Filikus

Hvor længe bliver I ved

11 indlæg i dette emne

Hej skønne tøser :)

Har læst meget med herinde og har flere gange stødt på sætningen "så er der ikke andet at gøre end at vente" :zzz . Jeg har godt nok læst at ægget kun er levedygtig i 24 timer hvis det ikke bliver befrugtet (eller er det op til 48 timer??), men hvis man (som jeg) ikke helt hundred procent ved hvornår æl ligger, så er det jo svært at sige hvornår i cyklussen at der ikke er mere at stille op.

Håber jeg har gjort mig forståelig, ellers må I sige til, så prøver jeg at forklare det på en anden måde.

Hvornår tænker I "nu har vi gjort hvad vi kunne"?? :seng

//LuvU

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dem der siger "så er der ikke andet at gøre end at vente" ja det er fordi de er sikker på at ha haft ÆL :rolleyes sådan er det i hvertfald fra min side :)

Jeg tager nogengange ÆL test for at være sikker på den nu kommer som jeg regner med ;) man kan også (noget så hyggeligt :blush ) tjekke sit slim ;)

Jeg har som regle sex 2-3 dage i træk, hvis det er muligt efter ÆL, ellers hver anden dag

Jeg har for det meste ÆL på dag 14, så når jeg er på dag 18-20 stykker, siger jeg at så er det bare at vente ;)

Var det, det du gerne ville vide/hører :) ellers må du spørge ind til det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi forsøger at sexe hver 2-3 dag - hvis vi gør det oftere bliver det for mekanisk og uromantisk for os.. Dog hænder det at der i perioder bliver gået mere til den, men så handler det om lyst og ikke om PB!

Så jeg synes vi gør hvad vi kan på sex-fronten! Og det er hele cyklus igennem minus mens-perioden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov skal da også lige tilføjes at vi ikke stoppe med at ha sex :blush , vi slapper bare mere af, og sexer når vi har tid og lyst :D efter dag 18-20 indtil dag 10-12 stykker igen :whistling

For der vil nogengange være pligtsex (i hvertfald i mit tilfælde) når man er i gang med PB, men heldigvis går følelsen af at det her er bare noget man SKAL, hurtigt væk når man er i sin kærestes arme :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sexer ca. hver anden dag gennem hele cyklus undtagen når mens er værst - ellers bliver det for mig alt for meget a la "vi har kun sex fordi vi prøver at lave baby". Men det er klart der skal sexer ekstra før, under og lige efter ÆL. Nu bruger jeg så bare ikke ÆL-tests så er nødt til at være dækket ind med regelmæssig sex - og så fordi vi også har lyst til hinanden.

Min akupunktør har faktisk sagt til mig, at nogle par "mister" nogle cykli, fordi de enten ikke har sex nok, eller fordi de tror de ved, hvor ÆL ligger og så misser fordi de er holdt op med at sexe og bare vente, når ÆL så rent faktisk er der :loveshower. Jeg er i slutningen af en cyklus, der kommer til at vare ca 125 dage fordi jeg har PCO, og vi har vist lige netop fanget ÆL fordi vi har sexet regelmæssigt (siden februar) - er blevet scannet af gyn og tager morgentemperatur, så ved at jeg har haft ÆL nu :whistling

Mit råd er at give den gas, men ikke mere end at man stadig synes sex er sjovt - sæd kan jo holde sig ganske længe i kroppen. Og ægget er levedygtigt i op til 18 timer efter ÆL, siger min gyn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør det når vi har lyst, og omkring ÆL lidt mere :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taaark for jeres besvarelser, det var lige præcis det jeg ville vide ;)

Vi har haft sex hver anden dag fra dag 5 i cyklus, så håber vi er godt "dækket ind" :)

Der ville nu være nemmere hvis man vidste hvornår æl ligger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den cyklus hvor vi fik gevinst :hump vi hver dag uden for menstruations-perioden :D så følte vi ikke at vi kunne gøre mere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den cyklus hvor vi fik gevinst :hump vi hver dag uden for menstruations-perioden :D så følte vi ikke at vi kunne gøre mere ;)

Ja så kan man da i hvertfald ikke gøre mere :lolhit

Jeg har godt nok ikke prøvet sex hver dag hele cyklus, :unsure er jeg ikke sikker på jeg ville kunne få til at hænge sammen, og er man ikke sådan lidt træt af sex på et tidspunkt, hvis man skal hver dag??? :unsure

Men det gav jo gevinst i dit tilfælde :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi når vi har lyst i hele perioden.. Det kan være hver dag, flere gange om dagen og andre gange går der 1-2 imellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør hver dag undtagen mens perioden, hvor det er efter lyst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER