Britt

Køns-scanning virkelig mulig i uge 14?

21 indlæg i dette emne

Jeg har i tirsdags været til en vellykket NF, selvom det viste sig næsten at være for sent: 14+0 fik jeg at vide, at jeg var, hvor jeg selv troede, at jeg var 13+5 el. 13+6. Så nu er min termin flyttet til d. 23. oktober.

... Men barnet lå lige præcis indenfor grænsen, hvor de kan gennemføre NF, og tallene var heldigvis rigtig pæne (1 til over 2000, og det er flot, da jeg er 38 år ... så min alder alene ville give et tal på 1 til 117).

Nå, men det blev en lang og grundig scanning, af hele to jordemødre, idet de havde svært ved at bedømme, om jeg var for langt henne til at måle nakkefolden.

Jeg spurgte til kønnet, men fik at vide, at det er alt for tidligt at sige med sikkerhed i uge 14. Det der bulede lidt ud mellem benene på den lille, men jordemoderen sagde, at det ligeså godt kunne være en hævelse af pigekønnet, som et tegn på et drengebarn.

Jordemoderen sagde endvidere lige ud, at hun ikke kunne forstå, hvordan mange private kan tilbyde kønsscanning fra uge 14, fordi usikkerheden da er alt for stor / forskellen mellem udseendendet på drenge og piger endnu ikke så markant.

Kan nogen hjælpe mig af med den undren, som dette har medført?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg har lige været til sådan en scanning idag :loveshower

Og der var ingen tvivl sagde scanningsdamen :)

Hun siger at de på hospitalerne slet ikke er lige så rutineret i at se barnets køn, som hun er. Hun laver sådanne scanninger flere gange om ugen, nogen gange om dagen. Og kan tydeligt se forskel.

Hun sagde til mig at de på hospitalet tit er meget forsigtige med at sige kønnet, og de er uddannet i at se mere på barnets organer mm.

Jeg stoler på hende, og tror absolut ikke hun ville sige noget hvis hun ikke var sikker. Og tror heller ikke hun ville give kønsgaranti hvis hun ikke kunne sige noget om kønnet på dette tidspunkt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til kønsscanning når jeg er 15+6, hvis altså der ikke sker mere med den blødning jeg har. :( Der garanterer de for kønnet efter 15+0. Synes også det er lidt vildt, at de kan det. Kan de ikke se kønnet til scanningen, for man en ny gratis scanning.

Er også lidt bange for at de vil "gætte" forkert, men jeg tror også som Amina siger, at de er meget mere trænede i at se kønnet. Tænker også, at hvis de lavede for mange fejl, ville de vel sætte garantien nogle uger frem? :)

men forstår din skepsis. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til kønsscanning da jeg var 15+3, og der kunne vi MEGET tydeligt se at det var en dreng, allerede før hun sagde det :) På den scanningdklinik giver de garanti fra 15+0, men de siger at ofte kan de allerede se kønnet fra uge 14.

Men jeg tænker at det både kommer an på hvor rutinerede de er i at se efter barnets køn, men også hvor godt deres udstyr er, for jeg syns godt nok det til kønsscanningen var meget bedre end sygehusets :) Det var tydeligere at se alting, og billederne vi fik var også meget tydeligere :)

Men det er self også forskelligt fra sygehus til sygehus, hvor nyt eller gammelt deres udstyr er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg..

Jeg var 15+ noget da jeg fik en kønsscanning :)

Vi kunne hurtigt se der intet var mellem benene - og hende der scannede sagde "Jeg venter lige med at sige tillykke med pigen, til jeg har set skamlæberne, så jeg er 100 procent sikker"

Og vi har et fint billede, af vores piges skamlæber :rolleyes

Hun sagde at grunden til de ikke kan sige det så tidligt på sygehusene, er at de IKKE "bare lige" bruger 10-20-30 min ekstra, på at fx finde skamlæberne. Hun kunne jo inden hun så dem, sige som de gør på sygehusene "Tillykke - det er med 90%sikkerhed en pige". Men de tjekker altså virkelig grundigt, på klinikkerne - hvor de bare ikke bruger tiden på det, på sygehusene.. Der bruger de tiden på at tjekke barnet er sundt og raskt :)

Jeg har endnu ikke hørt om en der har været til en betalt scanning, som har fået oplyst et forkert køn (Har dog hørt om folk der har fået oplyst et forkert til MD).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg..

Jeg var 15+ noget da jeg fik en kønsscanning :)

Vi kunne hurtigt se der intet var mellem benene - og hende der scannede sagde "Jeg venter lige med at sige tillykke med pigen, til jeg har set skamlæberne, så jeg er 100 procent sikker"

Og vi har et fint billede, af vores piges skamlæber :rolleyes

Hun sagde at grunden til de ikke kan sige det så tidligt på sygehusene, er at de IKKE "bare lige" bruger 10-20-30 min ekstra, på at fx finde skamlæberne. Hun kunne jo inden hun så dem, sige som de gør på sygehusene "Tillykke - det er med 90%sikkerhed en pige". Men de tjekker altså virkelig grundigt, på klinikkerne - hvor de bare ikke bruger tiden på det, på sygehusene.. Der bruger de tiden på at tjekke barnet er sundt og raskt :)

Jeg har endnu ikke hørt om en der har været til en betalt scanning, som har fået oplyst et forkert køn (Har dog hørt om folk der har fået oplyst et forkert til MD).

Jeg var til en betalt scanning i uge 15 for 6 år siden hvor vi fik af vide Katrine var en dreng!

Og denne gang var min gyn meget sikker på en dreng og viste os flere gange beviset!

Men moderskageprøven viser altså en pige!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til en betalt scanning i uge 15 for 6 år siden hvor vi fik af vide Katrine var en dreng!

Og denne gang var min gyn meget sikker på en dreng og viste os flere gange beviset!

Men moderskageprøven viser altså en pige!!

Okay så i nyere tid :) Og jeg ville henvende mig til klinikken hvis de havde taget fejl.

Og din gyn. er jo heller ikke en som du har betalt? Altså, hun scanner vel ikke "kun for at se kønnet".

Hvis de har set skamlæber, og det er en dreng; Så er der i hvert fald noget galt jo!

Men det kommer nok også an på kvaliteten af det sted man vælger så. :)

Men jeg retter det så:

I nyere tid, indenfor de sidste år, har jeg ikke hørt om nogen der har BETALT for en kønssacnning, ved en privatklinik med speciale heri, og fået atvide at de var 100% sikre på det var et bestemt køn, og det viste sig at være noget andet.

Jeg har hørt om flere, der har fået at vide til MD eller andet, som ikke har været en direkte kønsscanning, at der er blevet taget fejl. Jeg har ligeledes, hørt om folk der har fået et 95% på et bestemt køn, også har de taget fejl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay så i nyere tid :) Og jeg ville henvende mig til klinikken hvis de havde taget fejl.

Og din gyn. er jo heller ikke en som du har betalt? Altså, hun scanner vel ikke "kun for at se kønnet".

Hvis de har set skamlæber, og det er en dreng; Så er der i hvert fald noget galt jo!

Men det kommer nok også an på kvaliteten af det sted man vælger så. :)

Men jeg retter det så:

I nyere tid, indenfor de sidste år, har jeg ikke hørt om nogen der har BETALT for en kønssacnning, ved en privatklinik med speciale heri, og fået atvide at de var 100% sikre på det var et bestemt køn, og det viste sig at være noget andet.

Jeg har hørt om flere, der har fået at vide til MD eller andet, som ikke har været en direkte kønsscanning, at der er blevet taget fejl. Jeg har ligeledes, hørt om folk der har fået et 95% på et bestemt køn, også har de taget fejl.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var til kønsscanning sagde hun at de skal være helt sikre før de siger tillykke det blir en.. dreng/pige. For at være sikker på det er en pige skal de se skamlæberne, og for at være sikker på det er en dreng er det ikke nok at se tappen, de skal også se pungen :) Men det kommer jo nok også an på hvor det er henne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var 14+1 til kønsscsnning i Odense - og hun har ALDRIG taget fejl :) og hun tog et fint billede af tissemanden :) og da jeg blev scannet ved fertillitetsklinikken 12+noget sagde hun at hun var desværre ikke vant til at se efter kønnet meeen hun mente at man kunne se det - hun ville dog ikke sige hvad :) fordelen ved kønsscanning er at de tjekker kønnet fra mange vinkler for at se efter pungen evt osv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget spændt på om de kan se det næste mandag. Hvis altså at alt går godt i løbet af næste uge.

Jeg er overvægtig og vil være 15+6. Er mest spændt på om de kan se det gennem alt fedtet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget spændt på om de kan se det næste mandag. Hvis altså at alt går godt i løbet af næste uge.

Jeg er overvægtig og vil være 15+6. Er mest spændt på om de kan se det gennem alt fedtet!

Jeg er også overvægtig - og de havde intet problem med at se det ved mig ;) Man skal vist være ret stor, før de ikke kan se det så sent :) Ellers havde de nok også skrevet det et sted i betingelserne (At de først kan se det senere hvis man er overvægtig..)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste klinikker giver vist først "garanti" på kønnet (hvad de så end betyder) fra 15+0.

Jeg var 15+5, da vi fik besked, og der var ingen tvivl.. Ikke kun var der intet "vedhæng", men skamlæberne var også ganske tydelige. Kønnet blev senere bekræftet ved MD :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

da vi var afsted 1 april var der garanti fra 14+0 garantien betyder at hvis de ikke er helt sikre så får man en ny tid - og scanningsjordmoder.dk har aldrig taget fejl :) hun sagde dog at selvom hun var 200% sikker så ville de gerne vide hvis de en dag tog fejl - plus at så ville hun uden tvivl give en scanning gratis i 3D osv.. men hun håbede det aldrig blev nødvendig... men veninde fik en ny tid da de var usikre på kønnet - og der var det tydligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

da vi var afsted 1 april var der garanti fra 14+0 garantien betyder at hvis de ikke er helt sikre så får man en ny tid - og scanningsjordmoder.dk har aldrig taget fejl :) hun sagde dog at selvom hun var 200% sikker så ville de gerne vide hvis de en dag tog fejl - plus at så ville hun uden tvivl give en scanning gratis i 3D osv.. men hun håbede det aldrig blev nødvendig... men veninde fik en ny tid da de var usikre på kønnet - og der var det tydligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også overvægtig - og de havde intet problem med at se det ved mig ;) Man skal vist være ret stor, før de ikke kan se det så sent :) Ellers havde de nok også skrevet det et sted i betingelserne (At de først kan se det senere hvis man er overvægtig..)

ja det er rigtig nok. Det eneste der står, er at hvis man er overvægtig kan de have svært ved at lave gode billeder. De andre scanninger jeg har været til, har de skulle trykke rimelig hårdt. Men nå, det er ikke kønsscanning jeg tænker så meget på ligenu. Skal først igennem torsdagen, hvor der forhåbentligt er gode nyheder. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem der tilbyder en kønskanning anvender ofte en 2D eller 3D version, så der er ingen tvivl. Og ja man kan godt se det fra uge 15. Vi mener selv at kunne se til NF skanningen at lillebror havde et 3. ben :rolleyes :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var afsted 14+0 hvor hun mente det var en pige men ikke var sikker, hendes terminsberegninh sagde dog jeg blot var 13+1 :o

Var så igen 15+0 pga kønsgaranti og igen sagde hun en pige ;)

Det samme blev der sagt til MD scanning.. Så 14+0 er ikke for tidligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay så i nyere tid :) Og jeg ville henvende mig til klinikken hvis de havde taget fejl.

Og din gyn. er jo heller ikke en som du har betalt? Altså, hun scanner vel ikke "kun for at se kønnet".

Hvis de har set skamlæber, og det er en dreng; Så er der i hvert fald noget galt jo!

Men det kommer nok også an på kvaliteten af det sted man vælger så. :)

Men jeg retter det så:

I nyere tid, indenfor de sidste år, har jeg ikke hørt om nogen der har BETALT for en kønssacnning, ved en privatklinik med speciale heri, og fået atvide at de var 100% sikre på det var et bestemt køn, og det viste sig at være noget andet.

Jeg har hørt om flere, der har fået at vide til MD eller andet, som ikke har været en direkte kønsscanning, at der er blevet taget fejl. Jeg har ligeledes, hørt om folk der har fået et 95% på et bestemt køn, også har de taget fejl.

Bare en detalje - til de helt tidlige kønsbestemmelser er det altså ikke skamlæber de kigger efter. Faktisk kigger de på fosteret fra siden af, og ikke nedefra mellem benene. Og på den måde kan de se kønnet allerede fra ca 12+0, hvorfor mange får et bud på kønnet allerede til NF.

Og til det med garantien, så er det vel underordnet om der er betalt eller ej? Og hvem ved om de af og til tager fejl, men bare ikke får tilbagemelding herom.

Jeg kender adskillige, som selv ved overlæger med speciale indenfor området, har fået "forkert" besked. Ingen er fejlfri :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare en detalje - til de helt tidlige kønsbestemmelser er det altså ikke skamlæber de kigger efter. Faktisk kigger de på fosteret fra siden af, og ikke nedefra mellem benene. Og på den måde kan de se kønnet allerede fra ca 12+0, hvorfor mange får et bud på kønnet allerede til NF.

Og til det med garantien, så er det vel underordnet om der er betalt eller ej? Og hvem ved om de af og til tager fejl, men bare ikke får tilbagemelding herom.

Jeg kender adskillige, som selv ved overlæger med speciale indenfor området, har fået "forkert" besked. Ingen er fejlfri :)

Den scanning jeg var til, kiggede de nu nedefra. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var til nakkefold da jeg skulle have været 13+6 henne, altså sidste udkald, de fandt så ud af jeg var 14+1 henne.

men ved den scaning sagde hun det var en dreng, nu har jeg været til scaning da jeg ar 19 uger henne, og hun sagde stadig dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER