CNN

Vil SÅ gerne have nr 2

28 indlæg i dette emne

Hi Girls

Jeg fik mit første barn for snart 1 år siden (10 mdr 8 dg og er sørme blevet skruk igen.. Min baby er væk og den her store pige har erstattet babyrollen.

Min kæreste og jeg har talt om evt at begynde PB her efter sommer, men bliver det en realitet? Er det muligt?

Jeg er jo ganske ung og skulle overveje en uddannelse, men kan ikke smide ideen om nr 2 væk! Får vi nr 2 sommer/efterår 2013 er der ca 2½ år imellem børnene og så er hele det her babyræs sat i bero (kæresten vil kun have 2).

Hvordan overbeviser jeg mig selv (og kæresten) om at det bare skal være i år som vi ellers har snakket om - eller overbevise mig selv om at smide min drøm væk ( :boo )

Er bare sikker på at jeg vil fortryde det altid hvis jeg venter 3-4 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker lidt at når du skriver "Er bare sikker på at jeg vil fortryde det altid hvis jeg venter 3-4 år"... Har du så ikke allerede overbevist dig selv om at du gerne vil have en mere nu? Det kan være at jeg læser dit indlæg forkert, men jeg synes umiddelbart at du virker ret sikker på hvad du gerne vil?

Hvad er kærestens holdning, vil han gerne vente, eller er han (også?) i tvivl eller...? :)

Og hvem siger at det er enten NU eller om 3-4 år? Kunne det ikke være om 1-2 år?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både og, jeg SKAL have taget en uddannelse og det kan snart ikke udskydes mere.. Men når man ser på den latterlig lave SU, så skræmmer det mig..

Han siger inden 30 (han blev 27 i okt) og ellers skal det bare være planlagt :kuller

- hende vi har nu var noget af en smutter - som han var længe om at vænne sig til (tanken, han elsker hende jo ubetinget)..

Uddannelsen tager 3 år og det er jo om MEGET lang tid <_<

Har fået et forslag om en form for 10 klasse for voksne, så jeg er lidt mere skoleklar, har jo ikke gået i skole i 5 år :whistling og den er nok på ½ år, så er jeg færdig til sommer f.eks. kunne vi jo godt tage emnet op og så starte udd bagefter, eller tage grund..

Jeg ved det ikke er bare SÅ forvirret og meget i tvivl..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både og, jeg SKAL have taget en uddannelse og det kan snart ikke udskydes mere.. Men når man ser på den latterlig lave SU, så skræmmer det mig..

Han siger inden 30 (han blev 27 i okt) og ellers skal det bare være planlagt :kuller

- hende vi har nu var noget af en smutter - som han var længe om at vænne sig til (tanken, han elsker hende jo ubetinget)..

Uddannelsen tager 3 år og det er jo om MEGET lang tid <_<

Har fået et forslag om en form for 10 klasse for voksne, så jeg er lidt mere skoleklar, har jo ikke gået i skole i 5 år :whistling og den er nok på ½ år, så er jeg færdig til sommer f.eks. kunne vi jo godt tage emnet op og så starte udd bagefter, eller tage grund..

Jeg ved det ikke er bare SÅ forvirret og meget i tvivl..

Altså, forstår jeg det ret, at du overvejer den der 10.klasse, så baby og så uddannelse? For så synes jeg umiddelbart at 10. klassen virker lidt... Omsonst at tage, for så er du jo ikke "vant til" at gå i skole alligevel når du starter på den egentlige uddannelse...

Har du egentlig ikke lavet en lignende tråd før? :blink Jeg synes allerede at jeg har skrevet til dig, at jeg ikke kan se noget problem i hverken at du får barn nu, eller tager uddannelse og får barnet om 3-4 år. Og jeg mener også at jeg (og andre herinde) har foreslået muligheden for barsel under uddannelse?

Jeg vil iøvrigt sige at 3 år på udddannelse faktisk kan gå RET hurtigt pludselig ;) Det ændrer selvfølgelig ikke på aldersforskellen mellem din datter og dit næste barn, men jeg synes jeg hører mange sige, at de tre år "hurtigt er gået", så den del, tror jeg ikke at du behøver være så bekymret for. Jeg synes personligt heller ikke at det er et problem hvis der er 5-6 år mellem ens børn (i hvert fald ikke, hvis man kun skal have to). Men det er jo et spørgsmål om valg og prioriteringer :)

Og jaeh, SU er da ikke det fedeste... Men der er jo mulighed for at tjene penge ved siden af, hvis man har tiden, og ellers er der SU-lån. Og hvis I er to (altså dig og din kæreste) om udgifterne, så hjælper det jo også :) Og andre har klaret det før dig. ;) Det skal nok gå alt sammen! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, forstår jeg det ret, at du overvejer den der 10.klasse, så baby og så uddannelse? For så synes jeg umiddelbart at 10. klassen virker lidt... Omsonst at tage, for så er du jo ikke "vant til" at gå i skole alligevel når du starter på den egentlige uddannelse...

Har du egentlig ikke lavet en lignende tråd før? :blink Jeg synes allerede at jeg har skrevet til dig, at jeg ikke kan se noget problem i hverken at du får barn nu, eller tager uddannelse og får barnet om 3-4 år. Og jeg mener også at jeg (og andre herinde) har foreslået muligheden for barsel under uddannelse?

Jeg vil iøvrigt sige at 3 år på udddannelse faktisk kan gå RET hurtigt pludselig ;) Det ændrer selvfølgelig ikke på aldersforskellen mellem din datter og dit næste barn, men jeg synes jeg hører mange sige, at de tre år "hurtigt er gået", så den del, tror jeg ikke at du behøver være så bekymret for. Jeg synes personligt heller ikke at det er et problem hvis der er 5-6 år mellem ens børn (i hvert fald ikke, hvis man kun skal have to). Men det er jo et spørgsmål om valg og prioriteringer :)

Og jaeh, SU er da ikke det fedeste... Men der er jo mulighed for at tjene penge ved siden af, hvis man har tiden, og ellers er der SU-lån. Og hvis I er to (altså dig og din kæreste) om udgifterne, så hjælper det jo også :) Og andre har klaret det før dig. ;) Det skal nok gå alt sammen! :goodluck

Jo lidt, ang "det rigtige tidspunkt"..

Men er startet på noget kursus efterfølgende, der har sat gang i flere tanker.. Det der 10 kl. kan jeg godt se som du skriver, ikke ville gøre den store forskel ;) Sådan har jeg slet ikke tænkt på det.

Måske skulle man bare få det overstået og så se mht babytanker når vi når dertil..

Synes bare jeg er SKRUK! Min baby er jo væk og snart en stor pige (DÉT GIK STÆRKT) :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo lidt, ang "det rigtige tidspunkt"..

Men er startet på noget kursus efterfølgende, der har sat gang i flere tanker.. Det der 10 kl. kan jeg godt se som du skriver, ikke ville gøre den store forskel ;) Sådan har jeg slet ikke tænkt på det.

Måske skulle man bare få det overstået og så se mht babytanker når vi når dertil..

Synes bare jeg er SKRUK! Min baby er jo væk og snart en stor pige (DÉT GIK STÆRKT) :biglove

Men selvom hun ikke er helt spæd længere, så er hun jo stadig dit dejlige vidunderlige barn :loveshower Jeg tænker at der kommer til at ske en MASSE spændende ting i den kommende tid... Hun begynder at gå og snakke, det bliver da fantastisk!

Måske kan du også tænke sådan, at hvis du er vild med babyperioden så har du det "til gode" modsat hvis du får et barn NU (hvis I kun vil have to vel at mærke...) så er det hele snart slut? :o

Jeg kan sagtens sætte mig ind i skrukheden, det er slet ikke det, og som sagt, ser jeg heller ingen problemer i at I får barn nr 2 nu :) Men efter min mening er din datter stadig forholdsvis lille og der er rigtig meget, du kan nyde med hende, så jeg tænker at du da ikke bliver "helt snydt" hvis du venter lidt endnu :)

Så hvis du gerne vil igang med en uddannelse, så er det måske med at springe på? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker og nyder min lille skat - ingen tvivl om det! :loveshower

Jeg ville gerne have 2 sådan rimelig tæt på hinanden og så en "efternøler" - stadig inden jeg bliver 30 ;)

- Skal bare lige overtale ham først <_<

Men ingen tvivl om at der skal til at ske en masse spændene med Monitrolden nu, glæder mig også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var dig, ville jeg måske vente med barsel, til jeg var under uddannelse. Så er du i det mindste igang. :) Tror det er vigtigt at komme igang. Vi har 2 drenge med 21 måneders mellemrum. Nr 2 var en upser, han skulle ikke have kommet så tidligt. :blush

Hvis vi selv skulle have valgt, skulle der have været omkring 3 års mellemrum. De har meget glæde af hinanden, men de skændtes også rigtig meget, og det har været hårdt at have 2 børn, der var så krævende. Bleskift, ikke kunne snakke, ikke kunne noget som helst selv. Nu mangler jeg lidt, at kunne have taget det mere roligt, og nyde den ældste. jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det er, at have børn der er 3 år imellem, men forestiller mig bare, at det ville være noget anderledes.

Held og lykke med hvad end i beslutter. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 4,5 aar mellem min soester og jeg, og vi har et meget taet forhold. Min faetter og kusine har skaendtes som hund og kat ogsaa selvom de er aeldre nu, selvom de meget bedre kan enes. Det er ikke noedvendigvis en lykke for hverken jer eller jeres boern ast der er kort tid mellem dem. Jeg ville se at komme igang med den uddannelse - det er det krisetiden kan bruges bedst til i mine oejne. Saa kan I se, om der kan sniges en lille barsel ind i mellem, eller om det skal vente, til du er faerdig. Enig med Mette om at det er vigtigt at komme igang!

Det var mit synspunkt og held og lykke uanset :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også hvorfår går du ikke igang med uddannelse til sommer.. Du kan jo altid holde barsel undervejs, så er du igang og kan således forsætte når du er klar.. Ved godt det betyder su i længere tid, men det skal i nu nok klare.. Det bliver jo ikke lettere des ældre børnene bliver ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis vi skal ind på erfaringer med aldersforskelle, så vil jeg da også lige fortælle at min bror og jeg (der har 6½ år imellem os) har et rigtig rigtig godt forhold og har haft MEGET glæde af hinanden :)

Jeg kender faktisk en del med søskende der er lige omkring et år yngre end dem selv, og der har jeg hørt fra flere at de faktisk ikke synes, at de har de bedste forhold til dem. De elsker dem selvfølgelig, men de er ikke sådan særligt tætte...

Det påvirker jo også mit personlige valg, at jeg gerne vil have mindst 3 år mellem mine børn. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså der er 1,5 år mellem min søster og mig og vi har et tæt og godt forhold, og har altid beskyttet hinanden :7himmel

Så ikke alle er som hund og kat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså der er 1,5 år mellem min søster og mig og vi har et tæt og godt forhold, og har altid beskyttet hinanden :7himmel

Så ikke alle er som hund og kat.

Laes endelig ikke mit bud som saadan... det er bare ikke en GARANTI for at faa soeskende, som har stor, stor glaede af hinanden... men selvfoelgelig kan de have det og det er dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster og jeg har 4 år imellem og selvom vi er 16 og 20 nu - kan vi stadig ikke sammen :(

Derfor er jeg simpelthen SÅ bange for de 4 års mellemrum, jeg ved godt at man aldrig kan sikre sig noget, men er SÅ bange for at det skulle være som min søster og jeg :(

Som det lyder på min kæreste så er det nærmest enten eller.. <_<

Dét både skræmmer og såre mig rigtig meget.. - Det er jo et stort dilemma at sætte op for mig, for familieliv er 100% det vigtigeste for mig!!

ØV nu er jeg kun mere i tvivl..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 5 år mellem min søster og jeg- vi hørte til hund og kat statistikken :whisteling Mine forældre turde ikke lade os være alene, vi endte altid i slagsmål. Det var først da jeg flyttede hjemmefra som 20 årig vores forhold ændrede sig - vi har ikke et tæt forhold, men vi ved hvor vi har hinanden når det brænder :) Vi er også vidt forskellige af personlighed, så tror også det spiller ind på vores ture som børn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil have tre år i mellem vores :)

Det er der mellem min kæreste og hans bror (3 år og 4 dage helt præcist) og de har det fantastisk sammen :) Jeg har det allerbedst med min søster som er 2½ år yngre end mig :)

Min tvilling er min bedst even - OG værste fjende :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville gerne have 2½ imellem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I bund og grund, tror jeg søskende forholdet handler mere om andre ting..

Ligheder/forskelle - opdragelse - Dreng/pige osv... Alle tingene spiller ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I bund og grund, tror jeg søskende forholdet handler mere om andre ting..

Ligheder/forskelle - opdragelse - Dreng/pige osv... Alle tingene spiller ind.

Helt bestemt!

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at ønsket om en af hver er der.. MEN barnet er ønsket og velkomment uanset køn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes du skal starte på uddannelse og så springe ud i PB med nr. 2 ;)

Der er 2 år og 8mdr. mellem min lillebror og mig..

Vi har både haft glæde af hinanden som børn, men self. også skændtes rigtig meget i perioder. Idag har vi et godt forhold til hinanden og kan osse stadig blive uenige såå..

Tror ikk det søskendeforhold afhænger af alder, men mere af hvordan vi er som personer, og hvordan vi er opdraget i forhold til hvis man nu er pige og dreng... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu skriver jeg nok noget som kommer til at træde nogen over tæerne, og det beklager jeg.

Jeg kommer til at virke hård og undskyld for det.

Jeg er en kæmpe fortaler af uddannelser og et meget klart faktum i dagens DK er at der bliver færre og færre ufaglærte job.

Forleden så jeg et tv program forleden, med unge mødre fra udlandet.

Pigen var teeganger, og hun fandt det svært at finde tid til skole igen, og hendes mor tog lige "fat i nakken" på hende og svarede:

Du skal stille dig selv dette spørgsmål, mens du kigger på ham (hendes baby) Vil du have han skal have gode sko eller dårlige sko?

Pigens svar var selvfølgelig. Gode sko.

Fint svarede moren, så se at komme i skole, jeg skal nok hjælpe med at passe ham.

jeg ved godt det er her er DK og børnepenge osv. osv. osv.

men SUen bliver ikke større af at du har 2 børn og mere tid får du nok hellere ikke af det, SUen bliver formentlig suppleret med nogen klip eller noget pr. barn med de regler kender jeg ikke til bunds.

jeg mener bare, er der en risiko for at du savner din lille baby mere end du reelt lige nu gerne vil have nr. 2? at det var cute osv.

jeg beklager meget at jeg er letter hård, men det er ikke meningen det skal virke som skæld ud, men jeg nævner bare nogen kolde fakta.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu skriver jeg nok noget som kommer til at træde nogen over tæerne, og det beklager jeg.

Jeg kommer til at virke hård og undskyld for det.

Jeg er en kæmpe fortaler af uddannelser og et meget klart faktum i dagens DK er at der bliver færre og færre ufaglærte job.

Forleden så jeg et tv program forleden, med unge mødre fra udlandet.

Pigen var teeganger, og hun fandt det svært at finde tid til skole igen, og hendes mor tog lige "fat i nakken" på hende og svarede:

Du skal stille dig selv dette spørgsmål, mens du kigger på ham (hendes baby) Vil du have han skal have gode sko eller dårlige sko?

Pigens svar var selvfølgelig. Gode sko.

Fint svarede moren, så se at komme i skole, jeg skal nok hjælpe med at passe ham.

jeg ved godt det er her er DK og børnepenge osv. osv. osv.

men SUen bliver ikke større af at du har 2 børn og mere tid får du nok hellere ikke af det, SUen bliver formentlig suppleret med nogen klip eller noget pr. barn med de regler kender jeg ikke til bunds.

jeg mener bare, er der en risiko for at du savner din lille baby mere end du reelt lige nu gerne vil have nr. 2? at det var cute osv.

jeg beklager meget at jeg er letter hård, men det er ikke meningen det skal virke som skæld ud, men jeg nævner bare nogen kolde fakta.

Kan ikke se at du hverken er hård eller skælder ud..

Vi har jo alle forskellige holdninger, du har én jeg har måske en anden.

Jeg vil gerne have en uddannelse, men vi har ærligtalt ikke råd til at mangle 5000 om måneden.. Vi har stort behov for at flytte i noget større (i en anden by) og gerne noget hvor mug/svamp pibler frem på væggene!

Men jeg vil på ingen måde betegne mig selv som teenager og har på ingen måde brug for forældre eller svigerforældre til at passe mit barn, hun går i vuggestue og det er man jo tvunget til, for at få en hverdag til at fungere.

Det er ikke bare fordi jeg savner at hun er lillebitte nr 2 vokser jo lige så hurtigt fra babystadiet.. Men det har faktisk været på tale siden jeg var gravid/lige havde født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 5 og 7 år på mig og min søstre og vi har det bedste forhold til hinanden.. Der bliver 4 år imellem min datter og lillebror i maven og det synes jeg er perfekt.. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke se at du hverken er hård eller skælder ud..

Vi har jo alle forskellige holdninger, du har én jeg har måske en anden.

Jeg vil gerne have en uddannelse, men vi har ærligtalt ikke råd til at mangle 5000 om måneden.. Vi har stort behov for at flytte i noget større (i en anden by) og gerne noget hvor mug/svamp pibler frem på væggene!

Men jeg vil på ingen måde betegne mig selv som teenager og har på ingen måde brug for forældre eller svigerforældre til at passe mit barn, hun går i vuggestue og det er man jo tvunget til, for at få en hverdag til at fungere.

Det er ikke bare fordi jeg savner at hun er lillebitte nr 2 vokser jo lige så hurtigt fra babystadiet.. Men det har faktisk været på tale siden jeg var gravid/lige havde født.

Nu kommer jeg lige med det mest kedelige, tørre og nederen forslag... Men hvis I ikke har råd til at du starter på uddannelse, er det ALLER smarteste så ikke at spare op til at du HAR råd til at starte uddannelse, så tage uddannelsen, og SÅ få en baby? Ved godt at det vil være rigtig træls og slet ikke passe sammen med dine drømme om aldersforskellen mellem dine børn, men jeg tænker bare at I får jo absolut ikke flere penge (og bedre råd til at du studerer) ved at få et barn mere :unsure

Hvordan var det lige din jobsituation var nu? Jeg tænker lige at med et lille barn, der mener jeg bestemt at du kan søge ekstra su-lån på 1400 eller deromkring. Og du kan i forvejen få su-lån på lige knap 3000 i hvert fald. + din su som så er på lige omkring 5000. Så du kan faktisk have en "indtægt" på lige knap 9500 som studerende.... Godt nok med lån, men det kan få dig igennem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er uden job pt.

Men med en indtægt på 9500 (udbetalt), kan vi NEMT få det til at løbe rundt - også med en eventuel lillebrøster.

Men er godt nok ked af at skulle optage lån.. Ligenu er det vigtigeste at finde et andet sted at bo, kan simpelthen ikke leve med en så dårlig og usund lejlighed! SLET IKKE MED ET BARN!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER