TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

I dag bliver Silke Elia 3 måneder. Hvor er tiden dig forsvundet hen?! Den skal fejres med Tina Liv billeder :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pyha, har haft det skidt i nat.. Har hostet lidt, haft ondt i halsen og tror måske jeg har haft feber.. Har svedt så sindsygt meget.. Feberen er dog væk nu og S har haft Edith siden sidste omgang mad, så jeg har sovet lidt..

Nu har jeg hovedpine pga væskemangel, sidder og ammer, så kan ikke hente vand og S er gået ind i stuen..

Er lidt bekymret for hvorfor jeg pludselig har fået feber, som er gået væk så hurtigt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha, har haft det skidt i nat.. Har hostet lidt, haft ondt i halsen og tror måske jeg har haft feber.. Har svedt så sindsygt meget.. Feberen er dog væk nu og S har haft Edith siden sidste omgang mad, så jeg har sovet lidt..

Nu har jeg hovedpine pga væskemangel, sidder og ammer, så kan ikke hente vand og S er gået ind i stuen..

Er lidt bekymret for hvorfor jeg pludselig har fået feber, som er gået væk så hurtigt!!

Øv ikke rart. Ca 14 dage efter fødslen fik jeg feber og var virkelig skidt. Det viste sig at være underlivsbetændelse/urinsinfektion (kan faktisk ikke huske hvilket) selvom jeg ikke havde ondt dernede. Så hold øje med du ikke bliver ved ned at have feber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også brystbetændelse, for der kan feberen komme og gå, men jeg ved jo ikke lige, om du har problemer med mælkeknuder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, overså lige, at du skrev hoste og ondt i halsen, så er det nok ikke brystbetændelse, hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv ikke rart. Ca 14 dage efter fødslen fik jeg feber og var virkelig skidt. Det viste sig at være underlivsbetændelse/urinsinfektion (kan faktisk ikke huske hvilket) selvom jeg ikke havde ondt dernede. Så hold øje med du ikke bliver ved ned at have feber.

Har bestemt også tænkt mig at holde øje med feberen, men den forsvandt jo i nat og nu har jeg umiddelbart bare lidt ondt i halsen, så aner ikke hvad det kan være.. Måske er det bare et tilfælde at jeg også har ondt i halsen samtidig med feberen <_<

Jeg tænker også brystbetændelse, for der kan feberen komme og gå, men jeg ved jo ikke lige, om du har problemer med mælkeknuder?
Hov, overså lige, at du skrev hoste og ondt i halsen, så er det nok ikke brystbetændelse, hehe.

Tænkte selv brystbetændelse, men har ikke kunne mærke nogle mælkeknuder, har ingen røde områder på brystet heller, men holder øje med det.. Måske er den smule ondt i halsen og hoste tilfældigvis der bare, selvom det er noget andet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til at skifte nr 2 bonusble allerede på halvanden time. Det plejer ikke ligne Marius :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter strømafbrydelse på et par min i morges og en snak med manden i tlf, så valgte Clara at vende sig fra ryg til mave og uden mor så det. Det er sørme anden gang på et par dage uden mor ser det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi holdt barnedåb. Lille tøsen klarede det fint til trods for tigeren... Der var dog vist lidt familie som ikkekunne forstå at hun ikke skulle "sendes på omgang", da hun var ulykkelig pga de mange mennesker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ALLOMIN MME

Jer der bruger det, oplever I også at det skummer helt vildt?? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår ikke jeg er så træt. Er oppe et par gange om natten og amme og et par gange og ligge dynen på. Ikke noget helt vildt ændret. Og har endda fået et par timer med ørepropper her i weekenden mens manden så efter frøen. Er bare træt med træt på :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ALLOMIN MME

Jer der bruger det, oplever I også at det skummer helt vildt?? :unsure

Ja, og den grønne er helt grynet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har bestemt også tænkt mig at holde øje med feberen, men den forsvandt jo i nat og nu har jeg umiddelbart bare lidt ondt i halsen, så aner ikke hvad det kan være.. Måske er det bare et tilfælde at jeg også har ondt i halsen samtidig med feberen <_<

Tænkte selv brystbetændelse, men har ikke kunne mærke nogle mælkeknuder, har ingen røde områder på brystet heller, men holder øje med det.. Måske er den smule ondt i halsen og hoste tilfældigvis der bare, selvom det er noget andet...

Sådan havde jeg det også i nogle uger efter fødslen! Det gik dog over. Jeg tror i mit tilfælde, at det var kroppens reaktion på de mange hormoner, der forsvandt, og at den lige skulle finde tilbage til normalen. Læste vist også et sted, at det ikke var unormalt, at man fik lidt feber efter en fødsel. Altså sådan i tiden efter. Jeg svedte også voldsomt meget. Kroppen skal jo også vænne sig til at arbejde hurtigere mht. amning.

Men jeg hostede ikke eller havde ondt i halsen, og du kan jo også sagtens "bare" være almindelig syg. Hvilket jo vil være totalt røv. Håber du har det bedre :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare lige sige tak for de søde kommentarer til det jeg skrev den anden dag - jeg har ikke kunnet komme på BK de sidste par dage, så har først mulighed for at skrive noget nu... status lige nu er at det går bedre med søvnen - for Elins vedkommende, (moderen kan stadig ikke finde ud af at sove, efter flere uger med afbrudt søvn hver time) selvom hun godt nok vågnede op i går efter at hun var blevet puttet og havde svært ved at falde i søvn. Så blev nødt til at få hende over i min seng... ved ikke om det er tigeren, der gør det eller hvad det er. Men den var nok midnat, da hun faldt til ro ved mig - så sov hun til kl. 5 og efter amning til kl. 9.... jeg ville bare ønske at det var tidligere at hun faldt til ro - og så sov knap så længe.... (det er heller ikke nemt at være barn....)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha hvor var jeg bange her til aften! Lucas begyndte pludselig at skrige helt hysterisk på en måde han ALDRIG har gjort før, og vi ku slet ikke få ham til at falde til ro. Hans lyskebrok var kæmpestort, så jeg var jo ræd for om det havde sat sig fast, så jeg ringede til lægevagten som sagde vi skulle skynde os at komme derop med det samme! Så Lucas i dragten og så halvløb vi ellers afsted (vi har ingen bil, og bor heldigvis kun 5 min derfra). Da vi kom derop faldt han en smule til ro, og da det endelig var vores tur var han rimelig rolig, og brokket var ikke så stort længere. Lægen kunne fint presse det tilbage, og vi kunne tage hjem igen. Men NØJ hvor var jeg altså bange, for jeg har aldrig oplevet ham græde og skrige SÅ voldsomt før :o

Puha hvor var jeg bange her til aften! Lucas begyndte pludselig at skrige helt hysterisk på en måde han ALDRIG har gjort før, og vi ku slet ikke få ham til at falde til ro. Hans lyskebrok var kæmpestort, så jeg var jo ræd for om det havde sat sig fast, så jeg ringede til lægevagten som sagde vi skulle skynde os at komme derop med det samme! Så Lucas i dragten og så halvløb vi ellers afsted (vi har ingen bil, og bor heldigvis kun 5 min derfra). Da vi kom derop faldt han en smule til ro, og da det endelig var vores tur var han rimelig rolig, og brokket var ikke så stort længere. Lægen kunne fint presse det tilbage, og vi kunne tage hjem igen. Men NØJ hvor var jeg altså bange, for jeg har aldrig oplevet ham græde og skrige SÅ voldsomt før :o

Puha sikke en træls forskrækkelse... man finder lige pludselig ud af hvor små og skrøbelige de er - og at man vil gå igennem ild og vand, for at de ikke skal komme noget til, eller have ondt... Godt at han er ok igen! Det håber jeg også at du er....?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får simpelthen pip af Christian...

Får pip af at han mange dage trækker "du kender hende bedst, så derfor skal du putte/give mad/berolige" osv-kortet.. Men så snart han skal "stå for noget", så gider han ikke lytte.... IHH!

Jeg har forsøgt at putte Camille i en time, og jeg er bare DØDTRÆT. Hun var kørt helt op, inden jeg begyndte putningen, så halvdelen af tiden gik jo bare med at berolige.. Fair nok.. Men så begynder hun at ligge og pludre, og jeg spørger Christian om ikke han vil være "trygheden" inde i soveværelset.. Hun bliver ked så snart hun mærker hun er alene, så vi plejer bare at ja, sidde og spille på mobilen eller synge uden hun kan se os. Normalt når jeg gør det, tager det 15 min...

I dag har det så taget længere tid.

Christian siger ja til at lege tryghed.. Da han går derind spørger han om han skal gå hende i søvn; Jeg siger "nej, hun er ikke ked eller opkørt, så bare lad hende ligge til hun sover hun skal bare vide du er der" 2 min efter kommer han ud, og jeg tænker "wow,d et gik hurtigt - fedt" Han sætter sig ved computeren, og så hører jeg hende øffe.. Og spørger om hun sov; Nej, hun lå bare stille derinde. Jeg går derind, fordi hun øffer mere.. og da jeg går siger jeg "jeg troede du skulle være trygheden".. og han svarer "Det behøver man ikke, før hun er ked af det jo".. GAH!! Hvis først hun bliver ked af det, tager det jo en million år IGEN, fordi hun skal beroliges IGEN OGSÅ ned..

Synes det er så tamt, han kunne jo bare tage sin computer med derinde altså.. IH! Men han blev helt sur da jeg sgade det, og mente bestemt ikke at det passede.

Jeg sagde bare at det måtte han selv om, men resten af putningen var hans, og hvis hun blev gal var han alene om det. Sjovt nok øffede han bare og gik derind...

Det kan simpelthen ikke passe jeg skal putte hver aften, og at når han putter skal hun gåes i søvn eller falde i søvn alle andre steder end i sin seng. :angry

Nå det var vist en helt masse sure opstød blandet sammen :rolleyes

Jeg kan udmærket forstå dine frustrationer.... jeg tror at mange kan følge dig i det du skriver. Min mand kan også nogen gange finde på at sige, jeg tror at det er bedre at du tager hende, så snart hun græder eller bare er sylret. Og jeg gider da ikke have min datter hver gang hun er ked af det eller pylret - de sure pligter må nogen gange fordeles lidt mellem moren og faren... i alle henseender. Så kom endelig ud med dit brok - nogen gange er det rart at se at det ikke kun er hjemme hos en selv at det ikke er rosenrødt..... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha sikke en træls forskrækkelse... man finder lige pludselig ud af hvor små og skrøbelige de er - og at man vil gå igennem ild og vand, for at de ikke skal komme noget til, eller have ondt... Godt at han er ok igen! Det håber jeg også at du er....?

Ja puha, det var bare så grimt! Jeg handlede godt nok også hurtigt, for dén der gråd kunne jeg godt nok ikke lide! Jeg var ikk et sekund i tvivl om at han virkelig havde ondt, men det var ikke i maven, for så er det en helt anden slags gråd. Det her var decideret skrig, så derfor kunne det ikk gå hurtigt nok med at få fat i lægevagten og komme afsted. Jeg rystede bare over hele kroppen både da jeg gjorde klar til at tage afsted, og mens vi halvløb derover. Men gudskelov var det ikk noget alvorligt, og jeg skulle godt nok lige komme mig over chokket, men jeg er ok igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får simpelthen pip af Christian...

Får pip af at han mange dage trækker "du kender hende bedst, så derfor skal du putte/give mad/berolige" osv-kortet.. Men så snart han skal "stå for noget", så gider han ikke lytte.... IHH!

Jeg har forsøgt at putte Camille i en time, og jeg er bare DØDTRÆT. Hun var kørt helt op, inden jeg begyndte putningen, så halvdelen af tiden gik jo bare med at berolige.. Fair nok.. Men så begynder hun at ligge og pludre, og jeg spørger Christian om ikke han vil være "trygheden" inde i soveværelset.. Hun bliver ked så snart hun mærker hun er alene, så vi plejer bare at ja, sidde og spille på mobilen eller synge uden hun kan se os. Normalt når jeg gør det, tager det 15 min...

I dag har det så taget længere tid.

Christian siger ja til at lege tryghed.. Da han går derind spørger han om han skal gå hende i søvn; Jeg siger "nej, hun er ikke ked eller opkørt, så bare lad hende ligge til hun sover hun skal bare vide du er der" 2 min efter kommer han ud, og jeg tænker "wow,d et gik hurtigt - fedt" Han sætter sig ved computeren, og så hører jeg hende øffe.. Og spørger om hun sov; Nej, hun lå bare stille derinde. Jeg går derind, fordi hun øffer mere.. og da jeg går siger jeg "jeg troede du skulle være trygheden".. og han svarer "Det behøver man ikke, før hun er ked af det jo".. GAH!! Hvis først hun bliver ked af det, tager det jo en million år IGEN, fordi hun skal beroliges IGEN OGSÅ ned..

Synes det er så tamt, han kunne jo bare tage sin computer med derinde altså.. IH! Men han blev helt sur da jeg sgade det, og mente bestemt ikke at det passede.

Jeg sagde bare at det måtte han selv om, men resten af putningen var hans, og hvis hun blev gal var han alene om det. Sjovt nok øffede han bare og gik derind...

Det kan simpelthen ikke passe jeg skal putte hver aften, og at når han putter skal hun gåes i søvn eller falde i søvn alle andre steder end i sin seng. :angry

Nå det var vist en helt masse sure opstød blandet sammen :rolleyes

Jeg kan udmærket forstå dine frustrationer.... jeg tror at mange kan følge dig i det du skriver. Min mand kan også nogen gange finde på at sige, jeg tror at det er bedre at du tager hende, så snart hun græder eller bare er sylret. Og jeg gider da ikke have min datter hver gang hun er ked af det eller pylret - de sure pligter må nogen gange fordeles lidt mellem moren og faren... i alle henseender. Så kom endelig ud med dit brok - nogen gange er det rart at se at det ikke kun er hjemme hos en selv at det ikke er rosenrødt..... :rolleyes

Den anden dag da C var helt hysterisk og jeg ikke kunne få hende ned, stod min mand og belærte mig om, at jeg jo skulle sige til hvis han skulle tage over. På det tidspunkt var jeg helt trist over at C bare skreg og skreg når hun var hos mig.

Næste gang hun fik sådan en episode gav jeg hende til min mand og i det jeg aflevere hende til ham siger han: "Der er nok ikke så meget jeg kan gøre" efterfulgt af "Du er jo bedre til at få hende ned igen end mig"

<_< Han fik også pænt at vide at, så er det jo ikke lige frem fordi, man har lyst til at overdrage tjansen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, og den grønne er helt grynet.

Øv.. Det er lidt irriterende. Nå men så vender jeg tilbage til NAN igen :)

Hvor længe holder Camille på et "skud" MME?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der sat to krydser til kommunen og papiret er dateret og underskrevet. Manden afleverer dokumentet imorgen. Mon ikke bare barselsdagpengene kører på skinner så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er vildt, at min lille Melissa bliver 4 mdr. i dag :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har Marius fået olie i hårbunden og derved håret og fået elefanthue på (spændende om han vil sove med den) og vi er klar til projekt arp i morgen tidlig, som han lige pludselig har fået meget af :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv.. Det er lidt irriterende. Nå men så vender jeg tilbage til NAN igen :)

Hvor længe holder Camille på et "skud" MME?

OM dagen får hun hvar hver 2-3 time, men sover så fra kl 22-23 om aften, til kl 8-9 om morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv.. Det er lidt irriterende. Nå men så vender jeg tilbage til NAN igen :)

Hvor længe holder Camille på et "skud" MME?

Vi giver i øvrigt en flaske eller to allomin om dagen, fordi det er godt til hendes mave..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber håber håber på en nat uden Edith har ondt i maven.. En bonusble ville heller ikke være træls...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER