MamatilJ&M

Vugge

14 indlæg i dette emne

Jeg har lidt for meget tid for tiden og begynder diverse overvejelser mht de store babyindkøb.

Jeg kan ikke helt finde ud af om vi skal have vugge eller om vi bare skal købe en tremmeseng fra start af og så bare fore den med en tyk sengerand. Er også meget i tvivl om, hvor længe en vugge kan bruges.

Hvad har I af planer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi koeber en tremmeseng og jeg laver en sengerand. Men i starten regner vi med at Noah skal sove inde hos os i sin lift, som vi overtager fra min soester. Saadan har hun i hvert fald gjort med sin nr. 2 og liften kan jo ogsaa stilles i sengen, hvis det bare er en lille lur. Vi har saa koebt en ny luksusmadras til liften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi låner en vugge fra min svoger og svigerinde :) men hvis ikke ville vi nok lade den lille sove i tremmesengen i liften de første måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig købe en vugge selv :)

I kærestens familie har de en som går i arv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi koeber en tremmeseng og jeg laver en sengerand. Men i starten regner vi med at Noah skal sove inde hos os i sin lift, som vi overtager fra min soester. Saadan har hun i hvert fald gjort med sin nr. 2 og liften kan jo ogsaa stilles i sengen, hvis det bare er en lille lur. Vi har saa koebt en ny luksusmadras til liften.

:ditto Vi gør på præcis samme måde, regner jeg med at vi gør :)

Jeg synes vugger er SÅ yndige og romantiske, men de fylder sgu også. :blink Og vi har IKKE plads til en vugge i soveværelset, og jeg kan ikke rigtig forholde mig til to senge (altså en vugge og en tremme) på børneværelset.

Er egentlig også i tvivl om, hvad en vugge skal gøre godt for.. Har hørt nogen sige, at det er stimulerende for ting og sager (som jeg har glemt :whistling ) at blive vugget i søvn, og andre sige at det er rigtig dumt at vugge børn i søvn, fordi så kan de ikke sove i en seng, der ikke vugges... Og hvis det "bare" er fordi det er hyggeligt og ikke så stor en seng, så tror jeg bestemt også en lift er god. Så kan baby have sin egen lille hule :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

planen er at bruge liften, pga. pladsmangel, men min søsters familie har måske en vugge vi kan låne, vi ser den nok næste gang vi er på besøg, så skal der lige måles lidt.

Har hørt at de maks sover i vugge til de er 6 mdr. - så det er til inde ved siden af vores seng.

Tremmesengen kommer til at stå på børneværelset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

planen var at vi ikke skulle have en vugge og den bette så skulle sove inde i tremmesengen, evt i liften. eller i liften inde ved os. men så faldt vi lige over en billig hængevugge, som vi så skal have til at hænge inde i soveværelset de første mdr...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte også bare liften i tremmesengen.. Gad ikke bruge penge på en vugge, og synes også det virker fjollet af vugge sit barn i søvn, for hvad så når det for stort til at ligge der.

Men hyggelige det er de ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vi er blevet enige om, at vi synes vuggen er for dyr en løsning i forhold til den tid den skal bruges. Og når vi får vores nye store soveværelse, tror jeg godt tremmesengen kan være der også...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik en vugge af min mor til vores første. Den havde hjul så, den kunne vi kører ind i stuen om dagen og tilbage til soveværelset om aftenen.

Det fungerede rigtig fint for os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en vugge/lille seng (mener ikke den kan vugge) i min familie, som både jeg og mine brødre har ligget i. Der er plads nok i soveværelset, så det bliver den i starten.

Og så ellers tremmeseng i eget værelse derefter. Alt efter hvor hurtigt det bliver, kan vuggen placeres i deri i starten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en vugge som er gået i arv. Vi har brugt den til de 2 første, men overvejer kraftigt en anden løsning denne gang. Den er lavet af noget flet-et-eller-andet, og den knirker så enormt at man bliver vækket af det om natten.

Jeg overvejer at købe en leandervugge som bl.a. kan hænges i loftet så den kan flyttes fra soveværelse til stue - hvis der er behov for det.

Ellers er tanken at bruge liften indtil tremmeseng med tyk sengerand tages i brug..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kommer der til at være lift i tremmesengen i den første tid og herefter tremmeseng med sengerand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have vugge.

Vi havde Victoria i en vugge, i vores soveværelse, til hun var 10 måneder.

Det bliver nok mindre med lillesøster, da vi ikke regner med at hun er syg og skal overvåges 24 timer i døgnet.

Men jeg synes det var hyggeligt at have Victoria i en vugge ved siden af min seng.

Så var hun i øjen-højde når jeg vågnede om natten :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER