25 indlæg i dette emne

Sikke en øv oplevelse - de var tre om at scanne hjertet da det var svært.. og de brugte så lang tid at de hverken forklarede eller tog billede til mig selvom jeg ønskede det - det endte med at de kunne ikke få ordentlig FOTO atle hjerte men de mente det var fint...!!!

og de synes også det lignede en dreng ved et hurtig kig... så ja... nu er jeg bare målløs over at de brugte 50 min på det uden at tage sig tid ti at snakke med mig - og de var 3 så bare den ene kunne sige noget.. men intet om størrelse eller vægt eller noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

altså det ikke rart når man ikke får et ordenligt svar :kram :kram så må vi se om du har ret med en lille prins :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej!! Du får lige en masse :kram2 :kram2 :kram2 herfra!! Det lyder som en dum oplevelse!!

Jeg fik til min MD scanning heller noget at vide om vægt eller størrelse - men ellers var det en fin oplevelse!

Skal du så scannes igen? Jeg tænker på, hvis de bare mente at hjertet var okay - du skal da have at vide at det ER okay!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej skal ikke scannes igen - der var to ting de ikke kunne tjekke 3kammer og en ting mere.. men da det andet var fint gætter de på alt er fint...

de gjorde meget ud af at sige de havde brugt for lang tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej undskyld - men det er da bare ikke okay! Synes jeg! De skal da ikke bare tro/gætte - de skal da være sikre!

Men hvordan har du det med at de gætter sig til at det andet er okay?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen som min familie siger så vil de nok aldrig skrive ok hvis de mente der var risiko for andet.. så det må jeg jo gå ud fra... ville nok bare have været gladere hvis de havde forklaret hvorfor de ikke kunne finde det og om det overhovedet har nogen betydning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo også rigtig.. Sålænge du har det godt med det hele! Hvis du får tvivl m.m må du handle på det!! :) Jeg synes det er en lidt tarvelig behandling du har fået!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

må også indrømme jeg overvejer privat scanning - men igen mon ikke sygehuset ville give ny tid hvis de var i tvivl med noget...?!?! tror også jeg er irriteret over at ingen af de tre sagde hvad de så, de sluttede bare af med at sige at alt så fint ud og de skrev ingen grund til mistanke om misdannelser - og sagde hun selvfølgelig at det ikke var en garanti.. og så sagde jeg bare tak for idag og gik - det er først nu hvor jeg sidder selv at jeg tænker på alle de ubesvarede spørgsmål - men altså de var 3 til at scanne, så havde der været noget burde den ene da bare opdage det.. så jeg skal bare lære at slappe af og tænke på alt det positive i stedet for - de sagde jo det var fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder sgu ikke helt i orden. Jeg tror da også bestemt på at det ser fint ud, når de nu skriver det, men når man er gravid, så er bare den lille snigende tvivl, der opstår, jo ikke til at holde ud. Hvis jeg var i dine sko, ville jeg ringe til en scanningsklinik og forklare dem om besøget og høre om de vil tjekke (altså en privat - det koster selvfølgelig penge...). Jeg har i hvert fald oplevet, at de private scanninger jeg har været til (jeg blev også nervøs) har været alle pengene værd.

Min NF-scanning var lidt som din MD-scanning. Der var bare to og de snakkede næsten kun med hinanden (hvad er det, hvordan gør jeg det og så noget lægesprog) og jeg var nærmest bare fyld/et redskab. Det var ikke særligt behageligt, men heldigvis fik vi gode tal, så der var ikke rigtigt noget at bekymre sig om. Dog bestilte vi tid til en privat kønsscanning inden MD, bare fordi jeg ikke igen havde lyst til at stå sådan lidt spørgende tilbage igen...Det er ikke en rar følelse.

Stort knus herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville klart ringe til hospitalet og tale med dem. Evt tale med sin jordmoder. Det er bare ikke i orden når man får behandling som det du beskriver. Skanninger er der dels for at se om der er noget galt men også for at give moder/dig tryghed. Og det har du ikke fået her.

Ring og brok dig. Det hjælper :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er bare bange for at blive betragtet som en hystade :)en vil snakke med min jordmoder mandag :) og evt høre hvad hun synes... selvom hun nok siger at de havde sagt noget hvis der var grund til bekymring...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er ikke en hystade for at sige du er total uforstående over for hvad der foregik til din MD skanning.

Fik du besked omkring hjertekamre, vener i navlestrengen, nyre, lårben mv. Synes de er meget tarvelige at de ikke har oplyst dig om noget som helst. Og så at sidde 3 folk ikke og sige noget.

Brok dig sweety - du har krav på svar :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv for en oplevelse.. Jeg ville helt klart ringe til hospitalet og forklare dem at du føler dig lidt føler dig tryg ved at de ikke kunne se det hele. og måske få en forklaring på det. Jeg tror ikke de vil opfatte dig som en hystade og hvis de gør - hvad så?? Det vigtigste er at DU føler dig tryg med det hele.

:goodluck og masser af :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er i gode - rart med nogle der ikke siger jeg overanalysere (selvom det nok er tilfældet) snakker med min jordmoder mandag - hun er heldigvigvis samme sted som scanningen foregik ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan sagtens forstå din følelse af at du ikke vil være den hysteriske gravide. Men kodeordet er netop at hvis du ikke føler dig helt tryg så sender du de følelser ned til lille manden. Og det vinder ingen på, så få du bare ringet....!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min MD var heller ikke noget at råbe hurra for... fik heller ingen vægt, længde eller andre oplysninger, ej heller bekræftelse på det køn vi fik at vide til kønsscanningen var korrekt..... Hende der scannede sagde intet under vejs.... Jeg var dybt skuffet. Så er det godt man kan købe sig til informative scanninger ved private hospitaler, det gør vi igen her i uge 28 :)

Spændt på hvad din jordmoder siger mandag :)Du må lige komme med en opdatering :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det lyder ikke som en rar oplevelse. Det er bestemt ikke rart at der bliver talt over hovedet på én. Med noget så vigtigt som MD har du helt sikkert lov til at brokke dig og fortælle om dine bekymringer - det kan jo ikke være rigtigt at du skal være mere nervøs/usikker efter scanningen end før <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja jeg er også spændt på hvad jordmoder siger til mig :) men alternativet bliver privatscanning omkring uge 30 - men vil lige vente med at bestille indtil jeg ved om jeg skal til ekstrakontrol konstant som da jeg ventede min datter (min mave var for lille dengang og havde kun lige nok fostervand)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved man hvad der forårsager for lidt fostervand? Tænker om jeg kan gøre noget aktivt for ikke at ende i samme situation... synes det er noget man hører om oftere og oftere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik bare afvide det var fordi jeg var tynd :( de scannede og fandt en mængde på 5 cm som åbentbart var minimum - men eftersom jeg fik medicin i uge 30 for at standse plukkeveer så valgte de i uge 36 at stoppe medicinen og "tillade" en fødsel- men datter havde en fin str. men de tilbød at indlægge mig dengang men takkede nej - alle mine plukkeveer gjorde at min livmoderhals var væk i uge 30, og kom ikke tilbage mere end max 1 cm - ved ikke om det var derfor jeg manglede fostervand :/ fødte forresten 39+5 så jeg klarede mig fint uden pillerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aha, hvis det er derfor, er jeg ikke i risiko gruppen :) Min vægt stiger i et vældigt tempo.... Bom bom...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså... jeg tror jeg havde kontaktet min læge, og snakket med hende om det, og fået hende til at bestille tid til en ny scanning? De har da slet ikke behandlet dig ordentligt... forstår godt du sidder med en øv-fornemmelse <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm.. jordmoderen mente alt var ok - så hun så ingen grund til at dobbelttjekke, men hun målte symfus idag (er 21+2) og det var fint så skal først afsted om 10 uger igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik bare afvide det var fordi jeg var tynd :( de scannede og fandt en mængde på 5 cm som åbentbart var minimum - men eftersom jeg fik medicin i uge 30 for at standse plukkeveer så valgte de i uge 36 at stoppe medicinen og "tillade" en fødsel- men datter havde en fin str. men de tilbød at indlægge mig dengang men takkede nej - alle mine plukkeveer gjorde at min livmoderhals var væk i uge 30, og kom ikke tilbage mere end max 1 cm - ved ikke om det var derfor jeg manglede fostervand :/ fødte forresten 39+5 så jeg klarede mig fint uden pillerne

Hvis det medicin du fik hedder Confortid/endometacin, så kan reduceret mængde forstevand være en bivirkning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det medicin du fik hedder Confortid/endometacin, så kan reduceret mængde forstevand være en bivirkning..

det hed brichanyl (staves..??) men kiggede lige min vandrejournal - og ved vægt scanning og fostervandsscanning har de skrevet corpus meget meget lavtstående..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER