Barbamama

At spille musik for maven

21 indlæg i dette emne

Spiller/spillede I musik for jeres ufødte baby? Og i givet fald fra hvornår i graviditeten? Og hvad for noget musik? Og sætter/satte I musikkilden direkte på maven, eller hvordan? Og tror I, at det har nogen effekt? :)

Jeg kom bare til at tænke på, at jeg mener, at min mor engang har fortalt, at hun spillede med en spilledåse på sin mave, da hun ventede mig, og at jeg så faldt nemmere til ro, når hun spillede musikken efter at jeg var født. Og så synes jeg måske også bare, det er en lidt hyggelig tanke at spille musik for baby :kuller

Vi fik sådan en bamseelefant med musik i julegave til babyen, og jeg overvejer lidt at begynde at lægge den på maven og spille for baby. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har hørt at klassisk musik, skulle gøre barnet "klogere" :)

Vi gør det slet ikke, men når maven bliver størrere kan jeg faktisk godt forestille mig at gøre det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved intet om børn og sovevaner og sådan noget, men mener jeg har hørt at det skulle have en god effekt som barbamama skriver, nemmere at få barnet til at sove. har dog også hørt at ulempen så er at barnet kan have svært ved at sove hvis man så en dag ikke har muligheden for at spille musikken da det er blevet så stor en vane, men altså - jeg ved intet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt at klassisk musik, skulle gøre barnet "klogere" :)

Vi gør det slet ikke, men når maven bliver størrere kan jeg faktisk godt forestille mig at gøre det :)

Det har jeg også hørt, men så hørte jeg OGSÅ at det KUN gjaldt Mozart, og at samme musik også skulle få køer til at give mere mælk og gøre vand bedre at vande planter med. Og så begyndte jeg sgu at blive liiiiiiiidt skeptisk :badgirl :P Men vil da stadig gerne høre, hvis nogen ved/har læst/har oplevet noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved intet om børn og sovevaner og sådan noget, men mener jeg har hørt at det skulle have en god effekt som barbamama skriver, nemmere at få barnet til at sove. har dog også hørt at ulempen så er at barnet kan have svært ved at sove hvis man så en dag ikke har muligheden for at spille musikken da det er blevet så stor en vane, men altså - jeg ved intet ;)

Det synes jeg jo ville give rigtig god mening :) Jeg forestiller mig lidt at "tricket" er at man kun spiller musikken når ungen bare er HELT hidsig og NÆGTER at sove og ellers kun en sjælden gang, så det ikke bliver vane, men stadig noget trygt og rart, der kan lindre, hvis baby har haft en dårlig dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg jo ville give rigtig god mening :) Jeg forestiller mig lidt at "tricket" er at man kun spiller musikken når ungen bare er HELT hidsig og NÆGTER at sove og ellers kun en sjælden gang, så det ikke bliver vane, men stadig noget trygt og rart, der kan lindre, hvis baby har haft en dårlig dag :)

Det tror jeg også :)

Og hvis det kan give både bedre vand, og mere mælk - Jamen så er der jo ingen tvivl - DET VIRKER :whistling :balloon

Ej, måske er det også bare en slags.. Tryghed? og sådan, "jeg gør noget for mit ufødte barn" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en bamse med musik, jeg hver aften lagde til maven. Det var netop rigtig hyggeligt at gøre noget for den lille. At det så ingen effekt havde på ham, da han kom ud, er en detalje :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i begge mine tidligere graviditeter købt en bamse til hver af mine piger, der spillede musik når den blev trukket i halen.

Fra ca uge 25 spillede jeg for dem næsten hver aften, ligesom min mand lige skulle ligge øret på maven og høre hjertet slå og nogen gange snakke lidt til dem.

Da pigerne blev født trak vi bamserne i halen, når pigerne skulle falde til ro. Vi synes det virkede, og de blev mere rolige. Ved ikke om det var fordi den genkendte lyden eller fordi der blev spillet musik, men vi har da tænkt os at gøre det igen denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst, at hørelsen er fuldt udviklet i uge 24 :)

Jeg kan godt finde på at synge lidt for maven, og C spiller lidt klaver. Den lille kan jo ikke høre noget endnu, så det er mest bare fordi det er en hyggelig tanke. Når vi kommer længere hen bliver det helt sikkert mere, og vil også spille noget stille klassisk musik som fx. "clair de lune" :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spillede også musik for Tilde, da hun lå i maven, men jeg steppede også meget på min wii :) Så da hun kom ud og når hun var urolig, skulle hun bare op på skulderen og så steppede vi - hun faldt til ro med det samme og sov altid indenfor et par min :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har længe haft den overbevisning at musik kan gavne det ufødte barn, det stimulerer jo forskellige hjernecentre, så helt sikkert!

Tror bare jeg vil sætte musikken på anlægget. Og mht hvornår, så venter jeg nok til at jeg er noget længere henne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg saetter min Nigel Kennedy violin-CD paa eller hoerer Duffy paa fuld knald... det kan baby begynde at opfatte nu og det goer vist ogsaa mor godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min første graviditet var jeg meget entusiastisk mht at spille musik og hørte en grieg cd dagligt pænt højt, den der med solopgang. Oplevede med min nyfødte at han blev rolig og lyttende, når jeg satte samme musik på, selv da han genhørte den flere år efter blev han sådan glad og syns det var noget fantastisk godt musik (det er det jo også)

Må indrømme jeg ikke fik gjort meget ud af det med de følgende graviditeter. Måske denne gang...? Bortset fra at synge samme børnesang, de tre har ligesom "hver deres", det gentager sig nok denne gang hm har slet ikke fået tænkt over hvad jeg så skal vælge. Min ældstes sang er lærkereden, min 2ers er mariehønen og 3er er en glad lille cowboy.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ikke decideret spillet for maven.. hørte meget volbeat da hun lå i maven og det var også det jeg bare skulle sætte på anlægget og så vupti så sov hun i mine arme.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ikke decideret spillet for maven.. hørte meget volbeat da hun lå i maven og det var også det jeg bare skulle sætte på anlægget og så vupti så sov hun i mine arme.. :)

Det er ogsaa godt :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har lidt planlagt at høre en masse klassisk musik, hvis jeg kan holde det ud, og så synge dumbo-go'nat sangen hver aften...

Tror også at jeg vil spille en masse klaver.. min mor gik til undervisning i klaver mens jeg lå i hendes mave, og det er det eneste instrument der har faldet mig naturligt at spille på nogen sinde, selvom det ikke bliver til så meget :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har store planer om at spille musik for Spunken når jeg kommer lidt længere hen.

For mit vedkommende bliver det meget forskelligt musik da manden og jeg ikke har samme musiksmag. Og spunken skal da have alle variationer af musikken.

Derudover vil jeg når maven bliver lidt større synge familiens godnatsang som min mor også sang for mig.

Musik har altid været en stor del af mit liv. Helt fra da jeg var spæd hvor min far spillede på guitar og sang for mig. Jeg har mange billeder hvor jeg sidder i mit orange badekar og synger med på hvad min far har spillet og sunget for mig. Og jeg ved at min kære far allerede har fundet guitaren frem igen så han er klar til at spille for spunken :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gjorde det ikke, men far sang "Jeg ved en lærkerede" for maven hver aften :loveshower Om det har haft nogen effekt ved jeg ikke, synes ikke det har hjulpet specielt når hun har været ked af det, men det har betydet, at det nu er hendes godnatsang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg også hørt, men så hørte jeg OGSÅ at det KUN gjaldt Mozart, og at samme musik også skulle få køer til at give mere mælk og gøre vand bedre at vande planter med. Og så begyndte jeg sgu at blive liiiiiiiidt skeptisk :badgirl :P Men vil da stadig gerne høre, hvis nogen ved/har læst/har oplevet noget :)

Det er Mozart effekten i tænker på - og den holder ikke stik ;-)

Men jeg tror helt sikkert på, at det er godt at spille musik for ens barn inde i maven! Jeg tror på, at lyden vil virke beroligende for barnet når det kommer ud. Da det er en lyd den har været vant til :) Vi har snakket om at min mand skal spille guitar for maven, jeg vil synge... Og der skal da også musik til af anden art :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiller The Beatles for maven og dermed bettemanden hver aften :bunny

Om det har nogen decideret effekt ift. nemmere at kunne berolige ham, når han er kommet ud, ved jeg ikke, men synes da det giver meget god mening :) Desuden kan det aldrig være for tidligt at stifte bekendtskab med The Beatles ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiller musik for spiren hver mandag kl. 19-21.30 når jeg spiller med politiorkestret :D men ellers ikke andet musik, end det jeg selv går og lytter til i det daglige :) og det er nu for min egen skyld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER