My-Moren

Hvor "hysteriske" er?

18 indlæg i dette emne

Muligvis en lidt underlig emneoverskrift!! Hehe :) Og kan se, at jeg ikke lige fik hele overskriften med... Mente "Hvor hysteriske er i?"

Det jeg tænker på er hvilke forholdsregler i tager jer mens i prøver på at blive gravide?

Jeg har lidt svært ved at finde ud af om man skal være total afholdskvinde og hvor meget man skal tænke på div. ting, primært i den periode mellem ægløsning og graviditetstesten... Muligheden for graviditet foreligger jo, men omvendt så kommer ens liv også til at handle MEGET om graviditet og dermed måske også en lidt ond cirkel...

Et andet spørgsmål; Jeg er den type der kan mærke nogen dage før min mens at nu kommer den, jeg får ondt i maven og i mit læn og "ved" derfor allerede nogen dage før at mens kommer at den kommer. MEN er der nogen af jer, der er gravide, har været gravide, som også har haft menstrationsagtige smerter m.m og så alligevel været gravide?

Håber begge mine spørgsmål er forståelige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var slet ikke hysteriske. jeg holdt faktisk slet ikke øje med ÆL og hvor lange mine cyklusser var. Så vores lille pige har da os få et par flasker Asti :whistling

Mens smerter og graviditetssmerter minder meget om hinanden. jeg gik jo egentlig og troede jeg havde haft mens, fordi smerterne havde været der. Så der gik lidt tid før jeg fandt ud af jeg var gravid :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft mens-agtige smerter, og været gravid :)

Jeg er en af dem som ikke har været totalt "hysteriske".. Alkohol og hårdfarvning har jeg holdt mig fra - men cola, makeup og i den dur, har jeg ikke været hysterisk med - og er det stadigvæk ikke... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bestemt ikke hysterisk - men hænger nok også sammen med at chancen for graviditet pt. er minimal pga PCO og manglende menstruationer ;)

Jeg drikker dog generelt ikke ret meget, men hvis der var en festlig lejlighed hvor jeg normalt ville drikke, vil jeg gøre det alligevel. Ligeså er jeg heller ikke bage for make-up, neglelak, og diverse andre potentielle farer for gravide.

Pga. min PCO spiser jeg efter "spis dig gravid"-bogen. Dvs. undgår sukker, mel, kartofler og andre hurtige kulhydrater og prøver altid at spise fedt/protein og langsomme kulhydrater i alle måltider.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er ikke længere hysterisk omkring hvad jeg gør og spiser, hvilket jeg har været særligt, da jeg spiste efter spis dig gravid-bogen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holdt mig fra alkohol, men lejligheden bød sig kun dagen inden jeg testede og der havde jeg det meget på fornemmelsen for jeg var allerede gået over tid. ;) Jeg er ikke sikker på at jeg ville have undladt at drikke hvis det var tidligere i cyklussen.

Jeg drak vistnok et glas cola og spiste også rødt kød og brugte makeup og parfume som jeg plejer. Ej, jeg undlod at bruge mine Ole Henriksen produkter, fordi jeg synes de virker SÅ kemiske (men lækre... Suk!)

Jeg havde det overhovedet ikke mensagtigt op til at jeg testede positiv, men fik godt nok nogle smerter i underlivet der minder en lille smule om menssmerter efter at have testet positiv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på ingen måde hysterisk. Under PB har jeg levet, som jeg normalt gør, med den eneste forskel at sexe en hel del mere under ÆL, da jeg testede for det ;) Nu hvor jeg er blevet gravid, vil jeg stadig leve som normalt, bortset fra at jeg selvfølgelig vil holde mig fra alkohol, og så lader jeg være med at farve håret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skiftede alle mine cremer og sæber til neutralprodukler løbende før vi gik i gang med at prøve... Derudover tog jeg folsyre fra vi begyndte at prøve... Derudover havde jeg ikke lyst til at drikke mig en kæmpe kæp i øret hvis det var efter ægløsning men før testdag. Men derfor tog jeg da alligevel et glas vin eller to en lørdag aften... Det var sådan jeg havde det bedst. Ville heller ikke begrænse mig selv helt, da man jo aldrig ved hvor længe sådan et projekt tager <_< Stoppede selvfølgelig helt med alkoholen da jeg blev gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten havde jeg lyst til at være mega hysterisk, fordi jeg så kunne føle, at jeg gjorde ALT. Samtidig kunne jeg dog mærke, at det bare endte med at stresse mig mere. Så jeg har levet ret normalt. Jeg har drukket alkohol om end lidt mere mådeholdent end ellers. Derudover er jeg lige så stille begyndt at skifte mine plejeprodukter ud til noget grønnere uden parfume og parabener. Men mest i takt med, at jeg alligevel skulle have nyt og egentlig længe har tænkt på det.

Jeg er dog blevet ved med at bruge parfume og neglelak, og det tror jeg også, at jeg vil, når jeg bliver gravid. Jeg vil nok undlade at sprøjte parfume direkte på huden og reducere brugen af neglelak lidt - er svoren Chanelpige, som ikke skulle være så skidt endda, men har overvejet at prøve én af dem fra Nilens Jord eller Dennis Knudsen.

Jeg har spist som jeg plejer, fordi jeg i reglen lever rimelig sundt, ligesom jeg er fortsat med at dyrke motion 3-5 gange om ugen.

Jeg synes, at man skal tilpasse sig PB, som man har lyst. Min egen hovedregel er, at man bare ikke må blive alt for stresset eller deprimeret af ændringerne. Det tror jeg nemlig heller ikke øger ens chance.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde rigtig mange mens smerter de første to måneder af min graviditet. Faktisk var jeg så overbevist om, at jeg ikke var gravid, at jeg dagen før jeg skulle have mens drak mig fuldstændig i hegnet...men mens kom aldrig og i dag har jeg en dejlig dreng (12 år), som ikke fejler noget som helst.

Min læge mente i øvrigt, at det var psykisk, at jeg blev ved med at have smerter og sendte mig til scanning - så jeg kunne se at der virkelig var noget derinde, som han sagde - og jeg gik fra scanningen uden smerter overhovedet, så han havde fuldstændig ret :rolleyes

Jeg holdt selvfølgelig op med at drikke alkohol, da jeg testede positiv og jeg undlod at drikke cola og kaffe, da jeg havde læst koffein forøger risikoen for vuggedød - om det har noget på sig ved jeg ikke, men jeg klarede mig fint igennem graviditeten uden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke specielt hysterisk. Men nu er det også sådan at jeg har brugt Neutrals produkter de sidste 3 år, jeg bruger meget sjældent make-up, jeg motionerer hver dag idet jeg har en hest (som jeg i øvrigt bliver ved at ride på så længe jeg kan ved en eventuel graviditet), jeg drikker uhyre sjældent alkohol, drikker aldrig kaffe og sjældent koffeinholdig te og jeg er nødt til at holde mig fra sukker alligevel, da jeg ikke kan tåle det. Så der er skam ikke rigtig så meget offer i at blive gravid for mig :)

Folsyre har jeg taget i et par cykli, men jeg har i al sin ærlighed glemt dem det meste af denne :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I denne cyklus har jeg blot holdt mig fra alkohol og samtidig spist fiskekapsler (det skulle gøre slimhinden i livmoderen tykkere og evt mere modtagelig) Jeg har ikke kunnet holde mig fra slik og koffein

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er overhovedet ikke hysterisk.

Jeg drikker kaffe, bruger plejeprodukter og makeup med parabener, ryger og drikker :whistling

Tror jeg ville føle mig stresset og fokusere for meget på PB :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er overhovedet ikke hysterisk.

Jeg drikker kaffe, bruger plejeprodukter og makeup med parabener, ryger og drikker :whistling

Tror jeg ville føle mig stresset og fokusere for meget på PB hvis jeg allerede nu skulle undvære disse ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar - det giver stof til eftertanke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I denne cyklus har jeg blot holdt mig fra alkohol og samtidig spist fiskekapsler (det skulle gøre slimhinden i livmoderen tykkere og evt mere modtagelig) Jeg har ikke kunnet holde mig fra slik og koffein

Spændende det med fiskekapsler.... Må jeg undersøge noget mere :)

Andre der har nogen erfaring, eller kender noget mere til det???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tog folinsyre, mine vitaminpiller og Vitex(Agnus Castus som er fint hormonregulerende) op til min graviditet. Folinsyre egentlig kun fordi min soester sendte nogle til mig, som hun ikke selv brugte. Jeg spiser som foer generelt sundt og groent, i perioder mere end andre. Foer graviditeten drak jeg en coffee dagligt og goer det stadig. Ganske lavt sukkerindtag som altid. Op til graviditeten drak jeg naesten dagligt et glas vin til maden, dagen foer jeg testede positivt drak jeg vist 2 :whistling

Jeg bruger stadig lidt neglelak(Essie) og parfume uden paa toejet af og til, men brugte generelt faa ting med skodkemi i, hvilket jeg saa stadig goer nu. Da jeg blev gravid stoppede jeg med at spise roedt koed, drikke vin, upastoriserede oste, rovfisk osv... Generelt spiser jeg mere bevidst om at faa det noedvendige nu. Lakridser er blevet en lille last...

Som saa mange andre troede jeg mens var paa vej langvejs fra for sent, fordi jeg havde menssmerter. De fortsatte lidt ind i graviditeten.

Er saa begyndt med fiskeolie, magnesium og zink, men foerst efter jeg blev gravid. Skal maaske have gang i jern og kalk ogsaa lige straks

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg kunne ligeså godt "melde mig ind" i et kloster så..... <_<

Jeg bruger makeup, parfume mv... Vi vasker med neutral MEN bruger skyllemiddel... og min shampoo er det økologiske mærke Davines - MEN jeg bruger plejeprodukter og hårlak der ikke er.

Hvad angår alkohol.. så drikker jeg sjældent... men elsker en god rødvin.. og får jeg lyst - så drikker jeg lige det jeg vil.

Op til forsøg mv. - så drikker jeg selvfølgelig intet.. og tænker meget over tingene...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER