Mette A.

Sivende fostervand...tror jeg

25 indlæg i dette emne

Vågnede op tidligt imorges ved at det føltes som om jeg tissede lidt i sengen. Rendte så på toilettet og det vil ikke rigtig stoppe igen. Har nu fyldt 3 bind ud og taget det fjerde på.. Det er kun sådan nogle små sjatter hele tiden, men tror det er fostervandet. Fordi jeg kan ikke rigtig styre det og holde på det, og det er meget vandet og gennemsigtigt. Der er så også lidt slim imellem, men også helt klart og ikke mælkeagtigt som udflåd plejer at være.

Så jeg har ringet til fødemodtagelsen og de vil gerne undersøge mig her til middag... Synes det er lige lovlig tidligt nok, hvis det viser sig at være fostervandet. Ved I om der er nogen måde at stoppe det igen på, eller er det bare nært forestående fødsel, hvis vandet siver?

Vi er slet ikke klar til at hun skal komme ud endnu <_< mangler at få styr på en masse ting endnu.. regnede med jeg stadig havde omkring 3 uger tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke der er andet for end at smække benene op og bare slappe af.

Jeg mener at de kan inde på fødemodtagelsen give der noget der stopper det eller så sørger de i hvert fald for at der kommer lungemodner og vestop, hvis du får veer.

Lad os håbe det er ingenting, men jeg tror at du skal regne med at være sengeliggende resten af tiden ud.

EDIT: jeg sidder på fra mobilen så kan ikke se hvor langt du er henne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har tre uger til termin er det jo ikke noget problem at hun kommer nu. Kan godt forstå at det er lidt overvældende hvis man ikke regnede med det. Hvis jeg var dig ville jeg tage ind til det tjek, så kan i få vished om det er vandet der er gået, de vil så nok tilbyde dig enten at gå hjem og vente på veer eller give dig vedrop... Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi lige hjemme forbi et smut. Det var mit fostervand, der var gået

Det viser sig så at absolut ingenting er som jeg regnede med ved denne graviditet. Jeg har hele tiden fået at vide at jeg har termin d. 14 marts, men det viser sig nu at de har skrevet forkert (!) på min vandrejournal og der skulle i stedet have stået d. 4 marts. Så jeg er lige blevet snydt for 10 dages barsel. :klap På den positive side betyder det at lillepigen er mere klar til at komme ud, da jeg jo så er i midten af 38. uge.

Derudover har jeg hele tiden fået at vide af min JM at hun lå med hovedet nedad, det kunne de så konstantere på fødemodtagelsen at det gør hun ikke! Og da mit fostervand er gået vil de ikke forsøge at vende hende.

Så det bliver enten et kejsersnit iaften kl 23, medmindre jeg har fået veer inden kl 21, så må jeg godt forsøge at føde selv (hvilket jeg helst vil). Men i og med at mit vand gik 5.30 imorges og jeg stadig ingen veer har tror jeg ikke rigtig på det længere og er mentalt begyndt at forberede mig på kejsersnit.

Jeg må ikke få vedrop, da hun ligger med numsen nedad og så vil de kun have jeg føder med naturlige veer.

Puha, det var ikke lige hvad jeg havde drømt om (ville gerne føde i vand og helst uden medicinsk smertelindring), men det vigtigste er jo at lillepigen kommer sikkert ud til os... så må alt det andet bare være lige meget.

Det hele virker lidt surrealistisk lige nu, men det er ved at gå op for mig at nu er det snart nu og jeg skal være moar!! Kan ikke helt holde op med at tude :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god fødsel :kram2

Jeg håber det bliver en fantastisk oplevelse :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud hvor vildt! Tænk at de har skrevet forkert med din termin. Og så med 10 dage.

Selvom det er en voldsom drejning din fødselsplaner har taget, så virker du til at forberede dig godt.

Det vigtigste er jo at hun kommer ud i god behold :loveshower

Lige om lidt er du mor, hvor er det bare stort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud hvor vildt! Tænk at de har skrevet forkert med din termin. Og så med 10 dage.

Selvom det er en voldsom drejning din fødselsplaner har taget, så virker du til at forberede dig godt.

Det vigtigste er jo at hun kommer ud i god behold :loveshower

Lige om lidt er du mor, hvor er det bare stort.

:ditto

What she said :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, troede ikke de lavede fejl med sådan noget

men hold da op en stor overraskelse at lige om snart har du din lille pige i hænder og behøver ikke og vente flere uger endnu :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, du har nok fået din lille pige i armene nu... :wub

Håber alt gik godt i går aftes, og at I har det godt alle sammen.

I øvrigt noget rod med den terminsdato - det er bare ikke i orden! :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt med 10 dages fejl! Men iiih du har jo sikkert født nu på den ene eller anden måde! Er spændt på at høre om hvad det endte med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha da for en drejning det har taget :o Du har formentlig fået jeres lille pige i armene nu, håber I alle har det godt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

håber alt gik godt... Jeg var også en af dem der regnede med en fødsel uden smertelindring og så naturlig som mulig, men endte mes aks og masser af narko.. Men som du selv skriver ligemeget hvordan hun kommer ud er det en fantastisk oplevelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååh jeg var godt nok også blevet sur over at blive snydt for 10 dages barsel...

Og sikke noget med du ikke lige får den drømmefødsel du havde håbet på, men håber det er gået godt alligevel og du nu ligger med bebs og nyder livet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej allesammen og tusind tak for lykønskningerne! :biglove

Jeg er stadig på hospitalet og havde ikke lige internetadgang, men kæresten har været hjemme og hente en bærbar, så nu kan jeg lige give jer en hurtig update her.

Venter med den fulde FB til jeg kommer hjem (ser ud til at det kan blive imorgen), hvor jeg også kan få overført billederne fra kameraet.

Men jeg fødte natten til onsdag d. 22/2 kl. 02 en dejlig pige på 3240g og 50 cm. Det blev alligevel til en sædefødsel istedet for kejsersnit, så jeg er bare super glad for og stolt over at jeg fik lov at få den oplevelse med og slap for kejsersnittet :yay

Jeg har haft lidt problemer med amningen og Lise (som vi har besluttet hun skal hedde) begyndte at tabe sig alarmerende, derfor måtte vi ikke komme hjem endnu. I nat begyndte det dog at vende og jeg har nu ammet hende med succes de sidste 4 gange i nat og idag. Så hvis det fortsætter og hun tager på, så må vi måske komme hjem imorgen. Det håber vi meget på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower Åh hvor er det skønt at høre... Glæder mig til at læse FB!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med Lise, som er et smukt navn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke!!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Stort Tillykke med den lille prinsesse :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke :balloons :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kæmpe stort tillykke!! :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold kæft jeg syns du er sej Mette!

Vandet der går for tidligt, snak om pludselig kejsersnit, et barn der ikke ligger som man troede, en termin der ikke er som du troede!, en amning der ikke vil fungere, en indlæggelse som trækker ud! Og du holder bare hovedet højt!! SÅ godt gået.. glæder mig til at læse om fødslen og se billeder af Lille Lise :)

Krydser fingre for at I kommer hjem imorgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STORT tillykke. Hvor er du sej!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor dejligt du fik lov til at føde selv!!!

Tillykke med smukke Lise :loveshower Vi glæder os til at se billeder :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med datteren. :balloon

Wau en "normal" sædefødsel, den vil jeg rigtig gerne læse om, jeg forestiller mig nemli jeg vil vælge/ønske normal fødsel, hvis det skulle ske for mig, men har efterhånden indtryk af at "det må man ikke" i moderne Danmark.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER