TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Ej hvor træls... selvom sol og varme er dejligt, så er det ikke altid fedt når man har små børn....

Det værste er, at Anabellas værelse har sol HELE dagen og aftenen.. :( Det er nærmest det varmeste rum i huset.. Vi snakker lidt om, at bytte om på hendes værelse og vores soveværelse, da vi i det mindste ka sove med åbent vindue - det synes jeg ik, hun skal.!!

Åh, endelig sover hun.!! Hun drak lige en del iskoldt vand og så ku hun bedre finde ro..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

RØØØØØØØØØØØØV! Fucking skyd mig mann.. Jeg skrider snart og efterlader min lorte unge der bare skriger og skriger her alene..

Fuck jeg bliver sindssyg.. Hun har ikke villet spise hele dagen, og har været i mega dårligt humør.. Har ikke sovet siden kl 18.. Og ligger nu bare og skriger i sengen.. Intet fucking hjælper!

Jeg har bare lyst til at råbe, skrige, bande og slå et eller andet!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

RØØØØØØØØØØØØV! Fucking skyd mig mann.. Jeg skrider snart og efterlader min lorte unge der bare skriger og skriger her alene..

Fuck jeg bliver sindssyg.. Hun har ikke villet spise hele dagen, og har været i mega dårligt humør.. Har ikke sovet siden kl 18.. Og ligger nu bare og skriger i sengen.. Intet fucking hjælper!

Jeg har bare lyst til at råbe, skrige, bande og slå et eller andet!!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Tak for kram!

Efter 1 times skrigeri, og 2 timer efter normal sovetid - er hun endelig faldet ned og er ved at falde i søvn nu.

Håber ikke vi får helvedes nat med sutgivning hver time :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

RØØØØØØØØØØØØV! Fucking skyd mig mann.. Jeg skrider snart og efterlader min lorte unge der bare skriger og skriger her alene..

Fuck jeg bliver sindssyg.. Hun har ikke villet spise hele dagen, og har været i mega dårligt humør.. Har ikke sovet siden kl 18.. Og ligger nu bare og skriger i sengen.. Intet fucking hjælper!

Jeg har bare lyst til at råbe, skrige, bande og slå et eller andet!!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, Dicte har fået sin første forkølelse.. Stakkels mus, der grynter, snotter og hoster. Der er lagt en foldet stofble under madrassen, så hovedet er løftet lidt og vi har dryppet næsen med saltvand. Håber hun er hurtigt ovre det! :( Det gør helt ondt i mig, at hun har det skidt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

RØØØØØØØØØØØØV! Fucking skyd mig mann.. Jeg skrider snart og efterlader min lorte unge der bare skriger og skriger her alene..

Fuck jeg bliver sindssyg.. Hun har ikke villet spise hele dagen, og har været i mega dårligt humør.. Har ikke sovet siden kl 18.. Og ligger nu bare og skriger i sengen.. Intet fucking hjælper!

Jeg har bare lyst til at råbe, skrige, bande og slå et eller andet!!

Kæmpe kram!!!!!! :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det værste er, at Anabellas værelse har sol HELE dagen og aftenen.. :( Det er nærmest det varmeste rum i huset.. Vi snakker lidt om, at bytte om på hendes værelse og vores soveværelse, da vi i det mindste ka sove med åbent vindue - det synes jeg ik, hun skal.!!

Åh, endelig sover hun.!! Hun drak lige en del iskoldt vand og så ku hun bedre finde ro..!

Nå ja det er da også uheldigt at det lige er hendes værelse. Vi får kun aftensolen ind på Elins værelse og soveværelse, men jeg synes stadig at den kan nå at varme værelset godt op - så kunne godt forestille mig hvor varmt det kunne blive så. Det er bare først noget man finder ud af når det bliver sommer... men godt at hun fandt ro til sidst...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

RØØØØØØØØØØØØV! Fucking skyd mig mann.. Jeg skrider snart og efterlader min lorte unge der bare skriger og skriger her alene..

Fuck jeg bliver sindssyg.. Hun har ikke villet spise hele dagen, og har været i mega dårligt humør.. Har ikke sovet siden kl 18.. Og ligger nu bare og skriger i sengen.. Intet fucking hjælper!

Jeg har bare lyst til at råbe, skrige, bande og slå et eller andet!!

Hvor har jeg ondt af dig.... kan godt forstå din trang til at skrige osv... kæmpe kram til dig. Håber at dagen i dag bliver bedre for jer begge to!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For søren da, jeg kunne godt vænne mig til et liv uden at skulle op om natten.... det kan godt være at Elin er UDPRÆGET A-menneske, hvilket slet ikke stemmer overens med Torben og mig, og at hun i dag vågnede kl 6.10 allerede, men når hun har sovet 11 timer uden at give lyd fra sig, så gør det ikke så meget. Jeg forstår slet ikke denne pludselige kovending, men en ting er sikkert - I LOVE IT!!! (gerne sagt som Ole Henriksen)

Men æv, nu skal jeg bruge dagen sammen med en veninde, som der er lidt knas med - orker bare ikke pigefnidder - og hun vil gerne mødes så "vi kan få snakket ud".... (hun har haft lidt svært ved at forstå at jeg det sidste års tid ikke har været så stabil...hmmm hvorfor mon????)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker når det første man hører når Lilly vågner er hej :) (eller noget der ligner) Nu sidder hun på gulvet og morer sig over et håndklæde. Kukkuk! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For søren da, jeg kunne godt vænne mig til et liv uden at skulle op om natten.... det kan godt være at Elin er UDPRÆGET A-menneske, hvilket slet ikke stemmer overens med Torben og mig, og at hun i dag vågnede kl 6.10 allerede, men når hun har sovet 11 timer uden at give lyd fra sig, så gør det ikke så meget. Jeg forstår slet ikke denne pludselige kovending, men en ting er sikkert - I LOVE IT!!! (gerne sagt som Ole Henriksen)

Men æv, nu skal jeg bruge dagen sammen med en veninde, som der er lidt knas med - orker bare ikke pigefnidder - og hun vil gerne mødes så "vi kan få snakket ud".... (hun har haft lidt svært ved at forstå at jeg det sidste års tid ikke har været så stabil...hmmm hvorfor mon????)

Ku det tænkes at hun ikke selv har børn? Håber det blir hyggeligt alligevel (og ellers kan du jo finde en undskyldning for at skulle gå?)

Skønt med sådan en god søvn. Er det på eget værelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For søren da, jeg kunne godt vænne mig til et liv uden at skulle op om natten.... det kan godt være at Elin er UDPRÆGET A-menneske, hvilket slet ikke stemmer overens med Torben og mig, og at hun i dag vågnede kl 6.10 allerede, men når hun har sovet 11 timer uden at give lyd fra sig, så gør det ikke så meget. Jeg forstår slet ikke denne pludselige kovending, men en ting er sikkert - I LOVE IT!!! (gerne sagt som Ole Henriksen)

Men æv, nu skal jeg bruge dagen sammen med en veninde, som der er lidt knas med - orker bare ikke pigefnidder - og hun vil gerne mødes så "vi kan få snakket ud".... (hun har haft lidt svært ved at forstå at jeg det sidste års tid ikke har været så stabil...hmmm hvorfor mon????)

Åh det med at sove igennem er bare fantastisk! Lucas sov også bare lige pludselig igennem, fra at være oppe ca 3 gange hver nat, har han nu sovet igennem 18 nætter i træk! :loveshower det er så vildt, men skøøønt!

Øv med veninden. Det lyder ikk som om hun selv har børn, når hun ikk kan forstå det? Men jeg håber det kommer til at gå godt og at i får "snakket ud" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker når det første man hører når Lilly vågner er hej :) (eller noget der ligner) Nu sidder hun på gulvet og morer sig over et håndklæde. Kukkuk! :kuller

He he... kan godt lide at du hentyder at Lilly er skør - men det er altså også de underligste ting de nogen gange kan more sig over :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker når det første man hører når Lilly vågner er hej :) (eller noget der ligner) Nu sidder hun på gulvet og morer sig over et håndklæde. Kukkuk! :kuller

Åh der er ikk noget bedre end en glad morgenfrisk baby :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ku det tænkes at hun ikke selv har børn? Håber det blir hyggeligt alligevel (og ellers kan du jo finde en undskyldning for at skulle gå?)

Skønt med sådan en god søvn. Er det på eget værelse?

Det er rigtigt - hun har ikke selv børn, men har ellers normalt meget forstående, indtil jeg en nat modtog et rigtig surt opstød fra hende - det faldt lige sammen med at det var tredje nat med ca. 3 timers sammenlagt søvn, så den faldt ikke i go jord, da jeg læste den om morgenen. Det er en længere historie, som nok kræver et lidt mere uddybende svar - måske at jeg skriver om det i min mor tråd, for det er egentlig noget der går mig meget på - og det er jo nærmest som terapi at få det skrevet ned herinde....

Ja, det er virkelig noget der gør godt med en go nats søvn. Ja det er på egen værelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det med at sove igennem er bare fantastisk! Lucas sov også bare lige pludselig igennem, fra at være oppe ca 3 gange hver nat, har han nu sovet igennem 18 nætter i træk! :loveshower det er så vildt, men skøøønt!

Øv med veninden. Det lyder ikk som om hun selv har børn, når hun ikk kan forstå det? Men jeg håber det kommer til at gå godt og at i får "snakket ud" :)

Hvornår begyndte I at opleve at Lucas sov igennem? Det må også have været SKØNT - efter at I har været oppe så mange gange, og så lige pludselig at det vendte. Jeg går stadig og venter på at det vender igen.... for det er trods alt kun 3 nætter nu...

Ja det er sådan noget der trækker energi ud af en, frem for at blive tanket op, som man normalt bliver ved at være sammen med veninderne. Men vi må se, hvordan snakken falder ud i dag - for jeg vil være ærlig overfor hende og sige at det bare ikke er nemt for mig længere med 3 dages varsel at tage afsted i byen med hende (og det har jeg faktisk heller ikke lyst til, når jeg ved at jeg skal tidligt op og være der for en lille pige) og at hvis hun ikke kan acceptere at min verden bare er blevet anderledes nu, så må vi jo holde en pause fra hinanden indtil hun er klar igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he... kan godt lide at du hentyder at Lilly er skør - men det er altså også de underligste ting de nogen gange kan more sig over :D

:D haha kan godt se det ku opfattes sådan men det var faktisk ikke min mening, hun leger tittebøh og siger "kukkuk" - men ok det er også lidt skørt på den skønne måde. Og skønt at et håndklæde kan være så underholdende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fri kl. 13 idag. Det tror jeg godt jeg kan vænde mig til. Og eneste dag jeg kan hente Marius i DP. Og så skal jeg lige tage stilling til hvor Marius kunne tænke sig at komme hen i gæstepleje (altså ønsker til dagplejekontoret) Tror det bliver DPs genbo som de tit mødes med eller gæsteflyveren....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår begyndte I at opleve at Lucas sov igennem? Det må også have været SKØNT - efter at I har været oppe så mange gange, og så lige pludselig at det vendte. Jeg går stadig og venter på at det vender igen.... for det er trods alt kun 3 nætter nu...

Ja det er sådan noget der trækker energi ud af en, frem for at blive tanket op, som man normalt bliver ved at være sammen med veninderne. Men vi må se, hvordan snakken falder ud i dag - for jeg vil være ærlig overfor hende og sige at det bare ikke er nemt for mig længere med 3 dages varsel at tage afsted i byen med hende (og det har jeg faktisk heller ikke lyst til, når jeg ved at jeg skal tidligt op og være der for en lille pige) og at hvis hun ikke kan acceptere at min verden bare er blevet anderledes nu, så må vi jo holde en pause fra hinanden indtil hun er klar igen.

Der er ikke noget der kan skille vandene som det at blive forælder - nej hvor kan man ofte høre når man snakker med folk uden børn HVOR clueless de er.

Jeg havde et tidspunkt hvor jeg virkelig ikke GAD være sammen med folk uden børn, af netop den grund. Nu er det lettere også fordi verden ikke længere drejer sig om:

1) at dække sit barns livsnødvendige behov

2) derefter sine egne livsnødvendige behov

3) derefter at pleje forholdet

4) have ALENE tid og SPACE

5) være social og få opfyldt det behov.

Så er det altså begrænset hvad der er overskud til. Og så havde jeg det personligt bedst med at være sammen med dem der forstod uden forklaring, dem der kunne relatere og dem der kunne give gode og brugbare råd.

Ærligt så har det nok kostet lidt på vennefronten, fordi et par stykker SLET ikke forstår det.

(Edit: fx når folk sammenligner det at deres kæledyr vækker dem om natten med at være oppe med baby :rolleyes - ja det er træls men det er ikke træthed i en skala der kommer i nærheden af 90+ dages konstant afbrudt søvn ).

men hvad er der så også tilbage? At være mor er ikke noget man kan tænde og slukke for det er man ALTID og det er noget der ændrer en for altid, super ærgerlig, men måske finder man hinanden igen når de også får børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok natten gik bedre. Stadig oppe 4-5 gange og den ene gang var hun vågen i 50 min. Men faldt heldigvis i søvn igen - dog kun 40 min så stod jeg igen ved tremmesengen og trøstede.

Hun var så god til at sove engang. Men siden hun blev 6 mdr sådan ca er det bare gået ned af bakke. Håber sådan at det vender igen (snart!)

Tak for kram alle sammen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok natten gik bedre. Stadig oppe 4-5 gange og den ene gang var hun vågen i 50 min. Men faldt heldigvis i søvn igen - dog kun 40 min så stod jeg igen ved tremmesengen og trøstede.

Hun var så god til at sove engang. Men siden hun blev 6 mdr sådan ca er det bare gået ned af bakke. Håber sådan at det vender igen (snart!)

Tak for kram alle sammen :kiss

Åh, det er jeg glad for at høre. Jeg synes nætterne kan være hårde, men står jo altså ikke med det selv! Synes, du (og alle andre der klarer det alene) er sej!! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en af de dage hvor jeg lidt overvejer om der er reklamationsret på babyer... Tror min søns sove-gen er defekt i dagtimerne... Han vågnede kl 7, og kl 9.15 var han bare stang-træt men nægtede at sove, så det tog 15 minutter at få ham til at sove. Kl 10.20 vågner han første gang og skal trøstes så han kan sove videre - nu har jeg så de sidste 40 minutter været ude 6 gange...

Han skal vaccineres i dag, og tanken om en overtræt, ny-vaccineret, pyldret lille dreng huer mig absolut ikke...

Desværre ;) du kan nok klage alt det du vil, men tror ikke det hjælper så meget! Tilgengæld må man godt råbe :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik at vide af SP i dag, at hun ikke vil være overrasket hvis Theo kravler når han er seks mdr.! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg synes lidt vi har et søvn puslespil herhjemme som bare ikke vil gå op. William sover ca 11 timer alt i alt om natten, og har derfor ikke brug for så meget søvn om dagen mere (måske 4 timer i det hele). Han sover gerne 2 timer om formiddagen (= vågner kl 11) og kører så dette mønster: vågen

1,5 time sover 30-40 minutter, vågen 1,5 time sover 30-40 minutter osv osv indtil han bliver puttet kl 20.

Jeg er maks træt af de korte lure, for jeg føler ikke tiden går med andet end at putte. Men hvad kan jeg gøre? Han kan MAKS være vågen 2 timer mellem hver lur og tit ynker han allerede efter 1 time. Det er hårdt!

(Undskylder at jeg brokker mig når nu vi har de gode nætter, men det er så træls at putte i lang tid for så kun at få 30 minutters ro)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER