Bamse&Kylling

---

24 indlæg i dette emne

Jeg synes at det ser ud til at du har en fin lille bule på maven :) Om du er lille synes jeg er relativt... Gravide vokser i forskelligt tempo og på forskellige stadier af graviditeten... Der kan ske meget med maven i løbet af ganske få uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er meget forskelligt hvor stor maven bliver og hvornår den vokser, min var vist lidt større end din er, men voksede næsten heller ikke i starten, men meget til sidst. du kan se mine billeder Her

;-)

Nyd at maven ikke er så stor endnu, den skal tids nok begynde at genere ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes da ikke, at du ser abnormt lille ud. Min mave har vokset stødt hele vejen igennem, men der er sket MEGET på de sidste 5-6 uger.

Men synes du ser flot og slank ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskelligt hvordan man bærer maven. Hvis du har en lang overkrop kan den godt gemme sig lidt i længden, hvis man kan sige det sådan. Så er der fin plads opad, så den ikke har behov for at vokse så meget udad :)

Min svigerinde har termin 2 uger efter mig, og jeg ligner en, der er flere måneder foran hende. Men hun er også 15 cm højere end mig, så hun gemmer den godt i længden. Jeg har en lille overkrop, så min mave voksede udad næsten med det samme.

Jeg synes din mave er smadder fin, og den sidder rigtigt smukt på dig. Vær du glad for den - du skal tids nok få en kæmpe dunk :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I begge mine graviditeter har jeg fået at vide at min mave var enorm i forhold til normalt :rolleyes

Den så sådan ud i hhv. 1. og 2. graviditet :) (begge billeder er 22+)

J1wVF.jpg

20Aln.jpg

Men jeg synes ikke din mave er ekstraoridinært lille..... Den er da lige tilpas ;)

Og jeg tror også der er noget om det en anden har nævnt, med længden på overkroppen.... Det kan gøre en kæmpe forskel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes godt nok også det er meget forskelligt hvad folk de siger og mener - på en dag kan jeg få at vide at min mave både er lille og stor i forhold til hvor langt jeg er henne (ej nu hjælper det lidt, de sidste par uger er jeg virkelig vokset hurtigt)

Min søster der er 5 uger længere henne end mig ser virkelig rund ud og min mave ser virkelig lille ud i forhold til, men vi tog et målebånd i min uge 26+? og der var hun kun 5 cm større end mig, men det så ud som om det var 20. Så bare luk ørerne - folk tror man går fra "det kan ikke ses" til "koloenorm" på få dage, og det gør man altså bare ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar :glad

Nu er jeg blevet beroliget igen. Tror også jeg har en lang overkrop, så har måske bare lidt ekstra med plads i mig :)

Jeg er bare ved at være træt af folk, der siger jeg er lille - for jeg ved det jo ik.. Plejer også bare at sige, at jeg måske har god plads, for på sidste scanning var bebs' størrelse helt normal..!

Men I har nok ret, jeg skal tidsnok nå at blive stor og synes maven er i vejen for det hele :D :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes din mave er SMUK!

Den kan du godt være stolt af! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror hverken du er specielt lille eller stor... Min mave var nognlunde på den størrelse også, men synes da altid jeg fik kommentarer for hvor stor den var hi hi... Men lige pludselig eksploderede den også bare...

Synes ikke du skal bekymrer dig om du er lille eller stor men bare nyde maven som den er, man kan nemlig hverken gøre fra eller til :rolleyes

Da jeg var længere henne kunne jeg samme dag få kommentarer om hvor lille og fin maven var og andre sagde pyha det må da snart være oppe over... Så folks opfattelse af hvor store maver skal være er bare meget forskellige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også jeg har fået forskellige kommentarer, og folk er bestemt ikke enige i, hvad der er stort og småt når det gælder maver.

Er gået fra "det bliver da spændende, hvornår man kan se noget" til "hold da op, du er da stor, når du ikke er længere henne" på 2 uger. Og der var jeg ikke vokset ret meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer altså også ENORMT meget an på hvilket noget tøj man har på..

Hvis man har en tendens til at have lidt stort tøj på, så synes jeg tit maven ser mindre ud..

Jeg har fået at vide jeg havde en lille mave - og dagen efter, blev jeg spurgt om det var tvillinger for jeg var da godt nok kæmpe.. :rolleyes Så det kommer an på tøjet også.. OG hvilke øjne der ser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, I har nok helt ret i, at det kommer an på øjnene der ser! Jeg møder åbenbart bare kun folk der ser den som lille, det ændrer sig nok lige pludselig! - jeg har heller ikke travlt med at den skal blive stor, det har bare undret mig, at det er samme kommentarer alle kommer med.!

Jeg prøver så vidt muligt at gå i stramt tøj, for synes jeg er i den periode, at hvis jeg har noget semi løst på, ligner det bare jeg er tyk og ikke decideret gravid. Vil hellere have en lille gravid mave end en ikke gravid tyk mave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får hele tiden at vide hvor stor jeg er og det er heller ikke altid så sjovt.. Men på den anden side er jeg nu glad for at man kan se at jeg er gravid og ikke bare har taget på :)

Og som de andre også siger så kommer det meget an på hvem der ser og hvad man har på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du har en rigtig fin mave! :glad Jeg fik også konstant at vide at jeg havde en meget lille mave, da jeg var gravid, hvilket jeg synes var meget frustrerende! Men lad vær med at lade det gå dig på, for du er lige som du skal være! Smuk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså i forhold til mig, så er du, men her er det også 2. gang, så der er lige mere fart på :D og nu findes der jo ikke en standart mave..

Så vidt jeg husker, så har du tabgt dig meget i starten, det kan jo også have noget at sige... men jeg synes det er en fin babymave :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes din mave ser fin udballoons.gif der er jo stor forskel på hvordan man vokser... jeg er i uge 29 nu, og alle siger at jeg har en enorm mave, taget i betragtning at det er godt og vel 2 måneder endnu... de siger sågar om jeg er sikker på det ikke er tvillinger, med den mave jeg holder mig.... de gør mig jo helt nervøs... jeg siger bare, ej jeg har fået 2 scanninger hvor der kun viste sig en..... så siger de, jamen man har jo hørt om at den anden kan gemme sig...argh2.gif

Så jeg "misunder" dig faktisk lidt, for at have sådan en fin mave... jeg ville godt at min var lidt mindre, så jeg slap for folks bemærkninger.huh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh gud for nogle dumme bemærkninger man dog kan få... og de går jo desværre ind.

Kami jeg syns du har en rigtig fin babybule, og som de andre mødre siger er det enormt forskelligt hvor hurtigt og hvornår man vokser. :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, hvor er i søde :loveshower

Og jo, startede med at tabe mig 11 kg., så havde måske set lidt større ud, hvis det ikke var sket. Så længe bebs har det godt, er det selvfølgelig også ligemeget, hvordan maven ser ud :)

Men dejligt at vide, at jeg ikke er den eneste der får en masse kommentarer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I forhold til mig er du også lille.. -men meget smuk.. Og jeg får kun kommentarer om hvor stor jeg er, og at jeg må blive enorm i slutningen :boo

Så NYD det, den skal nok komme.. :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du har en rigtig fin mave.

Hvis jeg nu samligner den med min så er din mave lille...*S*

Jeg var på str. med dig... da jeg var i uge 13 eller sådan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Så sent som idag var jeg forbi min brudekjole butik, hvor damen sagde: "du ser jo slet ik gravid ud, du ligner bare en, der er lidt tyk.." hmm... Så vil jeg altså hellere se gravid ud!! Men meget ka ske endnu og lige pludselig er jeg nok stor :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Så sent som idag var jeg forbi min brudekjole butik, hvor damen sagde: "du ser jo slet ik gravid ud, du ligner bare en, der er lidt tyk.." hmm... Så vil jeg altså hellere se gravid ud!! Men meget ka ske endnu og lige pludselig er jeg nok stor :gravid

Har lige kigget mine mavebilleder, og jeg kan se at jeg faktisk først begynder at se gravid ud omkring uge 25 - til da, så jeg også bare små-tyk ud... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hele vejen igennem, ved de to første, fået at vide at min mave ikke var stor i forhold til hvor langt jeg var henne (var derimod enorm stor andre steder :-) . Denne gang syntes jeg selv, at jeg er noget større på maven, men får fortsat at vide, at jeg da ikke er så stor.

Fik også at vide ved de to første, at det var fordi jeg var langlivet, at jeg ikke blev så stor over maven. Det er jeg åbenbart ikke længere :)

Det vigtigste må være om barnet trives og jeg har på trods af to graviditeter med lille mave fået børn på henholdsvis 3400 g og 3350 gram.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER