i sidste uge.

Han havde lige små 14 dage omkring julen, hvor han sov 7-8 timer om natten i et stræk.

Nu ligger vi så på 3-4 igen.

Et kæmpe skridt tilbage.

Jeg er så træt, at jeg kan mærke, der snart kommer tårer.

Det bliver nok idag, for manden tager til Kbh om et par timer for at arbejde og kommer først hjem imorgen aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det gjorde Storm også indtil i sidste uge.

Han havde lige små 14 dage omkring julen, hvor han sov 7-8 timer om natten i et stræk.

Nu ligger vi så på 3-4 igen.

Et kæmpe skridt tilbage.

Jeg er så træt, at jeg kan mærke, der snart kommer tårer.

Det bliver nok idag, for manden tager til Kbh om et par timer for at arbejde og kommer først hjem imorgen aften.

Tror Karla tager stræk på 4-5 timer om natten. Det er jeg meget tilfreds med. Hun vågner, spiser og sover igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror Karla tager stræk på 4-5 timer om natten. Det er jeg meget tilfreds med. Hun vågner, spiser og sover igen..

Jeg ville også fælde en tåre eller ti, hvis jeg skulle være alene med ungerne i et døgn lige pt. Så forstår dig sagtens.

Han sover heldigvis også med det samme om natten.

Hehe, jeg har jo så kun én at underholde.

Ved ikke hvad jeg gjorde med et barn mere :D

Så tager dælme hatten af for jer med flere børn, der stadig kan hænge sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han sover heldigvis også med det samme om natten.

Hehe, jeg har jo så kun én at underholde.

Ved ikke hvad jeg gjorde med et barn mere :D

Så tager dælme hatten af for jer med flere børn, der stadig kan hænge sammen :)

Den store er 5 år, så der er heldigvis ikke noget natteroderi med hende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den store er 5 år, så der er heldigvis ikke noget natteroderi med hende.. Og så er hun jo i børnehave i dagtimerne..

Ja, det hjælper selvfølgelig lidt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han sover heldigvis også med det samme om natten.

Hehe, jeg har jo så kun én at underholde.

Ved ikke hvad jeg gjorde med et barn mere :D

Så tager dælme hatten af for jer med flere børn, der stadig kan hænge sammen :)

Har en på 2,5 år også og han vågner om natten. Men altså man tager jo tingene som det kommer. Han har altid haft en opvågning siden han var 13-14 mdr, så er vant til det plus Laura sover godt om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en på 2,5 år også og han vågner om natten. Men altså man tager jo tingene som det kommer. Han har altid haft en opvågning siden han var 13-14 mdr, så er vant til det plus Laura sover godt om natten.

Ja, ved godt det bliver en "vane" til sidst, men det bliver det jo ikke mindre hårdt af ;)

Dejligt, at Laura så sover godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

 

Tak for kram!

 

Søde, der er en grund til, at det er tortur at undvære søvn :kram2

Jeg er nået til det punkt, hvor jeg er grådlabil, så ved jeg også at det begynder at "brænde på". I går var helt tosset, og begge børn græd også, og vi var alene. De sov lige 30-40 minutter samtidig i går aftes, hvor jeg fik skrevet lidt herinde også startede Milan og fortsatte indtil kl. 23.30, hvor Melissa så begyndte kl. 00.10.

Hold hovedet oppe, Tumle :kram2

 

Det ved jeg - synes bare ikke det skulle være tortur at få en baby :( Må jo have glemt hvor hårdt det er, for ellers havde vi sgu nok ikke fået flere!

 

Jeg er imponeret over, at du klarer det så godt, søde! :respekt Jeg ved ikke, hvad jeg skulle gøre, hvis ikke manden kom hjem til aften hver dag. Frygter allerede lidt i morgen, hvor han skal til bestyrelsesmøde og først kommer hjem ved 19.30-tiden, når Filippa skal puttes og Leonora sikkert ikke sover :unsure

 

Hvordan holder du den gående, når du bliver så presset på søvnen (eller jer andre)? Mit problem pt er jo at jeg ikke kan sove om dagen, og har svært ved at falde i søvn om natten også, hvilket frustrerer mig. Det er jo heller ikke ligefrem fremmende. Jeg kæmper, for jeg SKAL igennem det her uden at gå ned med flaget.

 

Det er en fase, det er en fase, det er en fase. Det bliver bedre, det bliver bedre, det bliver bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4. Spring og så dåb på lørdag.

Hold nu op altså.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4. Spring og så dåb på lørdag.

Hold nu op altså.

Pyha.. Håber det er faldet lidt til ro inden weekenden :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram!

Det ved jeg - synes bare ikke det skulle være tortur at få en baby :( Må jo have glemt hvor hårdt det er, for ellers havde vi sgu nok ikke fået flere!

Jeg er imponeret over, at du klarer det så godt, søde! :respekt Jeg ved ikke, hvad jeg skulle gøre, hvis ikke manden kom hjem til aften hver dag. Frygter allerede lidt i morgen, hvor han skal til bestyrelsesmøde og først kommer hjem ved 19.30-tiden, når Filippa skal puttes og Leonora sikkert ikke sover :unsure

Hvordan holder du den gående, når du bliver så presset på søvnen (eller jer andre)? Mit problem pt er jo at jeg ikke kan sove om dagen, og har svært ved at falde i søvn om natten også, hvilket frustrerer mig. Det er jo heller ikke ligefrem fremmende. Jeg kæmper, for jeg SKAL igennem det her uden at gå ned med flaget.

Det er en fase, det er en fase, det er en fase. Det bliver bedre, det bliver bedre, det bliver bedre.

Det er jo heller ikke babyen der er tortur, men vilkårene :kram2 Vi bliver alle, vil jeg påstå, påvirket af det i en eller anden grad, nogle tidlig og andre senere :kiss Også er vores behov for søvn jo også forskellige, så der er mange ting der spiller ind :) Men i bund og grund, så går det jo, selvom vi synes det er møghårdt- det er det der med en fase :P Vores krop er også en hindring, for når man ikke kan sove og kroppen beder om det, ja så er det endnu mere svært at hamle op med.

Ammer du stadig? Eller kan du få et pusterum og noget tumletid? Kunne det være en mulighed? Eks. Bare 1 time ude i byen alene eller sådan noget?

Fortsætter lige senere, der er lige leveret en ordentlig stinker :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo heller ikke babyen der er tortur, men vilkårene :kram2 Vi bliver alle, vil jeg påstå, påvirket af det i en eller anden grad, nogle tidlig og andre senere :kiss Også er vores behov for søvn jo også forskellige, så der er mange ting der spiller ind :) Men i bund og grund, så går det jo, selvom vi synes det er møghårdt- det er det der med en fase :P Vores krop er også en hindring, for når man ikke kan sove og kroppen beder om det, ja så er det endnu mere svært at hamle op med.

Ammer du stadig? Eller kan du få et pusterum og noget tumletid? Kunne det være en mulighed? Eks. Bare 1 time ude i byen alene eller sådan noget?

Fortsætter lige senere, der er lige leveret en ordentlig stinker :blink

Jeg bliver så frustreret hvis jeg ikke får min søvn. Kort lunte, let til tårer osv osv.

Hvis jeg ikke har sovet optimalt om natten plejer jeg at putte Asger i barnevognen når Felix er afleveret og om jeg så står i lort til halsen så lægger jeg mig til at sove. Kan godt ordne små ting mens Asger er vågen men søvn kan kun indhentes samtidig med, at Asger sover.

Tror helt sikkert at vores behov for søvn er forskellige og grundet vores situation herhjemme er mit behov stort. Håber snart det bliver bedre Rikke. Vi kommer igennem om end det er mega hårdt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh lille Liv! Emil har godt nok også været noget urolig de sidste nætter - jeg synes, at det her tigerspring har været det værste hidtil...

Jeg synes godt nok hellere ikke det er sjovt det her spring :( heldigvis fik hun taget 2*4 timer i nat uden at være urolig imellem, så det er fint. At den store så vågnede grædende så jeg alligevel blev vækket er en anden sag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tiger forlad venligst Willum NU !! Jeg bliver sindsyg... Startede med at putte ham til natten kl 19 som vi plejer og først for ti min siden overgav han sig. Mor og far er trætte meget trætte. :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt nok hellere ikke det er sjovt det her spring :( heldigvis fik hun taget 2*4 timer i nat uden at være urolig imellem, så det er fint. At den store så vågnede grædende så jeg alligevel blev vækket er en anden sag ;)

 

Åh det lyder også hårdt med to....men jeg er ved at være udkørt nu og jeg er jo alene med ham for manden har kun fri om søndagen og kommer hjem når han allerede sover, nu håber jeg snart den tiger forlader ham - pyyyyyyh....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tiger forlad venligst Willum NU !! Jeg bliver sindsyg... Startede med at putte ham til natten kl 19 som vi plejer og først for ti min siden overgav han sig. Mor og far er trætte meget trætte. :-(

 

Den åndssvage tigere :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo heller ikke babyen der er tortur, men vilkårene :kram2 Vi bliver alle, vil jeg påstå, påvirket af det i en eller anden grad, nogle tidlig og andre senere :kiss Også er vores behov for søvn jo også forskellige, så der er mange ting der spiller ind :) Men i bund og grund, så går det jo, selvom vi synes det er møghårdt- det er det der med en fase :P Vores krop er også en hindring, for når man ikke kan sove og kroppen beder om det, ja så er det endnu mere svært at hamle op med.

Ammer du stadig? Eller kan du få et pusterum og noget tumletid? Kunne det være en mulighed? Eks. Bare 1 time ude i byen alene eller sådan noget?

Fortsætter lige senere, der er lige leveret en ordentlig stinker :blink

Det er en kæmpe hindring når kroppen stritter imod, hvad den faktisk har brug for <_< Og ja, vi kommer igennem (også igen at sidde og få babyen til at sove fordi hun vågner/ikke kan finde ro, når far kommer op med hende selvom hun sover inden) - jeg håber bare det bliver helskindet og uden får meget gråd og trist humør. Bare jeg kunne få 5-6 timer om natten, så kan jeg klare en del. Vores grænser er bestemt forskellige og min for søvn er ikke lang.

Det er ikke meget amning der er tilbage. Så muligheden for et pusterum er der. Lige nu er det søvn jeg tørster mest efter (og frustreres mest over ikke at kunne få selvom muligheden er der). Tog dog til rytmik med Flilippa i eftermiddag - det var rart.

Håber du sover :kram2 Tak for opmuntring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver så frustreret hvis jeg ikke får min søvn. Kort lunte, let til tårer osv osv.

Hvis jeg ikke har sovet optimalt om natten plejer jeg at putte Asger i barnevognen når Felix er afleveret og om jeg så står i lort til halsen så lægger jeg mig til at sove. Kan godt ordne små ting mens Asger er vågen men søvn kan kun indhentes samtidig med, at Asger sover.

Tror helt sikkert at vores behov for søvn er forskellige og grundet vores situation herhjemme er mit behov stort. Håber snart det bliver bedre Rikke. Vi kommer igennem om end det er mega hårdt :kram2

Tak fordi du deler :kram2

Jeg reagerer på samme måde ift manglende søvn. Det gør det ekstra hårdt, synes jeg, at det medfører tristhed og gråd udover træthed.

Mit problem lige nu er at jeg har svært ved at sove selv når muligheden er der. Har arbejdet med at lade praktisk være praktisk og forsøge at sove når Leonora sov efter aflevering af Filippa de sidste par dage, men det lykkes ikke = mere frustration. Håber godt nok det snart vender (allerhelst med bedre nætter).

Vi kommer igennem - håber det bliver med psyken i behold.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du deler :kram2

Jeg reagerer på samme måde ift manglende søvn. Det gør det ekstra hårdt, synes jeg, at det medfører tristhed og gråd udover træthed.

Mit problem lige nu er at jeg har svært ved at sove selv når muligheden er der. Har arbejdet med at lade praktisk være praktisk og forsøge at sove når Leonora sov efter aflevering af Filippa de sidste par dage, men det lykkes ikke = mere frustration. Håber godt nok det snart vender (allerhelst med bedre nætter).

Vi kommer igennem - håber det bliver med psyken i behold.

Kan det måske hjælpe dig at "flytte fokus" , med det mener jeg at, når F er afleveret og L sover, så siger du til dig selv at det er "sofatid" -fokuser på at du skal ligge og slappe af med lukkede øjne og nyde roen.... jo mere du fokuserer på at NU skal du bare sove, jo sværere tror jeg det er! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså her er søvnen ved at være en rutine for mig at den er delt op...dvs går i seng når manden står op til aften...vågner omkring kl 1 og gi er mad..der har jeg oftest sovet 3 eller 4 timer når muligheden har været til det...så sover jeg yderligere tre timer når lillemanden sover igen...og så er jeg oppe ved 5 eller 6 tiden igen...nu nårbhsn forhpbentlig falder i søvn så nupper jeg en time måske to mere og så går det fint for mig...:-)det værste synes jeg er de dage han ikke vil sove om morgenen igen...der kan jeg godt være træt når vi rammer spisetid til aften...men sådan er det...sover gerne om morgenen og aftenen når han sover hvis det er det som skal til :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det lyder også hårdt med to....men jeg er ved at være udkørt nu og jeg er jo alene med ham for manden har kun fri om søndagen og kommer hjem når han allerede sover, nu håber jeg snart den tiger forlader ham - pyyyyyyh....

Jeg kan bestemt godt forstå du er udkørt. Jeg er bestemt også ved at være der :(

Liv ville så hellere ikke sove i går så hun endte med at være vågen fra ca 20 til 23 hvor hun kun småsov i starten. Så hun kom med ned i stuen for ikke at vække den store som sov hos os i nat. Det er noget af et puslespil engang imellem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige vise jer, hvad jeg har lavet til Milan sammen med Melissa (hun har sat perler på ;))

t6BU53c.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige vise jer, hvad jeg har lavet til Milan sammen med Melissa (hun har sat perler på ;))t6BU53c.jpg

Hvor er den fin :glad

Og hvor må det være skønt at have sådan en hyggestund med melissa :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige vise jer, hvad jeg har lavet til Milan sammen med Melissa (hun har sat perler på ;))

t6BU53c.jpg

Hvor er den fin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du deler :kram2

Jeg reagerer på samme måde ift manglende søvn. Det gør det ekstra hårdt, synes jeg, at det medfører tristhed og gråd udover træthed.

Mit problem lige nu er at jeg har svært ved at sove selv når muligheden er der. Har arbejdet med at lade praktisk være praktisk og forsøge at sove når Leonora sov efter aflevering af Filippa de sidste par dage, men det lykkes ikke = mere frustration. Håber godt nok det snart vender (allerhelst med bedre nætter).

Vi kommer igennem - håber det bliver med psyken i behold.

Psyken skal nok være i god behold. Det tror jeg i hvert fald på. Det bliver hurtigt bedre når du får mere og mere søvn tilbage. Husk at søvnmangel er et kendt tortur redskab ;)

Håber snart hun bliver bedre til at sove om natten :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER