Guest Cirkeline88

hvor meget har i brugt?

67 indlæg i dette emne

Jeg har brugt klapvogn det sidste ½ år, da Lauge ikke gad sidde i barnevognen, han ville hellere sidde i klapvognen hvor han kunne se noget..

Men i forhold til nogle af tingene, så overvej om I evt. kan ønske jer nogen af tingene i barsels eller dåbs gave.. Vi fik klapvognen af mine forældre i dåbsgave.. Eller evt. ønsk jer penge til nogen af tingene i dåbsgave..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har brugt klapvogn det sidste ½ år, da Lauge ikke gad sidde i barnevognen, han ville hellere sidde i klapvognen hvor han kunne se noget..

Men i forhold til nogle af tingene, så overvej om I evt. kan ønske jer nogen af tingene i barsels eller dåbs gave.. Vi fik klapvognen af mine forældre i dåbsgave.. Eller evt. ønsk jer penge til nogen af tingene i dåbsgave..

det er også planen at ønske os det når tid er, men jeg er en "liste" person. jeg har lister over alting..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har indtil videre fået/købt:

Autostol - fået

Puslebord - fået

Vugge - fået/arv

Tremmeseng - fået

Barnevogn, inkl. Regnslag og insektnet - 2500,-

Badekar - 50,-

5 bodyer - 200,-

Skråstol - 200,-

Så indtil videre har vi brugt knap 3000,- .. vi kommer i hvert fald ikke over 10.000,-.. vil tro vi holder os på en 6-7000,-.

Men, jeg sætter jeg også lidt en ære i at gøre nogle rigtig gode køb :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har indtil videre fået/købt:

Autostol - fået

Puslebord - fået

Vugge - fået/arv

Tremmeseng - fået

Barnevogn, inkl. Regnslag og insektnet - 2500,-

Badekar - 50,-

5 bodyer - 200,-

Skråstol - 200,-

Så indtil videre har vi brugt knap 3000,- .. vi kommer i hvert fald ikke over 10.000,-.. vil tro vi holder os på en 6-7000,-.

Men, jeg sætter jeg også lidt en ære i at gøre nogle rigtig gode køb :)

må jeg spørge hvordan du har fået så billig en barnevogn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

må jeg spørge hvordan du har fået så billig en barnevogn?

Det må du bestemt.. det er en Emmaljunga.. købt brugt via dba.dk.. brugt meget lidt :)

Det ligger billeder i min barnevognstråd her i udstyrs forum :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må du bestemt.. det er en Emmaljunga.. købt brugt via dba.dk.. brugt meget lidt :)

Det ligger billeder i min barnevognstråd her i udstyrs forum :)

fantastisk :) jeg tager lige en kigger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er nødt til at ta denne tråd op igen..

min kæreste og jeg selv har besluttet os for at begynde at spare op til at få en lille en, det kommer til at ta lidt tid for vi skal også ha et andet sted at bo, men man skal jo starte et sted..

havde i sparet noget op inden, og hvor meget?

og hvor meget har i reelt brugt inden babys ankomst og hvor meget bruger i om måneden?

jeg ved godt det er meget individuelt, men jeg vil gerne ha lidt at gå ud fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har ikke sparet noget op - køber løbende over et halvt års tid og prøver at fange diverse tilbud osv. Jeg har 3 mdr. til termin og indtil videre har vi købt:

Barnevogn inkl. lift, madras, regnslag, myggenet og sele (Emmaljunga Big Star Supreme 2007, købt brugt på dba) 3.200 kr.

DuniDuo 999 kr. (tilbud på nettet)

Sengetøj (1 sæt) 250 kr.

Tremmeseng er min gamle, så den er gratis ;)

Stofbleer med farve/mønster, 20 stk til 120 kr (tilbud i babysam)

Babydyne (ikke købt endnu, men min mor har sagt hun gerne vil give os en)

Ventetøj ca. 2.500 kr i alt. (det kommer MEGET an på hvilket job man har og hvad for noget tøj man normalt går i. Når man som jeg normalt går i ret stramtsiddende og figursyet tøj, så er der ikke ret meget der kan bruges med mave på :rolleyes )

Derudover har jeg et bredt udvalg af tøj i str. 50-80, så jeg ikke behøver købe mere foreløbig. Noget er arvet, andet købt billigt herinde og noget er lækkert nyt mærketøj købt på sommerudsalg. Salg på tasken har jeg samlet brugt 800-1.000 kr.

Vi mangler:

Puslebord (satser på at finde et i Ikea eller brugt, så max 1.000 kr.)

Puslepude

Babyalarmer

Diverse cremer/pudder

Amme-bh´er og ammeindlæg

Sutteflaske

Badekar

Aktivitetstæppe

Vi kommer til at ønske os:

Tripp Trapp stol

Bestik

Ekstra dyne og sengetøj

Legetøj og bøger

Bæresele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik vores første datter i januar 2005. Vi havde ikke sparet op til baby. Vi var i gang med at bygge hus, så pengene gik dertil. Vi var MEGET fornuftige med indkøb til baby. Den eneste jeg insisterede på var en ny barnevogn. Vi overvejede både Emmaljunga og Odder og endte med en Odder. Der fandt min mand et godt tilbud på nettet.

Indkøb:

Barnevogn: Så vidt jeg husker gav vi 5.000 kr.

Myggenet - husker ikke prisen

Regnslag - husker ikke prisen

Madras til barnevogn (mener ikke den fulgte med. Vi købte ikke helsemadras, men en almindelig madras)

Puslehynde - købt på tilbud til 90 kr.

Sele til barnevogn. Kan ikke huske om vi fik den i gave eller købte den selv, da der blev behov for den.

Babydyne - 2 stk arvet fra min mor.

Liftnet købte vi brugt

I starten lånte vi en autostol, men jeg brød mig ikke om den, brugte den meget lidt og da vi stoppede med liftnettet købte vi en autostol - så vidt jeg husker til 1100 kr.

Babys første seng - lånte mormors gamle babyseng

Tremmeseng - arvede bedstefars gamle seng. Den fik en omgang hvid maling, det betalte svigerforældrene.

Sengerand har vi aldrig haft.

Sengelinned har vi arvet og min mor har syet lidt til os af restestof.

Handysit - købt brugt 50 kr.

Babybadekar - arvet, købte skridsikker måtte da hun begyndte at sidde selv i badet. Har aldrig brugt badestol.

Hovedhalefad har vi aldrig brugt. Vi brugte bare en plastikskål fra køkkenskuffen.

Flyverdragt og vinterjakke - købte vi brugt. Vi fandt et godt tilbud på qxl og købte så i blåt inden fødslen. Det blev en pige, men med lyserødt sengetøj i barnevognen og lyserød sut, så gik det jo fint alligevel. Flyverdragten blev i øvrigt ikke brugt til at sove i, det var nok med dyne og tæppe over. Vi har aldrig haft voksi, dunipose, kørepose ol.

Klapvogn købte vi da hun var et år.

Babyalarm: Walkie talkie sæt fra Harald Nyborg til 249 kr.

Tøj:

Købte en del brugt til billige penge og holdt øje med tilbudene. Ellers handlede vi mest i H&M, Bilka og Tøj og Sko. Har aldrig købt mærketøj. Har aldrig ejet Katvig, Molo osv. Vi fik rigtig meget tøj i str. 62 fra H&M i barselgave. Jeg byttede en del af det til større størrelser.

Sæbe, creme osv brugte vi ikke før hun var et år. Dog købte vi en numsecreme på apoteket da behovet opstod og saltvandsdråber. Derudover købte vi bleer og skumklude i Aldi.

Stofbleer - arvet fra min mor og fik nogle i barselsgave.

Pusletaske - der fulgte en med Oddervognen som jeg ikke kunne lide, den solgte jeg og købte en brugt. Tror jeg gav 100 kr. for den.

Puslebord: Det lavede vi selv af en bordplade med fire stålben og to små reoler med trådkurve under. Vi satte en gardinstang under bordpladen og min mor syede forhæng.

Legetøj ønskede vi os i barselgave og dåbsgave.

Højstol: der købte vi en kopi af en trip trap stol, den var langt billigere.

Hmm kan ikke lige huske mere, men samlet brugte vi ikke ligefrem formuer på babys ankomst. Man kan sagtens gå rundt i babysam og forelske sig i det ene og det andet, men rigtig mange ting er overflødige.

Held og lykke med projekt baby :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sparede ikke noget op til bebsen. og de største udgifter var barnevogn og tremmeseng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er lidt i tvivl, kæreste er snart udlært (og vi starter ikk rigtig op før han er det) og jeg er op SU, så vi har jo ikke al verden at rutte med..

men i får det til at lyde som om man ikke behøver have en stor opsparing for at være klar til baby..

men det er selvfølgelig aldrig en dårlig ting at ha en lille en :) opsparing altså...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var baby længe ventet så vi havde sparet 30.000 op.

Vi har købt alt fra nyt og mærkevarer og han mangler bestemt ikke noget. Har vel i alt brugt 35-40.000

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er lidt i tvivl, kæreste er snart udlært (og vi starter ikk rigtig op før han er det) og jeg er op SU, så vi har jo ikke al verden at rutte med..

men i får det til at lyde som om man ikke behøver have en stor opsparing for at være klar til baby..

men det er selvfølgelig aldrig en dårlig ting at ha en lille en :) opsparing altså...

Det hjælper jo altid at have penge :rolleyes men når det er sagt kan man altså godt klare sig uden at have røven fuld af penge, det handler om prioriteringer og i nogle tilfælde held (om man nu kan arve ting eller få i gaver osv). Derudover er der jo særlige tilskud til dem som ikke har så mange penge, f.eks. tilskud til børnepasningen osv.

Brug noget tid på at undersøge hvad i kan få i tilskud til forskellige ting og udnyt det. Benyt jer af de gratis babypakker der er (fra babysam, coop/FDM, club matas, osv). Køb brugt (hvis I ikke kan arve) og ønsk jer nogle af tingene i julegave, barselsgave osv. Og lyt til hvad de erfarne mødre herinde fortæller var uundværlige og hvad der var overflødigt (og køb så kun det nødvendige :lolhit ).

Så hvis I med tiden finder ud af at I har sparet så meget at I faktisk har lidt ekstra penge at gøre godt med, kan man jo altid diskutere med partneren hvad de så kan bruges til... lidt ekstra forkælelse måske til jer selv og baby? :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hjælper jo altid at have penge :rolleyes men når det er sagt kan man altså godt klare sig uden at have røven fuld af penge, det handler om prioriteringer og i nogle tilfælde held (om man nu kan arve ting eller få i gaver osv). Derudover er der jo særlige tilskud til dem som ikke har så mange penge, f.eks. tilskud til børnepasningen osv.

Brug noget tid på at undersøge hvad i kan få i tilskud til forskellige ting og udnyt det. Benyt jer af de gratis babypakker der er (fra babysam, coop/FDM, club matas, osv). Køb brugt (hvis I ikke kan arve) og ønsk jer nogle af tingene i julegave, barselsgave osv. Og lyt til hvad de erfarne mødre herinde fortæller var uundværlige og hvad der var overflødigt (og køb så kun det nødvendige :lolhit ).

Så hvis I med tiden finder ud af at I har sparet så meget at I faktisk har lidt ekstra penge at gøre godt med, kan man jo altid diskutere med partneren hvad de så kan bruges til... lidt ekstra forkælelse måske til jer selv og baby? :biglove

selvfølgelig hjælper det altid, men når man nu gerne vil igang snart og ved at den ene af os er på su frem til juni 2013 (medmindre barsel kommer ind over så er det længere og er jeg er ikke sikker på reglerne for mig hvis jeg er på barsel om jeg så kan få dagpenge eller det er su, men det skal jeg da lige ha fundet ud af).

jeg er en flittig læser af folks tråde herinde med hvad der er nødvendigt og hvad der ikke er, jeg har to lister, en for hvad man har brug for til at starte med og hvad man kan ønske sig i barselsgave, dåbsgave osv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

selvfølgelig hjælper det altid, men når man nu gerne vil igang snart og ved at den ene af os er på su frem til juni 2013 (medmindre barsel kommer ind over så er det længere og er jeg er ikke sikker på reglerne for mig hvis jeg er på barsel om jeg så kan få dagpenge eller det er su, men det skal jeg da lige ha fundet ud af).

jeg er en flittig læser af folks tråde herinde med hvad der er nødvendigt og hvad der ikke er, jeg har to lister, en for hvad man har brug for til at starte med og hvad man kan ønske sig i barselsgave, dåbsgave osv..

Når man er på SU er der særlige (ret gunstige) regler for barsel. Så vidt jeg husker er det dobbelt SU, men kig på borger.dk for at få de præcise regler og tal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER