Nafrimi

Skal jeg være bange eller helt rolig ?.

32 indlæg i dette emne

Idag fik alle børn i institutionen brev med hjem fra Sundhedsstyrelsen og embedslægen.

Der har været flere tilfælde af smitsom leverbetændelse (A) blandt børnene, så nu skal alle børn i institutionen, alt personale, alle forældre og søskende til børn i institutionen vaccineres.

Børn under 1 år må ikke vaccineres men skal sættes i forebyggende medicinsk behandling.

Har været rundt på netdoktor og andre sider men har lukket ned da det ikke er sundt for mig at læse da de også skriver hvad der kan gå galt, heriblandt at 1 ud af 1000 udvikler leversvigt og kan dø :o

Ved godt at 1 ud af 1000 ikke er særlig mange, men det er ikke nemt at læse når det drejer sig om ens børn :boo

Bliver man syg af vaccinen ?. I så fald hvor længe ?.

Tænk at min lille supermand på kun 4 uger nu skal have medicin for noget så grimt :(

Det skal lige siges at hverken jeg eller børnene har symptomer eller lign. på noget. Gudskelov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aner intet om det.. Men :kram skal du have.. godt du har lukket ned det kan ikke være sundt at læse om... håber i alle går fri..

:kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåå nej da :kram Håber ikke i bliver ramt at det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emil er Hipatitis B vaccineret og han blev ikke syg af vaccinen, ved ikke omd e minder om hinanden vaccinerne men mon ikke.

Lyder godt nok ik sjovt, håber i slipper.

KRAM

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder bestemt ikke rart.

Men beslutningen er vel taget udfra hvad der er bedst i forhold til at risikere at få sygdommen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emil er Hipatitis B vaccineret og han blev ikke syg af vaccinen, ved ikke omd e minder om hinanden vaccinerne men mon ikke.

Lyder godt nok ik sjovt, håber i slipper.

KRAM

Det er min mand også vaccineret med, blev han for 2-3 måneder siden. Han blev heller ikke syg bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en kollega, så blev spyttet på af en der havde det, hun fik vist bare vaccinen, så var der ikke mere i det- hun blev ikke dårlig eller noget, men det kan jo selvfølgelig være forskelligt fra person til person :kiss

Håber ikke i er smittet, men det i ikke har haft nogle symptomer er da heldigvis gode tegn :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 :kram2 puha sikke noget, håber at i alle slipper symptomfrit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder bestemt ikke rart.

Men beslutningen er vel taget udfra hvad der er bedst i forhold til at risikere at få sygdommen.

Det er heller ikke fordi de ikke skal vaccineres eller lillemanden i forebyggende behandling. Lægehuset har mig ved skranken imorgen tidlig når ungerne er afleveret så jeg kan få en tid hurtigst muligt. Gider ikke telefonkøen når lægehuset ligger lige ved siden af institutionen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er heller ikke fordi de ikke skal vaccineres eller lillemanden i forebyggende behandling. Lægehuset har mig ved skranken imorgen tidlig når ungerne er afleveret så jeg kan få en tid hurtigst muligt. Gider ikke telefonkøen når lægehuset ligger lige ved siden af institutionen.

Sådan forstod jeg det heller ikke :)

Kan godt forstå du er bange for hvad/om der sker noget :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ved ikke så meget om det :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Er lige blevet en smule beroliget af en bruger på et andet forum der er læge.

Det er ikke så farligt som det lyder åbenbart. Det er bare så grimt når det er ens børn der er i farezonen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige blevet en smule beroliget af en bruger på et andet forum der er læge.

Det er ikke så farligt som det lyder åbenbart. Det er bare så grimt når det er ens børn der er i farezonen :(

Det sted jeg arbejdede, hvor der var en der havde det, var det eneste vi fik afvide var at man skulle passe på med blod, spyt og det var så det ;)

Så er sikker på du ikke har noget at frygte :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej man bliver ikke syg af vaccinen. Vi har været samme mølle igennem med en dreng fra min søn gamle børnehave. Alle skulle vaccineres fordi den ene dreng havde hepatitis...det var sprøjter af flere omgange da man ikke bare giver 1 sprøjte 1 gang ligesom med andre vacciner.

Ved desværre ikke hvordan man behandler helt små babyer....

Jeg har arbejdet i Bo og naboskab hvor en af beboerne havde det og vi hjalp med toiletbesøg etc. og jeg blev aldrig vaccineret eller smittet....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine har fået den, og helt uden bivirkninger...de fik den af 2 omgange.

Men kan sørme godt forstå du er lidt nervøs med sådan en lille bebs :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder godt at kommunen er opmærksomme og gør noget for alle børnene..

Om man reagere på vaccinen kommer vist an på hvordan man normalt reagere på vacciner.. Fx har jeg ofte problemer med bindestofferne i vacciner og ender med en stor meget øm bule på armen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at det er godt at der er opmærksomhed på det.

Jeg er af 3 omgange vaccineret mod hepatitis B - jeg blev ikke syg af den... Man gir vaccinen af flere omgange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået hepatitis vaccinationen og mærkede intet til det :)

Men det er jo alligevel væmmeligt og jeg kan godt forstå du er urolig..

Det er ikke så længe siden der var en dreng i Milles børnehave der fik konstateret menigitis og var i livsfare i 2 døgn :( :( Der skulle vi også over nogle dage holde øje med vores børn og symptomer.. det kunne jeg heller ikke lide, så forstår dig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er dømt store stikke-dag på tirsdag 21. Dec.

Mikkel skal stikkes med gammaglobulin hed det vist

Frida skal stikkes 2 gange i alt med MFR-vaccine og vaccineres for leverbetændelse

Nanna skal stikkes 2 gange i alt med MFR-vaccine og vaccineres for leverbetændelse

Skal nok blive sjovt at stå alene med 3 unger der skal stikkes samtidig :o :boo

Vælger at Nanna skal stikkes først, for ser hun at de andre 2 bliver stukket eller hører dem græde så ved jeg at hun vil nægte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Arg øv altså. Håber det gik efter planen, og det ikke var alt for slemt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha sikke en omgang stikkeri I skal igennem Annette. Håber det går ok imorgen så du ikke står med grædende børn helt alene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber ikke der kommer nogle bi-virkninger ( eller rettere selvfølgelig kommer der ikke nogen :kiss)

Pøj pøj imorgen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER