kristin

Er der mon nogle herinde der har født 3 gange

22 indlæg i dette emne

Hejsa

Er det mon bare en gammel skrøne, at den 3. fødsel ligner den første fødsel, eller er der mon noget i det ?

Tænker også meget over hvordan fødslen kommer til at gå, mest med hensyn til om man sprækker mere 3. gang idet jeg har været rimelig forskånet ved de første 2 fødsler, jeg har været blevet syet, men kun ganske lidt, er der nogle der kan dele ud af nogen erfaringer ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke, men min mor har, og første fødsel var helt frygtelig, anden fødsel var en sædefødsel og helt frygtelig, og tredje fødsel (mig) gik så nemt og hurtigt og fuldstændig problemfrit, så jeg tror ikke, det du siger der, er andet end en skrøne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var fødsel nr 2 og nr 4 ret ens og begge hurtige (under 2 timer fra første ve og til fødsel) og meget nemme.

Nr 1 var hård og lang - og nr 3 var sådan en mellemting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min 3. fødsel var i hvert fald anderledes end de to første, men det var nu også med en anden far og en del år efter de første. 1. og 2. fødsel havde meget ens forløb, ca 3 timer fra veerne startede med ca 3 min intervaller mellem hver ve. 3. fødsel derimod kunne ikke beslutte sig for at gå ordentligt i gang, og jeg havde småveer som nev men ikke rigtig gav noget i mange timer før de endelig og meget pludselig blev til rigtige "gode" veer, næsten uden pause, og fra 3-4 cm åben til barnet var ude gik kun 5 kvarter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for i deler ud af jeres erfaringer :)

Så er det nok bare en gammel skrøne, som ikke har noget på sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for i deler ud af jeres erfaringer :)

Så er det nok bare en gammel skrøne, som ikke har noget på sig

Altså mine jordemødre dengang sagde at 3. fødsel tit driller med hvornår den starter, sådan som jeg oplevede, med småveer som var længe om at blive til noget. Så sent som 2 timer før hun blev født talte vi om at ta hjem fra hospitalet for at sove fordi der lissom ikke rigtig skete noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor siger at ingen fødsler er ens og hun har født 4 gange. Det eneste hun ligesom har oplevet der ligner lidt, er at hun ingen lange fødsler har haft. Men den første blev født for tidligt, og var den hårdeste fødsel, min var den mest normale, ved min ældste lille søster gik vandet først og hun kom ret hurtig efter. Min yngste søster startede det med lidt plukkeveer, så gik vandet, men hun kunne sove lidt videre før hun kørte på sygehuset. Min mor siger de slet ikke kan sammenlignes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mine 7 fødsler har også været forskellige :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må tilslutte mig de andres beretninger om at det nok, ligesom alt andet, er meget individuelt fra person til person.

Mine 3 fødsler har været forskellige, men 2. og 3. fødsel var rimeligt ens og gik begge relativt hurtige. Satser på 4. gang bliver lige sådan.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må tilslutte mig de andres beretninger om at det nok, ligesom alt andet, er meget individuelt fra person til person.

Mine 3 fødsler har været forskellige, men 2. og 3. fødsel var rimeligt ens og gik begge relativt hurtige. Satser på 4. gang bliver lige sådan.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har født tre gange og syntes at mine fødsler på mange områder alle har været vidt forskellige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i gået mere i stykker for neden jo flere gange i har født ??

Jeg er blevet syet ved begge fødsler, så tænker selvfølgelig mere over det, om man

så går helt i stykker 3. gang ....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev klippet første gang da min søn både var stjernekigger og havde en hånd oppe ved ansigtet, så der skulle da syes lidt, 2. gang var der ingenting og 3. gang fik jeg kun et par enkelte sting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mine 7 fødsler har også været forskellige :whistling

Wauw... Det var mange :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende teori.... smil. Det skal jeg svare dig på til januar om var aktuel for mig.... hihi, men der har du nok ikke noget at bruge mine svar til.

Jeg synes så på ingen måder mine første to fødsler lignede hinanden. Jeg var noget mere rolig og fattet anden gang, men første fødsel var også en lynfødsel hvor jeg åbnede mig de 10 cm på 1½ time. AVS. 2.fødsel var veerne noget længere varende, men da de først rigtig tog til gik det også forholdsvis hurtigt.

Satser på en fødsel ligesom nummer 2 her 3.gang.... det var en drømme fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min tredje fødsel var min bedste, :loveshower den tog 14 timer lige som den første, men jeg havde meget få veer i timen i starten og det gik stille og roligt, havde en lyn fødsel som anden fødsel. Så det var dejligt med en fødsel hvor man kunne følge med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det lyder til at det er meget forskelligt fra gang til gang

men spændende er det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

håber bestemt ikke, at min 3 fødsel, er ligesom den første!! :blink Havde veer i 28 timer, og ingen presseveer. Satser på en hurtig og smertefri fødsel!! :lolhit :lolhit ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i gået mere i stykker for neden jo flere gange i har født ??

Jeg er blevet syet ved begge fødsler, så tænker selvfølgelig mere over det, om man

så går helt i stykker 3. gang ....

Første gang gik jeg desværre meget i stykker og blev syet med rigtig mange sting.

Anden gang blev det kun et par sting og det samme tredie gang.

Fjerde gang gik jeg slet ikke i stykker. Ikke så meget som en rift, til trods for at hun var noget større end de to forrige og er født på under 1 time fra vestart til fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang gik jeg desværre meget i stykker og blev syet med rigtig mange sting.

Anden gang blev det kun et par sting og det samme tredie gang.

Fjerde gang gik jeg slet ikke i stykker. Ikke så meget som en rift, til trods for at hun var noget større end de to forrige og er født på under 1 time fra vestart til fødsel.

Det var da vildt du slet ikke gik i stykker 4. gang, specielt når det så gik så hurtigt, men dejligt for dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw... Det var mange :D

Ja og glæder mig til 8 gang om 10 uger :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og glæder mig til 8 gang om 10 uger :loveshower

Imponerende at kroppen kan holde til så mange graviditeter, men jeg tager hatten af for

jer som kan og synes tanken om en stor familie er helt fantastisk :loveshower

Stort tillykke til jer :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER