Mommy

Må man drømme om et bestemt køn?

61 indlæg i dette emne

Jeg er lidt usikker på om denne tråd bliver postet herinde, men jeg har brug for at skrive mine tanker ned, så må jeg se om jeg vælger at poste eller slette igen.... :unsure

Vi har de dejligste to drenge i hele verden som vi elsker overalt på jorden. Jeg kunne ikke drømme om det skulle være anderledes og de har (ud over deres søskende stridigheder ind imellem) rigtig meget glæde af hinanden.

De er begge undfanget i første forsøg og uden tanke på hvilket køn vi drømte om. Bare det var sunde og raske børn. Første gang vidste vi ikke kønnet før ved fødslen og anden gang vidste vi det blev en dreng igen.

Nu er det så sådan at vi siden sidste sommer har noteret menstruations cyklus og siden oktober har taget æl tests hver måned, for at se om vi kunne ramme et par dage før æl og dermed se om man kunne øge chancerne for at lave en lille prinsesse.

Dette bliver nok vores sidste barn og jeg har et stort ønske om at prøve at få en pige også.

Jeg synes det er meget tabu at sige højt og jeg har ikke lyst til at sige det til hverken familie eller venner, for i tilfælde af at det er en dreng vi venter os nu, så bliver vi jo naturligvis også helt fantastisk glade for den lille prins og jeg ønsker ikke at folk på nogen måde skal tro det modsatte. Jeg har snakket med mine to bedste veninder om det og naturligvis min mand, som inderst inde nok har samme ønske som mig.

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg vil med dette indlæg. Måske bare have det ud og måske høre lidt om der er andre derude som har haft det som mig??

I mange teorier siges det jo at hvis man først har to børn af et køn, så er chancen for det andet køn ikke så stor, men tja, hver graviditet er jo sin egen. Ny moderkage, ny baby.... ny det hele, så ja jeg ved ikke helt om jeg tror på denne teori.

Derudover findes der jo masser af forskrifter om sæslige stillinger, når man :hump ud over tidspunkt og også om kvinden får orgasme kan have indflydelse på kønnet.

Disse teorier har vi faktisk prøvet af. Vi :hump 3 dage før æl (eller faktisk slog æl testen først ud 3½ døgn efter vi sexede). :hump Manden min køn yderst i skeden og jeg fik ingen orgasme :blush (Lidt underligt at skrive om offentligt). Men ja der skulle være alle gode chancer for en pige....! Men jeg tænker da at drenge :cell godt kan overleve i de 3 døgn ligesom pigerne kan, selvom teorierne netop bygger på at drengene svømmer hurtigst og pigerne lever længere, men svømmer hurtigt? :help

Uh mit hoved er ved at springes af tankerne om den lille spire.... :lolhit

Nå nu poster jeg den altså.... håber ikke emnet bliver taget ilde op :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror de fleste forældre drømmer om at få én af hvert køn - derfor kan jeg SLET ikke se det tabubelagte i at sige at "det kunne da være sjovt med en pige denne gang"... Hvis det var mig, så ville jeg ihvertfald ikke have nogle skrupler ved det! Det betyder jo ikke, at man ikke kommer til at elske sit barn af den grund...

Til gengæld - alle de der ammestuehistorier om, hvordan man får en pige, giver jeg ikke et glas lunken saftevand for... Jeg synes bare I skal nyde hinanden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå dig og jeg tager det på ingen måde ilde op! At du håber det bliver en pige betyder jo, som du siger ikke, at I ikke vil elske den lille dreng det måske er!

Jeg har en tidligere studiekammerat og kollega, der har to drenge og som for en måned siden fik en lille pige. De sagde også åbenlyst, at de håbede de ville få en pige som den sidste, så glæden var stor :)

Jeg har fået en pige først. Jeg var oprigtigt ligeglad med hvilket køn jeg fik, men nu er jeg glad for jeg har fået en pige. Når jeg skal være helt ærlig nu, så ved jeg, at jeg ville ønske jeg fik en pige anden gang, hvis Anna havde været en dreng, men nu HAR jeg fået en pige og så kan jeg oprigtigt være 'ligeglad' med hvilket køn en evt. lillebrøster får. Giver det mening?

Jeg håber for Jer, at en lille prinsesse ligger i din mave, når I nu så brændende ønsker det :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå dine tanker og synes de er ok jeg har dem også selv vi ha 2 drenge i forvejen og har da inderst inde et ønske om at få en pige denne gang

Men så længe bebs er sund og rask så er kønnet jo ligegyldigt MEN derfor kan man jo godt håbe ;-)

Synes det er forkert når folk vælge bebs fra fordi kønnet er forkert men fordi man håber og forsøger at ramme pige tidspunktet det kan jeg ikke se noget problem i ;-)

Håber vi begge får sunde og raske børn uden tapper ;-)))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes slet ikke, du skal have det skidt med at oenske dig en pige - det er jo det, du goer. Hvis der saa kommer en pige, saa vil du blive ueberlykkelig, men det vil du jo ogsaa blive, hvis der kommer en dreng ud af det. Herregud, det er muligvis saa politisk ukorrekt, men min revisor oensker sig virkelig en dreng som den foerste og siger det meget hoejt ude i det offentligt rum.

Giv den gas - her i byen er der en mand der siger, at man skal knùlla mya i kvàlla for at faa en pige og lade der gaa daaaage imellem, hvis man vil have en dreng. Det er noget med cell.gif.... Saadan har han lavet sine to boern - tak for infoblink.gif

Hos os passer det meget fint, for han er lavet i foerste seng.gif efter min mens. Saa maa man selv bestemme, om man tror paa den slagslaugh.gif

good20luck.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke engang børn endnu, og jeg drømmer om en lille pige :biglove

Men som du selv skriver, er det en dreng der kommer, jamen så vi han blive ligeså højt elsket som hvis det var en pige :7himmel

Så tror skam det er helt normale tanker du har, ellers har jeg også slemme tanker :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes kun at emnet er tabubelagt, fordi folk så tror at man elsker sit barn mindre, hvis ikke det er det "rigtige" køn. Det vigtigste er jo selvfølgelig, at barnet er sund og rask - Men selvfølgelig må man have en "præference" - Især når du i forvejen har to dejlige drenge, så kan jeg da godt forstå at du ønsker dig en lille pige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig i koret, og synes det er HELT forståelige tanker! :kram2 Jeg er selv gravid med første barn, så kan ikke sige, at jeg har prøvet at have tankerne, men jeg tror BESTEMT at jeg ville have dem, hvis vi på et tidspunkt står og skal have nr 3 (eller 4, som jeg jo egentlig gerne vil have) og alle andre guldklumper er af samme køn. :)

Jeg håber det lykkes for jer at få en lille prinsesse! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke der er noget forkert i at ønske sig en pige. Vi har allerede en dreng, og vi ønskede os derfor en pige næste gang, og vi er så heldige at vente en pige til august :loveshower Men vi var da blevet ligeså glade for endnu en dreng, for kærligheden til barnet bliver jo ikke mindre af den grund :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes bestemt ikke det er forkert at sige, at man hellere vil have det ene køn end det andet - så længe det betyder, at man ikke bliver skuffet over "det forkerte køn".

Købte faktisk engang en bog på noget lagerudsalg om emnet fordi jeg synes det er en spændende teori. Den har jeg dog ikke læst forbandet meget i, for det var mest bare en reklame for hvor fantastisk folk synes hende jordemoderen var, og en masse forældre der skrev, at de var meget desperate, og at de gudskelov havde fået det rigtige køn. <_<

Så længe man kan sige "vi ønsker os en pige" - men stadig tænke at en dreng er fantastisk (eller omvendt), så er det ok med mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er helt okay at ønske sig noget, som du selv siger, så betyder det i sidste ende ingenting fordi man elsker babyen uanset køn.

Jeg plejer at sige "vi har 2 piger, så selvfølgelig kunne det være sjovt med en dreng, men det er jo faktisk ligemeget"

:)

Jeg synes ikke at det er et tabuemne. Faktisk så synes jeg tværtimod folk ser underligt på mig når jeg siger, at vi tager hvad der kommer for det betyder jo ikke noget. og de kam bare blive ved med at spørge om jeg nu ikke er sikker på at jeg aller helst vil ha en dreng :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså for det første så føler man det man nu engang føler, og ønsker som man ønsker. Du og manden vil da helt sikkert blive lykkelige for endnu et lille drengebarn og elske ham lige så meget som hans brødre, hvis det er sådan lykken vender, men ønsket om en pige er der, sådan er det bare. Og jeg syns også det er både normalt og forståeligt og genkendeligt. Jeg har en dreng og to piger og havde egentlig håbet på en lille dreng igen, men venter nu en pige og glæder mig. Er bare glad for vi valgte at få kønnet at vide, så jeg ku slippe skuffelsen, for der var en lillebitte skuffelse da jeg fik at vide det var en pige igen, og få vendt det til glæde. Kender godt det med at få at vide "man skal være glad bare det er sund og rask" og det er jo også sandt. Men derfor syns jeg alligevel man må anerkende at man føler eller ønsker noget mht kønnet.

Mht drenge/pige sædcellerne så tror jeg det er rigtig nok, men selvfølgelig ingen garanti overhovedet. Min søn er grundlagt lige på ÆL dagen, min store pige hele 5 dage før ÆL, min yngste pige ved jeg det ikke, og denne pigegraviditet er grundlagt 1-2 dage før ÆL (udfra scanning + hvornår jeg ku teste positiv).

Held og lykke med din graviditet, håber I får jeres ønske opfyldt :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÅHHHH ved lige hvordan du har det.... har osse to dejlige drenge, og vi taler lidt om nr. 3 og jeg vil osse SÅ gerne have en pige. (har sagt jeg kun vil have flere børn, hvis farmand LOVER det bliver en pige ;)) men inders inde har jeg nok indstillet mig på det bliver en dreng til. Og selvfølgelig vil jeg elske ham lige så meget, i bund og grund er ønsket jo størst om et raskt barn :).

Men jeg kan blive helt misundelig på mine veninder og deres små pige :D og mine veninder der lige nu venter piger....men som de siger: du er velkommen til at låne og måske bliver det bare til det ;)

Men syntes vi skal krydse finger for nogle pigebørn :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Linje 2-5 kunne jeg godt have skrevet.

Vi har to dejlige drenge og vil gerne have en 3. uanset køn, men ville selvfølgelig syntes at det ville være sjovt at få en pige, når vi nu havde to drenge (havde vi to piger ville det være sjovt med en dreng). Det er/var ikke det altoverskyggende hvilket køn vi får, men at vi først og fremmest håber på, at vi får et sundt og rask barn

Da vi havde så nemt ved at blive gravide prøvede jeg at kigge lidt på den kinesiske kalender (der er dog flere af slagsen, men valgte den som passede på mine to drenge). Startede så projekt baby i en måned som ifølge den skulle give en pige. Egentlig tror jeg ikke rigtig på den slags så det var mest for sjovt og om ikke andet kunne kalenderen blive modbevist.

Jeg blev gravid i første månede og var selv sikker på en dreng, men scanningen viste en pige. Nu vil det vise sig om en månedes tid hvad vi får. Uanset hvad glæder jeg mig til at hilse den lille ny velkommen i familien.

Jeg syntes næsten, at omgivelserne har været mere fokuseret på hvilket køn vi ville få end vi selv har været.

Håber at I får jeres ønske opfyldt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kæreste ven, det er IKKE forkert at ønske sig et barn af hvert køn og prøve på at få det! Vi gjorde det samme da vi skulle have lillebror - men er selvfølgelig glad for at vi skal have en søn igen, selvom vi gerne ville have en pige også... Det jeg prøver at skriver er, at som du selv siger vil elske sit barn ufatteligt højt uaset hvad køn det bliver, men når man nu allerede har en/to fantastiske drenge i forvejen så kunne det da være sjovt med en lille prinsesse også!!! Du må ikke føle du gør noget forkert ved at sige at I syntes det kunne være sjovt med en prinsesse denne gang :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også altid ønsket mig en pige. Men det kunne min mand ikke finde ud af at lave :P Nu har jeg 2 helt fantastiske drenge (og skal ikke have flere børn) og kunne slet ikke forstille mig det skulle være anderledes. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg bare er helt normalt og slet ikke tabubelagt!

Selv tør jeg da også godt sige, at jeg aller helst ønsker mig en pige. MEN, da jeg gerne vil have flere børn (tror jeg nu), vil jeg aller helst først have en dreng og derefter en pige.

Men havde jeg 2 af samme køn, ja så ville jeg da 100 % helst have en af det andet køn.

Så held og lykke med at lave en lille smuk pige :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en dreng og en pige.

Jeg vidste jeg ville blive glad hvis nr 2 var en pige, men ville også have haft det fint med en dreng til. Jeg ønskede dog en pige højere end en dreng så jeg havde en af hver det skal jeg da være ærlig og sige :)

Vi gjorde ikke noget anderledes i forhold til ægløsningstidspunkt, men fik alligevel 1 af hvert køn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke så meget at tilføje til det de andre har skrevet for jeg er helt enig - selvfølglig må man ønske sig et bestemt køn, så længe man ikke lader det gå ud over barnet at det ikke blev det "rigtige" køn. Mine forældre har 4 piger - min yngste søster fik det drengenavn de havde tænkt sig, bare i pigeformen. Men ellers har hun ikke mærket noget til det. Og som de så klogt siger: når nu engang det blev sådan så er det jo godt at det andet køn kommer helt af sig selv (de har også 3 skønne svigersønner :7himmel )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så haft det lidt modsat ;)

Jeg blev gravid med vores mindste ved en ups´er (eller rettere minipiller, der ikke virkede pga anden medicinering). Vi havde en pige i forvejen, og min mand har en dreng på 9 år. "Alle" gik ud fra, at jeg denne gang ønskede mig en dreng, fordi jeg allerede havde en pige, og "alle" håbede også (inkl. mand og bonussøn), at det var en dreng vi ventede. Men jeg ville altså meget gerne have en lille pige mere :blush Ikke fordi jeg ikke også gerne ville have en dreng, for selvfølgelig ville jeg det, og det allervigtigste var jo selvfølgelig at det var et raskt barn. Men jeg blev GLAD, da scanningen viste en pige, selvom jeg vidste "alle" andre ikke ville blive det. Lidt svært at forklare, men jeg har det rigtig godt med at være "pige-mor". Jeg havde svært ved at forestille mig være mor til andet end en pige mere (men måske det er normalt i indtil baby rent faktisk er der?) Jeg er selvfølgelig sikker på, at det intet problem ville have været, men jeg var altså alligevel glad for det var en pige :) Og så var det jo også vildt praktisk, når vi kunne genbruge nogle af vores store piges ting ;)

Men jeg synes egetnlig det var lidt underligt, at "alle" forventede jeg ønskede mig en dreng, og "alle" selv håbede det og nogle faktisk blev direkte skuffede :huh

Jeg er meget meget lykkelig over, at være mor til jordens dejligste tøsepiger, OG at have verdens bedste bonusdreng :loveshower :loveshower

P.S. Og vi skal med 1000% garanti IKKE have flere :D ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak allesammen for alle jeres søde besvarelser og søde ord. Altså hvis i vidste hvor meget jeg smiler og er glad for de støttende ord. Tak tak tak :loveshower

Det er dejligt at "få lov" at sige det højt herinde og høre at andre har haft det på samme måde. For ja vi vil elske barnet ubetinget uanset hvad.

Altså for det første så føler man det man nu engang føler, og ønsker som man ønsker. Du og manden vil da helt sikkert blive lykkelige for endnu et lille drengebarn og elske ham lige så meget som hans brødre, hvis det er sådan lykken vender, men ønsket om en pige er der, sådan er det bare. Og jeg syns også det er både normalt og forståeligt og genkendeligt. Jeg har en dreng og to piger og havde egentlig håbet på en lille dreng igen, men venter nu en pige og glæder mig. Er bare glad for vi valgte at få kønnet at vide, så jeg ku slippe skuffelsen, for der var en lillebitte skuffelse da jeg fik at vide det var en pige igen, og få vendt det til glæde. Kender godt det med at få at vide "man skal være glad bare det er sund og rask" og det er jo også sandt. Men derfor syns jeg alligevel man må anerkende at man føler eller ønsker noget mht kønnet.

Mht drenge/pige sædcellerne så tror jeg det er rigtig nok, men selvfølgelig ingen garanti overhovedet. Min søn er grundlagt lige på ÆL dagen, min store pige hele 5 dage før ÆL, min yngste pige ved jeg det ikke, og denne pigegraviditet er grundlagt 1-2 dage før ÆL (udfra scanning + hvornår jeg ku teste positiv).

Held og lykke med din graviditet, håber I får jeres ønske opfyldt :goodluck

Tak, jeg er glad for at høre der er andre der har det præcis som mig. Jeg ved at jeg har sat mit hoved op efter en pige og jeg ved at alle vil ønske det for os, så jeg ved også at jeg vil blive en lille bitte smule skuffet hvis vi får at vide det er en dreng, og ligeså snart den er sunket ind, så vil vi naturligvis få det vendt til lykkefølelse og masser af :loveshower Også af denne grund har vi valgt vi vil vide kønnet denne gang også. Åhh jeg drømmer.... :bd

Linje 2-5 kunne jeg godt have skrevet.

Vi har to dejlige drenge og vil gerne have en 3. uanset køn, men ville selvfølgelig syntes at det ville være sjovt at få en pige, når vi nu havde to drenge (havde vi to piger ville det være sjovt med en dreng). Det er/var ikke det altoverskyggende hvilket køn vi får, men at vi først og fremmest håber på, at vi får et sundt og rask barn

Da vi havde så nemt ved at blive gravide prøvede jeg at kigge lidt på den kinesiske kalender (der er dog flere af slagsen, men valgte den som passede på mine to drenge). Startede så projekt baby i en måned som ifølge den skulle give en pige. Egentlig tror jeg ikke rigtig på den slags så det var mest for sjovt og om ikke andet kunne kalenderen blive modbevist.

Jeg blev gravid i første månede og var selv sikker på en dreng, men scanningen viste en pige. Nu vil det vise sig om en månedes tid hvad vi får. Uanset hvad glæder jeg mig til at hilse den lille ny velkommen i familien.

Jeg syntes næsten, at omgivelserne har været mere fokuseret på hvilket køn vi ville få end vi selv har været.

Håber at I får jeres ønske opfyldt!

Jeg har også kigget den kinesiske kalender og begge vores drenge skulle have været piger.... smil.... men det er de altså ikke. Det er to sunde og helt fantastiske drenge. Og ifølge kalenderen skulle spiren i maven så være en dreng, men hvis vi følges mønstret med de andre, så burde den lille jo være en pige :blabla Jeg tror egentlig ikke så meget på kalenderen, men det kunne da være sjovt.... og man kan jo ikke lade være at kigge

kæreste ven, det er IKKE forkert at ønske sig et barn af hvert køn og prøve på at få det! Vi gjorde det samme da vi skulle have lillebror - men er selvfølgelig glad for at vi skal have en søn igen, selvom vi gerne ville have en pige også... Det jeg prøver at skriver er, at som du selv siger vil elske sit barn ufatteligt højt uaset hvad køn det bliver, men når man nu allerede har en/to fantastiske drenge i forvejen så kunne det da være sjovt med en lille prinsesse også!!! Du må ikke føle du gør noget forkert ved at sige at I syntes det kunne være sjovt med en prinsesse denne gang :kram2

:biglove Tak :)

Ihh jeg synes virkelig det er noget underligt noget og det irriterer mig en smule at jeg tænker så meget på det HELE tiden suk. Men nu hvor vi HAR forsøgt at gøre alt helt efter bogen, så håber man jo endnu mere.

Jeg kan heller ikke læse noget nogen steder omkring drengesædceller mht "holdbarhed" andet end der er teorier om at de svømmer hurtigst og går hurtigere til end piger. Piger svømmer så langsommere, men kan svømme længere og derfor kan de "holde sig" i flere dage end drengene. Netop derfor sexede vi jo nogle dage før og det var jo så 3½ døgn før æl, men derfor kan drenge sædcellerne ved i princippet godt have holdt sig derinde??

Ihh tak igen for jeres dejlige svar.... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

smilte lidt da jeg så emnet - det har været til debat herhjemme da vi skulle igang med nr. 2 vi har en pige, og jeg ville gerne have en pige mere eller en dreng :) altså jeg kunne virkelig ikke sige det ene "frem for det andet".... men min mand sagde at han kunne godt tænkte sig en dreng - meeen lige meget hvad så ville h*n være velkommen jeg har kun søstrene og han har kun bror.. og i vores familier fødes der KUN piger de sidste 6 år - så lavede sjov og sagde nu laver vi en dreng, vi læste også om stillinger ( doggy) spise godt med protein ramme ÆL osv osv osv hver mdr i MANGE mdr - og ja.... vi venter så en lille dreng med ankomst til september ;) så om det passer eller ej så har det da "virket" for os - og nu priser jeg mig lykkelig for at være den første i familien i 25 år med en af hver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hovsa det er kød når man vil have en pige og grøntsager til drenge mener jeg ( tankefejl)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Alle disse råd er netop dem vi fulgte. HVER og en af dem :whistling :blush

Kendte godt siderne + flere lignende hvor jeg har fundet info om hvad vi skulle gøre for at øge chancerne for en lille prinsesse :biglove

Jeg ved godt der ingen garanti er, meeeen eftersom vi :hump 3-4 dage før æl og denne ene gang var helt efter forskrifterne (på de sider du også linker til) så tænker jeg at der er gode chancer for at den :cell der nåede først resulterede i en lille pige :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER