TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Piv piv, vi prøver at smide Storm ind på hans eget værelse i nat for at se, hvordan han tager det.

Kan slet ikke klare tanken om en nat uden ham ved siden af, selvom alarmen er sat til, og alle døre er åbne.

Tror slet ikke, jeg får søvn i nat.

Kan godt huske første nat uden baby i rummet - man føler sig helt amputeret... Men det skal nok gå, du vænner di sikkert hurtigt til det:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Går snart hjemmefra!! :-( E er syg på 4. Dag. De sidste 4 nætter har han max sovet 30 min iden opvågning, i nat var helt galt han græd og græd... Vi skiftes til at tage ham mens den anden sover et par timer, men det holder bare ik i længden - bliv nu rask lille mand, det er så synd for dig og hårdt for os:-(

vi har været ved vagtlæge d. 1 og ringede igen i går, men det er bare en virus/forkølelse der skal gå over ag sig selv... Han spiser ik særligt meget og det der kommer ned, bliver gylpet op igen:-( piv piv...

Det lyder hårdt :kram

God bedring med ham snart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er natten gået? :) 

 

Hvorfor rykker I ham nu?

  

Hvorfor rykker i ham nu?

  

Kan godt huske første nat uden baby i rummet - man føler sig helt amputeret... Men det skal nok gå, du vænner di sikkert hurtigt til det:-)

Manden synes, vi skal prøve at vænne gam til hans eget værelse, så han kan sove der om dagen, når han ikke ligger udenfor, så det er ikke meningen, at han bliver smidt ud endnu.

Jeg var tudefærdig, da jeg puttede ham til natten, for jeg manglede ham virkelig, og "tænk nu hvis...."

Mamden var mere rolig, og sagde det nok skulle gå, og at jeg skulle prøve at få bare lidt søvn.

Bam! Jeg faldt i søvn med det samme og vågnede 7 timer senere, fordi Storm var vågnet og var sulten.

Hey, det klarede både mor og barn jo super godt, så jeg var ovenpå, da jeg gik hen for at skifte ham.

Der går 20 sekunder, så kommer manden også, tager hans lift og går med ordene: "Han kommer ned til os igen, for jeg er blevet lyst i hovedet de sidste 2 timer, fordi han ligger og pludrer i søvne."

:haha Velkommen tilbage ved siden af mor, lille basse :)

Det kan manden nemlig bedre sove fra, selvom han ligger i samme rum.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode råd modtages gerne til at undgå en hysterisk baby ved sult og madtid....han skriger helt vildt når han er sulten..og så snart sutteflasken tages ud af munden for at tjekke hvor meget han har spist og for at bøvse så skriger han igen....det er godt nok træls...og ofte gylper han jo en del...

Vi har dog lige haft et måltid uden gylp...prøvede at tage ham op og sidde lidt med ham og give sutten indtil han lige faldt lidt til ro inden han fik flasken med mad...og så prøvede jeg at forsøge at få ham bø set for hver 40-60ml..så vidt muligt...

Som regel er der bonusble når han vågner og er sulten...hvis han afviser flasken går jeg ind og skifter ham under et måltid..men det er ikke tit det sker...derimod er det tit han skider lidt mere imens han spiser..tænker om det hysteri og gråd kan skyldes det trykker i maven indtil det kommer ud? I såfald hvad kan jeg så gøre for at afhjælpe det inden et måltid...? Måske det så er fordi han ikke altid får skidt det han skal inden mad at han så gylper? Siden det ikke sker hver gang....

For går da ud fra at han er sulten når han vågner efter 4 timer eller mere når han giver tegn til det når jeg giver sutten....

Hmm...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode råd modtages gerne til at undgå en hysterisk baby ved sult og madtid....han skriger helt vildt når han er sulten..og så snart sutteflasken tages ud af munden for at tjekke hvor meget han har spist og for at bøvse så skriger han igen....det er godt nok træls...og ofte gylper han jo en del...

Vi har dog lige haft et måltid uden gylp...prøvede at tage ham op og sidde lidt med ham og give sutten indtil han lige faldt lidt til ro inden han fik flasken med mad...og så prøvede jeg at forsøge at få ham bø set for hver 40-60ml..så vidt muligt...

Som regel er der bonusble når han vågner og er sulten...hvis han afviser flasken går jeg ind og skifter ham under et måltid..men det er ikke tit det sker...derimod er det tit han skider lidt mere imens han spiser..tænker om det hysteri og gråd kan skyldes det trykker i maven indtil det kommer ud? I såfald hvad kan jeg så gøre for at afhjælpe det inden et måltid...? Måske det så er fordi han ikke altid får skidt det han skal inden mad at han så gylper? Siden det ikke sker hver gang....

For går da ud fra at han er sulten når han vågner efter 4 timer eller mere når han giver tegn til det når jeg giver sutten....

Hmm...

Det er nok ikke svar på det hele, men hvilken størrelse sut bruger i på flaskerne? Jeg oplevede at Adam netop blev hidsig på flasken når det var tid til at skifte og han hyllede meget mere, end når vi så havde skiftet! Han slugte simpelthen for meget luft, når han skulle kæmpe sådan for maden... Blot en tanke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok ikke svar på det hele, men hvilken størrelse sut bruger i på flaskerne? Jeg oplevede at Adam netop blev hidsig på flasken når det var tid til at skifte og han hyllede meget mere, end når vi så havde skiftet! Han slugte simpelthen for meget luft, når han skulle kæmpe sådan for maden... Blot en tanke

Så du mener måske jeg skal skifte fra suttehoved str 2 til 3 nu ? Han er 7 uger...ved ikke lige hvad str der svarer til hans alder...han spiser som regel 200 ml når han er godt sulten ellers lidt mindre self...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg tænker i hvert fald at du kan give det et forsøg. Vi har hele vejen igennem skiftet sut tidligere end den alder der stod på. Adam var bare enormt sulten og sugede kraftigt til - det kan jo være det er det samme hos jer.

Hvis det ikke fungerer med den nye sut, kan du jo bare gemme dem til når de skal i brug, så på den måde er der ikke spildt noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg tænker i hvert fald at du kan give det et forsøg. Vi har hele vejen igennem skiftet sut tidligere end den alder der stod på. Adam var bare enormt sulten og sugede kraftigt til - det kan jo være det er det samme hos jer.

Hvis det ikke fungerer med den nye sut, kan du jo bare gemme dem til når de skal i brug, så på den måde er der ikke spildt noget

Har suttehoved nr 3 liggende...tror jeg vil prøve det af her senere i aften bare for at se hans reaktion på det...

Hvor længe er i om at give sådan en flaske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har suttehoved nr 3 liggende...tror jeg vil prøve det af her senere i aften bare for at se hans reaktion på det...

Hvor længe er i om at give sådan en flaske?

Max 10 minutter. På pakken af vores suttehoveder var der faktisk også sådan en guideline til hvor længe en baby på en hvis alder burde være om at spise en bestemt mængde.

Det bør som udgangspunkt ikke tage mere end 20 minutter at spise en flaske. Altså 20 minutters spisning. Så skal bøvsning og afbrydelser jo lægges oven i.

Hvis jeg var dig, ville jeg i hvert fald prøve. Jeg blev selv overrasket over hvor stor en forskel det gjorde og lærte efter det første sutte-skift at Adam var pænt ligeglad med hvilken alder der stod på pakken :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os er det værste jeg kan gøre at tage flasken fra hende, for at tjekke eller bøvse, i mens hun spiser. Så bliver hun hysterisk og vil ikke spise mere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så du mener måske jeg skal skifte fra suttehoved str 2 til 3 nu ? Han er 7 uger...ved ikke lige hvad str der svarer til hans alder...han spiser som regel 200 ml når han er godt sulten ellers lidt mindre self...

Wow 200 ml 7 uger gammel. Asger er snart 4 mdr og får som regel 150 ml og få gange mere. Måske gylpen er pga overspisning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også, at 200 ml lyder af en del. Når jeg har rigtig meget mælk i brystet om morgenen, så kan jeg pumpe omkring 150 ml ud. Vi bruger den mindste størrelse suttehovede, og det går fint. Jeg var nervøs for, om det var stort nok, så jeg købte den næste størrelse med, så jeg havde den, hvis det gik for langsomt, men det går meget hurtigere med flaske end ved brystet, så jeg tænker ligesom felixmor, at maven måske bliver fyldt for meget eller lidt for hurtigt. Holder I lidt pauser undervejs, når I giver flaske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke alle måltider han tager 200..nogle gange tager han mindre ofte også 160 eller 180...nogle gange nogle helt andre lavere mængder...men han har også enkelte gange taget 230...hmm hvis han overspiser hvad kan vi så gøre...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke alle måltider han tager 200..nogle gange tager han mindre ofte også 160 eller 180...nogle gange nogle helt andre lavere mængder...men han har også enkelte gange taget 230...hmm hvis han overspiser hvad kan vi så gøre...?

 

Jeg synes, du skal snakke med SP om det. Det kan jo godt være, at han er meget sulten, og så skal han vel også have, hvad han har brug for. Men pauser og bøvsning er nok en god ting at huske på (gør I sikkert allerede), og så er det jo normalt at gylpe i et eller andet omfang, så forhør dig hos SP om det er for meget eller ok, og prøv at høre hende, om I fx skal putte max 200 ml i en flaske og så aflede ham, hvis han lægger an til mere. Hun har sikkert nogle forslag til, hvordan det kan gøres :) Men altså, S har godt nok også været mega sulten de sidste dage, så der har min mand udover den mælk, jeg har pumpet ud om morgenen, brugt MME om natten fordi hun var så sulten, og jeg har overvejet, om vi giver hende for meget, men jeg tror, det er en fase og ellers vil jeg høre SP, når hun kommer om en uges tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forsøger med pauser undervejs hvis han ellers ikke bliver for hys...men synes ikke han gylper mindre ved at få fx 140ml frem for de 200...men der er ikke rigtig noget mønster i hvornår det sker eller ikke gør...men prøver suttehoved nr 3 bare for at se hans reaktion...ellers snakker jeg med sp på onsdag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura har bare været nem at putte, nu det så åbenbart sket! I går 1 1/2 time - i dag er vi lige nu over en time! Suk, så sov da min pige!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Laura - 3 mdr i dag :)

Ih som tiden løber stærkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh lille bettefis håber han tager det nogenlunde. Hvordan tager han kløen?

Han klarer det faktisk meget godt. Det er jo ikke til at vide om det klør på ham, når han ikke kan klø igen, men det gør også at hans sår heler hurtigt.

Han har sovet meget dårligt de sidste par nætter, men i nat sov han super godt, så jeg håber det er ved at være ovre snart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura har bare været nem at putte, nu det så åbenbart sket! I går 1 1/2 time - i dag er vi lige nu over en time! Suk, så sov da min pige!!!

Tigerspring ;) Liv er i hvert fald i gang med et.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tigerspring ;) Liv er i hvert fald i gang med et.

Ja i følge appen starter den nu, men så hun godt nok spot on på tiden!!

Nå så længe hun er i godt humør om dagen! Vi snakkede også lige om det kunne være tænder!?

Det tog 2 timer, så virkede hun self sulten igen efter alt den uro og skrigen, så hun fik 140 ml mere og gik omkuld! Bare hun ikke laver samme stunt i nat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm er bare overhovedet ikke træt idag.

Vi var en tur i Ikea i eftermiddag, så han har ikke sovet siden i formiddags.

Han er glad og tilfreds og ligger bare og pludrer ig snakker, men forstår da ikke, at han ikke vil sove..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tigerspring ;) Liv er i hvert fald i gang med et.

 

Også her...... :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm er bare overhovedet ikke træt idag.

Vi var en tur i Ikea i eftermiddag, så han har ikke sovet siden i formiddags.

Han er glad og tilfreds og ligger bare og pludrer ig snakker, men forstår da ikke, at han ikke vil sove..

Efter at have bøvlet med ham i halvanden time igår, faldt han endelig i søvn.

Han vågnede først kl. 8.45 :yay

8,5 times uafbrudt søvn og 10 timer siden mad :loveshower :yay

For søren da. Han har jo søvnmønster som en voksen i de her dage :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have bøvlet med ham i halvanden time igår, faldt han endelig i søvn.

Han vågnede først kl. 8.45 :yay

8,5 times uafbrudt søvn og 10 timer siden mad :loveshower :yay

For søren da. Han har jo søvnmønster som en voksen i de her dage :D

:yay

Leonora sov fra ca 00.30 til 7.15 :super Især fordi manden tog sene stræk, så jeg sov fra 23 :glad

Er godt nok spændt på hverdagen i morgen, hvor vi jo skal op til en bestemt tid :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER