logo

Fødselsdag i børnehaven

17 indlæg i dette emne

Har I nogle gode ideer til, hvad vi kan lave?

Sidste år lavede vi kagemand af boller, frugtspyd, figenstænger, rosiner forrige år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Mion søn fyldte 4 år igår og han skal i dag holde fødselsdag i børnehaven. Han havde boller og kage med. Min plan var at bage en kage til ham men da der var rester af både boller og kage fik han det med:-)

Men ellers havde min tanke også været pølsehorn eller pizza snegle:-)

Kh Janni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme at vi nok ikke er så sunde lige den dag.. I år har vi aftalt at bage to slags muffins - lyserøde og blå med små dekorative toppe på, så der er både til drengene og pigerne.. balloon.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde mariehøne boller og en hel masse frugt og til sidst en rund is. Der blev spist godt af det hele. Hvis det er til frokst har vi lavet pastasalat og frikadelle spyd. Hvilket også blev spist til den store guldmedalje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde mariehøne boller og en hel masse frugt og til sidst en rund is. Der blev spist godt af det hele. Hvis det er til frokst har vi lavet pastasalat og frikadelle spyd. Hvilket også blev spist til den store guldmedalje.

Hvordan laver du mariehøne boller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver alm fødselsdagsboller også en gang rød glasur som lægges på som vinger. Der hvor mariehønens hovede er sort, holdt jeg frit for glasur. Den ene gang købte jeg dekoration glasur på tube i mørkebrun farve og tegnede en midterlinie ned over bollen så jef får to vinger og en kant der adskiller hovedet med den røde del. Derefter laver jeg pletter og øjne.

En anden gang brugte jeg smeltet mørk chokolade til den mørke del. Ungerne elsker dem og de behøver ikke noget på bollen da glasuen jo gør dem søde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikke mange børnehaver hvor man IKKE må have kage/slik osv med? Altså det usunde?

Mener i hvert fald, at man ikke måtte i den børnehave jeg arbejede i (Som vikar, i en kort periode, derfor jeg ikke husker det)...

Men lækre bud i kommer med! mariehønsboller lyder godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores børnehave er i hverdagen til groft brød og frugt og grønt... Men ved særlige lejligheder som en fødselsdag er det i orden med kage eller andet usundt. De har da også nogle gange i vinters fået varm kakao ude på legepladsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores børnehave er i hverdagen til groft brød og frugt og grønt... Men ved særlige lejligheder som en fødselsdag er det i orden med kage eller andet usundt. De har da også nogle gange i vinters fået varm kakao ude på legepladsen.

Det er vores også :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver alm fødselsdagsboller også en gang rød glasur som lægges på som vinger. Der hvor mariehønens hovede er sort, holdt jeg frit for glasur. Den ene gang købte jeg dekoration glasur på tube i mørkebrun farve og tegnede en midterlinie ned over bollen så jef får to vinger og en kant der adskiller hovedet med den røde del. Derefter laver jeg pletter og øjne.

En anden gang brugte jeg smeltet mørk chokolade til den mørke del. Ungerne elsker dem og de behøver ikke noget på bollen da glasuen jo gør dem søde.

Takker :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I mine børns vuggestue/børnehave må vi kun tage frugt med. Det fungerer fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et spørgsmål til jer, hvor der er nul-sukker politik. Hvad så, når I inviterer BH hjem til fødselsdag - er der så de samme regler for, hvad I må servere i jeres eget hjem? Det må der vel næsten være - ellers går ideen jo tabt.

Vores BH er ikke sukkerfri - så derfor har jeg aldrig stået i dilemmaet, når vi har haft BH hjemme til fødselsdag.

Vi plejer at servere boller e.l. formiddagsmad + efterfølgede frokost og kage for dem - og så nogle aktiviteter ind i mellem.

Her hvor vi bor er det mest almindeligt, at man inviterer BH hjem til fødselsdag - ikke at det holdes i BH. Men sådan er det måske ikke alle steder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores børnehave har de lavet om på det siden vores store dreng gik der. Nu kommer de ikke hjem, men vi må komme til dem. Ikke helt det samme, men det blev ok hyggeligt alligevel. Havde købt hello kitty duge, servietter og glas.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores børnehave må de have en sund og en usund ting med. Drikkelse får de fra børnehaven, så det skal man ikke have med.

Vi skal holde fødselsdag for sidste gang på onsdag og Sebastian har valgt at vi skal lave en Blå giftkage og så skal vi bage boller. Dem vil vi også forsøge at lave blå med frugtfarve, men er i tvivl om det bliver godt, men vi forsøger hehe :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores børnehave er det is, der gælder.

Alle børn har is med, så det slipper vi nemt over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Laura har lige haft fødselsdag. De havde sportsdag, lige den dag, så vi bestemte os til at have frugt med.

Jeg kan ikke finde ud af at sætte billeder ind lol

Nå men det blev til et frugtpindsvin, og et ekstra fad med frugt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Magnus blev 4år tog vi hele børnehaven med på brandstatioen. Jeg har bagt pizza sejle og pølsehorn til dem alle sammen, jeg hade så kommet det hele ned i en lille pose, hvor i der også var drikke vare. Kan ligge billede ind når jeg kommer hjem igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER