Guest Cirkeline88

hvor meget har i brugt?

67 indlæg i dette emne

jeg havde en lignende tråd på det andet babyklar, men laver en her også for jeg er ikke på det andet mere :)

jeg prøver at lave en liste over hvad man skal anskaffe sig inden man føder, kan i hjælpe? og gerne med hvor meget i har brugt ca?

nyt 20-9: hvor meget havde i sparet sammen inden i gik igang/inden i blev gravide?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor meget man har brugt er jo nok meget forskelligt alt efter mærker på de forskellige ting osv er :kiss

Er det fordi du gerne vil have en liste over hvad vi havde inden jeg fødte eller hvad tænker du på?? :blush :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget man har brugt er jo nok meget forskelligt alt efter mærker på de forskellige ting osv er :kiss

Er det fordi du gerne vil have en liste over hvad vi havde inden jeg fødte eller hvad tænker du på?? :blush :kram2

ja det ved jeg, men det er jo også derfor jeg spørg :) jeg er ikke selv til mærketing (tror jeg, man ved jo aldrig når jeg blir gravid :) ) men det kunne være rart at se hvad andre har brugt

og en liste ville være rigtig fin :) også med hvor meget i havde så jeg ikke får købt mig fattig i bodyer og så videre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... jeg kan jo af gode grunde ikke vide hvilke af vores indkøb vi får brug for, endnu ;) :gravid

Men jeg har da lavet min egen liste at gå ud fra... Kan godt ligge den ind hvis det var noget?

Jeg vil tro at vi ender med at have brugt omkring 10.000 på baby inden han overhovedet er ankommet.... :biglove

Men vi har så stort set heller ikke arvet noget fra nogen.

Til gengæld er jeg ikke mærkedyr, og køber også gerne brugt, så vi har forsøgt at gøre det så billigt som muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her er et estimat :)

Barnevogn: 10.000

Barnevognspakke (regnslag etc.) 1.000 kr.

Væghængt puslebord (brugt Brio) 400 kr.

Babybadekar: 25 kr, købt brugt.

Autostol. 1.200 kr.

Sengetøj: 300 kr.

Bøger og diverse legetøj: 2-300 kr. (primært genbrugsbøger)

Tøj: 1.000 kr med det hele inkl. flyverdragt, kørepose, uld-bodyer og sådan - vi har fået en del brugt.

Babyalarm: 1.100 kr.

Ammepude: 150 kr.

Babydyne: 200 kr.

Ammebh + uldindlæg: 300 kr.

Cremer, zink, babysaks og andet diverse: 250 kr.

Doptone: 350 kr.

Vuggen er min den gamle så den har vi ikke givet noget for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... jeg kan jo af gode grunde ikke vide hvilke af vores indkøb vi får brug for, endnu ;) :gravid

Men jeg har da lavet min egen liste at gå ud fra... Kan godt ligge den ind hvis det var noget?

Jeg vil tro at vi ender med at have brugt omkring 10.000 på baby inden han overhovedet er ankommet.... :biglove

Men vi har så stort set heller ikke arvet noget fra nogen.

Til gengæld er jeg ikke mærkedyr, og køber også gerne brugt, så vi har forsøgt at gøre det så billigt som muligt :)

jeg vil meget gerne se din liste :) og tillykke med den lille dreng på vej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her er et estimat :)

Barnevogn: 10.000

Barnevognspakke (regnslag etc.) 1.000 kr.

Væghængt puslebord (brugt Brio) 400 kr.

Babybadekar: 25 kr, købt brugt.

Autostol. 1.200 kr.

Sengetøj: 300 kr.

Bøger og diverse legetøj: 2-300 kr. (primært genbrugsbøger)

Tøj: 1.000 kr med det hele inkl. flyverdragt, kørepose, uld-bodyer og sådan - vi har fået en del brugt.

Babyalarm: 1.100 kr.

Ammepude: 150 kr.

Babydyne: 200 kr.

Ammebh + uldindlæg: 300 kr.

Cremer, zink, babysaks og andet diverse: 250 kr.

Doptone: 350 kr.

Vuggen er min den gamle så den har vi ikke givet noget for :)

jeg aner ikke meget om babyer og det de skal ha. men har en nyfødt brug for en flyverdragt? og hvad skal en kørepose bruges til? kan de ha den på i en autostol?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh tusind tak, vi glæder os så meget til det bliver forår :kuller

Nå men :btopic

Her er vores liste:

INDKØBSLISTE TIL BABY

Rød skrift= ”mangler” og estimeret pris

Grøn skrift = ”Er i hus” og faktisk pris

Sove

• Babyalarm 300 dba.dk

• Babydyne Er købt 298 kr på tilbud i Babysam

• Ekstra babydyne til evt. uheld Købt til 65 kr på dba.dk

• 4 * Babylagen til tremmeseng 160 Babysam

• Madras til tremmeseng Er købt til 0 kr på dba.dk

• Musikuro/Uro til tremmeseng 300

• Nusseklude 150

• Sengerand Er købt til 0 kr på dba.dk

• Sengehimmel/pind Er købt til 99 kr i Ikea

• Tremmeseng Er købt til 150 på dba.dk

• 3 sæt sengetøj til babydyne Har fået i gave

• Sovedyr Købt til 50 kr

• Tisseunderlag 100

• Vugge 100 på dba.dk

• Sengerand og himmel til vugge Købt til 350 i Stof og Stil

Barnevogn

• Barnevogn med tilhørende lift, barnevognsmadras og liftmadras Er købt brugt til 3200 på dba.dk (gave)

• Regnslag Er købt til 180 på nettet

• Barnevognssele 300 Babysam

• Insektnet til barnevogn 70 Babysam

• 2 * Lagen til barnevogns madras 80 Babysam

• 2 * Lagen til lift 80 Babysam

• Pusletaske 100 dba.dk

Bad/pusle

• Babyolie 30

• Badekar købt til 30 kr på dba.dk

• Stativ til badekar Er købt til 70 kr på dba.dk

• Siddeindsats til badekar Købt til 30 kr på dba.dk

• Badeslag Købt til 70 kr i A-Z

• Blespand Har fået i gratispakke fra Babysam

• Bleer 60 Lidl

• Engangsklude 50

• Neglesaks 50

• Næsesuger Købt til 32 kr i A-Z

• Puslehynde Er købt til fuld pris 269 kr i Babysam

• Sterile Saltvandsdråber 50

• 20-30 Stofbleer 150

• Termometer 100 Babysam

• Børste og Kam Købt til 40 kr i A-Z

• Baby sikkerhedsvatpinde 30

Diverse

• Amme-/graviditetspude Har fået i gave

• Extra mindre ammepude 150 dba.dk

• Autostol Er købt brugt til 400 kr på dba.dk

• Bæresele 150 dba.dk

• D-vitamin dråber 100

• 1 flaskerenser 20

• Kravlegård 350 dba.dk

• Legetøj til kravlegård 500

• Madras til kravlegård 150 dba.dk

• Sengerand til kravlegård 100 dba.dk

• Skråstol Købt til 100 kr. På dba.dk

• Sutter 100

• Sutteflaske 30 Babysam

• Voksi Fået min bror og svigerindes

• 2 Tæpper til at svøbe baby i 100

• Lamper til børneværelset Købt til 175 på dba.dk

• Billeder til børneværelset Købt til 100 på dba.dk

• Hylder til børneværelset Gratis – laver selv

• Reol til børneværelset 300 dba.dk

• Kommode til børneværelset 300 dba.dk

Tøj

6-8 kortærmede bodyer i str. 56/62 Har nu 4 stk

2-3 langærmede bodyer i str. 56/62 Har nu 6 stk

3-5 sæt tøj i str. 56/62 7 par bukser og 3 trøjer

3-5 par strømper med god ribkant Har nu 4 par

2 natdragter med fod Har nu 3 stk

1-2 varme trøjer/bluser 150

1-2 bomuldshuer/-hjelme Har nu 3 stk

Dragt til at have på i autostolen str. 56/62 Købt ny til 75 kr

Jeg ved godt den er omstændig... men jeg er en sucker for lister :whistling

Og shopping :whistling :whistling :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh tusind tak, vi glæder os så meget til det bliver forår :kuller

Nå men :btopic

Her er vores liste:

INDKØBSLISTE TIL BABY

Rød skrift= ”mangler” og estimeret pris

Grøn skrift = ”Er i hus” og faktisk pris

Sove

• Babyalarm 300 dba.dk

• Babydyne Er købt 298 kr på tilbud i Babysam

• Ekstra babydyne til evt. uheld Købt til 65 kr på dba.dk

• 4 * Babylagen til tremmeseng 160 Babysam

• Madras til tremmeseng Er købt til 0 kr på dba.dk

• Musikuro/Uro til tremmeseng 300

• Nusseklude 150

• Sengerand Er købt til 0 kr på dba.dk

• Sengehimmel/pind Er købt til 99 kr i Ikea

• Tremmeseng Er købt til 150 på dba.dk

• 3 sæt sengetøj til babydyne Har fået i gave

• Sovedyr Købt til 50 kr

• Tisseunderlag 100

• Vugge 100 på dba.dk

• Sengerand og himmel til vugge Købt til 350 i Stof og Stil

Barnevogn

• Barnevogn med tilhørende lift, barnevognsmadras og liftmadras Er købt brugt til 3200 på dba.dk (gave)

• Regnslag Er købt til 180 på nettet

• Barnevognssele 300 Babysam

• Insektnet til barnevogn 70 Babysam

• 2 * Lagen til barnevogns madras 80 Babysam

• 2 * Lagen til lift 80 Babysam

• Pusletaske 100 dba.dk

Bad/pusle

• Babyolie 30

• Badekar købt til 30 kr på dba.dk

• Stativ til badekar Er købt til 70 kr på dba.dk

• Siddeindsats til badekar Købt til 30 kr på dba.dk

• Badeslag Købt til 70 kr i A-Z

• Blespand Har fået i gratispakke fra Babysam

• Bleer 60 Lidl

• Engangsklude 50

• Neglesaks 50

• Næsesuger Købt til 32 kr i A-Z

• Puslehynde Er købt til fuld pris 269 kr i Babysam

• Sterile Saltvandsdråber 50

• 20-30 Stofbleer 150

• Termometer 100 Babysam

• Børste og Kam Købt til 40 kr i A-Z

• Baby sikkerhedsvatpinde 30

Diverse

• Amme-/graviditetspude Har fået i gave

• Extra mindre ammepude 150 dba.dk

• Autostol Er købt brugt til 400 kr på dba.dk

• Bæresele 150 dba.dk

• D-vitamin dråber 100

• 1 flaskerenser 20

• Kravlegård 350 dba.dk

• Legetøj til kravlegård 500

• Madras til kravlegård 150 dba.dk

• Sengerand til kravlegård 100 dba.dk

• Skråstol Købt til 100 kr. På dba.dk

• Sutter 100

• Sutteflaske 30 Babysam

• Voksi Fået Dan og Ibens gamle

• 2 Tæpper til at svøbe baby i 100

• Lamper til børneværelset Købt til 175 på dba.dk

• Billeder til børneværelset Købt til 100 på dba.dk

• Hylder til børneværelset Gratis – laver selv

• Reol til børneværelset 300 dba.dk

• Kommode til børneværelset 300 dba.dk

Tøj

6-8 kortærmede bodyer i str. 56/62 Har nu 4 stk

2-3 langærmede bodyer i str. 56/62 Har nu 6 stk

3-5 sæt tøj i str. 56/62 7 par bukser og 3 trøjer

3-5 par strømper med god ribkant Har nu 4 par

2 natdragter med fod Har nu 3 stk

1-2 varme trøjer/bluser 150

1-2 bomuldshuer/-hjelme Har nu 3 stk

Dragt til at have på i autostolen str. 56/62 Købt ny til 75 kr

Jeg ved godt den er omstændig... men jeg er en sucker for lister :whistling

Og shopping :whistling :whistling :whistling

jeg elsker lister :) jeg er startet på min egen liste så jeg er klar når kæresten er overtalt (jeg har fået lidt babykuller efter at to familie medlemmer og to veninder er blevet/blir mor indenfor samlet 6 mdr :) ) :gravid

og tusind tak fordi du vil dele din liste med mig :loveshower , du er da godt igang allerede, hvornår har du termin??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var så lidt ;)

Jeg har termin i slutningen af marts, så ja jeg er nok lidt tidligt ude... :rolleyes

Men det er simpelthen så HYGGELIGT at gå og nusse om, og kigge på tingene herhjemme, og forestille sig hvordan det bliver, når man skal have det hele i brug...

Så jeg får faktisk en masse ud af det allerede :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var så lidt ;)

Jeg har termin i slutningen af marts, så ja jeg er nok lidt tidligt ude... :rolleyes

Men det er simpelthen så HYGGELIGT at gå og nusse om, og kigge på tingene herhjemme, og forestille sig hvordan det bliver, når man skal have det hele i brug...

Så jeg får faktisk en masse ud af det allerede :loveshower

hvor dejligt :) det kan jeg godt forstå, det er vel også meget rart at være i god tid.. og det her forum er jo vanedannende :) jeg prøver at få overtalt kæresten til at få en lille.. det går da fremad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg aner ikke meget om babyer og det de skal ha. men har en nyfødt brug for en flyverdragt? og hvad skal en kørepose bruges til? kan de ha den på i en autostol?

Flyverdragten er til autostolen da han skal have spredte ben for at kunne spænde sikkerhedsselen i stolen og der er ikke ben i køreposen :) Køreposen/dragten er til barnevognen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en rigtig god idé at skabe sig et overblik, for det kan hurtigt blive dyrt, og som førstegangs-mor så bliver man generelt mere påvirket af formaninger for butiksekspedienten dels pga ens usikkerhed - da man jo aldrig har prøvet det før og dels fordi det er en drøm der går i opfyldelse og man vil sit barn det BEDSTE :)

Jeg taler af erfaring!! ;) Fik købt mig fattig i remedier til min dreng som ikke var nødvendige, fx en vugge. Det er SÅ hyggeligt og romantisk, men egentligt spild af penge, for barnet kan ikke bruge den ret lang tid og så skal du ud og investere i en ny seng til barnet.

Så en god tremmeseng fra starten vil jeg sige er bedst, medmindre du har et arvestykke eller sådan :)

Her ved min nr 2 købte mine svigerforældre hendes tremmeseng, som er lavet sådan at hele den ene side kan tages af, og så satte vi den fast op ad min sengehalvdel, så det var én stor "bedside"-seng. Så når hun tabte sutten, eller skulle ha mælk kunne jeg lige trække hende over i liggende stilling, og skulle ikke rejse mig og hente hende etc. Vildt luxus jeg savnede med den første, for det er HÅRDT med det natteroderi i starten, indtil kroppen vænner sig til at blive vækket 2000 gange i træk ;) (sådan ca. haha!!) En anden grund til det var smart var at barnet helst ikke må ligge i samme seng som mor og far pga kvælningsfarer og overophedning.

Og så er der RIGTIG mange penge at spare hvis man køber brugt! Det er bestemt ikke alt brugt der er klamt eller ødelagt. Meget har ikke været brugt, eller kun brugt få gange, og så er der penge at hente.

Jeg købte ikke en barnevogn til nr 2. fordi min dreng kun kunne bruge sin barnevogn ½ år, så var den for lille....jaja 4500 kr ud af vinduet og ud at investere i en ny klapvogn...Det sgu dyrt! Så hvis du køber barnevogn, så sørg for der er et laaangt liggemål! :)

Emilie har istedet for en barnevogn fået en god kalecheklapvogn - brugt - til 1200 kr, og den er bare så fin :) Så har jeg gemt duniposen fra min søn var lille (noget du er nødt til at eje!) som fungerer som lift, og så behøves barnet ikke klædes så voldsomt på når det skal ud at sove.

Nogle sværger til voksiposer...det er lidt en religion ;) Der findes også mange gode brugte ellers kan man få en sleebi i Bilka. De er ihvertfald GULD værd - fremfor en lift som er rigelig tung i sig selv.

Det var lige hvad jeg ku komme på her til morgen :) More to follow ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flyverdragten er til autostolen da han skal have spredte ben for at kunne spænde sikkerhedsselen i stolen og der er ikke ben i køreposen :) Køreposen/dragten er til barnevognen :)

Hvis det er, så vil jeg godt anbefale en puttepose til autostolen fremfor en flyverdragt :) Den er SÅ lækker at svøbe sit barn i og jeg ved ikke om du kender dem?

Jeg havde sådan en til Emilie, fordi hun sad lidt mast med flyverdragt i autostolen. Så var det meget smartere for os med den puttepose :)

Så bliver barnet heller ikke overvarmt når det sidder i den lune bil og man kan lige åbne posen for at give lidt luft.

http://www.cuddle.dk/

Den fås i rigtig mange webshops :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig haft voksi, kørepose, puttepose, dunipose eller lign. og jeg har et vinterbarn. Vi havde flyverdragt. Når hun sov i bv sov hun i sin flyverdragt og når vi kørte sad hun i den. Vi brugte bare liften der fulde med barnevognen og det kan da godt være den er lidt mere tung en voksi, men intet problem.

Derudover købte vi:

Tremmeseng hvor de første 4 mdr sov hun i liften i tremmesengen

Barnevogn med lift (coop 1200 tilbud)

Puslereol

puslepude

Badekar sæt inkl. hovedhalefad, svampe, skridsikkermåtte og stol (coop 360,-)

ammestol og ammepude

Allergidyne

2 sæt lagen, dynebetræk

klapvogn, den bruger vi meget

Skråstol brugte vi meget fra 1-5mdr da hun altid var vågen når vi skulle spise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her ved min nr 2 købte mine svigerforældre hendes tremmeseng, som er lavet sådan at hele den ene side kan tages af, og så satte vi den fast op ad min sengehalvdel, så det var én stor "bedside"-seng. Så når hun tabte sutten, eller skulle ha mælk kunne jeg lige trække hende over i liggende stilling, og skulle ikke rejse mig og hente hende etc. Vildt luxus jeg savnede med den første, for det er HÅRDT med det natteroderi i starten, indtil kroppen vænner sig til at blive vækket 2000 gange i træk ;) (sådan ca. haha!!) En anden grund til det var smart var at barnet helst ikke må ligge i samme seng som mor og far pga kvælningsfarer og overophedning.

Bare lige et hurtigt input :)

baby må gerne sove sammen med mor - far har ikke samme radar for babyen i sengen og baby skal sove med egen dyne hvis den sover sammen med mor. Er du ryger, har du drukket eller tager du medicin frarådes det at sove sammen med baby:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er, så vil jeg godt anbefale en puttepose til autostolen fremfor en flyverdragt :) Den er SÅ lækker at svøbe sit barn i og jeg ved ikke om du kender dem?

Jeg havde sådan en til Emilie, fordi hun sad lidt mast med flyverdragt i autostolen. Så var det meget smartere for os med den puttepose :)

Så bliver barnet heller ikke overvarmt når det sidder i den lune bil og man kan lige åbne posen for at give lidt luft.

http://www.cuddle.dk/

Den fås i rigtig mange webshops :)

Hvor ser den lækker ud! Den må vi næsten ønske os... Flyverdragten er en LEGO (jeg arbejder ved LEGO og får en del rabat) så derfor kan jeg retfærdiggøre det indkøb :)

Jeg har ikke købt nogle brystpumpe eller flasker - vil vente og se hvordan det går med amningen og så kan jeg altid købe det hvis det bliver nødvendigt/sende far ud og købe det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby må da sagtens sove sammen med far.. her sov nadja tit i smørhullet da hun var baby... Min mand har da helt samme radar som mig når hun var der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby må da sagtens sove sammen med far.. her sov nadja tit i smørhullet da hun var baby... Min mand har da helt samme radar som mig når hun var der.

Jeg har ikke selv børn så jeg har kun refereret det min jordemoder + bøger har sagt :) dejligt at høre det fungerer for Jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv børn så jeg har kun refereret det min jordemoder + bøger har sagt :) dejligt at høre det fungerer for Jer :)

Det nok fordi der er mange fædre der ikke kan det og så det bedre at sige nej.. Manden sov da også dårligere fordi han netop var så bange for at ramme hende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flyverdragten er til autostolen da han skal have spredte ben for at kunne spænde sikkerhedsselen i stolen og der er ikke ben i køreposen :) Køreposen/dragten er til barnevognen :)

ahhh se det var jo meget rart at vide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en rigtig god idé at skabe sig et overblik, for det kan hurtigt blive dyrt, og som førstegangs-mor så bliver man generelt mere påvirket af formaninger for butiksekspedienten dels pga ens usikkerhed - da man jo aldrig har prøvet det før og dels fordi det er en drøm der går i opfyldelse og man vil sit barn det BEDSTE :)

Jeg taler af erfaring!! ;) Fik købt mig fattig i remedier til min dreng som ikke var nødvendige, fx en vugge. Det er SÅ hyggeligt og romantisk, men egentligt spild af penge, for barnet kan ikke bruge den ret lang tid og så skal du ud og investere i en ny seng til barnet.

Så en god tremmeseng fra starten vil jeg sige er bedst, medmindre du har et arvestykke eller sådan :)

Her ved min nr 2 købte mine svigerforældre hendes tremmeseng, som er lavet sådan at hele den ene side kan tages af, og så satte vi den fast op ad min sengehalvdel, så det var én stor "bedside"-seng. Så når hun tabte sutten, eller skulle ha mælk kunne jeg lige trække hende over i liggende stilling, og skulle ikke rejse mig og hente hende etc. Vildt luxus jeg savnede med den første, for det er HÅRDT med det natteroderi i starten, indtil kroppen vænner sig til at blive vækket 2000 gange i træk ;) (sådan ca. haha!!) En anden grund til det var smart var at barnet helst ikke må ligge i samme seng som mor og far pga kvælningsfarer og overophedning.

Og så er der RIGTIG mange penge at spare hvis man køber brugt! Det er bestemt ikke alt brugt der er klamt eller ødelagt. Meget har ikke været brugt, eller kun brugt få gange, og så er der penge at hente.

Jeg købte ikke en barnevogn til nr 2. fordi min dreng kun kunne bruge sin barnevogn ½ år, så var den for lille....jaja 4500 kr ud af vinduet og ud at investere i en ny klapvogn...Det sgu dyrt! Så hvis du køber barnevogn, så sørg for der er et laaangt liggemål! :)

Emilie har istedet for en barnevogn fået en god kalecheklapvogn - brugt - til 1200 kr, og den er bare så fin :) Så har jeg gemt duniposen fra min søn var lille (noget du er nødt til at eje!) som fungerer som lift, og så behøves barnet ikke klædes så voldsomt på når det skal ud at sove.

Nogle sværger til voksiposer...det er lidt en religion ;) Der findes også mange gode brugte ellers kan man få en sleebi i Bilka. De er ihvertfald GULD værd - fremfor en lift som er rigelig tung i sig selv.

Det var lige hvad jeg ku komme på her til morgen :) More to follow ;)

hvor er det bare super dejligt med erfaringer fra dig :) altså jeg har snakket lidt barnevogne med min svigermor, og hun siger 97 cm i liggemål, det er vist det længste der er ikk? og jeg har hørt om alle de der poser men det er lidt svært at finde rundt i.

og jeg vil netop gerne undgå at købe alt muligt ude i butikken det er derfor jeg gerne vil ha en liste over det jeg skal bruge for at undgå at overkøbe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jov, 97 er det største der findes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har denne liste liggende.. Måske du kan bruge den til inspiration :)

Indkøb

Du vil takke dig selv, hvis du har følgende klar:

- Babyautostol

- Puslebord og puslepude

- god lampe til puslebordet

- vaskefad (overvej en enkelt, lille balje i stedet for et hoved/halefad. Det er begrænset, hvor tit du skal tørre baby i hovedet den første tid.

- Engangsvaskeklude eller vådservietter

- Bleer (køb ikke for mange, førend du ved hvad størrelse baby har) newborn – (eller ’mini’ hvis baby er over 3700g)

- Stofbleer mindst 30 (du kan ikke få for mange, og du orker ikke at vaske hele tiden)

- Zinksalve (til en lille rød numse)

- Babysalve/vaseline (til beskyttelse af numse og ved brug af termometer)

- Blespand

- Termometer til øre eller nummi (det til nummi er mest præcist)

- Badekar + stativ

- Tøj (masser af kort- og langærmede bodystockings, bløde bukser, strømper, strømpebukser, bomuldsheldragter, natdragter, hue, striktrøje, evt. fleecedragt/flyverdragt og vanter. Regn med at baby gylper eller "skider igennem" flere gange dagligt, så det er godt at have skiftetøj.

- Sutter (forskellige slags til at prøve med)

- Barnevogn

- Lift (inkl madras og lagen) eller voksipose

- Babydyne og to til tre sæt sengetøj

- Regnslag

- Myggenet

- Ammeindlæg

- Ammebh'er (de kan være svære at købe på forhånd, men hav nogen liggende og behold mærket på, så manden kan suse ned og bytte dem til den rigtige størrelse om nødvendigt)

- Store hygiejnebind (du vil helt sikker bløde en del efter fødslen

Du får brug for det, men der er tid til at købe følgende, når I er kommet hjem:

- Babyolie til badevandet, massage eller bekæmpelse af arp

- Babybørste (hvis du børster babys hår og hovedbund regelmæssigt, kan du modvirker forekomsten af arp)

- Tættekam (også til arp bekæmpelse)

- Neglesaks (i starten er det nok at nulre babys negle)

- Uro til puslebordet

- Aktivitetstæppe

- Tremmeseng eller vugge (baby kan sagtens sove i lift eller hos mor det første stykke tid)

- Sengerand

- Mellemlægslagner (så baby ikke tisser og gylper ned i selve madrassen)

- Sutteflasker

- D-dråber (tages i brug fra baby er to uger)

- Saltvandsdråber til næsen (hvis baby bliver snottet)

Du kan godt klare dig uden, men følgende kan være rart at have

- Badestol

- Badevandstermometer (du kan også bruge albuen, men pas på for baby kan blive skoldet ved 40 grader.

- Babybadehåndklæde med hætte

- Bæresele (god til at berolige baby i)

- Ammepude (en almindelig pude eller dyne kan også bruges)

- Skråstol (så baby kan sidde med ved bordet)

- Pusletaske (en almindelig taske eller rygsæk kan også bruges)

- Svøb (dyne kan også bruges)

- Bamse med melodi (kan berolige baby)

- Brystpumpe (du kan også pumpe ved hjælp af hånden eller leje en pumpe igennem Falck)

- Slynge eller vikle (så du kan have armene fri, men have baby med rundt)

- Slyngevugge (giver baby samme tæthedsfornemmelse, som i livmoderen og kan bruges indenfor, udenfor og som rejseseng

- Vågelys/natlampe (til når du ammer om natten)

- Ammete

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jov, 97 er det største der findes :)

så er det jo bare sådan en man skal ud og have fat i :) men nu har jeg lige kigget lidt, kombivogne er jo ikke så store, så dem kan de jo ikke bruge ret lang tid jo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER