Nitzen1987

En masse HV-spørgsmål angående barnedåb

11 indlæg i dette emne

Jeg tænker ind i mellem over, hvordan vi skal holde barnedåb for vores spire, når vi en gang når så langt... Og derfor har jeg nogle spørgsmål jeg gerne vil have nogle svar på, så jeg kan se og få en fornemmelse af, at man kan gøre tingene på mange måder....

Hvor mange var I til festen?

Hvorfor havde I ikke flere eller færre gæster end tilfældet var?

Hvor holdte i festen henne?

Hvad blev der serveret af mad?

Hvor meget blev den samlede udgift? (ca.)

(Måske dukker der flere spørgsmål op senere)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor mange var I til festen? Et par og 30

Hvorfor havde I ikke flere eller færre gæster end tilfældet var? Det var den nærmeste familie. Med forældre, søskende, bedsteforældre. Onkler/ tanter på den ene side, og kusiner/fætre på den anden. Derudover 4 vennepar.

Hvor holdte i festen henne? Vi holdte den hjemme i en nybygget stue, hvorfor der ingen møbler var.

Hvad blev der serveret af mad? vi fik smørrebrød udefra. og dåbskage/slik til kaffen

Hvor meget blev den samlede udgift? (ca.) Pas. Det kan jeg ikke huske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange var I til festen? 22

Hvorfor havde I ikke flere eller færre gæster end tilfældet var? Vi havde inviteret den allernærmeste familie (forældre/søskende) og så nogle få nære venner. Jeg synes ikke en dåb skal være så kæmpestor, og så kunne ci også være hjemme (hvilket var SKØNT)

Hvor holdte i festen henne? Hjemme :)

Hvad blev der serveret af mad? Vi fik brunch fra kokken og jomfruen, og så havde jeg lave kagebord til "skrup af mad" om eftermiddagen :)

Hvor meget blev den samlede udgift? vi gav ca 2500 for maden, og ca det samme for resten (drikkevarer, pynt, tøj gave, kagebord) så ca. 5000-6000 ialt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange var I til festen?

Vi var 32

Hvorfor havde I ikke flere eller færre gæster end tilfældet var?

Vi havde inviteret vores familier og så de venner, hvor vi også er inviteret til større begivenheder. Så vores tætteste venner :)

Hvor holdte i festen henne?

Vi var hjemme. Der var kun lige plads, men det ville blive for dyrt for os, hvis det skulle være ude.

Hvad blev der serveret af mad?

Buffet fra kokken og jomfruen. Og så lavede min far dåbskager (han er uddannet bager/konditor) så det var perfekt :)

Hvor meget blev den samlede udgift? (ca.)

Under 4000 kr. Husker ikke det præcise beløb, men vi fik rabat hos kokken og jomfruen fordi min veninde arbejder der. Og så måtte vi ikke betale for dåbskagerne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange var I til festen?

65, Heraf 11 børn

Hvorfor havde I ikke flere eller færre gæster end tilfældet var?

Vi inviterede alle dem i familien vi havde lyst til at se + 4 tætte vennepar

Hvor holdte i festen henne?

Hjemme i haven, i telt

Hvad blev der serveret af mad?

Tunmousse m. brød

Hotwings

Frikadeller

Kartoffelsalat

Rissalat

Grøn salat

Tærter

Spinat pandekager m. kylling

Flutes

Is m. kiks

Dåbskage og kransekage til kaffen

ALT sammen hjemmelavet

Hvor meget blev den samlede udgift? (ca.)

Alt i alt 7-8000,- inkl. leje af telte, borde + stole, drikkevarer, tøj til os osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange var I til festen? 30-40 personer

Hvorfor havde I ikke flere eller færre gæster end tilfældet var? Vi inviterede vores venner og familie. Vi inviterede mange af dem der var med til vores bryllup, men dem der var længst ude undlod vi. Fx har min mor og far en stor vennegruppe som var med til brylluppet, men ikke barnedåb.

Hvor holdte i festen henne? På en restaurant

Hvad blev der serveret af mad? Det var frokost buffet. Så kød, fisk og salater og så havde jeg lavet en dåbskage til dessert

Hvor meget blev den samlede udgift? (ca.) Jeg kan ikke huske om det var 10.000 eller 14.000. men deromkring. Dyrt, men det var også på restaurant.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange var I til festen? 32 personer inkl. børn

Hvorfor havde I ikke flere eller færre gæster end tilfældet var? Det var stort set de samme personer, som var med til vores bryllup = vores familie og venner. Dertil har vi været med til mange af venners barnedåb, og derfor ønskede vi også at se dem til vores datters

Hvor holdte i festen henne? Vi holdt festen på en lokal café (såååå skønt ikke at skulle tænke på alt muligt praktisk :))

Hvad blev der serveret af mad? Vi fik byg-selv-burgere (bolle, bøf, cheddar, friterede løgringe, bacon, tomat, salat, agurk, kethup, chilimayo mv.) og dertil en tomatsalat og en blandet salat. Desserten var portionsbægre Ben&Jerry's (menuen var et STORT hit - folk var vilde med maden og den afslappede stemning :yay).

Hvor meget blev den samlede udgift? (ca.) Hmm, tror det var omkring 8.000,-. Det skal siges, at der var drikkevarer ad libitum i 3 timer inkl. i prisen

Spørg løs, hvis du vil vide mere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her følger jeg lige lidt med... Vi er slet ikke gået i gang med planlægning endnu - skrev til kirkekontoret i går :o

Vi kan nemlig heller ikke finde ud af hvad vi skal... Synes jeg fik nok at gæstelister og de deraf følgende dilemmaer da vi planlagde bryllup :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu er barnet slet ikke kommet til verdrn her endnu, men vi har afstemt forventninger med hvad vi vil allerede fordi vi har været til så mange dåbsfester de seneste år

Hvor mange var I til festen?

Vi bliver 10-11 personer (forældre, søskende og påhæng + min mormor og så os selv)

Hvorfor havde I ikke flere eller færre gæster end tilfældet var?

Vi har været til kæmpe dåbsfester og det er da også hyggeligt at se folk, men vi ønsker ikke at det skal være et nyt bryllup. Hvis vi først begynder at invitere venner med ender vi oppe på over 70 som vi var til brylluppet. Så vil vi hellere holde en anden stor fest senere, det er jo mere for en selv end barnet man holder dåbsfesten.. Og vi har set flere eksempler på forældre der ikke kan slappe af fordi barnet er sur.

Hvor holdte i festen henne?

Vi holder den hjemme i stuen. Så er det også let at putte den lille når hun bliver træt.

Hvad blev der serveret af mad?

Vi bestiller brunch udefra regner vi med. Og så evt kage til dessert.

Hvor meget blev den samlede udgift? (ca.)

Ved vi af gode grunde ikke endnu men regner med max 3000

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi taler også gerne om det herhjemme.

Vi holdt jo stort bryllup i september, så vi er ret enige om, at hverken økonomien eller lysten er der til en ny stor fest. Jeg ville rigtig gerne have NOGET familie og så vores venner, men allerede dér kommer vi i hvert fald op over 50. Og vi kan ikke rigtig se, hvordan vi skal kunne skære i familien uden at træde en masse over tæerne.

Så nu har vi vist besluttet, at det kun er os, vores forældre, søskende og vores bedsteforældre. Og min veninde + hendes kæreste som de eneste venner. Og der bliver vi alligevel 25 mennesker!

Jeg skal lige have regnet på, hvor meget vi vil kunne spare ved at lave maden selv. Ellers bestiller vi nok ude fra!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores barnedåb er lige overstået så nu vil jeg da gerne give mit med til denne tråd

Hvor mange var I til festen?

vi var 17. kun den nærmeste familie

Hvorfor havde I ikke flere eller færre gæster end tilfældet var?

skulle have været lidt flere, men to sæt venner måtte melde fra.. ellers holdt vi det nede på familie pga økonomien

Hvor holdte i festen henne?

i sandholdt lyndelse forsamlingshus, et dejlig sted der virkelig kan anbefales.. www.sandholt-lyndelseforsamlingshus.dk

Hvad blev der serveret af mad?

der var en buffet med 3 slags kød og tre slags tilbehør.. bestilt fra jysk-diner. rigtig god mad

Hvor meget blev den samlede udgift? (ca.)

altså forsamlinghus og mad er omkring 3500 kr og så løber resten vel op i omkring 500-800 kr.. Så forholdsvis billigt synes vi selv....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER