Tina80

Færdselsregler

48 indlæg i dette emne

:numse Kunne godt se hvordan det lød bagefter :numse

Jeg er SÅ gammel. Og det er sikkert derfor hukommelsen svigter :P

Godt du selv kan se det :P Ja det er vidst noget med, at hukommelsen kan blive lidt påvirket af alderen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sidder nu og føler mig rigtig ung, fordi jeg har taget kørekort for 2 år siden :easter2: (jeg er så 27 nu.. Men tak for at få mig til at føle mig ung, fordi jeg vidste det var 130)

Men altså, jeg har kørt flere gange om ugen, mellem os og mine svigerforældre det sidste år..

I sidste uge, da vi skulle hjem, siger min svoger.. "Hvorfor fanden kører du altid så langsom her??" og jeg siger "man må da køre 60, og jeg kører da 60-65"

"DIN TUMPE.. Der er 60 ophør lige efter svinget, du må køre 80"..

Årh.. Så det sidste år har jeg bare troet folk har kørt VILDT råddent der - men det var bare mig der kørte bedstemor agtigt, fordi jeg havde overset et skilt(mange gange!!) :rolleyes

Undskyld men :haha De skilte kan også være lidt svære at se :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder nu og føler mig rigtig ung, fordi jeg har taget kørekort for 2 år siden :easter2: (jeg er så 27 nu.. Men tak for at få mig til at føle mig ung, fordi jeg vidste det var

Og tak fordi jeg gjorde mig selv og alle andre opmærksom på, at jeg er tudsegammel :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og tak fordi jeg gjorde mig selv og alle andre opmærksom på, at jeg er tudsegammel :D :D

Du kan ikke gøre for det - det er alderen :haha :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld men :haha De skilte kan også være lidt svære at se :P

Jeg har ALDRIG set det skilt.. men der holder så også en varevogn, LIGE ved skiltet, så jeg har altid været fokuseret på den møgvogn.. :whistling Og har da ikke tænkt fra at skiltet med 60 km, i den anden retning først kom henne ved svinget når jeg kom modsat retning..

Følte mig altså ret dum.. Men igen: Synes det er bedre at folk kører lidt langsommer/efter forholdene, end de der siger; Jeg må sgu kører 80 her, så er jeg ligeglad med der er skilet med 17 sving og jeg ikke kender dem - jeg må køre 80! også fræser de bare afsted!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På trods af, at jeg kender færdselloven/reglerne what ever, så kører jeg altid efter forholdene. Og ja det kan da være træls, hvis der trækker en ud, som ikke kører så stærk som jeg, men som MissingLink tror jeg heller ikke de gør det, fordi de tror at de kun må køre 110!

Det der kan hidse mig op i trafikken er dem der er overbeviste om, at ligge og presse andre gør, at de kommer hurtigere frem! Men det er vidst et helt nyt emne :rolleyes

Undtagen når ungerne kriger ud på bagsædet :D

Ej, presseri er mega farligt og gavner som oftest ingen IMO ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undtagen når ungerne kriger ud på bagsædet :D

Ej, presseri er mega farligt og gavner som oftest ingen IMO ;)

Ja der må være undtagelser :D Det er jo møg stressende med skrigende unger i bilen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ALDRIG set det skilt.. men der holder så også en varevogn, LIGE ved skiltet, så jeg har altid været fokuseret på den møgvogn.. :whistling Og har da ikke tænkt fra at skiltet med 60 km, i den anden retning først kom henne ved svinget når jeg kom modsat retning..

Følte mig altså ret dum.. Men igen: Synes det er bedre at folk kører lidt langsommer/efter forholdene, end de der siger; Jeg må sgu kører 80 her, så er jeg ligeglad med der er skilet med 17 sving og jeg ikke kender dem - jeg må køre 80! også fræser de bare afsted!!

Tæt på hvor vi bor er der også sådan et stykke, hvor man et laaangt stykke kun må køre 60, og så skifter en til 80. Det overser de fleste, så du er bestemt ikke ene- eller ene om at køre som en gammel dame :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ALDRIG set det skilt.. men der holder så også en varevogn, LIGE ved skiltet, så jeg har altid været fokuseret på den møgvogn.. :whistling Og har da ikke tænkt fra at skiltet med 60 km, i den anden retning først kom henne ved svinget når jeg kom modsat retning..

Følte mig altså ret dum.. Men igen: Synes det er bedre at folk kører lidt langsommer/efter forholdene, end de der siger; Jeg må sgu kører 80 her, så er jeg ligeglad med der er skilet med 17 sving og jeg ikke kender dem - jeg må køre 80! også fræser de bare afsted!!

:kram2

Kunne ikke være mere enig i, at det er bedre at folk kører lidt langsommere/efter forholdene end bare at hamre igennem og ikke have styr på situationen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tæt på hvor vi bor er der også sådan et stykke, hvor man et laaangt stykke kun må køre 60, og så skifter en til 80. Det overser de fleste, så du er bestemt ikke ene- eller ene om at køre som en gammel dame :D

Den klub kan jeg også tilslutte mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mumler noget om at køresten også mener jeg kører som en gammel dame, fordi jeg er dårlig til koblingspunktet, plus jeg altid skal have snotten HELT oppe i vinduet, og sædet så langt frem som muligt.. Min kæreste er super træt af det, fordi han har det næsten helt tilbage, så han kan slet ikke komme ind i bilen hvis jeg har kørt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mumler noget om at køresten også mener jeg kører som en gammel dame, fordi jeg er dårlig til koblingspunktet, plus jeg altid skal have snotten HELT oppe i vinduet, og sædet så langt frem som muligt.. Min kæreste er super træt af det, fordi han har det næsten helt tilbage, så han kan slet ikke komme ind i bilen hvis jeg har kørt!

Den får du da også solgt super godt :P

Ej, fik mig et tiltrængt grin- thanks girls :lovebk

OG jeg fik slået fast med 7-tommer søm, at det er 130 km/timen med mindre andet er skiltet. Glemmer det aldrig igen (så venligst lad være med at lave om på det igen lovgivning) :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hi hi, en god traad - undrer mig ikke at DK's motorvej er saa katastrofal at koere paa, saerligt med taettere trafik laugh.gif Spoeg til side, men danskere er virkelig ikke gode til at samvirke i motorvejstrafikken. Har koert Berlin- Aarhus-Berlin saa mange, mange gange og det maerkes straks, man koerer over graensen sydfra, at bilisterne slet ikke er motorvejsgearede - hverken de hurtige skodbilister, menigmand eller de sloeve soendagsbilister. Personligt mener jeg jo at alle danskere burde have et koerekursus paa den tyske motorvej paa lige vis med glatfoerekursus... Men lad nu det ligge. Og saa har man da vist pligt til at opdatere sig omkring faerdselreglerne, men hey wink.gif

balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hi hi, en god traad - undrer mig ikke at DK's motorvej er saa katastrofal at koere paa, saerligt med taettere trafik laugh.gif Spoeg til side, men danskere er virkelig ikke gode til at samvirke i motorvejstrafikken. Har koert Berlin- Aarhus-Berlin saa mange, mange gange og det maerkes straks, man koerer over graensen sydfra, at bilisterne slet ikke er motorvejsgearede - hverken de hurtige skodbilister, menigmand eller de sloeve soendagsbilister. Personligt mener jeg jo at alle danskere burde have et koerekursus paa den tyske motorvej paa lige vis med glatfoerekursus... Men lad nu det ligge. Og saa har man da vist pligt til at opdatere sig omkring faerdselreglerne, men hey wink.gif

balloons.gif

Hehe.. det kan du måske ha ret i.. :lol . men alligevel de tyske motorveje.. :huh de få gange jeg har været derned, har jeg tænkt om de har et dødsønske :blink

Men det tænkte jeg også første gang jeg kørte inde i københavn :unsure

Men nu er jeg også en bonderøv, der bor derude hvor kragerne har madpak med ud :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

130, og jeg er enig med Miss Mathilde, det er mega trælst at langsomkørende biler trækker ud foran.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hi hi, en god traad - undrer mig ikke at DK's motorvej er saa katastrofal at koere paa, saerligt med taettere trafik laugh.gif Spoeg til side, men danskere er virkelig ikke gode til at samvirke i motorvejstrafikken. Har koert Berlin- Aarhus-Berlin saa mange, mange gange og det maerkes straks, man koerer over graensen sydfra, at bilisterne slet ikke er motorvejsgearede - hverken de hurtige skodbilister, menigmand eller de sloeve soendagsbilister. Personligt mener jeg jo at alle danskere burde have et koerekursus paa den tyske motorvej paa lige vis med glatfoerekursus... Men lad nu det ligge. Og saa har man da vist pligt til at opdatere sig omkring faerdselreglerne, men hey wink.gif

balloons.gif

Er enig med dig om de tyske mortotvej alle skulle derned. Jeg syntes det er mere stressende at køre 110 på motorvejen i DK end køre 150 på tyskmotorvej :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

130, og jeg er enig med Miss Mathilde, det er mega trælst at langsomkørende biler trækker ud foran.

Det tro jeg vi alle er men det er kraft stjsme også så irreterende at der ligger en og presser hvis man ikke har muligheden for at trække ind.

Tror sgu det ville hjælpe hvis vi slappede lidt mere af og lod være med at lade os gå på af den slags :balloons

Vi er sgu allesammen mennesker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kører næsten altid det man må (især efter de nye bødetakster) dvs 130 når det er 130, men nøj hvor er jeg træt af de tumper som kommer helt op bagi en når man overhaler og tror man så vil køre hurtigere.. NEJ, jeg kører det jeg må og måske du bare skulle overveje at køre hjemmefra 5 min før!! Argh! Men jo, jeg er heller ikke helt vilde med dem som så ligger i ydrebanen og "hygger"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe.. det kan du måske ha ret i.. :lol . men alligevel de tyske motorveje.. :huh de få gange jeg har været derned, har jeg tænkt om de har et dødsønske :blink

Men det tænkte jeg også første gang jeg kørte inde i københavn :unsure

Men nu er jeg også en bonderøv, der bor derude hvor kragerne har madpak med ud :lolhit

Puhh, men jeg synes danskerne er saa utilregnelige paa mtorvejene.... de traekker ud foran uden varsel, overhaler virkelig sloevt, koerer helt op og giver lys som gale, men naar man traekker ind, saa snegler de sig forbi blink.gif

Tyskerne er for det meste fuldt ud tilregnelige og trafikken flyder paa en helt anden dynamisk maade. Er heller ikke bange for italiensk motorvej, selvom der er lidt flere skodbilister, men jeg er jo vaagen :)

Er enig med dig om de tyske mortotvej alle skulle derned. Jeg syntes det er mere stressende at køre 110 på motorvejen i DK end køre 150 på tyskmotorvej :whistling

Lige praecis, altsaa whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil hellere køre 110 end 130 da vi er fremme på samme tid,samt at jeg ikke bryder mig om at kører 130 i min lille peouget 107

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For det meste kører J, men han (og jeg) kører efter de færdselsregler der er og når der er motorvej køres der 130 kmt. (medmindre andet er skiltet) hvis vi kan og kan vi ikke holder vi os i højre vejbane, så dem der vil frem kan komme det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså - jeg ved godt, at den lovlige topfart på motorvejene er 130 - på trods af det er lavet om efter jeg har fået kørekort. På Sjælland er der dog ikke så mange steder, at man må køre 130. Omkring Kbh er det alt sammen 110 - Det skifter ude omkring tja - Næstved eller sådan noget. Så er der nogle få korte stræk, hvor man må køre 130 og så skal man bremse ned til 110 igen, hvilket er vildt irriterende! Når det skifter til 130 er der et lysegråt skilt, hvor der står at 110 ophører (implicit 130 starter), men der er ikke skiltet med et rundt skilt med rød kant og 130. Jeg synes, de lysegrå skilte er svære at få øje på, og det er simpelthen ikke altid, jeg ser dem. Så på den måde kan man jo godt argumentere for, at der ikke skiltes med 130 - snarere med at 110 ophører. Og øhm.. jeg kender altså godt færdselsreglerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså - jeg ved godt, at den lovlige topfart på motorvejene er 130 - på trods af det er lavet om efter jeg har fået kørekort. På Sjælland er der dog ikke så mange steder, at man må køre 130. Omkring Kbh er det alt sammen 110 - Det skifter ude omkring tja - Næstved eller sådan noget. Så er der nogle få korte stræk, hvor man må køre 130 og så skal man bremse ned til 110 igen, hvilket er vildt irriterende! Når det skifter til 130 er der et lysegråt skilt, hvor der står at 110 ophører (implicit 130 starter), men der er ikke skiltet med et rundt skilt med rød kant og 130. Jeg synes, de lysegrå skilte er svære at få øje på, og det er simpelthen ikke altid, jeg ser dem. Så på den måde kan man jo godt argumentere for, at der ikke skiltes med 130 - snarere med at 110 ophører. Og øhm.. jeg kender altså godt færdselsreglerne...

Sådan er det også når man kører til Jylland.. Min kæreste blev tosset da han opdagede at de havde lavet det om, så hvor man før måtte køre 130, nu er 110 zone... :whistling Synes det er fantastisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER