shirley

Baby i eget værelse

17 indlæg i dette emne

Hvornår begyndte jeres baby at sove på eget værelse??

Vi skal flytte om en måned og jeg ikke finde ud af om jeg skal sætte Tristans seng i vores værelse eller på sit eget så han kan sove der fra starten af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Silje var 7 1/2mdr da hun kom på eget værelse.. Vi vækkede hinanden om natten, så det var ved at være tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David er først flyttet ind på sit eget værelse her sidste fredag, så der var han vel 9½ måned :)

Der var han nemlig begyndt slet ikke og vågne om natten for at få sutten og så var det os bare på tiden han røg derind :) og det var utrolig nemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tristan han sover forresten hele natten.. Stort set hver nat fra ca 20-21 til ca 5-6 om morgenen... Det er derfor jeg overvejer om han skal på eget værelse allerede selvom han kun vil være knap 3 mdr når vi flytter. Han bliver 6 uger imorgen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også forhørt mig lidt om dette emne. Jeg fik at vide, at barnet skal være over 4 måneder. Noget med vuggedøden at gøre.

Men om det stadigvæk er "reglerne " det ved jeg så ikke.

Jeg ville spørge en d

Sundhedsplejerske :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica var 5 måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter kom på eget værelse, da hun var 10 dage! Jeg kunne simpelthen ikke sove for hende grynte-lyde i søvne :/ Så du skal gøre, hvad du føler det godt med.

Hvis det var mig, så ville jeg synes, at flytningen var en god mulighed for at flytte ham på eget værelse, især når han sover så godt allerede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mine var 4 mdr og det gik uden problemer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dreng var ca. 4 mdr., og det gik helt smertefrit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den store røg ind på eget værelse da hun var omkring 4 mdr. Vi vækkede hinanden for meget i løbet af natten, så det var den bedste løsning for os begge.

Mindstemanden var omkring de 8 mdr, men vi forsøgte tidligere men måtte tage ham ind til os igen, da han sov uroligt og vækkede den store (de delte værelse).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter kom på eget værelse, da hun var 10 dage! Jeg kunne simpelthen ikke sove for hende grynte-lyde i søvne :/ Så du skal gøre, hvad du føler det godt med.Hvis det var mig, så ville jeg synes, at flytningen var en god mulighed for at flytte ham på eget værelse, især når han sover så godt allerede.

:ditto næsten ;) Jeg kan ikke helt huske om det måske endda var 7 dage eller lignede... dog havde vi fra hun var mellem 1 mdr-3 mdr lige en periode hvor hun så røg ind på vores de fleste nætter alligevel fordi hun slet ikke sov, og magtede ikke andet end at hun puttede ved mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi prøver at lade ham sove på eget værelse når vi flytter.. Vi kommer alligevel til at have værelse lige ved siden af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super

Har I babyalarm, kan I jo bruge den også, hvis det giver jer mere tryghed.

Vi har en gang mellem værelserne, men det er ikke fordi der er langt- Vi har alligevel altid haft alarmen på, selv om jeg som oftest vågner ved hendes lyde før de går i alarmen. Det gør mig tryg at vide, at den vil larme i fald jeg en nat skulle sove meget tungt.

:goodluck med flytning og sove-på-eget-værelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår begyndte jeres baby at sove på eget værelse??

Vi skal flytte om en måned og jeg ikke finde ud af om jeg skal sætte Tristans seng i vores værelse eller på sit eget så han kan sove der fra starten af...

Frederik blev rykket ind på sit eget værelse da han var 4 måneder. Jeg kunne simpelthen ikke sove for ham og han blev vækket af os når vi vendte os, så... Jeg havde alarmen tæt på ham indtil for et par dage siden, men jeg kan ikke sove for de små grynt han kommer med som går i alarmen, derfor sover vi nu med halv-åbent dør, så jeg kan høre ham, hvis han mener det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super

Har I babyalarm, kan I jo bruge den også, hvis det giver jer mere tryghed.

Vi har en gang mellem værelserne, men det er ikke fordi der er langt- Vi har alligevel altid haft alarmen på, selv om jeg som oftest vågner ved hendes lyde før de går i alarmen. Det gør mig tryg at vide, at den vil larme i fald jeg en nat skulle sove meget tungt.

:goodluck med flytning og sove-på-eget-værelse

Ja vi har babyalarm så den bliver sat til.. I hvert fald i starten og så må vi se hvordan det går.. Jeg hører jo som regel ikke noget til ham før det er morgen... Men han kan også godt vågne af larm/lyde så vi forstyrrer ham i hvert fald ikke når han ligger på eget værelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næsten det samme som Miss-Mette.

Dog havde vi lige en mellemstation, der hed walk in closet :rolleyes

Leo larmede så meget når han sov, da han var baby, så til tider troede jeg, at han var vågen, men det var i søvne.

Efter 2½ måned kørte vi hans seng ind i klædekammeret, som ligger i forbindelse med vores soveværelse.

Tænkte at hvis han så bare lige kom et par meter væk fra mit hoved, så ville det ikke lyde så gennemtrængende.

Men det gjorde det.

Så han var 3 måneder da vi sagde "ut af min butik" og så røg han ind på sit eget værelse.

Dørene stod selvfølgelig åbne, så vi kunne høre ham, hvis han skulle begynde at græde eller noget.

Men det hjalp helt utroligt på nattesøvnen, og fordi vi tog det så tidligt i opløbet, så har vi aldrig haft problemer med, at han sov selv.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER