LykkeV

Nat nat

14 indlæg i dette emne

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg lige vil sætte i høring herinde blandt andre vordende mødre :gravid

Har I tænkt på, hvordan nætterne skal foregå, når den lille kommer til verden? Her tænker jeg, om I allerede nu har besluttet

- om baby skal sove inde hos jer eller hos sig selv?

- hvis den skal sove hos jer i sin egen vugge...er det så ligemeget om det er lige ved siden af sengen eller ej?

Jeg havde en lille diskussion med kæresten omkring dette emne - da han mener det er underordnet, om man skal stå op om natten for at gå hen til en vugge (underordnet om det er soveværelse eller sit eget værelse). Her tænker jeg jo så, at det kan blive et voldsom renderi! Jeg havde egentlig forestillet mig, at vuggen skulle stå ved siden af sengen (stadig en gåde for mig, hvordan det lige skal lykkes for mig med størrelsen på vores soveværelse), så jeg lige kan række henover og tage baby over i sengen og amme dér - så jeg ikke vågner komplet op de 20 gange om natten....

Kæresten vil, at vuggen står i sit eget værelse fra start (MED baby som indhold) og så skal jeg stå op og amme et andet sted end i soveværelset, så bare én af os (i dette tilfælde jo så ham) får lidt nattesøvn. Han mener heller ikke, at der er plads ved siden af sengen - hvilket jeg egentlig heller ikke ved, men må finde en løsning. Ellers må jeg købe sådan en vugge, som hænger ned fra loftet - det giver da lidt mere plads....

Kom frem med jeres tanker :bed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Baby skal sove de første måneder inde ved os regner jeg med. Selvom jeg ikke regner med at skal amme, vil jeg have baby inde ved os alligevel. Vi har heller ikke plads i soveværelset som det ser ud nu, men vi skulle gerne have udvidet huset til den tid :glad Regner med at købe en vugge med hjul. Så kan den flyttes ind i stuen om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby skal sove inde på værelset sammen med MIG :-)

Og når baby bliver lidt ældre, kan h*n få sit eget værelse :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi skal have baby i vugge ved siden af sengen, for ikke at skulle helt op om natten. Plus den fylder ikke så meget i starten. Når vugge bliver for lille kommer tremmeseng ind i soveværelset, ganske enkelt fordi vi ikke har noget ekstraværelse til baby...Så baby får først eget værelse når vi får en større bolig :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg lige vil sætte i høring herinde blandt andre vordende mødre :gravid

Har I tænkt på, hvordan nætterne skal foregå, når den lille kommer til verden? Her tænker jeg, om I allerede nu har besluttet

- om baby skal sove inde hos jer eller hos sig selv?

- hvis den skal sove hos jer i sin egen vugge...er det så ligemeget om det er lige ved siden af sengen eller ej?

Jeg havde en lille diskussion med kæresten omkring dette emne - da han mener det er underordnet, om man skal stå op om natten for at gå hen til en vugge (underordnet om det er soveværelse eller sit eget værelse). Her tænker jeg jo så, at det kan blive et voldsom renderi! Jeg havde egentlig forestillet mig, at vuggen skulle stå ved siden af sengen (stadig en gåde for mig, hvordan det lige skal lykkes for mig med størrelsen på vores soveværelse), så jeg lige kan række henover og tage baby over i sengen og amme dér - så jeg ikke vågner komplet op de 20 gange om natten....

Kæresten vil, at vuggen står i sit eget værelse fra start (MED baby som indhold) og så skal jeg stå op og amme et andet sted end i soveværelset, så bare én af os (i dette tilfælde jo så ham) får lidt nattesøvn. Han mener heller ikke, at der er plads ved siden af sengen - hvilket jeg egentlig heller ikke ved, men må finde en løsning. Ellers må jeg købe sådan en vugge, som hænger ned fra loftet - det giver da lidt mere plads....

Kom frem med jeres tanker :bed

personligt syns jeg det er lidt voldsomt at baby skal sove hos sig selv fra fødslen af :whistling

Fordi baby vågner og skal ammes behøver der ikke være ret meget lys og kæresten vågner måske slet ikke, men det gør han hvis du skal fare op hele tiden og måske baby græder længere tid :bed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på besøg fra maj gruppen.. Den lille skal den første tid sove i en vugge ved siden af vores seng.. Derefter ind på eget værelse i tremmeseng.. Da Mille blev født havde vi kun et værelse, så hun kunne ikke sove andre steder.. Men det var betryggende at gave hende så tæt i starten og så var det bare nemmere med amningen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores unger starter altid ved siden af os i egen seng(til t begynde med i liften) af flere grunde. Punkt 1 som slev fædre ikke kn modsige nemlig at man anbefaler af nyfødte sover i samme rum som forældrene da det nedsætter risikoen for vuggedød. (med mindre der ryges i soveværelset) desuden er det fedt ikke at skulle rende en hel masse rund midt om natten. Det at man lige kan snuppe baby over og amme gør at den ikke behøver at vågne helt op til natte fest også et plus for faren. Desuden er mor's og far's duft og lyde det der giver tryghed. Så for mig at se er valget ikke særligt svært. :bed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alt jeres respons :kram Tror jeg lige skulle bekræftiges i, at jeg er ude i noget af det rigtige m.h.t. at baby skal være ved siden af mig. Både netop for at ingen af os behøver at vågne helt op (måske mange gange i løbet af natten) og også for baby's tryghed i form af vores nærvær og dufte - og sidst men ikke mindst p.g.a. at jeg nok bare har det bedst ved at lille nye baby ligger ved siden af mig, hvor jeg lige kan mærke den er ok o.s.v. :kuller Jeg kan egentlig heller ikke se nogle fordele overhovedet i, at baby skal sove for sig selv - andet end lige pladsen. Så han er bare nedstemt :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kommer til at prøve at gøre det samme som vi gjorde med Amalie, da havde hun en lille seng (med hjul på), i den sengen var det lige plads til at have hennes lift fra barnevognen, så i starten så sov hun i liften, i sengen ved siden af vores seng, det gik super godt :-) Kan ikke liiige huske hvornår, men så kom hun jo op i sengen uden lift. Også efter nogle måneder så fik hun sin tremmeseng som hun stadig ligger i... Hun kom ind på sit eget værelse, ligger væg til væg med vores når hun var 6 måneder selv om jeg ammet til hun var over ett år fungerede det super, hun sov bedre på eget rom, og samme gjorde vi, så vi regner med at gøre det samme nu med lift i sengen, så sengen ved siden af os, så tremmesengen og uuuud efter ca 6 måneder når den værste amme-periode er over..

:baby1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi satser i vugge ved siden afsengen til at starte med, og så i tremmeseng på eget værelse derefter.

Jeg vil slet ikke få noget søvn, hvis h*n ligger i vores seng, da selv katten vækker mig, når den vender sig ;)

Tror på det er sundt for barnet at være tæt ved os i starten, men også at blive adskilt senre. Tænk på at ligge så tæt på, at man kan lugte maden, så tror da pokker, man vågner og er sulten ofte ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores to børn lå i sengen sammen med os de første par døgn efter vi kom hjem fra hospitalet. Derefter lå de i liften inde i soveværelset oven på vores vasketøjskurv et par meter fra sengen. Efter 2-4 uger sov de 6-8 timer om natten og der blev de flyttet ind på deres eget værelse , som ligger lidt væk fra soveværelset, hvor vi hørte dem gennem babyalarmen. De sov bedre inde på deres eget værelse og det gjorde vi også, når vi ikke hele tiden kunne høre hver eneste lille lyd.

Jeg har været heldig, at have børn der har været gode til at sove om natten allerede tidligt.

Nu må vi se hvordan den næste er og så gør vi det der passer os og baby bedst.

:bed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået trumfet igennem, at baby skal sove inde hos os ;) Det bliver så sikkert i vugge nede for enden af sengen - men stadig bedre end i sit eget værelse til at starte med, efter min mening. Havde også tænkt, at når natterne kørte sådan rimelig ok, så ville jeg forsøge at sluse baby ind på sit eget værelse.

Det er jo svært at sige, hvordan det hele bliver med en lille ny i huset, når der ikke har været nogle før - det må jo komme, som det nu kommer. Men ideer...dem har jeg masser af. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt du kunne trumfe det igennem. Tror også at det er dejligt for baby at kunne høre mors vejrtrækning, når den er helt nyfødt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores 2 piger har begge de første 3 måneder ligget i babyliften (fra barnevognen) - de har været lette at tage op samt lette at rokke forsigtigt når blot man havde lagt et lille sammenfoldet håndklæde under liften :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER