MamatilJ&M

Har man brug for ammepude

22 indlæg i dette emne

Jeg har planer om, ikke at ville amme. Bryder mig ikke om tanken og jeg er alt for sky til at sidde og "blotte" mig. Men tænker på om det stadig er en god støtte når man skal give flaske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bruges oftest ammepuden når jeg giver Caroline flaske, og vil ikke undvære den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige at en ammepude er et total hit. Har ikke selv børn endnu men har været en del af mange spædbørns liv så har været der.

Jeg vil sige anskaf en ammepude for din nakke, skuldre og rygs skyld. Den gør du kan slappe af når du skal amme/give flaske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også brugt vores ammepude rigtig meget, selv om jeg aldrig har ammet.... Det er hårdt for armene at sidde og give flaske ellers.

Jeg kan så lige sige at jeg købte en "forvokset" ammepude som denne

Den har været uvurderlig, både som sovepude under graviditeten, som "ammepude", som støtte baby kan ligge op ad på dit skød (altså, puden lægges fra den ene hofte, i en hestesko ud til knæene, og tilbage til den anden hofte... Så kan baby ligge på ryggen op ad den og have god kontakt til dig), Til at ligge på maven opad, så det ikke er helt så hårdt og ikke mindst som støtte i starten når baby begynder at sidde selv, så de ikke slår sig hvis de skulle vælte....

Sælger den ikke eller noget ;) Synes bare den er FANTASTISK :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også brugt vores ammepude rigtig meget, selv om jeg aldrig har ammet.... Det er hårdt for armene at sidde og give flaske ellers.

Jeg kan så lige sige at jeg købte en "forvokset" ammepude som denne

Den har været uvurderlig, både som sovepude under graviditeten, som "ammepude", som støtte baby kan ligge op ad på dit skød (altså, puden lægges fra den ene hofte, i en hestesko ud til knæene, og tilbage til den anden hofte... Så kan baby ligge på ryggen op ad den og have god kontakt til dig), Til at ligge på maven opad, så det ikke er helt så hårdt og ikke mindst som støtte i starten når baby begynder at sidde selv, så de ikke slår sig hvis de skulle vælte....

Sælger den ikke eller noget ;) Synes bare den er FANTASTISK :yay

ÅÅÅååh sådan en gad jeg godt eje :7himmel :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også brugt vores ammepude rigtig meget, selv om jeg aldrig har ammet.... Det er hårdt for armene at sidde og give flaske ellers.

Jeg kan så lige sige at jeg købte en "forvokset" ammepude som denne

Den har været uvurderlig, både som sovepude under graviditeten, som "ammepude", som støtte baby kan ligge op ad på dit skød (altså, puden lægges fra den ene hofte, i en hestesko ud til knæene, og tilbage til den anden hofte... Så kan baby ligge på ryggen op ad den og have god kontakt til dig), Til at ligge på maven opad, så det ikke er helt så hårdt og ikke mindst som støtte i starten når baby begynder at sidde selv, så de ikke slår sig hvis de skulle vælte....

Sælger den ikke eller noget ;) Synes bare den er FANTASTISK :yay

Hvad er fordelen ved at have puden bag ryggen? Ved hvor dejligt det er at have pude mellem benene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er fordelen ved at have puden bag ryggen? Ved hvor dejligt det er at have pude mellem benene.

Jeg tror faktisk aldrig jeg har prøvet at have den til at ligge bag ryggen.... Jeg har den altid til at ligge foran i en bue fra mellem benene, rundt om maven, og så mellem armene (så man ikke klemmer de ømme :hophop )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder også mere som jeg ville bruge den. De ømme bryster er heldigvis ikke så ømme hos mig mere :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er fordelen ved at have puden bag ryggen? Ved hvor dejligt det er at have pude mellem benene.

Kunne maaske vaere en fordel, hvis man som mig har en tendens til at sove paa ryggen og det laeser jeg at man helst ikke skal laengere fremme i graviditeten... unsure.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne maaske vaere en fordel, hvis man som mig har en tendens til at sove paa ryggen og det laeser jeg at man helst ikke skal laengere fremme i graviditeten... unsure.gif

Lidt off topic, men må man ikke ligge på ryggen når man er gravid? :unsure

Jeg kunne stort set ikke andet den sidste del af min graviditet. At ligge på maven var udelukket :P og det gjorde ondt i mine hofter at ligge på siden, fordi jeg var blevet så tung :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt off topic, men må man ikke ligge på ryggen når man er gravid? :unsure

Jeg kunne stort set ikke andet den sidste del af min graviditet. At ligge på maven var udelukket :P og det gjorde ondt i mine hofter at ligge på siden, fordi jeg var blevet så tung :blush

Det er noget med baby presser nogle steder / blodforsyning som ikke er så godt når man er længere henne i graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne maaske vaere en fordel, hvis man som mig har en tendens til at sove paa ryggen og det laeser jeg at man helst ikke skal laengere fremme i graviditeten... unsure.gif

Hvor smart. Du ved bare alt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ammepude er et hit her og ikke kun til når jeg ammer. Nogle gange vil Silje bare gerne liggexog mærke kropskontakt og der rcpuden god til at justere hended højde. Og når man får gæster der ikke er vant til spædbørn er den et must, så kan de bedre slappe af når de holder baby og det kan forældrene også ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik aldrig købt en ammepude og ammede os kun de første 3 uger og så gik vi over til flasken , men har faktisk aldrig haft brug for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle svarene :) Tror da helt sikkert jeg må ud og have fat i en, når jeg hører alle jeres erfaringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft ammepuder til begge børn - men blev ikke ven med den nogle af gangene... Den blev aldrig brugt her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan bruge ammepuden til mange ting.

Theo bruger den fx når han skal sove, så tremmesengen ikke føles så stor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke en ammepude og har aldrig haft brug for en... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger ikke min ammepude... Hverken når jeg ammer eller giver flaske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte aldrig en ammepude, men kunne nogle gange finde på at bruge en dyne eller alm. pude, og det fungerede fint for os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt min rigtig meget! Bruger den også hver eneste dag til at ligge Anna på maven henover. Så kan hun nemmere se noget når hun løfter hovedet og vil derfor ligge længere på maven end hvis hun ligger fladt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor smart. Du ved bare alt :-)

Ha ha, mange tak, men ikke alt rolleyes.gif

Jeg har det med at informere mig om alt muligt... ikke fordi det skal foelges slavisk, og jeg vaagner da ogsa altid op paa ryggen laugh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER