Susse

Hvornår satte første babys hoved sig fast?

22 indlæg i dette emne

Jeg har lige været til jordemoder og fået at vide at den lille endnu ikke står fast med hovedet (38+3)...

Så hvornår satte jeres babys hoved sig fast og hvornår fødte i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa :rolleyes

Det er jo vildt forskelligt fra person til person (og graviditet til graviditet), men her stod han med hovedet fast omkring uge 34.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glemte lige at svare på dit andet spørgsmål - jeg blev jo sat i gang og fødte 39-4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har prøvet at den første sad fast omkring uge 35 og fødte 41.6

Nummer 2 og 3 sad slet ikke fast før jeg var igang

Nummer 4 her der siger lægen at han sidder fast og har gjort det i ca 3 uger nu

Så det kan svinge meget, men tro mig du kan mærke når baby kommer derned for det gør bare ONDT

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troede faktisk hun havde sat sig fast, for er blevet meget mere besværet de sidste par dage og haft ondt i hoftepartiet.. Meen den lille var ikke enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her satte hovedet sig ikke fast ... Det kom først ned da jeg fødte..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror først hun satte sig rigtigt fast, da jeg gik i fødsel...

Hun havde hovedet ned allerede fra omkring uge 20

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oki fedt at høre at det ikke sker ved alle.. For blev da lidt bekymret for om hun nogensinde havde tænkt sig at komme ud ;)

Hovedet har vendt nedaf længe og den sidste lille måned har det stået lavt.. Måske er hun bare som sin mor i sidste øjeblik med mange ting ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hovedet står stadig ikke fast, så mon det nogensinde kommer til det.. Håber bare at hun kan finde vej ud alligevel hmm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her sad nadja's hoved heller aldrig fast.. (fødte 40+4) så det tror jeg ikke man kan regne med.. håber der snart sker noget hos dig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved begge mine soesters boern stod de ikke ordentligt med hovedet nedad foer lige foer de ville ud - som paa dagen! Min soester var nervoes for om de var stjernekiggere, men det rettede de selv op paa :)

Der er fuldmaane den 9. januar, saa mon ikke hun er paa vej :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er super fedt at høre at det ikke er ved alle de små står fast.. Hun slægter nok bare mig mere på end sin regelrette far ;)

Ha ha Camilla dig og din måne, meen så er hun vel gevaldig sent på den hi hi..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, Camilla og hendes måne fik ret mht Anna ;)

Anna stod fast ved JM-besøg 38+3 og jeg fødte 38+6 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har lige været til jdm i dag hvor jeg er 36+6 og sidste onsdag hvor jeg så var 35+6 der sagde hun at han ligger fast med hovedet nu, så det ved jeg ik om er tidligt eller ik,jeg håber han meget snart vil kigge ud, har en jdm tid igen den 15 feb, og termin d 23 feb, så han er klar så det bare ud med ham:-):-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilia stod fast med hovedet 36+1 og kom først ud 42+1. Den her møjser har stået fast siden 36+4 og er stadigvæk der inde. Så bare fordi de står fast er det ikke sikkert de lige har lyst til at komme ud.

Håber dog for dig at der snat sker noget, for det er sgu ikke sjovt at gå over tid. Massere af vestøv er sendt afsted i din retning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilia stod fast med hovedet 36+1 og kom først ud 42+1. Den her møjser har stået fast siden 36+4 og er stadigvæk der inde. Så bare fordi de står fast er det ikke sikkert de lige har lyst til at komme ud.

Håber dog for dig at der snat sker noget, for det er sgu ikke sjovt at gå over tid. Massere af vestøv er sendt afsted i din retning.

Tak skal du have.. Nej det er lidt en mærkelig tid.. Nu har man ikke engang noget at tælle ned til, nu tæller vi op i stedet hi hu

Håber bare selv hun kommer og at jeg slipper for igangsættelse.. Men er mere optimistisk efter at have hørt andres erfaringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David satte sig heller aldrig fast og blev sat igang 40+5 og da de havde prikket hul på vandet, så begyndte han først at sætte sig fast :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved begge mine soesters boern stod de ikke ordentligt med hovedet nedad foer lige foer de ville ud - som paa dagen! Min soester var nervoes for om de var stjernekiggere, men det rettede de selv op paa :)

Der er fuldmaane den 9. januar, saa mon ikke hun er paa vej :whistling

Jeg vil da gerne høre mere om den der fuldmåne teori :)

Har googlet at det er fuldmåne den 7 februar, er det så natten mellem den 6. og 7. eller natten mellem 7. og 8. februar??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er super fedt at høre at det ikke er ved alle de små står fast.. Hun slægter nok bare mig mere på end sin regelrette far ;)Ha ha Camilla dig og din måne, meen så er hun vel gevaldig sent på den hi hi..

Ja, jeg taenker ogsaa, at hun vil vaere sent paa den, men det skal jo heller ikke tages saa ganske praecist. Mere som at maanen kan paavirke naar den naermer sig, er eller gaar vaek fra at vaere fuld- eller nymaane ;)

Altså, Camilla og hendes måne fik ret mht Anna ;)Anna stod fast ved JM-besøg 38+3 og jeg fødte 38+6 :)

Yeay, og ved sidste nymaane foedte en af vores bekendte sin soen :whistling

Jeg vil da gerne høre mere om den der fuldmåne teori :) Har googlet at det er fuldmåne den 7 februar, er det så natten mellem den 6. og 7. eller natten mellem 7. og 8. februar??

I Italien siger mange, at maanen paavirker hvornaar boern foedes. Der er faktisk jordemoedre, der siger, at de kan maerke en stigning i foedsler omkring fuld- og nymaane. Det holder naturligvis ikke stik hver gang, men flere gange har den altsaa vaeret god nok her i min omgangskreds - og med Susannes lille Anna :P

Nu skal de som skrevet ovenfor ikke tages helt bogstaveligt som dagen paa dagen for f.eks. fuldmaane, bare at det kan saette noget igang. Min niece blev foedt den 14. oktober og der var fuldmaane den 12. oktober. Den 13. sagde jeg til min mand, at det godt kunne vaere nu her og til det sagde han bare "ja, naar maanen goer saadan...". Dagen efter var hun foedt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så bliver det spændende om fuldmånen har nogen virkning på min fødsel, håber det meget. Jeg har termin på søndag. Jeg bliver normalt meget påvirket af månen, kan ikke sove, vender og drejer mig en million gange om natten hvis jeg enndelig falder i søvn og sveder som bare pokker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så bliver det spændende om fuldmånen har nogen virkning på min fødsel, håber det meget. Jeg har termin på søndag. Jeg bliver normalt meget påvirket af månen, kan ikke sove, vender og drejer mig en million gange om natten hvis jeg enndelig falder i søvn og sveder som bare pokker.

Ihh, jamen, det kan da sagtens blive en 4-6 dage over tid saa :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja spændende om du får ret :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER