Girl Next Door

Renovering af stol. Hjælp!

13 indlæg i dette emne

Sidste år fandt jeg denne skønhed af en stol i genbrugsen til en 100 kr seddel. Den er betrukket med noget grim billig velour som virkelig tiltrækker alt hvad der hedder kattehår! Jeg har købt stoffet dertil. Noget skønt støvet limegrøn stof. Men kan ikke beslutte mig for om jeg skal male træet. Eller om jeg skal beholde det slid der er der på?

Sm5Ui.jpg

dfTyp.jpg

WJRr5.jpg

Sj8fu.jpg

Jeg har 3 muligheder:

1: Beholde stolen i den farve den er, med det slid den har

2: Male den hvid

3: Male den sort

Det er de farver maling jeg allerede har, og ønsker ikke at gå ud og ofte en masse penge på noget nyt maling ;)

Så hvad synes i piger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

HVID :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget i tvivl.. Det kommer jo også an på hvilke farver du har i hjemmet i forvejen..

Men jeg tænker umiddelbart sort :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville lade den være som den var :) Synes lige så godt man kunne have købt en ny stol, hvis den bliver malet..

Elsker også de der gamle møbler og synes det er flot at man kan se den er brugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville lade den være som den var :) Synes lige så godt man kunne have købt en ny stol, hvis den bliver malet..

Elsker også de der gamle møbler og synes det er flot at man kan se den er brugt :)

Helt enig :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker umiddelbart sort, men sikke en flot stol, jeg er sikker på den bliver top nice :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville lade den være som den var :) Synes lige så godt man kunne have købt en ny stol, hvis den bliver malet..

Elsker også de der gamle møbler og synes det er flot at man kan se den er brugt :)

Enig ;)

Har selv en gammel gyngestol fra min oldemor, hvor puden trænger til nyt stof, men den bliver aldrig malet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVID :)

Enig. Synes det ville være flot med det grønne :) Held og lykke med projektet. Du smider vel et billede ind af resultatet??

For et par år siden renoverede jeg et skab som mine Tipoldeforældre (mener jeg det var) havde fået i bryllupsgave. Den blev hvid med guldkanter. Får helt lyst til at prøve at renovere et møbel igen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det kunne være flot at lade den beholde sin fine farve til det grønne stof.. Tror det vil være en fantastisk kombi af nyt og gammelt.. Jeg synes det ville være synd at male den.. Du kunne evt give den en gang klar lak hvis det er fordi der er splinter i eller noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg fået pillet det grimme stof af, og hold op en grim gammel stol der er under! :D Den er polstret med bast og halm kan jeg se. Er ligeledes begyndt at pudse på træet og tror det bliver sk*de flot hvis jeg får pudset malingen af og giver træet en lys bejse. Men nuj det tager lang tid at pudse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror den v være smuk i hvid med lidt slid på ;) og så grøn pude :)

Hvorn går det med skamlen ? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville lade den være som den var :) Synes lige så godt man kunne have købt en ny stol, hvis den bliver malet..

Elsker også de der gamle møbler og synes det er flot at man kan se den er brugt :)

Helt enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes den skal beholde sin patina (staves det sådan?) - ellers ville jeg have købt en hel ny stol - syntes slid har mega charme!

Vil rigtig gerne se den når den er færdig!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER