TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

alle børnene? Det er forhåbentlig kun 4 børn en dp har, max 5.

Med Asger ville jeg putte ham i dp. Tvivler på at flere forskellige pædagoger vil ku aflæse hvornår han er skidt. Medmindre vi taler Om en lille vuggestue.

De er pt 9 vuggebørn.

Og i den anden er det vist ikke mange flere.

Vi må se hvad der sker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej søvn er ikke noget jeg får noget af. Er oppe flere gange om natten og mindst en Tine hver gang. For skal skifte Louise og så amme og så give sondemad og så malke ud

Så falder i søvn mange mærkelige steder og stillinger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan lærer man dem at falde i søvn andre steder?

Tænker at ligge hende i liften lige inden hun sover... og evt. Lige holde hånd på dynen, hvis hun bliver urolig. Bliver hun ked, tager jeg op og trøster og starter forfra.... evt. Vugge liften lidt...

Aner ikke om det virker, men det er mine tanker omkring det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asger har sovet fra 20-7 afbrudt af engang mad. Hvorfor kan jeg så ikke sove?! Har sovet fra 23.30-3.30 :(

Frygter jeg har en af disse nætter :( Vågnede mod normalt da manden kom op (nu havde jeg også jinxet det ved at sige tidligere på aftenen at jeg aldrig vågnede ved det).

Lige nu sidder jeg så ved Leonora som ligger max uroligt <_< og er misundelig på manden, der bare sover.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update fra os.

Vi er o.k.!

Tusind tak for alle jeres hilsner, knus og tanker.

Ganske kort: Mads er i bedring. Stadig i c-pap men den er skruet meget ned og han får lov at holde pause når han ammes.

De mener ikke at han har taget skade de af 5 min han var "nede" i går da de ventilerede ham og gav førstehjælp meget hurtigt. Så vi er lettede.

De har ikke fået alle prøvesvar men er ret sikker på at det er. RS-virus i kombination med en lille infektion. Jeg ved ikke hvornår jeg er online igen. Men tak for opbakningen endnu engang.

Dejligt at høre!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder med en pænt urolig men sovende lillefis på maven, der vist fik en lidt for stor ammetår... = muligvis mavepine. Tør snart ikke at ligge hende af frygt for at hun starter forfra med at skrige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde jeg altså også :kiss hormonerne spillede mig et puds...

Jeg føler mig altså også stadig "ustabil" hvis man kan kalde det det (Leomora er 5 uger på onsdag). Tårerne ligger på lur hele tiden. Synes du skal være opmærksom på det og tale med din SP, evt læge, om det. Nu har du ikke den nemmeste start med baby :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input om falden i søvn. Drømmer jo om at kunne lægge hende og så sover hun, men ved ikke om det er for tidligt.... Det er meget forskelligt om vi kan lægge hende og hun sover videre hvis hun er faldet i søvn hos en af os. For det meste vågner hun efter max 30 min så. Oftest sover hun bedst når hun er kørt i søvn i barnevogn eller autostol og generelt sover hun ikke meget sidst på dagen og om aftenen, men sådan er det måske i denne alder?

Føler mig godt nok grøn selvom hun er nr 2.... :D :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder med en pænt urolig men sovende lillefis på maven, der vist fik en lidt for stor ammetår... = muligvis mavepine. Tør snart ikke at ligge hende af frygt for at hun starter forfra med at skrige.

Håber der snart er ro på hos jer (og her) :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh for filan. Mig der ikke har mælk nok så Mie voldåd lige 100 ml fra flasken og faldt i søvn i min arm. Vil lige til at putte hende da hun så vold skider. Nu vågnede hun op og søger mit bryst men der er ingen mad og flasken vil hun så bare slet ikke tage nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh for filan. Mig der ikke har mælk nok så Mie voldåd lige 100 ml fra flasken og faldt i søvn i min arm. Vil lige til at putte hende da hun så vold skider. Nu vågnede hun op og søger mit bryst men der er ingen mad og flasken vil hun så bare slet ikke tage nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså :( :kram

Det er da også op af bakke, hvis der ingen mælk er og flasken afvises. Kan godt forstå du tuder - det ville jeg også gøre :kram2 Men du må ikke være så hård ved dig selv. Du prøver jo at hjælpe hende det bedste du kan.

Ved du hvorfor du ikke har mælk? Og vil hun ikke tage flasken fordi hun er ked/sur men ellers gerne? Kan du på nogen måde aflede og få lidt to på, så hun måske forstår at flasken er fyldt med mad?

Ej, jeg spørger bare løs... Ville ønske jeg kunne hjælpe bedre! :kram

Jeg tror ikke jeg har så meget mælk fordi hun ikke har fået stimuleret mine bryster nok når jeg ammer med brik. Det sammen med at jeg simpelthen taber mig hele tiden og al stressen jeg har med at stå med al ansvaret for hende selv fordi min mand har meldt sig ud af familien pga sin efterfødselsreaktion.

Har ellers prøvet mælkebombe, hud mod hud. Malke med når hun spiser og ellers stimulerer mine bryster. Men det er som om de er gået helt i stå med produktionen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke jeg har så meget mælk fordi hun ikke har fået stimuleret mine bryster nok når jeg ammer med brik. Det sammen med at jeg simpelthen taber mig hele tiden og al stressen jeg har med at stå med al ansvaret for hende selv fordi min mand har meldt sig ud af familien pga sin efterfødselsreaktion.

Har ellers prøvet mælkebombe, hud mod hud. Malke med når hun spiser og ellers stimulerer mine bryster. Men det er som om de er gået helt i stå med produktionen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Savner min baby der tog 5-6 timer i streg om natten....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh :numse altså :(

Du har det heller ikke let for tiden :kram :kram2 :kram

Jeg har desværre ingen råd :( Du har sikkert allerede din SP med på råd.

Vil bare sige det er ok at tude - der bliver tudet over mindre herhjemme.

Husk at passe på dig selv :kram

Tak skal du have. Har heldigvis god sp men åh det ramler synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Savner min baby der tog 5-6 timer i streg om natten....

Ditto. Ville egentlig snart gerne i seng i dag. Men åbenbart ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have. Har heldigvis god sp men åh det ramler synes jeg.

:kram

Har du nogle andre end manden du kan trække lidt på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke jeg har så meget mælk fordi hun ikke har fået stimuleret mine bryster nok når jeg ammer med brik. Det sammen med at jeg simpelthen taber mig hele tiden og al stressen jeg har med at stå med al ansvaret for hende selv fordi min mand har meldt sig ud af familien pga sin efterfødselsreaktion.

Har ellers prøvet mælkebombe, hud mod hud. Malke med når hun spiser og ellers stimulerer mine bryster. Men det er som om de er gået helt i stå med produktionen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input om falden i søvn. Drømmer jo om at kunne lægge hende og så sover hun, men ved ikke om det er for tidligt.... Det er meget forskelligt om vi kan lægge hende og hun sover videre hvis hun er faldet i søvn hos en af os. For det meste vågner hun efter max 30 min så. Oftest sover hun bedst når hun er kørt i søvn i barnevogn eller autostol og generelt sover hun ikke meget sidst på dagen og om aftenen, men sådan er det måske i denne alder?

Føler mig godt nok grøn selvom hun er nr 2.... :D :rolleyes

Laura sover måske max 2x30 min i løbet af aftenen inden hun puttes til nat. Jeg tænker at det er nu sådan det er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Savner min baby der tog 5-6 timer i streg om natten....

:kram :kram

Husk at få hvilet i løber af dagen så :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram

Husk at få hvilet i løber af dagen så :kram2

Jeg prøver. Og arbejder jo med at kunne slappe rigtigt af og ikke lægge anspændt - det er svært, i hvert fald i perioder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh sikke mange der kæmper med natten :kram til jer

Har selv lyst til at juble. Herhjemme har vi alle 4 sovet uden afbrydelser til 6.30. Det var også tiltrængt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura sover måske max 2x30 min i løbet af aftenen inden hun puttes til nat. Jeg tænker at det er nu sådan det er.

Asger erholdt klart også mest vågen om aftenen og har altid været det. Så er enig med Maria :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh sikke mange der kæmper med natten :kram til jer

Har selv lyst til at juble. Herhjemme har vi alle 4 sovet uden afbrydelser til 6.30. Det var også tiltrængt!

Jeg kan heller ikke klage over at Laura kun vågner en gang om natten for at få mad. I nat var det lidt storebror der vækkede hende... Hrm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh sikke mange der kæmper med natten :kram til jer

Har selv lyst til at juble. Herhjemme har vi alle 4 sovet uden afbrydelser til 6.30. Det var også tiltrængt!

Velfortjent :kram2 Gode nætter kommer ikke dårligt igen og kan give et tiltrængt og rart overskud på humøret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER