SarahDK

Fik du god info hos lægen?

13 indlæg i dette emne

Jeg er bare lidt nysgerrig. Har været hos både sygeplejeske og til første lægebesøg. Sygeplejersken var rigtig sød, men vi snakkede kun sådan lidt praktisk omkring vandrejournal osv. Lægen var også ganske flink men faktisk meget lidt informativ. Tog mit blodtryk, spurgte om jeg troede manden og jeg kunne finde ud af at være forældre, sagde jeg skulle til glukosebelastningstest (er overvægtig og disponeret for diabetes) og så at jeg skulle passe på vægten. Og det hele i meget korte sætninger. Var nød til at spørge ind til alt det jeg ville vide. Synes det var meget mærkeligt.

Jeg mangler som sådan ikke informationen, for jeg er selv læge, men det vidste han først over halvvejs i konsultationen. Kunne bare forestille mig at man kunne stå med en masse spørgsmål og manglende info (hvis man ikke havde den med i forvejen som jeg havde).

Synes du at du fik den information du havde ventet eller du synes du havde brug for til lægekonsultationen? Hvad manglede. Eller manglede der ikke noget.

Tænker du at du får det løbende, enten ved at læge dig til det eller evt af jordmoderen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes helt klart jeg fik mere info ved jordemoder end hos lægen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ikke info ved nogle af ungerne. Og det gerner mig heller ikke fo de er vel det man buger en JM til ?

Men ellers så bruger man jo nettet osv hvis man er i tvivl. Og hvis man havde rigtig msnge spørgsmål, så er det jo ens eget ansvar at spørge.

Hvilke informationer følte du at du manglede ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det var fint ;)

Ville måske gerne have snakket lidt om forventet vægtstigning, fordi jeg ikke aner hvor meget jeg bør/er normalt at tage på..

Sidste gang var jeg overvægtig, så der hed det så lidt som muligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥