Tina80

at tabe sig og ikke tage på

12 indlæg i dette emne

Er nu 27 uger og går tabt igen. Så har kun raget 1.6 kg. På i denne graviditet.

Bør jeg være urolig om barnet ikke tager på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil mene det kommer an på din 'tilstand' før du blev gravid.. Generelt siger lægerne jo at jo mere man har i forvejen jo mindre bør man tage på.

Jeg er selv 15+0 idag og vægten siger pt. -7,5kg.. Jeg må ikke fortsætte med at tage mig, så meget, men da jeg har lidt ekstra i forvejen gør det ikke så meget :)

Bliver du nervøs kan du jo altid lige høre med din læge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke har problemer med at holde maden i dig eller opretholde en almindelig appetit ville jeg ikke bekymre mig. Kroppen prioriterer babyens næring før din, fordi du kan sige "Nu er jeg sulten, jeg tager lige noget at spise" - det kan et foster ikke :)

Min mor fik konstateret type 2 diabetes kort før hun blev gravid med min lillebror, og begyndte at spise sundt og motionere, og tabte derfor 20 kg gennem graviditeten. Hun fødte en dreng på lidt over 4 kg. Så han manglede bestemt ikke noget.

Spiser du som du plejer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad siger din læge???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender en, som i forvejen vejede for meget før graviditeten, og i sidste ende havde hun tabt 3 kg lige inden hun fødte. Og baby havde det perfekt!

Jeg tabte selv 11 kg i de første 3-4 måneder og lægerne holdte meget øje med mig (var/er helt normalvægtig), men de sagde at det var for min skyld, jeg blev tjekket, da baby nok skulle tage, hvad den skal bruge. Så jeg tror ikke, du skal være nervøs..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du spiser sundt, varieret og nok ville jeg ikke være så bekymret. Det vigtigste er at du ikke er "gået på kur" eller slet ikke kan holde mad i dig. Hvis du får næringsstoffer, vitaminer osv nok, så skal baby nok klarer sig.

Samtidig betyder det jo også noget hvad udgangspunket var. Undersøgelser viser at der ikke sker noget ved at overvægtige (som ikke bare lige ligger lige over BMI 25) holder vægten under graviditeten.

Hvis du bliver ved med at tabe dig, uden det er med vilje (faktisk også selvom det er med vilje) ville jeg lige vende det med lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg taber mig bevidst ikke med vilje. Spiser hvad jeg har lyst til. Dog bliver det mange små måltider (læs en del frugt) for bliver så hurtigt mæt.

Og jo jeg har da lidt på sidebenene.

Men det havde jeg også i de graviditeter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby skal nok klare sig, det skal du ikke være bekymret for :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den lille tager hvad den skal bruge fra dig. Hvis du ikke er på decideret kur, er der ikke noget at være bekymret for.

Jeg har også lidt ekstra at give af og har i begge graviditeter taget omkring 5 kg på i alt, og jeg har to sunde og raske børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej søde.

Jeg tror bestemt ikke du skal være nervøs... Tænk på den gang jeg ventede Mathias hvor jeg tabte 10 kg inden jeg begyndte at tage på. Og da jeg fødte havde jeg kun taget 2,4 kg ud fra min startvægt.

Jeg er sikker på at den lille inde i din :gravid har det godt.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 6 kg på under min graviditet og de kom først til sidst. og jeg fødte en sund og velskabt pige for 7 uger siden. 1ugen efter fødslen var jeg 6 kg under den vægt jeg startede med inden jeg blev gravid.

Som andre skriver baby skal nok tage det den har behov for.

ellers hør din læge om at få lavet en vægtscanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har pt. også kun taget 1,5-2 kg på under min graviditet.....

så der er ingenting at være bekymret for, så længe du har det godt og spiser..... så har baby det også godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER