Barbamama

Hvad er det første, du skal have EFTER graviditeten?

104 indlæg i dette emne

Ved ikke, om den her måske egentlig skulle have lagt under fødsel :unsure Men tænker, at den er relevant for gravide, så den havner her ;)

Inspireret af tråden om, hvad man godt liiiiige kunne spise, hvor vi er et par gravide, der sukker lidt efter cava eller hvidvin, vil jeg høre:

Af alle de ting, som I har måttet undvære som gravide, hvad glæder I jer så mest til at "få tilbage"? :) Øl, vin, en rød bøf, neglelak, parfume, yndlingscremen med parabener, eller noget helt andet?

Personligt har jeg meldt ud til min mand, at jeg vil have en stor rød bøf så snart jeg har født. :sandie Helst bragt til fødegangen, faktisk :lol Det er ikke sådan at jeg går og græder over at undvære bøf i hverdagen. Men jeg glæder mig altså lidt til at sætte tænderne i sådan en igen. Mums! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

JEg glæder mig til vin.. var begyndt at drikke lidt sød hvidvin, og savner lidt at kunne drikke et glas til god mad med min mand.. men det må jo så vente yderligere 1 år til jeg færdig med at amme ;)

Ellers glæder jeg mig til at kunne starte mit løb op igen, har haft været doven og kan simpelthen ikke starte op nu, min krop vil bare ikke være med. når jeg har født har jeg ingen undskyldninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm.. Umiddelbart, så glæder jeg mig til at kunne få et glas vin eller drikke mig lidt småfuld..

Men faktisk, så har jeg besluttet kun at lave permanente ændringer i mit liv :)

Så jeg har sagt farvel til parfume i hverdagen osv.. Det skader ikke mit barn, når jeg ikke er gravid mere - men det skader jo stadigvæk mig, og hvis jeg vil være et godt forbillede, så bør jeg jo "gå forrest" :) Ellers er det lidt "dobbeltmoralsk", på en eller anden måde..

Nu drikker jeg generelt ikke særlig meget; Måske 2 gange om året, og er sjældent fuld. Men bare det at have muligheden for at lige smage en tår vin savner jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have mørkt hår!! SAVNER mit mørke hår :biglove

Og så har jeg sådan lyst til at sige en smøg..... Men ihh altså, jeg skal jo ikke starte igen!! Basta! <_< :whistling

Glæder mig også utrolig meget til at gå laaaaaaange ture med barnevogn igen (eller uden hvis der bliver tid ;) ) Lige nu kan jeg kun vralte korte ture før bækkenet begynder at brokke sig, og jeg får plukveer..... Så det bliver fedt med noget mere fri bevægelse :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et glas kold hvidvin (okay, måske ikke det bedste, når man ammer :rolleyes )

Og at få farvet hår igen! Det har en ret trist farve nu, og er tørt og ødelagt af hormoner. Bliver lækkert at få mit bløde, skinnende, velfarvede hår tilbage!

Ellers ikke noget. Alkohol, hårfarvning og passiv rygning er det eneste jeg er 100 % striks med. Jeg har spiste semi-rosa bøf, drukket lightsodavand, enkelte gange brugt en super lækker balsam med parfume, spist slik og frysepizzaer :badgirl Men glæder mig rigtig meget til at kunne slappe mere af omkring det, og ikke føle, at jeg synder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg blir gravid vil det nok være de søde mousserende hvidvine ala asti og verdi vin jeg vil savne i ny og næ....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh havde glemt hårfarve..

Havde egentlig også besluttet mig for at jeg IKKE ville farve hår igen, da jeg faktisk synes min naturlige hårfarve var fin...

MEN!!!

Tror I så ikke jeg har fundet måske 4-5 grå hår indenfor den sidste uge?????? JEG ER 27!! COME ON!!! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, ja.. Glæder mig sindsygt meget til at kunne bevæge mig frit igen, uden at føle at mit bækken falder fra hinanden, og have ømme plukveer.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg savner virkelig også at kunne spise en rød bøf, selvom jeg har spist lidt semirøde i graviditeten.... Vin må lige vente i hvert fald et halvt år, da jeg har planer om at amme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eftersom jeg ikke drikker synderligt normalt har jeg ikke lidt det store afsavn der, men bliver dog dejligt at kunne sige ja til cola uden at skulle tænke på mængden mht. koffein.

Det bedste bliver dog (forhåbentligt *krydsede fingre!*) at mine bryster ikke ligger ovenpå min mave når jeg sidder ned... <_< Der føles ikke særligt charmerende at jeg om morgenen med min nattrøje lige må stikke den ind imellem mave og bryster for ellers bliver der nemt "fugtigt"/klamt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eftersom jeg ikke drikker synderligt normalt har jeg ikke lidt det store afsavn der, men bliver dog dejligt at kunne sige ja til cola uden at skulle tænke på mængden mht. koffein.

Det bedste bliver dog (forhåbentligt *krydsede fingre!*) at mine bryster ikke ligger ovenpå min mave når jeg sidder ned... <_< Der føles ikke særligt charmerende at jeg om morgenen med min nattrøje lige må stikke den ind imellem mave og bryster for ellers bliver der nemt "fugtigt"/klamt..

Åh yeah.. Enig. Der føler man sig SÅ SEXY... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo så farvet hår under graviditeten, da jeg var 24 uger henne - Jeg kunne simpelthen ikke holde mit hår ud mere, og var så ked af det. Så det blev klippet kort og fik lyse striber i(Hos frisørveninde, der havde købt skånsomt farvehalløj og der var god udluftning)

Øhm, vin har jeg altså også drukket 1 eller 2 små glas af!

Rødvin - Vel og mærke :-)

Glæder mig allermest til at kunne ride igen(så indenfor rimelig kort tid, regner jeg med) Jeg kan godt ride nu, men kan ikke passe mine læderstøvler og bliver forpustet efter en halv times dressur!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig mest til at kunne spise en rød bøf og få lidt rødvin. Farve hår, gå lange ture, tage sko og strømper på uden at lyde som om jeg springer et eller andet. Og nå ja spise ost uden at tænke på om den er pasteuriseret f.eks brie.

Lige et men i forhold til jer der skriver om parfume, så er det noget af det vi fraråder nybagte mødre på afd, da morens duft er genkendelig for den lille og giver tryghed, så hvis den i stedet ligger i parfume dampe mister den jo den fornøjelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke jeg lider nogen afsavn som sådan, da jeg ikke har lavet synderligt meget om: jeg bruger de produkter jeg plejer (og det er ganske lidt, men bruger mit vanlige make up), har spist en rosa bøf, drikker stadig kaffe, og kan altså ikke undvære hårlak, når jeg skal noget.

Jeg bruger alligevel ikke parfume, farver ikke hår, drikker ikke mere end nogle genstande om året og ryger ikke

Er dog stoppet med light produkter, men savner det ikke som sådan..

Det eneste jeg savner er mit job og mobilitet, da jeg er sygemelt og skal aflaste en del :(

Skal jo naturligvis ikke arbejde lige efter graviditeten, men glæder mig til at kunne bevæge mig rundt og lave planer uden at skulle tænke på den fysiske belastning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er rød bøf ikke også fy fy når man ammer??

Jeg skal i hvert fald drikke mig fuld i rødvin og spise en kæmpe rød bøf når jeg er færdig med at amme... Derudover tror jeg lige jeg skal ha en tatoo med lillesøster forbogstav og ha permanentet mit hår :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er rød bøf ikke også fy fy når man ammer??

Jeg skal i hvert fald drikke mig fuld i rødvin og spise en kæmpe rød bøf når jeg er færdig med at amme... Derudover tror jeg lige jeg skal ha en tatoo med lillesøster forbogstav og ha permanentet mit hår :)

Hmm, det troede jeg ikke? :unsure Det virker mig umiddelbart ikke logisk, grunden til at rødt kød er fy-fy er vel pga. toxoplasmose, og smitter det ikke gennem blod? :unsure Og er det ikke kun et problem når man er i fostertilstanden?

Men vil da meget gerne vide, hvis det også kan smitte gennem modermælk og hvis det også er farligt for en bebs, for så må jeg jo vente :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Neglelak! Og parfume. Jeg har brug for det for at føle mig lidt lækker, og det gør jeg absolut ikke nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er rød bøf ikke også fy fy når man ammer??

Jeg skal i hvert fald drikke mig fuld i rødvin og spise en kæmpe rød bøf når jeg er færdig med at amme... Derudover tror jeg lige jeg skal ha en tatoo med lillesøster forbogstav og ha permanentet mit hår :)

Nope, det er ok. Netdoktors sundhedsplejerske svarer på spørgsmålet her. :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope, det er ok. Netdoktors sundhedsplejerske svarer på spørgsmålet her. :yiepie

:yay

(Men sikke en løftet pegefinger, der ellers er i svaret: "Det usunde og ikke nærende skal du i hverdagen eliminere og til fest kun indtage i begrænsede mængder.

Dette af hensyn til dig selv din egen krop og liv, men også fordi du selv bliver rollemodel for dit eget barn, og fordi du vil være det menneske, som har størst indflydelse på dit barns dannelse af sunde vaner." Jeg er da enig, men er det kun mig, der synes det lyder MEGET løftet pegefinger-agtigt at man ligefrem skal eliminere alt usundt? :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Savner helt klart alt kunne drikke et glas koldt hvidvin på terrassen. Og selvom jeg håber på at kunne holde rygestoppet efter fødsel og under amning er det også en af de ting jeg savner. Men den trang forsvinder nok aldrig helt....

Og så glæder jeg mig til at kunne få gjort noget ved mit ben. Evt smertestillende og skanninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEG SKAL HAVE NYE RIDESTØVLER,OG RIDEBUKSER OG HAVE GANG I MIN HEST IGEN, DET GLÆDER JEG MIG BARE SÅ VILDT ENORMT MEGET TILwee.gif

mine støvler blev stjålet kort tid før jeg blev gravid, derfor nye støvler.

OG så glæder jeg mig virklig meget til at kunne nyde et par glas hvidvin til maden i ny og næsmile.gif men jeg har også planer om at amme, så jeg kommer nok til at vente lidt længere på det.

OG jeg skal have farvet hår, så snart det blir muligt, for fy, føj da, mit hår lider vikrlig her under min graviditetohmy.gif

Og så blir det bare så dejligt ikke at være begrænset af en mave, fx at kunne ligge som man lyster om natten og så videre....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så glæder jeg mig til at kunne få gjort noget ved mit ben. Evt smertestillende og skanninger.

Også mig- håber det kan give en afklaring. Det har stået på i et år til juni for mit vedkommende <_< Havde fået en henvisning til udredning og undersøgelse sidst i august 2011, men der var jeg gravid, så fik besked på at komme igen efter fødslen. 5 dage senere startede MA'en. Nåede ikke at blive undersøgt inden jeg blev gravid igen.

Glæder mig også til en iskold fadbamse/Mokai/glas Verdi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Champagne og en Spritzloveshower.gif

Ikke at jeg har vaeret den bedste af alle afholdskvinder i min graviditet, men de faa kvarte eller halve glas prosecco - tja...rolleyes.gif

Ellers lider jeg ikke aegte afsavn af nogen art, faktisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEG SKAL HAVE NYE RIDESTØVLER,OG RIDEBUKSER OG HAVE GANG I MIN HEST IGEN, DET GLÆDER JEG MIG BARE SÅ VILDT ENORMT MEGET TILwee.gif

mine støvler blev stjålet kort tid før jeg blev gravid, derfor nye støvler.

OG så glæder jeg mig virklig meget til at kunne nyde et par glas hvidvin til maden i ny og næsmile.gif men jeg har også planer om at amme, så jeg kommer nok til at vente lidt længere på det.

OG jeg skal have farvet hår, så snart det blir muligt, for fy, føj da, mit hår lider vikrlig her under min graviditetohmy.gif

Og så blir det bare så dejligt ikke at være begrænset af en mave, fx at kunne ligge som man lyster om natten og så videre....

Åh ja, jeg skal SÅ MEGET ligge på maven når jeg har født :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uuuuuh, neglelakker, oooooog en tartar-mad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER