TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Altså jeg synes lidt vi har et søvn puslespil herhjemme som bare ikke vil gå op. William sover ca 11 timer alt i alt om natten, og har derfor ikke brug for så meget søvn om dagen mere (måske 4 timer i det hele). Han sover gerne 2 timer om formiddagen (= vågner kl 11) og kører så dette mønster: vågen

1,5 time sover 30-40 minutter, vågen 1,5 time sover 30-40 minutter osv osv indtil han bliver puttet kl 20.

Jeg er maks træt af de korte lure, for jeg føler ikke tiden går med andet end at putte. Men hvad kan jeg gøre? Han kan MAKS være vågen 2 timer mellem hver lur og tit ynker han allerede efter 1 time. Det er hårdt!

(Undskylder at jeg brokker mig når nu vi har de gode nætter, men det er så træls at putte i lang tid for så kun at få 30 minutters ro)

Welcome to my world :kiss Som så også er krydret med lortenætter. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg undskylder på forhånd sproget med jeg hader det fucking lorte pis lægehuset og de fucking inkompetente klaphatte som arbejder ved skranken!!!!

Det er nu fucking 3. Gang på 3 mdr at jeg kommet derned og må køre igen med uforrettet sag eller skal bruge 10 minutter på at argumentere for at de skal holde hvad de fucking lover!!!!

Tiden var så lige blevet aflyst, fordi den lægeråd jeg havde booket ved en fejl på samme tidspunkt var blevet aflyst... Havde fået en mail om at tiden var booket forkert så de havde booket den rigtige til mig. Så da jeg så aflyser lægetiden som jeg bliver bedt om, aflyser de klaphatte så begge tider *facepalm*

Så da jeg kommer derned i dag kigger hun underligt på mig da jeg kører sygesikringen igennem og spørger om jeg har brugt mit eget kort til at tjekke ind med (for jeg er jo født i 2013...) og da jeg fortæller hvad jeg skal osv fortæller hun mig at nå, begge tider er da godt nok blevet slettet... Men der sker jo ikke noget ved at han ikke får den lige på den dag han bliver 3 mdr...

Det resulterede så i 2x20 minutters køretur med en skrigende baby, som jeg så kan gentage onsdag i næste uge...

AAAAAAAARRRRRRGGGGGHHHHHH!!!

:gal :sm :prik :gal kæft jeg var også blevet tosset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første uge på arbejde er gået super godt. Dejligt jeg kun skal til Brande 2 gange om ugen nu. Og jeg ELSKER jeg har fri kl. 13 om fredagen :) Har fået stor ros og synes faktisk det har været rart at komme afsted. Marius elsker dagplejen og har idag fræst rundt i sit regntøj udenfor. Og DP mener stadig han går inden 1 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg synes lidt vi har et søvn puslespil herhjemme som bare ikke vil gå op. William sover ca 11 timer alt i alt om natten, og har derfor ikke brug for så meget søvn om dagen mere (måske 4 timer i det hele). Han sover gerne 2 timer om formiddagen (= vågner kl 11) og kører så dette mønster: vågen

1,5 time sover 30-40 minutter, vågen 1,5 time sover 30-40 minutter osv osv indtil han bliver puttet kl 20.

Jeg er maks træt af de korte lure, for jeg føler ikke tiden går med andet end at putte. Men hvad kan jeg gøre? Han kan MAKS være vågen 2 timer mellem hver lur og tit ynker han allerede efter 1 time. Det er hårdt!

(Undskylder at jeg brokker mig når nu vi har de gode nætter, men det er så træls at putte i lang tid for så kun at få 30 minutters ro)

Har du prøvet, at holde ham vågen i 2 timer? Og når han så har sovet 30 min, så går du en tur, for at hjælpe ham videre til næste søvnfase? Sådan at han efter nogle gange/dage vænner sig til at sove længere uden hjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er C kommet på en hårdere kur, da hun ifølge vagtlægen har kronisk forstoppelse. Har igen et helt lager af afføringsmiddel liggende. Stakkels mus, men hun bliver jo så glad og frisk når hun har lavet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er C kommet på en hårdere kur, da hun ifølge vagtlægen har kronisk forstoppelse. Har igen et helt lager af afføringsmiddel liggende. Stakkels mus, men hun bliver jo så glad og frisk når hun har lavet.

Nåh, lille stakkel. Det er godt nok hårdt for jer for tiden :( Håber kuren virker, så du har en glade baby hele tiden :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er C kommet på en hårdere kur, da hun ifølge vagtlægen har kronisk forstoppelse. Har igen et helt lager af afføringsmiddel liggende. Stakkels mus, men hun bliver jo så glad og frisk når hun har lavet.

:kram stakkels lille C :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grrr! A er simpelthen en :numse for tiden - mega ego tripper! Det er åbenbart kun mødre der skal ofre sig!!! :gal mens fædre tager på ferie (uden at cleare det med sin kone) fulder sig og har mest ret til at sove længe i weekenden. HALLO jeg er lige HER! hvad med MIG?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er C kommet på en hårdere kur, da hun ifølge vagtlægen har kronisk forstoppelse. Har igen et helt lager af afføringsmiddel liggende. Stakkels mus, men hun bliver jo så glad og frisk når hun har lavet.

Årh nej :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grrr! A er simpelthen en :numse for tiden - mega ego tripper! Det er åbenbart kun mødre der skal ofre sig!!! :gal mens fædre tager på ferie (uden at cleare det med sin kone) fulder sig og har mest ret til at sove længe i weekenden. HALLO jeg er lige HER! hvad med MIG?

Ej æv Maja.... Hvad er det for en ferie og hvornår skal han det? Mon ikke at du skal have en lille snak med ham om det her?

Ps. kan du ikke også arrangere en lille mini ferie med nogle veninder? Så du også oplever at komme lidt væk? Det er godt nok lang tid til, men jeg skal afsted sammen med nogle veninder til Rom til foråret/forsommer 2014 - og det er virkelig fedt at have det at se frem til. Og så nu hvor Torben skal på jagtrejse ind imellem....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke noget der kan skille vandene som det at blive forælder - nej hvor kan man ofte høre når man snakker med folk uden børn HVOR clueless de er.

Jeg havde et tidspunkt hvor jeg virkelig ikke GAD være sammen med folk uden børn, af netop den grund. Nu er det lettere også fordi verden ikke længere drejer sig om:

1) at dække sit barns livsnødvendige behov

2) derefter sine egne livsnødvendige behov

3) derefter at pleje forholdet

4) have ALENE tid og SPACE

5) være social og få opfyldt det behov.

Så er det altså begrænset hvad der er overskud til. Og så havde jeg det personligt bedst med at være sammen med dem der forstod uden forklaring, dem der kunne relatere og dem der kunne give gode og brugbare råd.

Ærligt så har det nok kostet lidt på vennefronten, fordi et par stykker SLET ikke forstår det.

(Edit: fx når folk sammenligner det at deres kæledyr vækker dem om natten med at være oppe med baby :rolleyes - ja det er træls men det er ikke træthed i en skala der kommer i nærheden af 90+ dages konstant afbrudt søvn ).

men hvad er der så også tilbage? At være mor er ikke noget man kan tænde og slukke for det er man ALTID og det er noget der ændrer en for altid, super ærgerlig, men måske finder man hinanden igen når de også får børn.

Det er altså rigtig godt skrevet det her - jeg var tæt på at læse direkte op fra det, da jeg sad overfor hende - men tænkte at det duede jo nok ikke - så ville hun vide at jeg havde snakket med andre om det... :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig en fornuftig nats søvn :glad Marius spiser ikke så godt i DP endnu, så natflasken er indført igen, da han vågner og er sulten. Så i stedet for at kæmpe 1-2 timer med ham om natten, fik han i nat en lille flaske at sove videre på og sov igen med det samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kun oppe 3 gange i nat og lige give sut :yay bedste nat ever.. Hun har sovet fra 21.30 - 08.20!! Dejligt :loveshower

Nu ligger hun bare i sengen og snakker med nussekaninen :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej æv Maja.... Hvad er det for en ferie og hvornår skal han det? Mon ikke at du skal have en lille snak med ham om det her?

Ps. kan du ikke også arrangere en lille mini ferie med nogle veninder? Så du også oplever at komme lidt væk? Det er godt nok lang tid til, men jeg skal afsted sammen med nogle veninder til Rom til foråret/forsommer 2014 - og det er virkelig fedt at have det at se frem til. Og så nu hvor Torben skal på jagtrejse ind imellem....

Vi fik snakket om det da han kom i seng, så det er ok. Han vidste godt jeg er træt af det med ferien, så tror ikke at han arrangerer sådan noget igen uden lige at vende det herhjemme først.

Jo det ville faktisk være en god ide at arrangere noget ferie uden mand og barn, eller bare en overnatning. Det er egentlig ikke fordi jeg lige nu har et behov for at komme væk på den måde, jeg har bare brug for ikke at være PÅ 24/7 det hjælper nu når hun er startet i DP men det er også hårdt at undvære hende. Men derfor må A godt lige ofre bare LIDT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså rigtig godt skrevet det her - jeg var tæt på at læse direkte op fra det, da jeg sad overfor hende - men tænkte at det duede jo nok ikke - så ville hun vide at jeg havde snakket med andre om det... :P

Ha ha - fik i snakket ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godmorgen og frisk er jeg:-) Jeg lagde mig sammen med clara i vores seng for at få hende til at sove, hendes søster havde vækket hende efter et min efter at hun faldt i søvn og gad ikke sove. Bum, hvem faldt i søvn, det gjorde mor her. Jeg sov til kl 22,30 hvor min mand kom ind på værelset og jeg hurtig vågnede. Clara blev lagt i hendes seng, og jeg gjorde mig klar til at komme i seng. Jeg fik sovet til kl 07,00 i morges, men kunne godt mærke at jeg har ligget alt for længe, så min ryg driller mig. Kort efter jeg vågnede, vågnede Clara og vi havde en hyggelig morgen med bad, mad og hygge inden resten stod op...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft super aften, nat og morgen. E faldt i søvn kl 20 uden problemer, så bagte jeg lige læææækre brownies, hyggede med S, hæklede lidt, gik i seng kl 12 og blev vækket af glad og skøn datter kl 7 :yay

Her til morgen har jeg bagt boller, lavet brunch og leget med E, nu er S i gang med at ligge hende ud og sove, mens jeg drikker kaffe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft super aften, nat og morgen. E faldt i søvn kl 20 uden problemer, så bagte jeg lige læææækre brownies, hyggede med S, hæklede lidt, gik i seng kl 12 og blev vækket af glad og skøn datter kl 7 :yay

Her til morgen har jeg bagt boller, lavet brunch og leget med E, nu er S i gang med at ligge hende ud og sove, mens jeg drikker kaffe :)

Lyder bare mega fedt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De dagslure er bare lort for tiden. Er så træt af at kæmpe med hende. Hun sover max 30 min af gangen. Og hun har kun 2 lure. Jeg VED at hun kan sove op til 1,5 time, men hun nægter bare.

Hvis jeg tager hende op er resultatet bare max pylret baby, og det GIDER jeg bare ikke. Hun har nu sovet 30 min, og jeg har kæmpet med hende i 25 min for at få hende til at sove videre.. Og hun sover ikke endnu :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahr men hvor typisk er det ikke at komme afsted uden sut :rolleyes var ellers SIKKER på st det lå en i barnevognen, det gør der altid. Men DP må have fjernet den :( nu er Anders hjemme og hente en og jeg har taget en bund ulykkelig Mie op :( så prøver vi igen når Anders et tilbage... Men det er en time siden hun normalt bliver puttet :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv!

Af samme grund har jeg en ambition om altid at have en sut i pusletasken, en i barnevognen, en i sengen og mindst end derudover til at flyde... Har dog allerede så sent som igår været afsted uden en sut, hvilket jo bl.a. afspejlede sig i en skrigende unge i 20 minutter i bilen... Så røv!!! Kan så godt følge dig!

Hvordan KAN det også lade sig gøre. Man har jo tjekket, dobbeltjekket og tribel tjekket SÅ mange gange og der har ALTID været mindst 1 sut men normalt er der i pusletasken OG i barnevognen ofte 3. Den ene gang jeg så ikke tjekker - så er der ingen <_<

Nå men hun sover nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er på landet til min søsters fødselsdag og det er en stor oplevelse for Marius. Han har været med onkel og fætter Felix oppe og sidde i en traktor, siddet på en havetraktor, kigget på en gravko, været med onkel ude at køre ATV :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem søren har været her, uden vi har lagt mærke til det, og lært vores datter russisk?!!

Puha... vores ellers så gode stime med 3 gode nætter er blevet forvandlet til to forfærdelige nætter her i weekenden..... :huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem søren har været her, uden vi har lagt mærke til det, og lært vores datter russisk?!!

Puha... vores ellers så gode stime med 3 gode nætter er blevet forvandlet til to forfærdelige nætter her i weekenden..... :huug

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig i koret om lortenat :shooter

Ud over at jeg ikke kunne sove, og da jeg endelig faldt i søvn, vågnede da Anders kom hjem. Så var jeg inde ved Mie 4 gange i nat :zzz I NEED SLEEP

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER