Mommy

Må man drømme om et bestemt køn?

61 indlæg i dette emne

Det bliver spændende at høre om det er lykkedes :goodluck

Skal du til kønsscanning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det bliver spændende at høre om det er lykkedes :goodluck

Skal du til kønsscanning?

Ja det skal jeg helt sikkert :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er totalt spændende nu, om det bliver en pige!! :goodluck

Mht at ønske sig et bestemt køn, så har jeg altid gerne ville have en dreng og så evt en pige bagefter. Men nu venter vi en pige og jeg kan slet ik forestille mig, at det nogensinde skulle have været anderledes! :7himmel

Dermed sagt, at uanset hvad man ønsker, så bliver man lykkelig over et sundt resultat uanset hvad - så det er okay at sige det højt. Jeg sagde ofte, at jeg gerne ville have en dreng og kun nogle få gange sagde folk, ej, det må du da ikke sige, bare den er sund og rask...

Lige en tilføjelse til dit allerførste indlæg: Der er ligeså stor sandsynlighed for en dreng eller pige ved hver graviditet, så chancen bliver ik større ved at have to drenge i forvejen - hvilket du selv var inde på. 51% for en dreng og 49% for en pige...

Det er rigtigt, at det er meget sjovt med alle de ammestue historier ang. Stillinger osv med kønnet, meeeen, der er vist ik rigtig noget i det! Læste hvert fald en artikel engang fra en læge, der afkræftede det hele med hårde facts om, hvorfor hver enkelt graviditet havde samme sandsynlighed for det ene eller andet køn og stillinger, mad osv. har INGEN betydning.

Jeg er stor tilhænger af kolde facts, men det kunne da være ekstra sjovt, hvis i får en pige, når du i har kæmpet sårn for det :bd :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser heller ikke noget forkert i det overhoved :)

Vi har en pige på 5 år og jeg blev gravid igen da hun var 4, og mine graviditeter var stik modsatte af hinanden, det var helt vildt.. Så jeg havde nok forestillet mig, at jeg ventede en dreng anden gang, netop fordi graviditeterne var så forskellige.. Så da jeg lå på briksen til kønsscanning ventede jeg kun på hun skulle sige det var en lille dreng der var i maven :biglove Men det var det slet ikke, det var endnu en dejlig prinsesse..

I tiden lige efter var jeg nok lidt ærgerlig for nu havde jeg sat mig op efter en dreng, så vi havde en af hver køn.. Men i dag vil jeg jo slet ikke bytte hende for noget i verden og hun har alle dage været mere end velkommen, så jeg kan slet ikke forestille mig livet som drengemor nu.. Nu er jeg prinsessemor og jeg ELSKER det :loveshower :loveshower :loveshower

Vi skal ikke have flere børn, så jeg ved at vi aldrig vil få en dreng, men det rører mig slet ikke..

Min kusine er mor til to drenge og har MANGE gange givet udtryk for at hun ønsker sig en pige som nummer tre og sidste, men de venter en mere dreng og jeg kan tydeligt mærke skuffelsen i hende, men nu ønsker hun det heller ikke anderledes og hun elsker jo den lille i maven uanset hvad :loveshower Men det kan godt være svært hvis man har sat sig op efter noget andet ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal kun have to børn, så jeg håber da at jeg når at prøve at få én af hver. Så jeg drømmer altså også om et bestemt køn :blush

Men selvfølgelig bliver man glad for det barn der kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg håber da ikke det er forkert at ønske sig et bestemt køn, det gør jeg nemlig selv. Jeg har i forvejen 1 dreng og 2 piger og synes da helt bestemt at det skal være en dreng igen. :)

Da jeg ventede nr. 2 og endnu ikke kendte kønnet ønskede jeg mig en pige da jeg havde en dreng i forvejen. Jeg skulle så til en 3D scanning hvor jeg jo spurgte til kønnet, først fik han sagt at det umiddelbart lignede en dreng, og selvom der kun gik et sekund før han rettede det nåede jeg lige at have den der nå-øv-følelse. Nu var det så en pige og jeg var jo ovenud lykkelig og skulle straks efter lige ud og købe et eller andet i en tøsefarve. :blush

Men lur mig om jeg ikke, selvom det så havde været en dreng, havde været lykkelig og havde elsket ham lige så meget som havde det været en pige, når han først var kommet ud.. Sådan er det med os kvinder, vores hoveder er i alle mulige retninger og er ikke altid til at have styr på, men vores følelser, især mor-følelserne, går kun i en retning og det er at vi elsker vores børn over alt andet og at vi vil gøre hvad som helst for dem - uanset kønnet! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men lur mig om jeg ikke, selvom det så havde været en dreng, havde været lykkelig og havde elsket ham lige så meget som havde det været en pige, når han først var kommet ud.. Sådan er det med os kvinder, vores hoveder er i alle mulige retninger og er ikke altid til at have styr på, men vores følelser, især mor-følelserne, går kun i en retning og det er at vi elsker vores børn over alt andet og at vi vil gøre hvad som helst for dem - uanset kønnet! :kuller

Du har bare så evigt ret.... :loveshower (meeeen jeg ville nu blive helt vildt glad for at prøve at være prinsesse mor kombineret med fodbold, træ-klatrende og sværd-fægtende mor :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha kender dine tanker alt for godt :kram jeg har 7 børn og venter nr.8 her om 3 mdr. :loveshower

men jeg fik først 4 drenge og jeg glad for alle min drenge men ønskede mig en pige :kuller så prøvede vi en gang til og nr.5 var en prinsesse :loveshower & nr. 6 var en pige :loveshower vi var så lykkelige :kuller for nu havde vi begge køn... da jeg blev gravid med nr. 7 var jeg lige glad :gravid og ud kom min dejlige lille prins :loveshower .. nu er det så nr.8 der kommer om lidt og det er en prinsesse og vi er virkelige glade :whistling ..

jeg syns IKKE det skal være et tabu :respekt det helt okay at gå med drømme det har jeg selv gjort og har snart fået hvad jeg har ønsket mig her i livet :kuller :kuller :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er ok at have de tanker- Hell- selv at blive skuffet hvis man ikke får det man ønsker sig.. Det er da helt naturligt at have ønsker i den retning, og jeg vil vove den påstand at moderen der har ønsker om et bestemt køn og måske bliver en anelse ærgelig og skuffet når hun finder ud af det, STADIG kommer til at være dybt forelsket og knuselske sit lille barn :loveshower

Første gang ønskede jeg mig en dreng, af den fjollede årsag at han så kunne passe på sine mindre søskene i byen når de blev ældre :rolleyes Næst ønskede jeg mig en pige, fordi jeg gerne ville prøve at have en lillle nuser-pige som jeg kunne klæde anderledes end storebror og putte nips og spænder i håret på :rolleyes

Jeg fik det jeg ønskede mig :loveshower

Og nu må i ikke tror jeg er fuldstændig overfladisk anlagt, jeg har ikke fået mine børn for at få et bestemt køn :P Men jeg synes jeg har været heldig hvad det angår...

Når nummer 3 engang kommer på tale, er jeg fuldstændig ligeglad- og jeg behøver ikke at vide kønnet heller, før fødslen- som de andre 2 gange :) Den dag vi vælger at få nummer 3, som bliver det sidste barn vi skal have- så vil vi nyde og værdsætte det lille nus, uanset om det så er en dreng eller pige... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det på præcis samme måde som dig. Vi har også 2 overskønne drenge, og jeg havde et ønske om en pige også. Men føler også at det er svært at snakke om. Alle kommer med den kommentar, jamen bare den er sund og rask. Ja det synes jeg også, men altså alligevel, kunne jeg godt ønske mig en pige. Men igen, så sagde rigtig mange også, at jamen så skal i da ha en pige!! <_< Ja det er vi jo ligesom ik selv herre over!!

Vi prøvede også de der myter af. Men i de første 3 måneder virkede det ikke. Den cyklus det lykkedes i, gjorde vi det heftigt. :blush Det ser så ud til at vi er så heldige at det er en pige vi skal ha. :loveshower De kunne ik bekræfte kønnet til MD, så jeg har bestilt en privat scanning for at være sikker. :rolleyes

Men blandt nogle, er det bare et tabu. Jeg har i hvert fald været påpasselig med at snakke med gud og hver mand om det. Men blev altså også træt af alle de der, så skal i da ha en pige.

Det værste var min svigermor, som altid selv har ønsket en pige, og vi har jo ikke kunnet give hende det før nu. Hun blev så skuffet, da nr 2 også var en dreng, og denne gang sagde hun, at så lykkedes det. Jeg har altså ikke fået børn, for bare at få piger. Så det har såret mig lidt. Men jeg er glad for, at få lov til at få børn af hver køn. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i samme båd. To drenge og gravid for sidste gang og ønskede en pige.

Min mand var meget frustreret, forvirret og ked af det - for tænk nu hvis det blev en dreng!! Han var bange for min reaktion og at jeg måske ikke ville elske en dreng men resten af livet gå og være ked af at det ikke blev en pige (og måske endda lade det gå ud over drengen).

Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan min reaktion ville have været hvis det blev en dreng (for det blev en pige) men jeg tvivler stærkt på at jeg ikke ville elske en dreng lige så højt som en pige.

Måske de første 30 sekunder efter kønnet var afsløret på en scanning ville jeg nok være lidt skuffet - men så ville kærligheden til min lille dreng tage over :)

Vi gjorde forresten ikke noget specielt for at få en pige - hun kom helt af sig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres beretninger. Det er bare skønt og bekræftende at det ikke er som "alle" siger: Har man først 2 drenge, så bliver nummer 3 også en dreng.

Jeg er meget meget spændt på det hele og føler mig inderst inde meget sikker på det er en pige denne gang, men jeg ved også godt der ingen garantier er, så jeg forsøger at gå og vænne mig til tanken om at det måske bliver en dreng og ihh hvor bliver det bare fantastisk uanset hvad :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har læst dit indslag, og er helt enig!

Er nu nysgerrig om I så fik den lille prinsesse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også to drenge og har hørt den med at der skulle være 70% sandsynlighed for at få en dreng igen. Hvis det er sandt skulle det jo betyde at nogen af os er mere disponerede for at få det ene køn frem for det andet. Det kan jo også sagtens være rigtig. Men hvor kommer de 70% fra? Hvorfor kan jeg ikke finde en statistisk undersøgelse der underbygger det?

Fandt dette på nettet:

'Sandsynlighedsregning, når du har flere børn af samme køn

Der er ikke helt enighed om sandsynlighedsregningen, når det kommer til at forudsige, hvor stor en sandsynlighed man har for et bestemt køn, hvis man har børn i forvejen. Selv ikke jordemødrene er enige. Nogle hævder, at sandsynligheden for et barn af det modsatte køn falder, jo flere børn man har af et bestemt køn. Andre hævder, at hver gang, man bliver gravid, så er sandsynligheden for et bestemt køn 50/50 – uafhængigt af, hvor mange børn man så har i forvejen af et bestemt køn.'

Hvordan kan man være uenig om sandsynlighedsregningen? Det må jo være verdens letteste undersøgelse at lave. Man skal bare have et ordentligt statistisk materiale. Ved dog ikke om man kan få statistik om søskende, rækkefølge og køn på dst? Hvis påstanden om de 70% skal være korrekt, så ville man kunne observere, at ud af 100 par med to drengenbørn som får barn nr. 3 vil 70 af dem være drenge og 30 af dem piger. Det er jo elementært ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også to drenge og har hørt den med at der skulle være 70% sandsynlighed for at få en dreng igen. Hvis det er sandt skulle det jo betyde at nogen af os er mere disponerede for at få det ene køn frem for det andet. Det kan jo også sagtens være rigtig. Men hvor kommer de 70% fra? Hvorfor kan jeg ikke finde en statistisk undersøgelse der underbygger det?

Fandt dette på nettet:

'Sandsynlighedsregning, når du har flere børn af samme køn

Der er ikke helt enighed om sandsynlighedsregningen, når det kommer til at forudsige, hvor stor en sandsynlighed man har for et bestemt køn, hvis man har børn i forvejen. Selv ikke jordemødrene er enige. Nogle hævder, at sandsynligheden for et barn af det modsatte køn falder, jo flere børn man har af et bestemt køn. Andre hævder, at hver gang, man bliver gravid, så er sandsynligheden for et bestemt køn 50/50 – uafhængigt af, hvor mange børn man så har i forvejen af et bestemt køn.'

Hvordan kan man være uenig om sandsynlighedsregningen? Det må jo være verdens letteste undersøgelse at lave. Man skal bare have et ordentligt statistisk materiale. Ved dog ikke om man kan få statistik om søskende, rækkefølge og køn på dst? Hvis påstanden om de 70% skal være korrekt, så ville man kunne observere, at ud af 100 par med to drengenbørn som får barn nr. 3 vil 70 af dem være drenge og 30 af dem piger. Det er jo elementært ...

Min jordemoder fortalte at det er en ammestue historie og at der bliver føde 53% drenge og 47 % piger. Grunden til at der bliver født flere drenge formoder man er fordi at piger er stærkere overlevere og naturen derfor er sådan indrettet.

Der udover så har min kusine to drenge og fik to piger bagefter så mon ikke der er mere tilfældigheder end noget andet ;-)

Mandens teori er en helt anden: en kvinde får det køn hendes mand vil have. Så hvis han vil have en pige så får de en pige om omvendt. (Jeg har så allerede nu bestilt en lillesøster næste gang så må vi se om han vil levere det hihi )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt med alle teorierne, kort sagt så må det jo være den sejeste (de sejeste nogle gange)der kommer først i mål.. Jeg har billeder i mit hovede af at det er ligesom introet til "Det er mig det snakker" :D

Jeg var ret sikker på, at manden havde lavet endnu en pige, eftersom han har lavet 3 dejlige af slagsen.. Men det var en snyder denne gang :D

Selvom vi har det kromosomtegn osv. Så ville vi altså se tappen, før vi troede på det.. Den så vi så til MD :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke kun det er sædcellen der "bestemmer". Har læst noget om at det faktisk ikke altid er den første sædcelle, der når ægget, som kommer ind, men at ægget "vælger" hvilken sædcelle den vil lukke ind. Det kan dermed både være morens og farens dispositioner, som spiller ind i forhold til køn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jordemoder fortalte at det er en ammestue historie og at der bliver føde 53% drenge og 47 % piger. Grunden til at der bliver født flere drenge formoder man er fordi at piger er stærkere overlevere og naturen derfor er sådan indrettet.

Der udover så har min kusine to drenge og fik to piger bagefter så mon ikke der er mere tilfældigheder end noget andet ;-)

Mandens teori er en helt anden: en kvinde får det køn hendes mand vil have. Så hvis han vil have en pige så får de en pige om omvendt. (Jeg har så allerede nu bestilt en lillesøster næste gang så må vi se om han vil levere det hihi )

Jeg har læst det ikke er helt så voldsom en forskel; at der bliver født 105 drenge for hver 100 piger, hvilket svarer til ca 51/49%. Ovenstående ville dog stadig gælde selvom det med de 70% passer. Hvis nu fx en tredjedel af befolkningen er disponeret til at få piger, en tredjedel til drenge og den sidste tredjedel 50/50. Så vil antallet af børn der bliver født stadig være ligeligt fordelt, og observationer som din søsters børn vil stadig opstå, da hun jo kan tilhøre gruppen hvor sandsynligheden er ligeligt fordelt.

Nogle jordmødre påstår hårdnakket det med de 70%. Hvor de har det fra er så ikke godt at vide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg husker - uden at have nogen kilde på det - så handler de 70 % blandt andet om, at æggets skal er følsomt overfor PH-værdien, og som Allehånde nævner, kan ægget til en vis grad vælge, hvilke sædceller det vil lukke ind. Så kvindens PH-værdi i underlivet kan være med til at påvirke hvilket køn, ægget er mest modtagelig overfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Interessant læsning! Da vi "arbejdede" på den første, hvilket tog 16 måneder før der var gevinst, fik vi tjekket mandens sæd én gang og fik at vide, at det ikke var noget at råbe hurra for. Vi troede derfor vi skulle i behandling, men det nåede vi aldrig, for så blev jeg alligevel gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant læsning! Da vi "arbejdede" på den første, hvilket tog 16 måneder før der var gevinst, fik vi tjekket mandens sæd én gang og fik at vide, at det ikke var noget at råbe hurra for. Vi troede derfor vi skulle i behandling, men det nåede vi aldrig, for så blev jeg alligevel gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis de bliver lidt for kæphøje, så bare fortæl dem, at uattraktive mænd ofte har en højere sædkvalitet end de lækre af slagsen - rent evolutionært set, får de knap så kønne mænd ikke så mange chancer for at formere sig, så det gælder om at ramme rigtigt, når muligheden byder sig. Hvorimod de lækre mænd nok skal få masser af sex, så det er ikke lige så vigtigt at fertiliteten er høj :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER