Naturegirl

endelig...!!!!

14 indlæg i dette emne

i fredags, sent om aftenen, fik jeg veer.... de tog meget hurtigt til i styrke, og kl 01 om natten, ringede vi til fødestuen, da der nu kun var 5 minutter imellem dem....

kort efter ankomst til gynækologisk afdeling, blev jeg undersøgt, og var allerede 4 cm åben.... så røg vi ellers ned på fødegangen, og så gik mit vand.... nu var der endnu kortere imellem veerne, og de gjorde vanvittig ondt.... jeg arbejdede dog godt med veerne, som nærmest kom lige efter hinanden nu....

desværre begyndte lillepigen derinde at reagere skidt på mine veer, hendes puls dykkede voldsomt flere gange, og en læge blev tilkaldt.... han kunne samtidig se at fostervandet var tykt og meget grønt.... udover det, så lå hun også og kiggede opad, og ville ikke komme ordentligt ned i bækkenet.... på det tidspunkt var jeg hele 9 cm åben, og man skulle tro at nu skulle det snart ske....

lægen vurderede så at risikoen var for stor for lillepigen,og jeg måtte ind og ha et akut kejsersnit.... så gik det ellers stærkt, jeg blev kørt afsted, min mand fik grønt sygehus tøj på og et skilt hvor der stod FAR.....

på operaions stuen var der fyldt med mennesker, læger, sygeplejersker, jordemoderen, narkoselæger osv.... heldigvis fik min mand en plads ved mit hoved, så han kunne holde mig i hånden og støtte mig.... jeg var virkelig bange.... først skulle jeg sidde på kanten af briksen, fik drop i begge hænders, skulle svare på en masse helbreds spørgsmål, alt imens jeg stadig fik kraftige veer.... det var dælme ikke sjovt.... :(

endelig fik jeg bedøvelsen i ryggen, blev lagt ned, og smerterne forsvandt.... jeg kunne mærke der blev rykket og rodet i mig, men det gjorde ikke ondt.... det gik faktisk ret hurtigt, og pludselig hørte vi baby skrig.... og så græd vi begge to.... :stork

hun blev lagt på briksen, min mand var hos hende, mens de sugede hende og gav hende ilt.... og imens jeg blev syet.... hun kom til verden kl. 05.40 lørdag morgen, vejede 3300 g og målte 52 cm.... hun havde det bare helt fint, en perfekt lille prinsesse.... :)

jeg fik meget hurtigt lov til at kysse hende, men så skulle hun på børneafdelingen, så de kunne holde øje med hende, far tog med, og jeg skulle på opvågningen..... der lå jeg så i 5 timer, uden min lille pige, det hårdeste jeg nogensind har oplevet.... jeg græd en del, men personalet var så søde og snakkede med mig og trøstede mig, og min mand kiggede også ned til mig, og fortalte at prinsessen havde det godt....

endelig, ved halv 12 tiden, blev jeg kørt op på børneafdelingen, og kunne for første gang holde min lille pige i mine arme.... det var helt ubeskriveligt fantastisk, en følelse jeg aldrig vil glemme.... vi kom alle tre op på vores stue på barselsafdelingen, og her tilbragte vi så de første tre døgn af lillepigens liv.... hun suttede fra starten af super godt, så amningen blev lynhurtigt etableret, og nu har jeg masser af mælk til hende....

igår eftermiddags kom vi hjem, og vi har det godt, hun sover og spiser og vi nyder hende hvert sekund.... jeg har stadig ret ondt i operations såret, det spænder helt vildt når jeg skal rejse mig og gå, og jeg får stadig smertestillende piller.... det går dog fremad, og der er sket meget, siden vi blev indlagt på stuen, og jeg slet ikke kunne stå ud af sengen....

så, en ret hård omgang, en fødsel som ikke gik helt som forventet, men den gave vi har fået er det hele værd.... vores elskede lille Astrid.... :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med Astrid!

Det lyder ellers som om du er en hurtig føder, det var synd lillepigen blev så dårlig at I måtte igennem AKS, når du havde klaret veerne så flot. Men dejligt det hele endte godt. Stort tillykke! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med hende, godt at alt gik godt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres lille guldklump :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe stort tillykke!! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det lyder som en ubeskrivelig hård omgang, blir jo helt nervøs og dårlig bare ved tanken om den fødsel... :/

Men tillykke med prinsessen dejligt i alle har det godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jeres vidunder!! Og tak for du ville dele din oplevelse med os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:biglove tillykke med den lille prinsesse :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jeres Astrid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt, at det trods alt gik hurtigt og at hun er sund og rask :loveshower

Tillykke med hende :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt navn! Kæmpe tillykke med Jeres datter! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower Tillykke med lille Astrid! :loveshower

Tak for din historie - den lyder hård, men det lyder også til, at I har klaret det godt sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt navn - stort tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange gange tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER