Havbaek

Rørte du ved den eller ønsker du at røre?

16 indlæg i dette emne

Jahh jeg har altså et ønske om at røre ved moderkagen, hvis man vel og mærket må efter man har født.

Men er det unormalt at ville det?

Har du selv rørt ved moderkagen efter fødsel eller kunne du tænke dig det?

Eller står du helt af over for det?

Jeg har bare det her ønske om at få lov til at røre ved den og se hvilken "hule" der så fantastisk har passet på min lille trold inde i maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke selv haft et ønske om at røde ved den, men har begge gange fået den vist frem fordi jeg gerne ville se den.

Nu arbejder jeg selv som sygeplejerske og i mit arbejde + da jeg var studerende har jeg selv og rørt ved en masse forskellige legems dele som man ellers ikke sådan lige kan komme til at røre ved, så jeg synes bestemt ikke det er et unaturligt ønske du har. Jeg har bare ikke selv haft tanken, men tja det kunne da være man skulle overveje her til 3.gang ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg ikke gjort. Jeg har set den, men jeg synes nu at den er ret uinteressant, når man sammenligner med den fantastiske baby som man får samtidig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt kunne jeg ikke tænke mig at røre ved moderkagen, men får jeg muligheden, tror jeg gerne, jeg vil se den. Det er alligevel lidt fascinerende, at ens baby har boet derinde i alle de måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil nok gerne se den.. Men mere fordi "jeg kan".. men har intet behov for at røre ved den, men jeg har det heller ikke så godt med blod og.. kød og sådan :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah jeg har ikke lige tænkt over det må jeg indrømme - altså jeg vil gerne se den, men det bliver nok mens manden lige holder en "pause" - hmm.. røre ved den tjah hvorfor ikke... Men nu må vi se, den lille er nok mere interessant når det kommer til stykket. Tror ikke ønsket er unaturligt - vi er nysgerrige af natur, og det syntes jeg da egentlig bare at det er det det er - altså nysgerrighed!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke tænkt tanken og har egentlig ikke behovet for at røre den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg ikke lige overvejet, og jeg tror jeg er ret ligeglad på det tidspunkt... Hvis jordemoderen viser den frem kan det da godt være, at jeg synes det kunne være interessant, men jeg har set en moderkage før, og der synes jeg ikke, at den var så fascinerende (det var så godt nok heller ikke min egen)...

Jeg kan dog godt følge det fascinerende i sådan at se på indvendige kropsdele. Har fået lov at se og røre ved nogle indvendige kropsdele i forbindelse med en tidligere uddannelse, og det synes jeg da var ret interessant. Så jeg tror ikke, det er en unaturlig lyst du har :) Og slet ikke når du begrunder det med, at det jo har været din elskede lille babys "hjem" de sidste mange måneder :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så ikke moderkagen første gang, ved ikke hvorfor jeg ikke blev spurgt om det. Anden gang viste de den, kunne godt have været foruden, men det var ok.

Har intet behov for at se den denne gang.

Syntes da at du skal spørge om efter fødslen om det er muligt. Måske kan din nuværende jordemoder give dig et svar inden fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hehe, hvor er det et fedt emne!! -Ikke lige noget jeg har tænkt over!

Jeg VIL se den, -og kan da ikke udelukke om jeg også vil røre ved den, men det kommer nok an på situationen, som de andre skriver, hvad der lige sker samtidig, og hvor meget overskud jeg har!!

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, tror ikke det betyder noget som helst for mig. Har set så mange fra alle mulige dyrearter (dog ikke menneske) i forbindelse med mit job, og ser egentligt ikke moderkagen som noget pecielt.

Hvis de holder den frem, så fint nok, men tror ikke jeg har et behov for at røre ved den. Den føles nok ikke så meget anderledes end en hunds fx.

Men sørg for at få talt med din JM om det, for det kan da garanteret lade sig gøre. Og når du gerne vil, så skal du da helt klart gå efter det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej tak jeg ønsker ikke at røre ved moderkagen. Jeg har billeder af den og det er rigeligt for mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tiltaler ikke mig. Ved ikke engang om jeg vil se den. De gange man har set det i tv, har jeg mere tænkt "eeew" end "nøøj". Ved ikke om det bliver anderledes, når det er mit eget barn, men er sikker på, at jeg ikke vil røre den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke jeg vil røre ved den, og jeg har ikke et brændende ønske om at se den, men hvis de selv viser den frem skal jeg da nok kikke på den... balloons.gifJeg har lidt svært ved at forholde mig til det nu....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var under fuld narkose, da den blev fjernet, så jeg hverken så eller rørte den. Og det er ikke noget jeg føler mig snydt over.

Ved en forhåbentlig næste fødsel vil jeg gerne se den - tror ikke jeg behøver at røre den - ingen grund til at få mere blod på hænderne end højst nødvendigt - jeg har jo også en dejlig baby at tage mig af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke behov for at rører men vil super gerne se den. Har ved de to andre taget et billed hvor jordemoderen holder den oppe så man kan se "hulen" og livets træ. De synes selv det er ret sjovt at se hvor de lå da de var inde i min mave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER