Morpige

hvad ville I gøre?

18 indlæg i dette emne

I har nok hørt om alle dem der er blevet screenet for brystkræft på privatklinikker, og det viser sig de ikke er blevet undersøgt grundigt nok, og at de har kræft osv.

Nej jeg har ikke kræft.

Men jeg har været på privatklinik og er blevet MR scannet for Sclerose. De sagde at det havde jeg ikke. Og jeg havde heller ikke nervebetændelse.

MEN!

Sagsbehandleren på kommunen siger til mig. Jamen du har samme symptomer som min mand og han har sclerose - og hvis du ikke har fået en rygmarvstest, så er du ikke undersøgt korrekt.

Så situationen er lidt den samme.

Men jeg var lige så glad for at det ikke var sclerose, så "bummer!"

Men nu kan jeg ikke lade være med at tænke på det. Hun er jo ikke læge osv.

Hvad ville I gøre i mit sted? Ville I gå på doktoren og fortælle ham at I ikke var blevet undersøgt ordentligt? og så få en ny henvisning? eller ville I bare tænke... hmm, hun er bare sagsbehandler med en sclerose ramt mand. Men det er en kendsgerning at alle sclerose patienter har forskellige symptomer, så der er nok ikke noget?

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre?! Jeg hader at gå til læge og er sikker på at han afviser mig og siger det er noget pjat...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg var dig, ville jeg gå til lægen igen.

jeg ville ikke kunne lade det passere og ville altid gå at tænke på at hvis nu...

Hader også selv at gå til lægen men hvis du har sclerose er det jo vigtigt du kommer i behandling :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også gå til lægen, selvom jeg selv hader at trænge mig på ved lægen ;)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville tage til lægen igen...

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har jo altid ret til en second opinion - afsted med dig og får det afkræftet :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vïlle klart gå til lægen, om ikke andet så for at få en god snak om det hele, de ved lidt mere om det end os ikke læger. Jeg synes, at det er en rigtig fornuftig sagsbehandler, som du har på kommunen, for hun må jo om nogen vide, hvilke ting, som man skal være opmærkesom på...

Håber du er okay, og sender dig lige et kæmpe :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg må give de andre ret, jeg ville også gå til lægen igen bare for at være helt sikker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville klart gå til lægen. Ellers vil det spøge i dit hoved indtil du engang får de undersøgt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger, jeg er virkelig glad for at høre jeres mening, for jeg kan ikke beslutte mig. Men jeg bestiller en tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger, jeg er virkelig glad for at høre jeres mening, for jeg kan ikke beslutte mig. Men jeg bestiller en tid :)

Lyder fornuftigt. Jeg ville nok også (hvis jeg turde) få det tjekket igen. Om ikke andet, så for at få ro i sindet. Ellers vil du hele tiden tænke, hvad nu hvis.. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder fornuftigt. Jeg ville nok også (hvis jeg turde) få det tjekket igen. Om ikke andet, så for at få ro i sindet. Ellers vil du hele tiden tænke, hvad nu hvis.. :kram2

ja det er rigtigt Calla. Nu kører det rundt i hovedet endnu engang. Øv altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er rigtigt Calla. Nu kører det rundt i hovedet endnu engang. Øv altså!

Undskyld, det var ikke meningen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med de andre, ville også gå til lægen igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld, det var ikke meningen :(

nej nej ikke pga. dig søde. Pga. hende sagsbehandleren :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med de andre, ville også gå til lægen igen :)

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal til lægen igen.

Ikke fordi din sagsbehandler siger det,

men du har nogle symptomer, og det skal undersøges hvorfor!

KH Pia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Jeg er ny her på sitet men jeg fik konstateret sclerose i september 2010. Blev du undersøgt igen eller hvad? Du er velkommen til at spørge hvis der er noget jeg kan hjælpe med at opklare. Som man siger er to sclerose forløb ikke ens men jeg har da erfaringen af at have været igennem hele møllen.

Jeg startede med synsnervebetændelse hvor jeg automatisk blev sendt til undersøgelser for sclerose hvilket for mig inkluderede MR-scanning, lumbalpunktur og diverse undersøgelser af nervebanernes ledningsevne. Min største udfordring af sclerosen er den evige træthed, hvilket også har udmøntet i flexjob godkendelse. Så mangler jeg bare at finde det job jeg kan klare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Jeg er ny her på sitet men jeg fik konstateret sclerose i september 2010. Blev du undersøgt igen eller hvad? Du er velkommen til at spørge hvis der er noget jeg kan hjælpe med at opklare. Som man siger er to sclerose forløb ikke ens men jeg har da erfaringen af at have været igennem hele møllen.

Jeg startede med synsnervebetændelse hvor jeg automatisk blev sendt til undersøgelser for sclerose hvilket for mig inkluderede MR-scanning, lumbalpunktur og diverse undersøgelser af nervebanernes ledningsevne. Min største udfordring af sclerosen er den evige træthed, hvilket også har udmøntet i flexjob godkendelse. Så mangler jeg bare at finde det job jeg kan klare.

Det er jeg ked af at høre :kram2 :kram2 :kram2

Jeg var ved læge i går og nævnte det flygtigt. Men han løftede ikke øjenbrynene. Og jeg prøver lige at se tiden an. Nogle af symptomerne er forsvundet igen. Lige nu håber jeg at det er nok med den MR scanning og at jeg selv tog fejl. Det kan jo også være fibromyalgi, kronisk belastningsyndrom, sjøgrens osv.

Jeg har besluttet mig for at vende livet om og vil se om jeg kan optræne kroppen til at få det bedre.

Men kommer der et "attack" mere, så står jeg ved lægen igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER