Christina&Laura

Tasken til hospital

21 indlæg i dette emne

Hej med jer.

Jeg er jo begyndt at tænke lidt omkring tasken til sygehuset. Jeg kan ikke huske hvad jeg pakkede sidst. Kan jeg få lidt gode råd til, hvad der skal i den.

Mange knus fra Christina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa:) Der er en god liste inde hos april gruppen du kan lade dig inspirere af :smilie_oster02:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fundet en god liste i juni gruppen :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så småt begyndt at vaske babytøjet og sammen med manden finde det tøj vi gerne vil have med til hende i tasken...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lidt underligt.. andre end mig der skal føde ambulant ? hvad pakker i ?

Jeg tænker at jeg umiddelbart bare skal have tøj i blå og lyserød med til baby, og en neutral fleecedragt til transporten. et sæt tøj til mig selv + ammebh.

mere behøver man vel ikke ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som førstegangs fødende spørger jeg lige - ambulant? Betyder det at du tar direkte hjem fra fødegangen hvis alt er fint? Så kan jeg godt se du ikke behøver så meget :) Syntes jeg har en laaang liste, man ved jo ikke hvor længe man skal være indlagt og vi har et godt stykke til sygehuset så det er ikke så nemt at smutte hjem efter mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lidt underligt.. andre end mig der skal føde ambulant ? hvad pakker i ?

Jeg tænker at jeg umiddelbart bare skal have tøj i blå og lyserød med til baby, og en neutral fleecedragt til transporten. et sæt tøj til mig selv + ammebh.

mere behøver man vel ikke ?

Nej det gør man vel ikke, men tænker lidt, at man er nødt til at forberede sig på, at man ikke kan føde ambulant af pga. fx fødselskomplikationer, så jeg ville noke også pakke toiletgrejet med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste føder ambulant, også førstegangs.. Men jeg ville også lige sørge for rent tøj, og lidt toiletgrej.. Selvom det er ambulant, så kan en fødsel jo godt tage langt over 8-12 timer, og man kan jo nok godt lige have lyst til at et bad og at få børstet tænder inden man tager hjem? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste føder ambulant, også førstegangs.. Men jeg ville også lige sørge for rent tøj, og lidt toiletgrej.. Selvom det er ambulant, så kan en fødsel jo godt tage langt over 8-12 timer, og man kan jo nok godt lige have lyst til at et bad og at få børstet tænder inden man tager hjem? :)

Med ambulant menes der vel, at man tager hjem umiddelbart efter fødslen??? Så vidt jeg forstod på mit første fødselsforberedelseskursus i jordemodercentret, så bliver alle førstegangsfødende tilbudt et ophold på 48 timer efter fødslen på barselsgangen... er det ikke gældende for hele landet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som førstegangs fødende spørger jeg lige - ambulant? Betyder det at du tar direkte hjem fra fødegangen hvis alt er fint? Så kan jeg godt se du ikke behøver så meget :) Syntes jeg har en laaang liste, man ved jo ikke hvor længe man skal være indlagt og vi har et godt stykke til sygehuset så det er ikke så nemt at smutte hjem efter mere.

Ja ambulant betyder at man tager hjem et par timer efter fødslen, lige får tisset og kommet på benene og så tager man hjem :)

Nej det gør man vel ikke, men tænker lidt, at man er nødt til at forberede sig på, at man ikke kan føde ambulant af pga. fx fødselskomplikationer, så jeg ville noke også pakke toiletgrejet med :)

Tja jeg fødte jo så normalt og hurtigt sidst, så tror ikke på komplikationer, hvis da skal manden jo alligevel hjem og lufte hunde og så må man tage den derfra.

De fleste føder ambulant, også førstegangs.. Men jeg ville også lige sørge for rent tøj, og lidt toiletgrej.. Selvom det er ambulant, så kan en fødsel jo godt tage langt over 8-12 timer, og man kan jo nok godt lige have lyst til at et bad og at få børstet tænder inden man tager hjem? :)

har aldrig hørt om førstegangs fødende føder ambulant.. vi var selv indlagt i 4 dage fordi det bare var betryggende. Du tager hjem direkte fra fødestuen og kan derfor ikke tage bad inden du tager hjem, er også helt sikker på jeg heller vil nyde et bad derhjemme end på fødegangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På OUH føder man ambulant, også som førstegangsfødende :) Man kommer hjem indenfor 4 timer, hvis fødslen forløbet uden komplikationer, medmindre man føder om natten, så får man lov til at blive om morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På OUH føder man ambulant, også som førstegangsfødende :) Man kommer hjem indenfor 4 timer, hvis fødslen forløbet uden komplikationer, medmindre man føder om natten, så får man lov til at blive om morgen :)

Puha det gad jeg godt nok ikke som førstegangs fødende.. synes det var vildt lækkert ikke at skulle hjem til eget hus lige efter fødslen, at være deroppe hvor man døgnet rundt kunne spørge om amning, bæ, navle, gråd osv osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det gad jeg godt nok ikke som førstegangs fødende.. synes det var vildt lækkert ikke at skulle hjem til eget hus lige efter fødslen, at være deroppe hvor man døgnet rundt kunne spørge om amning, bæ, navle, gråd osv osv.

Jeg er også glad for at jeg har fået lavet en ordning, hvor jeg får lov at blive der så længe jeg har lyst ;) Ved ikke om de tvinger folk hjem hvis man er "utryg", men i alt materiale osv, står der at man bestræber at føde ambulant, også førstegangs..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også glad for at jeg har fået lavet en ordning, hvor jeg får lov at blive der så længe jeg har lyst ;) Ved ikke om de tvinger folk hjem hvis man er "utryg", men i alt materiale osv, står der at man bestræber at føde ambulant, også førstegangs..

Mon dog de ligefrem smider folk ud. For os var det også lækkert da vi har to krævende hunde derhjemme og dem sendte vi hos mine forældre, så vi skulle ikke hjem med det samme og være nybagte forældre og lave mad og passe hus og hunde.. vi kunne bare koncentrere os om at være forældre, og synes der gik et par dage før jeg følte mig tryg nok til at jeg duede som mor og kunne amme til at vi kunne tage hjem med ro i sindet.

Denne gang vil jeg jo bare føde ambulant skal jo bare hjem til min store pige. det må ikke være sjovt at være indlagt som 2. gangs når man så skal undvære sit store barn. min svigerinde var indlagt 4 dage vidst nok sammen med min bror (hendes mand) og se dem i den korte besøgstid de nu havde hvor deres ældste datter kom og sagde hej.. puha jeg tuede helt sammen med min svigerinde.. tænkt kun at se sit barn 1 time om dagen.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke her fra 1. januar at det er trådt i kraft at alle føder ambulant, medmindre der er noget der ikke går som det skal? Og så har man en åben indlæggelse i et tidsrum af.. Tja..

Det er ihvertfald hvad jeg har fået oplyst..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke her fra 1. januar at det er trådt i kraft at alle føder ambulant, medmindre der er noget der ikke går som det skal? Og så har man en åben indlæggelse i et tidsrum af.. Tja..

Det er ihvertfald hvad jeg har fået oplyst..

Det gælder i hvert fald ikke i Randers :) her får alle førstegangsfødende tilbudt 48 timer på barselsgangen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gælder i hvert fald ikke i Randers :) her får alle førstegangsfødende tilbudt 48 timer på barselsgangen :)

Ja, det er jeg også så glad for. Vil gerne lige have lov til at trække vejret inden de sender os hjem :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg satser også på at skulle hjem med det samme :-) så hvad tager man med

Til baby:

et par bleer

body

tøj

hue

fleecedragt til transporten hjem

Til mor:

et sæt rent tøj

tandbørste og en deo :-)

bind

amme BH + amme indlæg

en chokoladebar ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er rigtig fint hvis man har brug for det.. Håber bare på jeg kommer hurtigt hjem denne gang.. Lå der i 5 dage sidst og var så ked af jeg ikke bare kunne komme hjem og nyde min prinsesse i rolige omgivelser..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er jeg også så glad for. Vil gerne lige have lov til at trække vejret inden de sender os hjem :-).

Ja jeg synes også, at det er meget betryggende... Min mor og søster siger også, at jeg SKAL tage imod tilbuddet om at være der i de 48 timer... Men nu må vi se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg synes også, at det er meget betryggende... Min mor og søster siger også, at jeg SKAL tage imod tilbuddet om at være der i de 48 timer... Men nu må vi se :)

Det er også bare med at få det med man kan, så man føler sig tryg nok til at tage hjem.. 7himmel.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER