SarahDK

Hvad kalder i den lille i maven.... ?

19 indlæg i dette emne

Ja hvad kalder i den lille i maven?

Kan se der er mange opfindsomme navne herinde. Har navnet ændret sig undervejs? Hvorfor?

I 3 uger har vi vist at det er en lille pige vi venter os og siden har hun primært heddet Agnes :loveshower (hvilket er det hun også kommer til at hedde når hun kommer ud). Før vi viste kønnet hed baby ikke noget specielt, bare alverdens kælenavne, det er nok også grundet til at Agnes falder meget naturligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

uh, tusinde ting. Han, hun, blob, spiren, lillefisen, møffen, fisen, dunken, vommen, yumi, og mange andre ting. Vi kender ikke kønnet så vi har ikke et rigtigt navn at kalde maven, så den har til gengæld 1000 kælenavne :7himmel :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ved ikke hvad det bliver så her er det: Han, Hun, men oftest kalder vi den Spunk eller Spunken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun bliver kaldt lillesøster :loveshower

Til at starte med bette fnug :) men ligeså snart vi kendte kønnet blev hun døbt lillesøster :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hos os hedder den blop.... og har altid gjort det, så mon ik det hænger ved når han kommer ud...

( på besøg fra august)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har altid heddet Spunken. Lige fra vi så ham første gang til skanning i uge 7 :loveshower

Da jeg efterhånden begyndte at vise lidt mave blev det til Spunken i Dunken hehe.

Han er og bliver vores lille Spunk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil vi vidste hvad køn, vi ventede var det: minimøffen, møfsen, møffetrolden etc. Nu kalder vi hende stadig alle disse ting men også møffepigen, møffeputten, putsen, putten, damen, trunten :biglove

Vi taler tit om, hvad hun skal hedde, men vi kalder hende ikke ved navn, da vi først beslutter os, når hun kommer ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ved ikke hvad vi får.... men vi har nogen venner som begyndte at kalde den for jeppe, så det hænger jo lidt ved, selvom jeg ikke vil have noget specifikt navn på den endnu.. og en ting er sikkert at den skal ikke hedde Jeppe når den kommer ud, hvis det er en dreng. balloons.gif og det har jeg kraftigt understreget.... min mor kalder den mathilde, hvilket heller ikke er et navn der skal bruges hvis det skulle være en pige.

Vi selv kalder den: han, hun, den, det, bebs, baby osv... loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden vi vidste, at vi ventede en pige, sagde vi nok mest bebs og bebsen. Selvom det også nogle gange blev til lillesøster, da jeg var overbevist om, at vi skulle have en datter :rolleyes Bagefter blev det til hun og Elina (hendes navn hun får, når hun er født) og nogle gange stadig lillesøster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kalder vi den lille i maven for abekat eller bebs. Vi ved endnu ikke kønnet, så selvom vi allerede leger lidt med navneforslag, bliver det bare til abekat og bebs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fidusen! Har hun altid heddet og det bliver nok også hendes kælenavn når hun kommer ud. Lille frø har vi også brugt lidt men ikke meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Den lille" eller "rumle nr 2" (rumler lige så meget rundt som storebror, der også blev kaldt rumle)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ved ikke hvad vi får.... men vi har nogen venner som begyndte at kalde den for jeppe, så det hænger jo lidt ved, selvom jeg ikke vil have noget specifikt navn på den endnu.. og en ting er sikkert at den skal ikke hedde Jeppe når den kommer ud, hvis det er en dreng. balloons.gif og det har jeg kraftigt understreget.... min mor kalder den mathilde, hvilket heller ikke er et navn der skal bruges hvis det skulle være en pige.

Vi selv kalder den: han, hun, den, det, bebs, baby osv... loveshower.gif

Mine søstre kaldte "den" hhv Goliat og Preben inden vi viste det blev en pige. Heldigvis så tåbelige navne at alle kunne regne ud at det hverken ville ende med det ene eller det andet.

Sjovt nok havde Svigermor også en ide med det der Mathilde (selvom det heller aldrig ville ske).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid kaldt maven for Baby K. Grunden til K,'et er at det er forbogstavet i vores efternavn (og så fordi jeg alle dage har haft en sær idé med at kalde mine ting for noget - og mit nyeste kamera startede jeg med at kalde BABY, da jeg fik det for 2 år siden :whistling )

Vi har en idé om at det er en pige jeg venter (også baseret på scanninger), men så længe det ikke er helt 100% på plads, vil Baby K være en h*n, og derfor vil Baby K ikke blive tiltalt ved navn - endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos mig hedder de bebserne eller drengende :) vi har heller ikk fundet navne endnu synes det er rigtig svært heler meget til oliver men synes ikk jeg kan finde et navn som passer så godt til og skal jo have to gode drenge navne som passer sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos mig hedder de bebserne eller drengende :) vi har heller ikk fundet navne endnu synes det er rigtig svært heler meget til oliver men synes ikk jeg kan finde et navn som passer så godt til og skal jo have to gode drenge navne som passer sammen :)

Hvorfor passe sammen?? Det er jo 2 forskellige individer.

Jeg er selv tvilling og jeg er på en måde rigtig træt af at vi hedder noget, der passer sammen. Vi er igennem det meste af vores barndom ALTID blevet betragtet som eet individ - nemlig tvillingerne og ikke Anne og Annette, og det er faktisk ret frustrerende ikke at have sin "egen identitet" i så mange år.

Til bonus vil jeg så sige, at Annette betyder lille Anne, så du kan godt se min søster virkelig har kæmpet med sit navn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikk det jeg mener med passe sammen det skal bare lyde rigtigt som Mads og Mikkel hvis du forstår ikke at de skal hedde det :) vil helst ikk have de skal starte med det samme bogstav og heller ikk at navnene er for lange gerne 6 bogstaver men helst ikk flere og gerne to stavelser :) men det kan ændre sig endnu mange gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også tvilling og ud over vores navne er vi gået under betegnelsen "pigerne". Hvilket jeg altid har synes var noget træls.

Hvis det var mig ville jeg ikke kalde dem for noget alt for ens, feks. undgå ens forbogstaver. Men jeg giver dig ret i at de gerne må passe sammen. Ville f.eks ikke kalde dem Bo og Christoffer.

Håber du finder et godt navn der passer til Oliver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun hedder lillepigen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER