Barbamama

Hvor tungt sover jeres babyer?

20 indlæg i dette emne

Hmm... Jeg knuselsker mine marsvin. Men gud hvor kan de larme :blink Og lige nu her demonstrerede mindste grisen lige at der sidder et IMPONERENDE organ i hende :rolleyes (Og nej, ingen bed hende... Hun blev tilsyneladende bare meget provokeret af, at jeg var så fræk at tillade mig at gå rundt i stuen uden at aflevere agurk :lol)

Jeg kan godt sådan blive lidt bekymret for, om det bliver noget skidt at have både marsvin og lille baby? :unsure Altså de er jo på ingen måde farlige, men nogle gange kan de godt larme en del... Og det nytter jo ikke noget, hvis lillemanden bliver vækket hele tiden :unsure Jeg ville bare være så ked af at skulle af med dem :boo Er det helt urealistisk at håbe på en baby, der sover lidt tungt? :unsure

Hvor meget skal der til, før jeres baby vågner af lyde? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, min søster tvillinger sov i stuen, mens vi var der og tvet kørte på en musikkanal og vi sad og snakkede - de vågnede ikke... :) Så umiddelbart, tror jeg at så længe babyen er vant til lidt lyde, er det intet problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian sov og sover stadig meget tungt, så urealistisk er det ikke. Cassandra derimod vågner ved den mindste lyd.

Jeg har en veninde der har masvin og barn og det har fungeret helt fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje sov især i starten vildt tungt... Hun kunne gå fra arm til arm til... uden hun vågnede... Tror ikke engang at hun ville vågne ved et jordskælv....

Senere tror jeg ikke det ville være et problem da bebs så ville have vendet sig til lydene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er hverdagslyder, så tror jeg heller ikke at det vil vække baby. Mine forældre er klassisk musikere, og har altid øvet lige i nærheden af der hvor vi sov, og det har aldrig været et problem, hverken dengang eller nu, hvis vi overnatter hjemme.

Men det hjælper selvfølgelig også at kunne sove lidt tungt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft samme tanke, bare med svigerfamilien laugh.gif

Dog har jeg bestemt mig for at Noah ikke skal afskaermes fra lyde, ligesom hans vaerelse er ud til gaden(som vores sovevaerelser), saa der er ikke saa meget at stille op. Haaber saa ikke, at han er lydsensibel som jeg, men at han har arvet mit sovehjerte wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft samme tanke, bare med svigerfamilien laugh.gif

Dog har jeg bestemt mig for at Noah ikke skal afskaermes fra lyde, ligesom hans vaerelse er ud til gaden(som vores sovevaerelser), saa der er ikke saa meget at stille op. Haaber saa ikke, at han er lydsensibel som jeg, men at han har arvet mit sovehjerte wink.gif

:D :D

Jeg er sikker på det handler om tilvænning. Hvis barnet er vant til lydene, så vågner de ikke. Som min mor siger, så lærer de at sortere i hvilke lyde der altid er der og hvilke de 'skal reagere på'. Anna blev puttet til natten i soveværelset allerede da hun var 1-1½ måned, så hun kan ikke så godt sove steder med larm og høje lyd - det kan lade sig gøre hvis de er der, når hun falder i søvn (som byfesten hos Camilla, hvor de spillede VIRKELIG høj live-musik!) - men hvis det begynder at larme, så vågner hun.

Fætter Sigurd har altid sovet i stuen om aftenen og er vant til storebror Silas der generelt larmer, så han kan sove fra det meste ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det lyder bare supergodt, det lyder jo til at der er gode chancer for at vi kan beholde vores små elskede bamser! :loveshower Tak for de betryggende ord, piger! :tak

Jeg har haft samme tanke, bare med svigerfamilien laugh.gif Dog har jeg bestemt mig for at Noah ikke skal afskaermes fra lyde, ligesom hans vaerelse er ud til gaden(som vores sovevaerelser), saa der er ikke saa meget at stille op. Haaber saa ikke, at han er lydsensibel som jeg, men at han har arvet mit sovehjerte wink.gif

:lol :lol :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De lyde der er i hjemmet vænner baby sig til :) Esther kan sove fra en storebror der LØBER for fuld knald igennem hele lejligheden og griner og pjatter og kører biler på gulvet ude i gangen (3 meter væk), fjernsyn og min mand og jeg som snakker - NO problem :)

Vi har ALDRIG praktiseret at være stille når hun sover, og tit åbner vi vinduet så hun kan høre lydende udenfor... Så det har givet pote.

Vågner hun kortvarigt op, så vugger jeg hende bare et par gange, så er hun lullet i søvn igen (vi har en slyngevugge)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har talt om præcis det samme, men eftersigende så er de små så praktisk indrettet, som flere af de skønne tøser også skriver, at de har vænnet sig til lydene allerede inde i maven :) Vi har både hund og kat - og hunden kan gø ret så meget til tider :rolleyes Men vi har læst flere steder, at det blot er en lyd, som barnet er vant til allerede fra tiden i maven, så det kommer ikke til at reagere på det - så skal det da være fordi hunden går helt amok eller lign.

Marsvin kan larme meget.. :D Har selv haft flere - men det er jo samtidig hyggeligt :) Mon ikke den lillemanden er vant til lydene allerede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby skal nok vende sig til de lyde der er i og omkring jeres hjem, så mon ikke det nok skal gå? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige som alle de andre at det skal den lille basse nok vende sig til :) Et god råd er også at sørge for der ikke er helt stille når den lille skal sove. Hvis I vænne ham til det fra start kan det give meget store problemer senere og så kan alle lyde være et prblem.

Vi har kun haft problemer med pludselige lyde som Ronja er vågnet af. De alm. hverdagslyde er ingen problemer. Vi har endda lige fået ny opvaskemaskine som bipper 3 gange meget højt når den er færdig. Det vidste jeg ikke så første gang jeg satte den til sov Ronja. Hun vågnede overhovedet ikke af lyden selvom den var ny :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja, som flere af de andre allerede har sagt, så vænner baby sig til de lyde som er i hjemmet.... og du skal ikke være bekymret, sådan en lille en sover ganske tungt, de kan sove fra det meste, især når de er helt små.... Astrid sover rigtig tungt.... vi har soveværelse vindue ud mod naboen, og når han holder kæmpe fest i haven, og holder min mand og jeg vågne <_< , ja så er lille Astrid total upåvirket af det.... :) hun kan falde i søvn i kravlegården, og vi kan se fjernsyn og støvsuge, og hun vågner ikke.... og når hun sover ude i barnevognen, som hun oftest gør, der sover hun nemlig bedst, ja så er der jo også mange lyde, børn der leger og råber ved søen, biler, naboer der laver højlydt havearbejde.... og hun sover bare.... :)

selvfølgelig er der forskel på børn og på hvordan de sover, men jeres bebs vænner sig til dine marsvin fra starten, og så tror jeg ikke det bliver noget problem.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super med en masse gode erfaringer om lyde! :loveshower

Måske man skulle sætte grisebasserne på maven engang imellem så de RIGTIG kan dutte af ham :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har talt om præcis det samme, men eftersigende så er de små så praktisk indrettet, som flere af de skønne tøser også skriver, at de har vænnet sig til lydene allerede inde i maven :) Vi har både hund og kat - og hunden kan gø ret så meget til tider :rolleyes Men vi har læst flere steder, at det blot er en lyd, som barnet er vant til allerede fra tiden i maven, så det kommer ikke til at reagere på det - så skal det da være fordi hunden går helt amok eller lign.

Marsvin kan larme meget.. :D Har selv haft flere - men det er jo samtidig hyggeligt :) Mon ikke den lillemanden er vant til lydene allerede :)

Marsvin er nemlig TOP hyggelige, men SHIT hvor kan de også larme! :o Vores gik helt amok igår, da vi havde dåbskjolen med hjem. Alt det plastikskraldren (fra dragtposen) kunne da KUN betyde agurk :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marsvin er nemlig TOP hyggelige, men SHIT hvor kan de også larme! :o Vores gik helt amok igår, da vi havde dåbskjolen med hjem. Alt det plastikskraldren (fra dragtposen) kunne da KUN betyde agurk :lolhit

Ååårh...... Savner at have marsvin!! :biglove

Huiiiiiit, huit, huit, huit, huiiiiiiiit......... :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååårh...... Savner at have marsvin!! :biglove

Huiiiiiit, huit, huit, huit, huiiiiiiiit......... :bunny

:kram2 :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marsvin er nemlig TOP hyggelige, men SHIT hvor kan de også larme! :o Vores gik helt amok igår, da vi havde dåbskjolen med hjem. Alt det plastikskraldren (fra dragtposen) kunne da KUN betyde agurk :lolhit

:D Ja- hvad ellers :D Mor kan da heller ikke komme rendende uden agurk :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke forestille mig at det vil blive et problem. En baby vænner sig til de lyde som nu en gang er i hjemmet. :)

Ellers ville det jo nærmest være umuligt at få banr nr. 2 - 3 - 4 etc. til at sove. Jeg tvivler i hvert fald på at man kan få ret mange 2-årige til at være stille i tre timer af gangen :P

Jeg tror virkelig også, at man skal passe på med at gå alt for meget på listefødder når baby skal sove. Det kan hurtigt blive rigtig anstrengende at skulle være helt stille hver gang baby skal sove - og også for andre mennesker. Jeg ved godt, at andre selvfølgelig ikke skal bestemme hvordan man gør tingene, men der kommer et tidspunkt, hvor man ikke længere har behov for at være symbiotisk med sin baby 24-7, og har brug for lidt selskablig omgang med andre mennesker. :)

Og til den tid er det altså rigtig dejligt, hvis ens barn kan sove selvom der er lidt baggrundsstøj. (Her snakker jeg naturligvis ikke om vilde abefester hvor folk svinger sig i lysekronerne og danser på bordene)

Det er virkelig en killer, hvis hele selskabet skal sidde og være stille i al den tid det tager og putte baby, og efterfølgende nærmest kun må have lov at hviske sammen for at baby ikke skal vågne.

Vi har nogle venner som har et barn der absolut ikke kan sove hvis der er den mindste lyd, fordi han er blevet vænnet til det. Man skal være stille, og der må ikke komme nogen på besøg mens han sover til middag, for tænk nu hvis hunden begynder at gø så han vågner... Jeg synes at det er lidt for meget, men det må folk jo selv om. I sidste ende er det jo dem selv der har problemet, og jeg kan da sagtens holde ud at være stille og tysse på mine børn de gange vi ses, men jeg ville godt nok være træt af hvis det var mine børn der skulle afskærmes for støj hver eneste dag for at kunne sove.

Jeg ved godt at det ikke altid er så ligetil, og at nogle børn sover meget let. Det gør min yngste også, og har altid gjort det. Men hun har en ældre søster, så hun har altså været nødt til at lære det. Hun vågner da også oftere om aftenen/natten end hendes søster gør, men det er der bare ikke noget at gøre ved. Vi andre skal også være her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som alle de andre skriver, så skal dit lille pus nok vænne sig til det :)

Min SP sagde at vi skulle lade være med at skærme med lyde når hun skulle sove, fordi hun skulle blive vant til at der var lyde. Hun sammenlignede det med at fx en baby med en ældre søskende også vænner sig til høje lyde fra dem og sådan vil børn også vænne sig til lyde fra hunde, katte eller marsvin ;)

Så behold dine kære små marsvin og :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER